voikohan dieselpumpun ajoitusta saada kotikonstein kuntoon. kone on 2.4l 6kone.
pumpun hihna vaihdettiin pikkukorjaamolla reissussa jonka jälkeen veto on vielä entistäkin laiskempaa.?
vw-LT dieselin ajoitus
7
4175
Vastaukset
- juuso
iso tappi syöttöpumpun rattaan väliin(kiinnitysraudassa tapinreikä oikeassa kohdassa) lattaudan pala nokka-aksenin päähän(rattaassa ei ole kiilaa se käy mihin asentoon vaan) ja sitten katsotaan nollakohta vauhtipyörältä
näin homma tehdään 4 pyttysissä dieseleissä
käsittääkseni 6-pyttynen on muuten sama pari mukia vaan enemmän- vWLT
Kiitos vinkeistä.... ei tehoo ihan vielä, tarkennatko pls!
- juuso
vWLT kirjoitti:
Kiitos vinkeistä.... ei tehoo ihan vielä, tarkennatko pls!
elikkä vauhtipyörältä katsotaan kampiakselin nollakohta.
vauhtipyörässä pitäisi olla nollamerkki ja jossain siinä kytkinkotelossa merkintä eli ne kohdalleen(vauhipyöräsä voi olla enemmänkin merkkejä esim ennakon säätöjä varten joten niistä täytyy valita se oikea nollamerkintä)
eli nyt kampiakseli on nollakohdassa
seuraavaksi syöttöpumpun rattaassa on reikä jonka pitäisi olla kohdallaan kiinnitysraudassa olevaan reikään(siihen laitetaan tappi)
venttiilikoppa otetaan pois ja nokkaakselin toisessapäässä on työstetty semmoinen kolo että kun laittaa oikeapaksuisen lattaraudan kannenpäälle niin se menee siihen koloon
nokkaakselin ratas otetaan pois (pultti auki ja kolautetaan ratasta hieman)
rattaassa ei ole minkäänlaista kiilaa eli se käy akselin päähän mihin asentoon vain
näin homma tehdään 1.6 d ja 1.6td moottoreissa
ja biltema myy ajoitussarjaa vw dieseleihin .
kertokaa ihmeessä jos homma tehdään erilailla 6-mukisessa koneessa - tieto
juuso kirjoitti:
elikkä vauhtipyörältä katsotaan kampiakselin nollakohta.
vauhtipyörässä pitäisi olla nollamerkki ja jossain siinä kytkinkotelossa merkintä eli ne kohdalleen(vauhipyöräsä voi olla enemmänkin merkkejä esim ennakon säätöjä varten joten niistä täytyy valita se oikea nollamerkintä)
eli nyt kampiakseli on nollakohdassa
seuraavaksi syöttöpumpun rattaassa on reikä jonka pitäisi olla kohdallaan kiinnitysraudassa olevaan reikään(siihen laitetaan tappi)
venttiilikoppa otetaan pois ja nokkaakselin toisessapäässä on työstetty semmoinen kolo että kun laittaa oikeapaksuisen lattaraudan kannenpäälle niin se menee siihen koloon
nokkaakselin ratas otetaan pois (pultti auki ja kolautetaan ratasta hieman)
rattaassa ei ole minkäänlaista kiilaa eli se käy akselin päähän mihin asentoon vain
näin homma tehdään 1.6 d ja 1.6td moottoreissa
ja biltema myy ajoitussarjaa vw dieseleihin .
kertokaa ihmeessä jos homma tehdään erilailla 6-mukisessa koneessaveivi 0 kohta pumppu nolla kota .jos ei täsmää niin jaa nyt onkelma ,mut jos pumpun hihna vaihdettu tai poikki nokka-akselinasento tärkein elinokan pyörä pois pompun puolelta 16mm avain sopii hahloon,vaakasuoraan kanteen nähtynä.käännä pumppu nolla kohtaan ja kiristä.pyöritä kierros muuta jos tarvii.ei tarvii kuin työkalu millä pitää kiinni.ois joutilas jos tuut hakee itse tehty
- tieto
juuso kirjoitti:
elikkä vauhtipyörältä katsotaan kampiakselin nollakohta.
vauhtipyörässä pitäisi olla nollamerkki ja jossain siinä kytkinkotelossa merkintä eli ne kohdalleen(vauhipyöräsä voi olla enemmänkin merkkejä esim ennakon säätöjä varten joten niistä täytyy valita se oikea nollamerkintä)
eli nyt kampiakseli on nollakohdassa
seuraavaksi syöttöpumpun rattaassa on reikä jonka pitäisi olla kohdallaan kiinnitysraudassa olevaan reikään(siihen laitetaan tappi)
venttiilikoppa otetaan pois ja nokkaakselin toisessapäässä on työstetty semmoinen kolo että kun laittaa oikeapaksuisen lattaraudan kannenpäälle niin se menee siihen koloon
nokkaakselin ratas otetaan pois (pultti auki ja kolautetaan ratasta hieman)
rattaassa ei ole minkäänlaista kiilaa eli se käy akselin päähän mihin asentoon vain
näin homma tehdään 1.6 d ja 1.6td moottoreissa
ja biltema myy ajoitussarjaa vw dieseleihin .
kertokaa ihmeessä jos homma tehdään erilailla 6-mukisessa koneessapyörä täynnä reikiä merkki olemassa jos osaa etsiä'
- jep
tieto kirjoitti:
veivi 0 kohta pumppu nolla kota .jos ei täsmää niin jaa nyt onkelma ,mut jos pumpun hihna vaihdettu tai poikki nokka-akselinasento tärkein elinokan pyörä pois pompun puolelta 16mm avain sopii hahloon,vaakasuoraan kanteen nähtynä.käännä pumppu nolla kohtaan ja kiristä.pyöritä kierros muuta jos tarvii.ei tarvii kuin työkalu millä pitää kiinni.ois joutilas jos tuut hakee itse tehty
jos sinistä käännä vastapäivään .joskolisee myötäpäivään edellyttää et venttiilit jossain säädöissä
- Anonyymi
tieto kirjoitti:
pyörä täynnä reikiä merkki olemassa jos osaa etsiä'
siinä on v mallinen kolo tapinkohdalla. Muuten aiemmat ohjeet oikeat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445274
- 213738
- 233392
- 603182
- 293047
- 322818
- 322379
- 591995
Otetaas taas tälläinen että kerro yksi teitä yhdistävä asia
Aloitan, me ollaan molemmat kovia hiihtämään Saa nähä tuleeko nyt osumia!601964- 71731