Kawasakit on..............

Tietäjän..

Kawasakit ovat laadultaan kehnompia ja vaatimattomammin ominaisuuksin varustettuja kuin vastaavat Hondat tai Yamahat. Kawasakit ovat ikään kuin Japanilaispyörien Zetoreita. Zetorillakin kyntää vuodesta vuoteen kun ei välitä kolinoista ja surullisesta ulkokuoresta. Silti laatua arvostavat viljelijät ostavat Zetorin sijasta MF tai Valmetin.

62

13151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä kuuluisaa

      Kawanaki laatua ..... ootkos muuten koskaan tziigannut Honda osastoa Suomi 24 palstalla .... ..tupla xx:stä lentäää vedet pellolle .... kaasarit tulviii sevenfifty .... kaikissa pyörissä on kato aina joitain vikoja , oli se sitten Honta , Jammu tai Susnuki .....

      • Hondisti

        Paitsi että Honda-foorumilla vioista valittavat trollit, eivät pyörien omistajat. Toki Hondallakin on epäonnistuneita malleja: kaikki customit ovat täysin kelvottomia tekeleitä kaikin puolin, samoin kaikki alle 750cc ja kattamattomat pyörät. Sama pätee myös muihin japanilaisiin merkkeihin. Eurooppalaisita pyöristä mitään ei voi luokitella moottoripyöräksi, saati sitten amerikkalaisista! Kammottavia kyhäelmiä.


    • jiijii

      näin varman "tietäjän"oman ajoneuvon merkki ja malli
      sillä eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka täytyisi
      tosiaan tuo kawa vaihtaa pois kun ne on kerran NOIN huonoja.

    • Kawakuski

      Kuuleppas jäbä, 24 vuotta Kawasakilla ajaneena(olen toki myös muita merkkejä ajanut), sun mielipiteillä ei ole mulle mitään merkitystä. Ja luulenpa että muutkin Kawakuskit, joilla ei ole yhtä heikko itsetunto kuin sulla, on tarvetta tämän kommentin jälkeen ottaa tohon sun paskaprovoon minkäänlaista kantaa. Mene muille foorumeille vittuilemaan tai sitten kehumaan sitä omaa linttaasi. Join` force, join` Kawasaki. PISTE.

      • Tietäjän...

        70-luvulla 500 ja 750 cm3 Kawasakit edustivat 3-pyttyisinä kaksitahtisina "kilkattimina" "nopeutta" ellei keskimmäinen mäntä ollut leikannut kiinni niinkuin usein tapahtui puutteellisen jäähdytyksen takia.

        Näiden pyörien ajo-ominaisuuksista kertokoon jotain se, että niiden lempinimi oli "leskentekijä". Tuohon maailman aikaan autojen puolella Moskvitsh Elite 1500M oli samoilla "laadunvarmistusstandarteilla" rakennettu. Sekin kulki huomattavasti kovempaa kuin tervejärkinen ihminen uskalsi niillä ajo-ominaisuuksilla ajaa.

        Noilta ajoilta huomattavasti teknisesti kehittyneempää moottoripyörää edustaneita Hondaa ja Yamahaa on tänäkin päivänä suomessa satoja kappaleita museorekisterissä ja tienpäällä.

        Kawasakit ja Moskovitsit ovat taas lähes 100%:sti joutuneet aikansa kuriositeetteina sulatusuuneihin ollen jälleen raaka-aineita mm. kakkuvuokiin, harjateräksiin ja kukaties onnekkaimpien jatkaessa esimerkikksi Hondien seisontatukina matkaansa tien päällä.


      • jiijii

        sinulle "kawakuski" sinähän nimenomaan OTIT juuri kantaa ja se taisi olla tämän alkuunpanian tarkoituskin,joten hän "sohaisi"ainakin sinun ampiaispesää.


      • Kawawawawakruukrää
        Tietäjän... kirjoitti:

        70-luvulla 500 ja 750 cm3 Kawasakit edustivat 3-pyttyisinä kaksitahtisina "kilkattimina" "nopeutta" ellei keskimmäinen mäntä ollut leikannut kiinni niinkuin usein tapahtui puutteellisen jäähdytyksen takia.

        Näiden pyörien ajo-ominaisuuksista kertokoon jotain se, että niiden lempinimi oli "leskentekijä". Tuohon maailman aikaan autojen puolella Moskvitsh Elite 1500M oli samoilla "laadunvarmistusstandarteilla" rakennettu. Sekin kulki huomattavasti kovempaa kuin tervejärkinen ihminen uskalsi niillä ajo-ominaisuuksilla ajaa.

        Noilta ajoilta huomattavasti teknisesti kehittyneempää moottoripyörää edustaneita Hondaa ja Yamahaa on tänäkin päivänä suomessa satoja kappaleita museorekisterissä ja tienpäällä.

        Kawasakit ja Moskovitsit ovat taas lähes 100%:sti joutuneet aikansa kuriositeetteina sulatusuuneihin ollen jälleen raaka-aineita mm. kakkuvuokiin, harjateräksiin ja kukaties onnekkaimpien jatkaessa esimerkikksi Hondien seisontatukina matkaansa tien päällä.

        Tietäjän havainnot 70-luvun pyöristä ovat oikeansuuntaisia.

        Tänään Kawat ovat suuressa määrin Bomberssien "työkaluina" koska kunnollisen, kalliin ja hyvillä ajoominaisuuksilla varustetun moottoripyörän tahallinen särkeminen on vaikeampaa.

        On hienoa että tähän vaikeaan ja kauan vaijettuun "salaisuuteen" on pystytty vihdoinkin puuttumaan asiallisesti. Haluan vielä korostaa, että Kawasaki ei ole sen kummempi moottoripyörä kuin muutkaan - hyvä jos on sellainenkaan !!! Merkin päämarkkina-alueen Pohjois-Afrikan kuluttajien laatuodotukset vain poikkeavat omistamme ts sitä saa mitä tilaa.


      • Tietäjän..

        Ei ollut tarkoitus tarkoitus seisoa "kipeillä ja pahasti tulehtuneilla liikavarpaillasi" ajatuksia kirjoittaessani. Ymmärrän ärtymyksessi kenties paremmin kuin kukaan - 24 vuotta Kawalla on upea suoritus.

        Uskallan väittää että kukaan ei tuon rääkin jälkeen ole hyvän tuulinen. Varsinkinkin kun vastaan tulee solkenaan hymyileviä Honda ja Yamaha kuskeja. Heidän iloinen tervehdyskin kättä nostamalla on luultavimmin ruvennut "tuntumaan" viime vuosina ylimieliseltä - eikö vaan !? Voin kuitenkin vannoa, että näin ei ole vaan käden heilautuksen syy löytyy hyvien ajo-ominaisuuksien tarjoamasta mahdollisuudesta irrottaa välillä toinen käsi sarvesta tervehdykseen.


      • Tietoa
        Tietäjän... kirjoitti:

        70-luvulla 500 ja 750 cm3 Kawasakit edustivat 3-pyttyisinä kaksitahtisina "kilkattimina" "nopeutta" ellei keskimmäinen mäntä ollut leikannut kiinni niinkuin usein tapahtui puutteellisen jäähdytyksen takia.

        Näiden pyörien ajo-ominaisuuksista kertokoon jotain se, että niiden lempinimi oli "leskentekijä". Tuohon maailman aikaan autojen puolella Moskvitsh Elite 1500M oli samoilla "laadunvarmistusstandarteilla" rakennettu. Sekin kulki huomattavasti kovempaa kuin tervejärkinen ihminen uskalsi niillä ajo-ominaisuuksilla ajaa.

        Noilta ajoilta huomattavasti teknisesti kehittyneempää moottoripyörää edustaneita Hondaa ja Yamahaa on tänäkin päivänä suomessa satoja kappaleita museorekisterissä ja tienpäällä.

        Kawasakit ja Moskovitsit ovat taas lähes 100%:sti joutuneet aikansa kuriositeetteina sulatusuuneihin ollen jälleen raaka-aineita mm. kakkuvuokiin, harjateräksiin ja kukaties onnekkaimpien jatkaessa esimerkikksi Hondien seisontatukina matkaansa tien päällä.

        Tuutin mä vielä ymmärrän kehittyneenä pyöränä 60-luvun lopulta ja 70-luvun alkupuolelta mutta että Jammu olisi silloin ollut Kawaa teknisesti kehittyneempi, hah. Muistellaampa vähän: Jammun 2-pyttyiset kakspuolikkaat ja kolmepuolikkaat RD:t eivät kovin kummoisia vehkeitä nekään olleet. Entäs TX 750, Jammun 2 pyttyinen nelitahtitwini; täysin paska, olen meinaan aikoinaan ajellut kaverin perässä jolla oli sellainen ja nähnyt kun kone possahti silmille. Kone ei kertakaikkiaan pysynyt kasassa kymppitonnia enempää, koska öljyt pääsi vähän kiehahtelemaan siinä. Susi mikä susi, mutta varmasti turvallinen, varsinkin kun se ei kestänyt ajoa. Entäs kuuspuolikas, siedettävä mutta syntyessään koneeltaan vanhanaikainen ja tärisi niin että paikat lähti miltei hampaista. Kawa sentään toi markkinoille 900:n ja se oli teknisesti muita paljon edellä ja oli myös komea ilmestys. Sitäpaitsi leskentekijänä eli widowmaker-nimityksen on saanut Kawan 500-malli. Lisäyksenä vielä: tänä päivänä orkkiskuntoisista 2-tahti Kawoista ja nimenomaan Zingoista maksetaan selkeästi kovempia hintoja kuin Tuuteista ja Kawa 900:sta.


      • Tietäjän..
        Tietoa kirjoitti:

        Tuutin mä vielä ymmärrän kehittyneenä pyöränä 60-luvun lopulta ja 70-luvun alkupuolelta mutta että Jammu olisi silloin ollut Kawaa teknisesti kehittyneempi, hah. Muistellaampa vähän: Jammun 2-pyttyiset kakspuolikkaat ja kolmepuolikkaat RD:t eivät kovin kummoisia vehkeitä nekään olleet. Entäs TX 750, Jammun 2 pyttyinen nelitahtitwini; täysin paska, olen meinaan aikoinaan ajellut kaverin perässä jolla oli sellainen ja nähnyt kun kone possahti silmille. Kone ei kertakaikkiaan pysynyt kasassa kymppitonnia enempää, koska öljyt pääsi vähän kiehahtelemaan siinä. Susi mikä susi, mutta varmasti turvallinen, varsinkin kun se ei kestänyt ajoa. Entäs kuuspuolikas, siedettävä mutta syntyessään koneeltaan vanhanaikainen ja tärisi niin että paikat lähti miltei hampaista. Kawa sentään toi markkinoille 900:n ja se oli teknisesti muita paljon edellä ja oli myös komea ilmestys. Sitäpaitsi leskentekijänä eli widowmaker-nimityksen on saanut Kawan 500-malli. Lisäyksenä vielä: tänä päivänä orkkiskuntoisista 2-tahti Kawoista ja nimenomaan Zingoista maksetaan selkeästi kovempia hintoja kuin Tuuteista ja Kawa 900:sta.

        Tottakai 500 orkiskuntoisista maksetaan(-siin) kun ne kaikki romut tuli työnnettyä sulattamoon 70-luvun lopussa. Niinhän tänään maksetaan koviahintoja Itä-Saksalaisesta Rabantistakin.

        Kawasaki 900 oli huonossa maineessa sen herkästi kiinnileikkaavan koneen vuoksi. Syynä pidettiin keskimmäisten sylinterien vajaata jäähdytystä ja mitoitusvirheitä välyksissä. Tuutin kopioiminenkaan ei ollut Kawalle tuolloin(-kaan) helppoa.

        Vieläki voimme Suomalaiset ylpeillä Jarno Saarisen ja Tepi länsivuoren hienoista ajoista 70-luvulla Yamaha RD 250 ja 350:llä.


      • leikkasi
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Tottakai 500 orkiskuntoisista maksetaan(-siin) kun ne kaikki romut tuli työnnettyä sulattamoon 70-luvun lopussa. Niinhän tänään maksetaan koviahintoja Itä-Saksalaisesta Rabantistakin.

        Kawasaki 900 oli huonossa maineessa sen herkästi kiinnileikkaavan koneen vuoksi. Syynä pidettiin keskimmäisten sylinterien vajaata jäähdytystä ja mitoitusvirheitä välyksissä. Tuutin kopioiminenkaan ei ollut Kawalle tuolloin(-kaan) helppoa.

        Vieläki voimme Suomalaiset ylpeillä Jarno Saarisen ja Tepi länsivuoren hienoista ajoista 70-luvulla Yamaha RD 250 ja 350:llä.

        Kawa Z1 900:n kone muka helposti kiinni. Toi nyt on täyttä paskapuhetta, tollasta en ole ikinä kuullutkaan. Kone joka on yksi toimivimmista konstruktioista ja jota periaatteessa valmistettiin samanlaisena, eri kokoisina versioina tosin, aina 80-luvulle saakka! Kyllä sulla muutenkin tuntuu olevan kauhea tarve aukoa tota päätäsi täällä ja aivan turhaan. Mitä väliä noilla sun mielipiteilläs oikeastaan on? Ei yhtään mitään. Jokainenhan ajelee sellaisella pyörällä josta tykkää, eikä sun faktoilla ole siinä mitään merkitystä.


      • olla risa..
        Kawawawawakruukrää kirjoitti:

        Tietäjän havainnot 70-luvun pyöristä ovat oikeansuuntaisia.

        Tänään Kawat ovat suuressa määrin Bomberssien "työkaluina" koska kunnollisen, kalliin ja hyvillä ajoominaisuuksilla varustetun moottoripyörän tahallinen särkeminen on vaikeampaa.

        On hienoa että tähän vaikeaan ja kauan vaijettuun "salaisuuteen" on pystytty vihdoinkin puuttumaan asiallisesti. Haluan vielä korostaa, että Kawasaki ei ole sen kummempi moottoripyörä kuin muutkaan - hyvä jos on sellainenkaan !!! Merkin päämarkkina-alueen Pohjois-Afrikan kuluttajien laatuodotukset vain poikkeavat omistamme ts sitä saa mitä tilaa.

        Se sun honda siellä tallissa taitaa olla taas paskana???
        Honda on moottoripyörien Toyota Corolla. Kukaan ei tahtois niin tylsällä autolla/moottoripyörällä ajaa, mutta kun ei oo varaa eikä munaa ostaa kunnon kulkuvälinettä..
        Hondan piti muuten laskea hintoja taas tälle vuodelle... kai niitä joku ostaa kun kerran halvalla saa. Sulovileeneitä on aina..
        Persoonattomampia ja tylsempiä pyöriä kuin Honda saa hakea! Kymco??


      • hokasu
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Tottakai 500 orkiskuntoisista maksetaan(-siin) kun ne kaikki romut tuli työnnettyä sulattamoon 70-luvun lopussa. Niinhän tänään maksetaan koviahintoja Itä-Saksalaisesta Rabantistakin.

        Kawasaki 900 oli huonossa maineessa sen herkästi kiinnileikkaavan koneen vuoksi. Syynä pidettiin keskimmäisten sylinterien vajaata jäähdytystä ja mitoitusvirheitä välyksissä. Tuutin kopioiminenkaan ei ollut Kawalle tuolloin(-kaan) helppoa.

        Vieläki voimme Suomalaiset ylpeillä Jarno Saarisen ja Tepi länsivuoren hienoista ajoista 70-luvulla Yamaha RD 250 ja 350:llä.

        900 oli huonossa maineessa????? Outoa! Legendaarisen Z1-Kawan huonoa mainetta en ole koskaan enkä missään huomannut julkituodun. Lienee tosi hyvin salassa pidettyä tietoa tuo...
        Ja osoittaa siis kirjoittajalta TODELLA vankkaa asiantuntemusta vanhojen japsiprätkien tuntemuksessa! Kypärää nostan Sinulle ja syvään kumarran! Kaikki kiitokset tiedosta, vielä sitä vanha harrastajakin näköjään oppii uutta!


      • Parooni
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Tottakai 500 orkiskuntoisista maksetaan(-siin) kun ne kaikki romut tuli työnnettyä sulattamoon 70-luvun lopussa. Niinhän tänään maksetaan koviahintoja Itä-Saksalaisesta Rabantistakin.

        Kawasaki 900 oli huonossa maineessa sen herkästi kiinnileikkaavan koneen vuoksi. Syynä pidettiin keskimmäisten sylinterien vajaata jäähdytystä ja mitoitusvirheitä välyksissä. Tuutin kopioiminenkaan ei ollut Kawalle tuolloin(-kaan) helppoa.

        Vieläki voimme Suomalaiset ylpeillä Jarno Saarisen ja Tepi länsivuoren hienoista ajoista 70-luvulla Yamaha RD 250 ja 350:llä.

        Vai ajoivat katupyörillä (siis RD:llä) kilpaa vielä 70-luvulla? Kovia kundeja olivat... Kummallisesti Yamahan kehitys kääntyi taaksepäin, koska 70-luvun lopulla RD:t (350 ja 400vv) olivat ilmajäähdytteisiä, nämä Saarisen ja Länsivuoren pyörät olivat vesikoneella jo 70-luvun alussa.

        Vai olisivatkohan olleet jotain muuta kuin RD:tä kenties?


      • Tietoa
        Parooni kirjoitti:

        Vai ajoivat katupyörillä (siis RD:llä) kilpaa vielä 70-luvulla? Kovia kundeja olivat... Kummallisesti Yamahan kehitys kääntyi taaksepäin, koska 70-luvun lopulla RD:t (350 ja 400vv) olivat ilmajäähdytteisiä, nämä Saarisen ja Länsivuoren pyörät olivat vesikoneella jo 70-luvun alussa.

        Vai olisivatkohan olleet jotain muuta kuin RD:tä kenties?

        Auto-Bike Oy:llä tossa Ala-Tikkurilassa on Paronin vanha kolmepuolikkaan Jammun kilpakone vuodelta -71 esillä näyteikkunassa. Mun mielestä näyttää 2-pyttyiseltä ilmajäähdytteiseltä koneelta, ja näyttäisi vieläpä olevan RD:stä kehitelty, ainakin sen mukaan mitä muistelen että miltä kolmepuolikkaan RD-Jammun kone näytti aikoinaan. Käykää katsomassa ja korjatkaa, jos olen väärässä.


      • best...
        jiijii kirjoitti:

        sinulle "kawakuski" sinähän nimenomaan OTIT juuri kantaa ja se taisi olla tämän alkuunpanian tarkoituskin,joten hän "sohaisi"ainakin sinun ampiaispesää.

        Jammu ja muita kuskeja hymyilyttää se että nekin
        ovat tulossa järkiin ja ostavat seuraavaksi kawan.Vilkutit ittekkin penskana palomiehille koska halusit olla sellainen .


      • 3-pytty
        Tietoa kirjoitti:

        Tuutin mä vielä ymmärrän kehittyneenä pyöränä 60-luvun lopulta ja 70-luvun alkupuolelta mutta että Jammu olisi silloin ollut Kawaa teknisesti kehittyneempi, hah. Muistellaampa vähän: Jammun 2-pyttyiset kakspuolikkaat ja kolmepuolikkaat RD:t eivät kovin kummoisia vehkeitä nekään olleet. Entäs TX 750, Jammun 2 pyttyinen nelitahtitwini; täysin paska, olen meinaan aikoinaan ajellut kaverin perässä jolla oli sellainen ja nähnyt kun kone possahti silmille. Kone ei kertakaikkiaan pysynyt kasassa kymppitonnia enempää, koska öljyt pääsi vähän kiehahtelemaan siinä. Susi mikä susi, mutta varmasti turvallinen, varsinkin kun se ei kestänyt ajoa. Entäs kuuspuolikas, siedettävä mutta syntyessään koneeltaan vanhanaikainen ja tärisi niin että paikat lähti miltei hampaista. Kawa sentään toi markkinoille 900:n ja se oli teknisesti muita paljon edellä ja oli myös komea ilmestys. Sitäpaitsi leskentekijänä eli widowmaker-nimityksen on saanut Kawan 500-malli. Lisäyksenä vielä: tänä päivänä orkkiskuntoisista 2-tahti Kawoista ja nimenomaan Zingoista maksetaan selkeästi kovempia hintoja kuin Tuuteista ja Kawa 900:sta.

        Ei ollut muuten Triple-Kawojenkaan moottoritekniikka mitenkään ajastaan jäljessä, silloin kun 2-tahti koneet olivat suosittuja. Kawahan nimenomaan esitteli ekana maailmassa 3-pyttyiset 2-tahtikoneet, jotka olivat muita samankokoisia 2-tahtikoneita huomattavasti tehokkaampia, ja lisäksi niissä oli vielä kärjetön sytytys. kammottaviahan ne kyllä oli ajaa mut suurin syy eläväisen rungon lisäksi oli tosi surkeet ensiasennusiskarit takana. Mut ruutia piisas!!


      • matula
        Tietoa kirjoitti:

        Tuutin mä vielä ymmärrän kehittyneenä pyöränä 60-luvun lopulta ja 70-luvun alkupuolelta mutta että Jammu olisi silloin ollut Kawaa teknisesti kehittyneempi, hah. Muistellaampa vähän: Jammun 2-pyttyiset kakspuolikkaat ja kolmepuolikkaat RD:t eivät kovin kummoisia vehkeitä nekään olleet. Entäs TX 750, Jammun 2 pyttyinen nelitahtitwini; täysin paska, olen meinaan aikoinaan ajellut kaverin perässä jolla oli sellainen ja nähnyt kun kone possahti silmille. Kone ei kertakaikkiaan pysynyt kasassa kymppitonnia enempää, koska öljyt pääsi vähän kiehahtelemaan siinä. Susi mikä susi, mutta varmasti turvallinen, varsinkin kun se ei kestänyt ajoa. Entäs kuuspuolikas, siedettävä mutta syntyessään koneeltaan vanhanaikainen ja tärisi niin että paikat lähti miltei hampaista. Kawa sentään toi markkinoille 900:n ja se oli teknisesti muita paljon edellä ja oli myös komea ilmestys. Sitäpaitsi leskentekijänä eli widowmaker-nimityksen on saanut Kawan 500-malli. Lisäyksenä vielä: tänä päivänä orkkiskuntoisista 2-tahti Kawoista ja nimenomaan Zingoista maksetaan selkeästi kovempia hintoja kuin Tuuteista ja Kawa 900:sta.

        Ainakin 4 kpl 500 H1 hallinneena/omistaneena voin sanoa, ettei 500 ollut se leskentekijä vaan se Zingohan se leskentekijä oli.

        Muistan vieläkin kun Sumekon silloisella varaosapuolella ollut Gustafsson kiihdytti Ruskeasuon valoista sillä pitkällä 18cm jatketulla takaswingillä varustetulla sinisellä Zingollaan ja meikäläinen monta kertaa kaadetulla ja vihreäksi maalatulla 1970 mallisella 500:lla yritti pysyä rinnalla. Koko Haagan ja Kannelmäen alue oli sinisenä vielä myöhään illallakin...

        Oho, meni vähän aiheen ohi...ja kyynel silmäkulmaan! Mutta 750 H2 oli se ainoa oikea leskentekijä.


      • Tietoa
        matula kirjoitti:

        Ainakin 4 kpl 500 H1 hallinneena/omistaneena voin sanoa, ettei 500 ollut se leskentekijä vaan se Zingohan se leskentekijä oli.

        Muistan vieläkin kun Sumekon silloisella varaosapuolella ollut Gustafsson kiihdytti Ruskeasuon valoista sillä pitkällä 18cm jatketulla takaswingillä varustetulla sinisellä Zingollaan ja meikäläinen monta kertaa kaadetulla ja vihreäksi maalatulla 1970 mallisella 500:lla yritti pysyä rinnalla. Koko Haagan ja Kannelmäen alue oli sinisenä vielä myöhään illallakin...

        Oho, meni vähän aiheen ohi...ja kyynel silmäkulmaan! Mutta 750 H2 oli se ainoa oikea leskentekijä.

        Joo no, noista tripleistä oli juttua tossa Mobilistissa aikanaan ja taitaa sit siellä olla väärää tietoa. Mun mielestä mä olen jossain jenkkilehdessä nähnyt ton widowmaker-nimityksen, kun on ollut 500:sta juttua. Mites muuten pärjäsit sillä 500:lla sille Zingolle?


      • matula
        Tietoa kirjoitti:

        Joo no, noista tripleistä oli juttua tossa Mobilistissa aikanaan ja taitaa sit siellä olla väärää tietoa. Mun mielestä mä olen jossain jenkkilehdessä nähnyt ton widowmaker-nimityksen, kun on ollut 500:sta juttua. Mites muuten pärjäsit sillä 500:lla sille Zingolle?

        Aikuisena kehtaan tunnustaa, että kyllä sitä vähän tuli jäätyä mutta ei se ero kovin iso ollut. Kai sitä kunnioitti Isoa Veljeä sen verran, ettei ihan suu auki tullut revittyä!

        Mutta joo, ei se ero iso kuitenkaan ollut. Ja tavalliset Zingot tahtoi nousta pystyyn ja niille pärjäs kun jätkät ei saanu annettua koko kädellä. Mutta se Kustun pitkäswinginen oli paha.

        Sais ne ajat takaisin, ei ehkä enää niitä pyöriä mutta muuten....kyynel...


      • Pete_72

        ...niin että menisin vaihtamaan Kawani pois.
        Nyt kun ajoin yhden kesän 1100 ZZR:ää niin kokemus tän pyörän suhteen on seuraava: Helvetin hyvä matkapyörä! Ajo-ominaisuudet raskaaksi pyöräksi 85kiloiselle kuskille aivain uskomattoman hyvät. Eukkokin muisti koko kesän mainita kuinka hyvä matkustajan on olla kyydissä verrattuna Hondaan jolla ajoimme erellisen kesän...
        Tietenkin se oli todella hienoa että nykynen moponi osottautui luotettavaksi peliksi jossa ei ilmaantunut ainuttakaan "tyyppi vikaa" joista tällä palstalla kirjoitellaan=) Tienkin siihen vaikuttaa sekin että pyörä huolletaan sellaisissa paikoissa jossa se osataan ja ajetaan niin että otetaan toisten ja oma turvallisuus huomioon...
        Luulempa että pyörä kuin pyörä on hyvä ja kestävä kun muistaa että huolto tulee aina halvemmaksi kuin korjaamin!!!


      • hokasu
        Tietäjän... kirjoitti:

        70-luvulla 500 ja 750 cm3 Kawasakit edustivat 3-pyttyisinä kaksitahtisina "kilkattimina" "nopeutta" ellei keskimmäinen mäntä ollut leikannut kiinni niinkuin usein tapahtui puutteellisen jäähdytyksen takia.

        Näiden pyörien ajo-ominaisuuksista kertokoon jotain se, että niiden lempinimi oli "leskentekijä". Tuohon maailman aikaan autojen puolella Moskvitsh Elite 1500M oli samoilla "laadunvarmistusstandarteilla" rakennettu. Sekin kulki huomattavasti kovempaa kuin tervejärkinen ihminen uskalsi niillä ajo-ominaisuuksilla ajaa.

        Noilta ajoilta huomattavasti teknisesti kehittyneempää moottoripyörää edustaneita Hondaa ja Yamahaa on tänäkin päivänä suomessa satoja kappaleita museorekisterissä ja tienpäällä.

        Kawasakit ja Moskovitsit ovat taas lähes 100%:sti joutuneet aikansa kuriositeetteina sulatusuuneihin ollen jälleen raaka-aineita mm. kakkuvuokiin, harjateräksiin ja kukaties onnekkaimpien jatkaessa esimerkikksi Hondien seisontatukina matkaansa tien päällä.

        kuuleppas tietäjä, aikoinaan omistin kawa h2:en,voin sanoa että oli yksi varmimpia pyoriä mitä on ollut. Pyöriä omistanut n. 15 kpl.


      • onko
        hokasu kirjoitti:

        kuuleppas tietäjä, aikoinaan omistin kawa h2:en,voin sanoa että oli yksi varmimpia pyoriä mitä on ollut. Pyöriä omistanut n. 15 kpl.

        Ite ajanut yhdellä pyörällä vuodesta -52. SE ON HD!!!


      • kawanero

        siis niinku arsyttavaa ku jotkut jotka ei omista varmaa ees kawaa tulee nettiin valittaa et kawat on
        paskoja,kehnoja ja muutenki huonoja mut mun mielest kawat on parhaita!!!!!!!


      • Parempi myöhään
        kawanero kirjoitti:

        siis niinku arsyttavaa ku jotkut jotka ei omista varmaa ees kawaa tulee nettiin valittaa et kawat on
        paskoja,kehnoja ja muutenki huonoja mut mun mielest kawat on parhaita!!!!!!!

        Huomasitko että vastasit lähes viisi vuotta vanhaan viestiin??? Ei taida kaveri enää olla lukemassa tätä ketjua ja vastaustasi. ; )


    • kawasaki

      Sinä joka haukut Kawasakia,omistatko moottorisahan, ompelukoneen, perämoottorin vai pianon. Kaikki muuthan valmistavat edellämainittuja tuotteita, Kawasaki on keskittynyt moottoripyöriin ja sen kyllä huomaa. Eli kawasaki on KAWASAKI ja honda on honda...

    • Tietoa

      On se kumma että tällaisia mielipiteitä ei voida tulla sanomaan esim. huoltoaseman baarien pihoilla päin naamaa kun me motoristit ollaan nokatusten, jos pyörän merkki ei satu miellyttämään. Siinä vois vaikka tulla nenu kipeäksi.

      Välineet kun on keksitty niin voidaan tälleen "turvallisesti" kehuskella omiamme!

      • Tietäjän..

        Olit puheenvuorossasi mielestäni löytänyt jutun jujun miksi moottoripyörämerkkien laatueroista ei puhuta suoraan - "Siinä vois vaikka tulla nenu kipeäksi!".

        Kysynkin retoorisesti mahtaako aiemmin esittämäni hypoteesi (kaikki moottoripyörämerkit eivät ole yhtä hyviä/laadukkaita)olla oikean suuntainen kun vasta-argumenttien sijaan tarjotaan peitellysti väkivallan käytön mahdollisuutta?!


      • Tietoa
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Olit puheenvuorossasi mielestäni löytänyt jutun jujun miksi moottoripyörämerkkien laatueroista ei puhuta suoraan - "Siinä vois vaikka tulla nenu kipeäksi!".

        Kysynkin retoorisesti mahtaako aiemmin esittämäni hypoteesi (kaikki moottoripyörämerkit eivät ole yhtä hyviä/laadukkaita)olla oikean suuntainen kun vasta-argumenttien sijaan tarjotaan peitellysti väkivallan käytön mahdollisuutta?!

        No kyllähän asioista voidaan keskustella asiallisestikin eikä tulla tänne foorumellle ärsyttämään toisia ihmisiä kaikenmaailman Zetori ja Trabant-jutuillasi. Tollaset hypoteesit todistavat vain sen, miten kypsymätön tyyppi sä olet. Mulla ei ainakaan ole tarvetta mennä toisten merkkisivuille aukomaan päätäni, ei edes tänne vaikka itse ajankin Suzukilla. Kawojakin on ollut, mutten ole vaihtanut niitä pois sen vuoksi että olisin niihin pettynyt, ja saatan vaikka vaihtaakkin Kawaan, mistäs sen tietää. Olen edelleenkin sitä mieltä, että mennään esim. mp-kokoontumisissa suoraan sanomaan kaverille että: "toi sun Kawa on ihan Zetori, me kyntämään peltoa sillä, tosi laatuvehje, heh,heh" tai jos kaverilla on tosi nätti viimeisen päälle entisöity Zingo, niin mene sanomaan sille:" toi pyörä pitäisi sulattaa ja tehdä siitä keskiseisontatuki Tuutti-Hondaan uustuotantovaraosana, heh, heh", eikä täällä vittuilla toisille. Vittu, että oot tosi älykäs! Kaikissa kulkupeleissä on hyvät sekä huonot puolensa, koska ne on ihmisen suunnittelmia ja täydellistä moottoripyörää ei ole tehtykään. Kasva mies jo aikuiseksi tai myy se pyöräs ja ala harrastamaan jotain muuta, vaikka pienoisrautateitä, sekin on ihan kliffaa!


      • Tietoa
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Olit puheenvuorossasi mielestäni löytänyt jutun jujun miksi moottoripyörämerkkien laatueroista ei puhuta suoraan - "Siinä vois vaikka tulla nenu kipeäksi!".

        Kysynkin retoorisesti mahtaako aiemmin esittämäni hypoteesi (kaikki moottoripyörämerkit eivät ole yhtä hyviä/laadukkaita)olla oikean suuntainen kun vasta-argumenttien sijaan tarjotaan peitellysti väkivallan käytön mahdollisuutta?!

        No kyllähän asioista voidaan keskustella asiallisestikin, eikä tulla tänne foorumeille ärsyttämään toisia ihmisiä kaikenmaailman Zetor, Moskvitsh ja Trabant-jutuillasi. Tollaset hypoteesit todistavat vain sen, miten kypsymätön tyyppi sä olet.
        Mulla ei ainakaan ole tarvetta mennä toisten merkkisivuille vittuilemaan, ei edes tänne, vaikka ajankin Suzukilla(mikä tietysi on sun mielestä varmaan ihan väärä merkki). Kawojakin on ollut, mutten suinkaan ole vaihtanut niitä pois sen vuoksi, että olisin niihin pettynyt. Saatan vaikka vaihtaa takaisin Kawaan, mistäs sen tietää. Olen edelleenkin sitä mieltä, että mennään esim. mp-kokoontumisissa suoraan sanomaan kaverille että: "toi sun Kawa on ihan Zetori, mee kyntään peltoo sillä, tosi laatuvehje heh, heh" tai jos kaverilla on tosi viimeisen päälle ja kovalla työllä sekä isolla rahalla entisöity Zingo-Kawa, niin mene sanomaan sille: "toi pyörä pitäisi sulattaa ja tehdä siitä keskiseisontatuki Tuutti-Hondaan uustuotantovaraosana, heh,heh". Vittu, että olet tosi älykäs! Kaikissa kulkupeleissä on omat hyvät ja huonot puolensa, koska ne ovat ihmisen suunnittelemia ja ihminen on erehtyväinen. Täydellistä moottoripyörää ei ole tehtykään eikä tulla tekemäänkään, sen voit uskoa. Kasva mies jo aikuiseksi, tai myy se pyöräsi ja ala harrastamaan jotain muuta, vaikka pienoisrautateitä, sekin on íhan kliffaa!!


      • Tietäjän..
        Tietoa kirjoitti:

        No kyllähän asioista voidaan keskustella asiallisestikin, eikä tulla tänne foorumeille ärsyttämään toisia ihmisiä kaikenmaailman Zetor, Moskvitsh ja Trabant-jutuillasi. Tollaset hypoteesit todistavat vain sen, miten kypsymätön tyyppi sä olet.
        Mulla ei ainakaan ole tarvetta mennä toisten merkkisivuille vittuilemaan, ei edes tänne, vaikka ajankin Suzukilla(mikä tietysi on sun mielestä varmaan ihan väärä merkki). Kawojakin on ollut, mutten suinkaan ole vaihtanut niitä pois sen vuoksi, että olisin niihin pettynyt. Saatan vaikka vaihtaa takaisin Kawaan, mistäs sen tietää. Olen edelleenkin sitä mieltä, että mennään esim. mp-kokoontumisissa suoraan sanomaan kaverille että: "toi sun Kawa on ihan Zetori, mee kyntään peltoo sillä, tosi laatuvehje heh, heh" tai jos kaverilla on tosi viimeisen päälle ja kovalla työllä sekä isolla rahalla entisöity Zingo-Kawa, niin mene sanomaan sille: "toi pyörä pitäisi sulattaa ja tehdä siitä keskiseisontatuki Tuutti-Hondaan uustuotantovaraosana, heh,heh". Vittu, että olet tosi älykäs! Kaikissa kulkupeleissä on omat hyvät ja huonot puolensa, koska ne ovat ihmisen suunnittelemia ja ihminen on erehtyväinen. Täydellistä moottoripyörää ei ole tehtykään eikä tulla tekemäänkään, sen voit uskoa. Kasva mies jo aikuiseksi, tai myy se pyöräsi ja ala harrastamaan jotain muuta, vaikka pienoisrautateitä, sekin on íhan kliffaa!!

        Tämä näyttää kääntyvän angstiseksi ja aggressiiviseksi spekuloinniksi sekundaarisillä argumenteilla. Minulle vastenmielisenä anekdoottina voisi mainita, että käyttämiäni ilmaisuja ei ole ymmärretty metaforina vaan käsitellään niitä factisina.

        Todellisesta dialogista ei voi puhua jos opponentit eivät pysty esittämään muuta kuin triviaaleja redundantteja asioita.

        Toivottavasti asian tiimoilta oitaisiin järjestää kollokvio johon osallistuisi muitakin kuin keskivaikeasta afasiasta kärsivät.

        Hyvää Syksyä Kaikille


      • Tietoa
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Tämä näyttää kääntyvän angstiseksi ja aggressiiviseksi spekuloinniksi sekundaarisillä argumenteilla. Minulle vastenmielisenä anekdoottina voisi mainita, että käyttämiäni ilmaisuja ei ole ymmärretty metaforina vaan käsitellään niitä factisina.

        Todellisesta dialogista ei voi puhua jos opponentit eivät pysty esittämään muuta kuin triviaaleja redundantteja asioita.

        Toivottavasti asian tiimoilta oitaisiin järjestää kollokvio johon osallistuisi muitakin kuin keskivaikeasta afasiasta kärsivät.

        Hyvää Syksyä Kaikille

        Olen pahoillani, minulta pääsi tässä nämä afasialääkkeet loppumaan, niin että täytyy mennä huomenna uusimaan resepti. Kyllähän tässä tulikin jo ihan tarpeeksi spekuloitua tällaisilla sekundaarisilla argumenteilla, jotka tosiaan äityivät turhaan, kovin agressiivisiksi ja angstisiksi mielenilmaisuiksi.

        Hyvää syksyä myös Sinulle!


      • Ahaa
        Tietoa kirjoitti:

        Olen pahoillani, minulta pääsi tässä nämä afasialääkkeet loppumaan, niin että täytyy mennä huomenna uusimaan resepti. Kyllähän tässä tulikin jo ihan tarpeeksi spekuloitua tällaisilla sekundaarisilla argumenteilla, jotka tosiaan äityivät turhaan, kovin agressiivisiksi ja angstisiksi mielenilmaisuiksi.

        Hyvää syksyä myös Sinulle!

        Vittu mä en ainakaan ajaisi metriäkään jollain wikakasalla, onneksi mulla onkin moottoripyörä ja rahaa millä sen ostaa!!!
        HD


      • heheheheheehe
        Tietoa kirjoitti:

        Olen pahoillani, minulta pääsi tässä nämä afasialääkkeet loppumaan, niin että täytyy mennä huomenna uusimaan resepti. Kyllähän tässä tulikin jo ihan tarpeeksi spekuloitua tällaisilla sekundaarisilla argumenteilla, jotka tosiaan äityivät turhaan, kovin agressiivisiksi ja angstisiksi mielenilmaisuiksi.

        Hyvää syksyä myös Sinulle!

        Vittu mä en ainakaan ajaisi metriäkään jollain wikakasalla, onneksi mulla onkin moottoripyörä ja rahaa millä sen ostaa!!!
        HD


      • Kawalla
        heheheheheehe kirjoitti:

        Vittu mä en ainakaan ajaisi metriäkään jollain wikakasalla, onneksi mulla onkin moottoripyörä ja rahaa millä sen ostaa!!!
        HD

        Vittu mä en ajaisi metriäkään jollain HD:llä, onneksi mulla on kaksi MOOTTORIPYÖRÄÄ ja rahaa millä ostaa ne KÄTEISELLÄ.

        KAWA GTR 1000 VM. -03 JA KAWA ZZR 1200 VM.-04


      • Ahaa
        Kawalla kirjoitti:

        Vittu mä en ajaisi metriäkään jollain HD:llä, onneksi mulla on kaksi MOOTTORIPYÖRÄÄ ja rahaa millä ostaa ne KÄTEISELLÄ.

        KAWA GTR 1000 VM. -03 JA KAWA ZZR 1200 VM.-04

        En huomannut yhtään moottoripyörää kirjoituksessasi,
        Taitaa olla allergiset kiinalaiset paisenäpyt perseestäsi menneet jo olemattomien aivojesi tilalle!!!


      • Kawalla
        Ahaa kirjoitti:

        En huomannut yhtään moottoripyörää kirjoituksessasi,
        Taitaa olla allergiset kiinalaiset paisenäpyt perseestäsi menneet jo olemattomien aivojesi tilalle!!!

        Ja sinulla on käynyt päinvastoin, jättäen sinne korvien väliin pelkän tyhjiön joka hiljalleen täyttyy kusella!


      • maamoottori
        heheheheheehe kirjoitti:

        Vittu mä en ainakaan ajaisi metriäkään jollain wikakasalla, onneksi mulla onkin moottoripyörä ja rahaa millä sen ostaa!!!
        HD

        V..ttu mä en sellasella maamoottorilla ajais hetkeäkään.
        Oikeaan moottoripyöräilyyn liittyy olennaisena osana vauhti! Tuliko kokonaan yllätyksenä??
        Kokeile joskus jonkun kaverin "kiinalaista" niin dumppaat sen sata vuotta vanhan tekniikkas verkon painoksi..
        hahahahahahaahaaha


      • Ihmeitä näkee
        maamoottori kirjoitti:

        V..ttu mä en sellasella maamoottorilla ajais hetkeäkään.
        Oikeaan moottoripyöräilyyn liittyy olennaisena osana vauhti! Tuliko kokonaan yllätyksenä??
        Kokeile joskus jonkun kaverin "kiinalaista" niin dumppaat sen sata vuotta vanhan tekniikkas verkon painoksi..
        hahahahahahaahaaha

        Olletkohan ihan oikealla palstalla.
        MP-kansa tuntee kulkupelit merkistä riippumatta.


      • heh heh.
        Ahaa kirjoitti:

        Vittu mä en ainakaan ajaisi metriäkään jollain wikakasalla, onneksi mulla onkin moottoripyörä ja rahaa millä sen ostaa!!!
        HD

        kuule älä sä tänne tua sitä sun maatalous konettasi.en todellakaan tajuu miks maksaa jostain hd.sta jonka ajo ominaisuudet on kun mummon polkupyörässä.ja tehot kun papan ruohon leikkurissa ne kun käy vajassa yhdistämässä niin kass sulla on hd. ai niin pitäähän siitä ruohon leikkurista ottaa vielä äänen vaimmennin irti.


    • kooma-kalle

      "Kawasakit ovat laadultaan kehnompia ja vaatimattomammin ominaisuuksin varustettuja kuin...kaikki customit ovat kelvottomia tekeleitä, samoin kaikki alle 750cc ja kattamattomat pyörät.Sama pätee myös muihin japanilaisiin merkkeihin. Eurooppalaisita pyöristä mitään ei voi luokitella moottoripyöräksi, saati sitten amerikkalaisista! Kammottavia kyhäelmiä...ellei keskimmäinen mäntä ollut leikannut kiinni niinkuin usein tapahtui puutteellisen jäähdytyksen takia...kulki huomattavasti kovempaa kuin tervejärkinen ihminen uskalsi niillä ajo-ominaisuuksilla ajaa...kehittyneempää moottoripyörää edustaneita Hondaa ja Yamahaa on tänäkin päivänä suomessa satoja kappaleita museorekisterissä ja tienpäällä, Kawasakit ja Moskovitsit ovat taas lähes 100%:sti joutuneet aikansa kuriositeetteina sulatusuuneihin...suuressa määrin Bomberssien "työkaluina" koska kunnollisen, kalliin ja hyvillä ajoominaisuuksilla varustetun moottoripyörän tahallinen särkeminen on vaikeampaa...kun ne kaikki romut tuli työnnettyä sulattamoon 70-luvun lopussa, tänään maksetaan koviahintoja Itä-Saksalaisesta Rabantistakin...Kawasaki 900 oli huonossa maineessa sen herkästi kiinnileikkaavan koneen vuoksi. Syynä pidettiin keskimmäisten sylinterien vajaata jäähdytystä ja mitoitusvirheitä välyksissä. Tuutin kopioiminenkaan ei ollut Kawalle tuolloin(-kaan) helppoa..."

      Vau! Uskomatonta, millaisia guruja nämä foorumit tuovatkaan esille! Todella hienoa havaita maassamme olevan näin paljon todellisia moottoripyöräalan Asiantuntijoita! Rautaista faktatietoa on tallentunut käsittämättömän teräviin aivoihin uskomattomia määriä! Olen mykistynyt!!!! Tosin pikku kauneusvirheenä pisti silmään maininta itä-Saksalaisesta "Rabant" -merkkisestä kulkineesta. Se sentään paljasti, ettei tietokuninkuus ole vielä kristallisoitunut AIVAN täydellisimpään loistoonsa...

      • Tietäjän..

        Trabantin teknisiä tietoja:

        Valmistusmaa: Itä-Saksa
        Malli: Trabant 601L
        Vuosimalli: 1977
        Kaksitahtimoottori: 600 kuutiota, 29 hevosvoimaa (itäsaksalaista hevosta)
        Kori: hartsikäsiteltyä kovalevyä
        Huippunopeus: 90 - 100 km/h
        Bensan kulutus: 10 litraa/100 km


      • Kawa
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Trabantin teknisiä tietoja:

        Valmistusmaa: Itä-Saksa
        Malli: Trabant 601L
        Vuosimalli: 1977
        Kaksitahtimoottori: 600 kuutiota, 29 hevosvoimaa (itäsaksalaista hevosta)
        Kori: hartsikäsiteltyä kovalevyä
        Huippunopeus: 90 - 100 km/h
        Bensan kulutus: 10 litraa/100 km

        Hyvin tunnut tuntevan kulkupelisi.


      • kooma-kalle
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Trabantin teknisiä tietoja:

        Valmistusmaa: Itä-Saksa
        Malli: Trabant 601L
        Vuosimalli: 1977
        Kaksitahtimoottori: 600 kuutiota, 29 hevosvoimaa (itäsaksalaista hevosta)
        Kori: hartsikäsiteltyä kovalevyä
        Huippunopeus: 90 - 100 km/h
        Bensan kulutus: 10 litraa/100 km

        Taitaa tämän asiantuntijan kaikkinainen tekninen tietous perustua enemmänkin googlen tahi muun vastaavan hakukoneen käyttöön kuin pitkäaikaisen harrastamisen myötä saatuun asiantuntemukseen...


      • Tietäjän..

        Kooma-Kalle kertoo sanatarkasti; "Tosin pikku kauneusvirheenä pisti silmään maininta itä-Saksalaisesta "Rabant" -merkkisestä kulkineesta. Se sentään paljasti, ettei tietokuninkuus ole vielä kristallisoitunut AIVAN täydellisimpään loistoonsa..."

        Tämä kertoneenee enempi Kooma-Kallen halusta kuin kyvystä osallistua miesten keskusteluun.

        Käyppä Kooma kysymässä Isältäsi missä maassa Rabantit tehtii ja pyyhi samalla korvantaustasi - eks vaan??!!    


      • -kooma-kalle-
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Kooma-Kalle kertoo sanatarkasti; "Tosin pikku kauneusvirheenä pisti silmään maininta itä-Saksalaisesta "Rabant" -merkkisestä kulkineesta. Se sentään paljasti, ettei tietokuninkuus ole vielä kristallisoitunut AIVAN täydellisimpään loistoonsa..."

        Tämä kertoneenee enempi Kooma-Kallen halusta kuin kyvystä osallistua miesten keskusteluun.

        Käyppä Kooma kysymässä Isältäsi missä maassa Rabantit tehtii ja pyyhi samalla korvantaustasi - eks vaan??!!    

        Ohoh! Ja minä raukka kun vaan siteerasin sanatarkasti nimim "Tietäjän..." kirjoitusta otsikolla "Osittain oikeassa" 2.10.2005 klo 08.05, jossa ko. merkki oli kirjoitettu siteeraamallani tavalla. Itse kyllä toki tiedän Trabant -merkin kirjoitusasun, valmistusmaan, ja jonkinverran sen historiaakin. Ja ihan ilman hakukoneelta tarkistamistakin. Kun en ainakaan prätkä- tai autoasioissa enää itseäni ihan märkäkorvana pidä... Nimim. "Tietäjän..." siis kirjoitti: "Tottakai 500 orkiskuntoisista maksetaan(-siin) kun ne kaikki romut tuli työnnettyä sulattamoon 70-luvun lopussa. Niinhän tänään maksetaan koviahintoja Itä-Saksalaisesta Rabantistakin." Ilmeisesti objektiivisen keskustelutaidon ohella myös muisti hiukan horjuu... No, pojat on poikeja, ei aihetta enenpään!


      • Tietäjän..
        -kooma-kalle- kirjoitti:

        Ohoh! Ja minä raukka kun vaan siteerasin sanatarkasti nimim "Tietäjän..." kirjoitusta otsikolla "Osittain oikeassa" 2.10.2005 klo 08.05, jossa ko. merkki oli kirjoitettu siteeraamallani tavalla. Itse kyllä toki tiedän Trabant -merkin kirjoitusasun, valmistusmaan, ja jonkinverran sen historiaakin. Ja ihan ilman hakukoneelta tarkistamistakin. Kun en ainakaan prätkä- tai autoasioissa enää itseäni ihan märkäkorvana pidä... Nimim. "Tietäjän..." siis kirjoitti: "Tottakai 500 orkiskuntoisista maksetaan(-siin) kun ne kaikki romut tuli työnnettyä sulattamoon 70-luvun lopussa. Niinhän tänään maksetaan koviahintoja Itä-Saksalaisesta Rabantistakin." Ilmeisesti objektiivisen keskustelutaidon ohella myös muisti hiukan horjuu... No, pojat on poikeja, ei aihetta enenpään!

        Olen valmis hyväksymään Kooma-Kallen miesten keskustelupiiriin hänen esittämänsa perustellun ja rakentavan puheenvuoron jälkeen.

        Nyt näin miesten kesken voin sanoa, että halusin vain ja ainoastaan hiukan sohaista ampiaiaspesää ja "paeta". Jostakin syystä jäin kuitenkin huitomaan kuhisevan pesänympärille tarpeettomankin pitkäksi aikaa. Lukijamäärät nousivat tämän keskustelun ympärillä myös melkoisiksi.

        Kawasakit todellisuudessa lienevät ihan yhtähyvä pyörä kuin muutkin, joskaan en niitä tunne riittävän hyvin.

        Fanaattisuus (ts. fanaattiset ihmiset) pilaavat hyvänkin harrastuksen. Kun peltisiin pyörillä oleviin laatikoihin on kirjoitettu nimiä Ford, Ferrari, Honda, jne. niin niiden kunnian puolesta merkkien ympärille kerääntynyt fanaattinen aines valmis vetelemään päin näköä heidän laatikostaan heidän mielestään epämieluisia laatusanoja käyttäviä ihmisiä.

        Joensuussa takavuosina Pohjois-Karjalaisten laukkuryssistä periytyvien kaskiviljelijöiden harjastukkaiset esihidastuksella varustetut persjalkaiset juntikka pojat kerääntyivät pienviljelystiloiltaan Joensuun yöhön vaalimaan "arjalaisen rodun puhtautta". Heille "uhka" ilmeni lähinnä Joensuun yliopistossa opiskelevien ulkomaalaisten muodossa


      • -kooma-kalle-
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Olen valmis hyväksymään Kooma-Kallen miesten keskustelupiiriin hänen esittämänsa perustellun ja rakentavan puheenvuoron jälkeen.

        Nyt näin miesten kesken voin sanoa, että halusin vain ja ainoastaan hiukan sohaista ampiaiaspesää ja "paeta". Jostakin syystä jäin kuitenkin huitomaan kuhisevan pesänympärille tarpeettomankin pitkäksi aikaa. Lukijamäärät nousivat tämän keskustelun ympärillä myös melkoisiksi.

        Kawasakit todellisuudessa lienevät ihan yhtähyvä pyörä kuin muutkin, joskaan en niitä tunne riittävän hyvin.

        Fanaattisuus (ts. fanaattiset ihmiset) pilaavat hyvänkin harrastuksen. Kun peltisiin pyörillä oleviin laatikoihin on kirjoitettu nimiä Ford, Ferrari, Honda, jne. niin niiden kunnian puolesta merkkien ympärille kerääntynyt fanaattinen aines valmis vetelemään päin näköä heidän laatikostaan heidän mielestään epämieluisia laatusanoja käyttäviä ihmisiä.

        Joensuussa takavuosina Pohjois-Karjalaisten laukkuryssistä periytyvien kaskiviljelijöiden harjastukkaiset esihidastuksella varustetut persjalkaiset juntikka pojat kerääntyivät pienviljelystiloiltaan Joensuun yöhön vaalimaan "arjalaisen rodun puhtautta". Heille "uhka" ilmeni lähinnä Joensuun yliopistossa opiskelevien ulkomaalaisten muodossa

        Toisaalta, oliko Sinun keskustelunavauksesi, "sohaisu ampiaispesään" kovin rakentava ja perusteltu? Itseani en pidä millään lailla kuvailemanasi merkki- enkä juuri muunekaan fanaatikkona, mutta joskus nää foorumit "sohaisuineen" vähän keittää yli.
        Kun kuitenkin kaikki tietää, että Kawasaki on ilikeesti paras!!! ;0) Eiköhän tää ainakin mun osalta o tässä. Hyvää syssynjatkoa!


      • Lende
        Tietäjän.. kirjoitti:

        Olen valmis hyväksymään Kooma-Kallen miesten keskustelupiiriin hänen esittämänsa perustellun ja rakentavan puheenvuoron jälkeen.

        Nyt näin miesten kesken voin sanoa, että halusin vain ja ainoastaan hiukan sohaista ampiaiaspesää ja "paeta". Jostakin syystä jäin kuitenkin huitomaan kuhisevan pesänympärille tarpeettomankin pitkäksi aikaa. Lukijamäärät nousivat tämän keskustelun ympärillä myös melkoisiksi.

        Kawasakit todellisuudessa lienevät ihan yhtähyvä pyörä kuin muutkin, joskaan en niitä tunne riittävän hyvin.

        Fanaattisuus (ts. fanaattiset ihmiset) pilaavat hyvänkin harrastuksen. Kun peltisiin pyörillä oleviin laatikoihin on kirjoitettu nimiä Ford, Ferrari, Honda, jne. niin niiden kunnian puolesta merkkien ympärille kerääntynyt fanaattinen aines valmis vetelemään päin näköä heidän laatikostaan heidän mielestään epämieluisia laatusanoja käyttäviä ihmisiä.

        Joensuussa takavuosina Pohjois-Karjalaisten laukkuryssistä periytyvien kaskiviljelijöiden harjastukkaiset esihidastuksella varustetut persjalkaiset juntikka pojat kerääntyivät pienviljelystiloiltaan Joensuun yöhön vaalimaan "arjalaisen rodun puhtautta". Heille "uhka" ilmeni lähinnä Joensuun yliopistossa opiskelevien ulkomaalaisten muodossa

        12 vuotias Zephyr 1100
        Eipä valittamista.
        Edellisen kauden normaalien huolto-ja kulutusosien lisäksi uusittiin etuiskarien tiivisteet. Vasen alkoi vuotaa.Kilometrejä kaudella 17500.
        Tällä, edelleen jatkuvalla upealla kaudella 19700 kilsaa takana. Ei vikaa. Pirun miellyttävä retro.
        Kaasarien imukurkut taitavat tulla seuraavaksi uusimislistalle, On sen veran kumit pykineet.
        Rattoisaa taukoa uutta kautta odotteleville.
        Kai se tauko taas venähtänee yli kolmen ehjän kuukauden.


      • Kawalla
        Lende kirjoitti:

        12 vuotias Zephyr 1100
        Eipä valittamista.
        Edellisen kauden normaalien huolto-ja kulutusosien lisäksi uusittiin etuiskarien tiivisteet. Vasen alkoi vuotaa.Kilometrejä kaudella 17500.
        Tällä, edelleen jatkuvalla upealla kaudella 19700 kilsaa takana. Ei vikaa. Pirun miellyttävä retro.
        Kaasarien imukurkut taitavat tulla seuraavaksi uusimislistalle, On sen veran kumit pykineet.
        Rattoisaa taukoa uutta kautta odotteleville.
        Kai se tauko taas venähtänee yli kolmen ehjän kuukauden.

        Joo, Zephyr on selkeesti parhaimman näköinen retro mitä löytyy, varsinkin pinnavanteilla varustettuna ja jonka ulkonäkö ei vanhene koskaan. Kone ei kaipaa muuta kuin ajoa.


      • Tämä kausi pulkassa tänään
        Kawalla kirjoitti:

        Joo, Zephyr on selkeesti parhaimman näköinen retro mitä löytyy, varsinkin pinnavanteilla varustettuna ja jonka ulkonäkö ei vanhene koskaan. Kone ei kaipaa muuta kuin ajoa.

        Viimeiset viisikymmentä kilometriä.. jne.. (kuin jossakin edesmeneessä piisissä)tänään mukavissa puhureissa.Ja nyt saa peli seistä pahimpien pyryjen yli.
        Ei se vanha Zeppe todella muuta kaipaa kuin menoa ja meininkiä.
        Ei mitään rempaa reiluun kahteenkymmeneen tkm:ään kaudella
        kaivannut. Luotettava on ajopeli.


    • culf dufs

      Olen saattanut jopa kyyditellä äitiäsi aikoinaan kawalla,kun sinua ei vielä ollut olemassa.

      • Kawakuski

        Taidat tietää mistä puhut, puhut asiaa. Hyvin sanottu!


    • hokasu

      Tietäjälle tiedoksi, ostin vasta zzr 1200 kawan, aiemmin busan omistaneena, voin sanoa että kawa on kaikin puolin parempi. Tallista löytyy vielä cbr 1000:en ja 1100f suitsa,mutta ne painivat vanhojen sarjassa.

    • mahda jos pää

      ei enää sovi kypärään.

      Honda=ruohonleikkuritehtaan tuote
      Yamaha=pianotehtaan tuote
      Suzuki=perämoottoritehtaan tuote

      Kawasaki Heavy Industries rules !

    • tolle

      Sehän on aivan sama, millä ajelee ja tekeeko remonttia,kun sen kumminkin tekee itse,tai liike. Eihän se muille kuulu.

      • 1q2w3

        on ollut vuodesta -88 1000rx ja nyt ajettu 117200 km eikä ole vielä konetta tarvinut aukoa, muuta ku venttiili säädöt mitä on tehty,ja muutamia kulutus osia mitä nyt joka merkkiin joutuu vaihtaan. ajallaan aina huollettu ja hyvin pidetty , niin taatusti menee vielä saman matkan huoletta. että turhaan täällä moititaan kawan kestävyyttä.


      • GPZ 1000 RX
        1q2w3 kirjoitti:

        on ollut vuodesta -88 1000rx ja nyt ajettu 117200 km eikä ole vielä konetta tarvinut aukoa, muuta ku venttiili säädöt mitä on tehty,ja muutamia kulutus osia mitä nyt joka merkkiin joutuu vaihtaan. ajallaan aina huollettu ja hyvin pidetty , niin taatusti menee vielä saman matkan huoletta. että turhaan täällä moititaan kawan kestävyyttä.

        Itselläni GPZ 1000 RX vuosimallia 1986 :). Mittarilukema noin 116.000. Ei mainittavia vikoja. Venttiilit säädettiin viimeksi keväällä 2009. Nyt alla uudet renkaat ja paikoillaan uudet ketjut ja rattaat. Viime kaudella ajoin noin 12.000 km, tälle kaudelle tullee vähintään saman verran. Viime syksynä tein Euroopankierroksen ja Alpitkin tuli ylitettyä ilman ongelmia. Säännöllinen huolto ja hyvä huolenpito muutenkin takaa huolettomat kilometrit!


    • Kawaman .57

      typerää kommentoida 5v vanhaa HD ukon viestiä, joka etsii levinneen moponsa osia tienpielistä...oikeesti tvl_ rakentaa löytämistään osista 3-5 hd:ta joka vuosi tässäkin maassa, ja myy ne sitten huutokaupalla. Googleta kawasaki zg 1200 voyacher, niin pääset edes kuvan muodossa aistimaan sen, mikä on moottoripyörä.

      • Keski-ikäinen newbe

        Eli kysäisisin, että olenkos tehnyt täysin pskn ostoksen, kun ENSIMMÄISENÄ pyöränäni (44v.)menin tuollaisen hankkimaan? Pirun siistissä kunnossa on (musta & satulalaukut), eikä hintakaan ollu hirmuinen (1500€). Ajettu n.50000km, joten sisäänajo ainaskin on tehty. Onkos ko.mallissa jotain tyyppivikoja tms.? Aika vähän löytyy infoa mistään kyseisen pyörän suhteen. Taitanee olla hieman harvinaisempaa sorttia. Kaikki palaute otetaan kitollisuudella vastaan.


      • Lauritörni
        Keski-ikäinen newbe kirjoitti:

        Eli kysäisisin, että olenkos tehnyt täysin pskn ostoksen, kun ENSIMMÄISENÄ pyöränäni (44v.)menin tuollaisen hankkimaan? Pirun siistissä kunnossa on (musta & satulalaukut), eikä hintakaan ollu hirmuinen (1500€). Ajettu n.50000km, joten sisäänajo ainaskin on tehty. Onkos ko.mallissa jotain tyyppivikoja tms.? Aika vähän löytyy infoa mistään kyseisen pyörän suhteen. Taitanee olla hieman harvinaisempaa sorttia. Kaikki palaute otetaan kitollisuudella vastaan.

        ja sitten vaihtaa isompaan. Paska on juu.


      • Keski-ikäinen newbe
        Lauritörni kirjoitti:

        ja sitten vaihtaa isompaan. Paska on juu.

        No, sainhan sitä infoa ihan riittämiin. Kiitos Laurikorni, kun valistit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      2964
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      901
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe