vieläkö

synkronoimattomalla

Paljonkohan nykyään menee kaupaksi uusia synkronoimattomalla lootalla olevia sisuja. Vieläkö nyky tehoilla pitää olla?

20

7476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähinnä

      että vieläkö on suosiota tuota vaihteistoa kohtaan. Itse en tykkää tuosta fullerista ollenkaan, suotta joutuu välikaasujen ja kaksospoljentojen kanssa askartelemaan, kun todistetusti pärjää myös kaikkein hankalimmissakin olosuhteissa myös näillä normaaleilla laatikoilla.

      • vaan...

        osaa...


      • iekki
        vaan... kirjoitti:

        osaa...

        Eiköhän joka Jamppa osaa noin yksinkertaisen asian. Ei siihen tarvita korkeakpoututkintoa. Minä ainakin opin tuon jo neljätoistavuotiaana kun ajelin vanhalla Majorilla.


      • tunnu
        iekki kirjoitti:

        Eiköhän joka Jamppa osaa noin yksinkertaisen asian. Ei siihen tarvita korkeakpoututkintoa. Minä ainakin opin tuon jo neljätoistavuotiaana kun ajelin vanhalla Majorilla.

        osaavan. eikä oppivan. jotkut.


      • osaan
        tunnu kirjoitti:

        osaavan. eikä oppivan. jotkut.

        Kyllä sen verran voin sanoa että osaan, mutta onko noista oikeesti hyötyä käytännössä.


      • Ajuri
        osaan kirjoitti:

        Kyllä sen verran voin sanoa että osaan, mutta onko noista oikeesti hyötyä käytännössä.

        Kaikista kestävin ja nopein manuaalilaatikko


      • 12e480
        Ajuri kirjoitti:

        Kaikista kestävin ja nopein manuaalilaatikko

        Nykyään ZF on Sisussa vakiovaruste. Fuller lisävarusteena, ja luonnollisesti maksaa ~2000e enemmän... Paikallinen Sisu-myyjä kerto mulle, et aika järestää Sisut ostetaa ZF:llä, mut Fullerkin on kuitenkin vielä kysytty...


      • 12e480 kirjoitti:

        Nykyään ZF on Sisussa vakiovaruste. Fuller lisävarusteena, ja luonnollisesti maksaa ~2000e enemmän... Paikallinen Sisu-myyjä kerto mulle, et aika järestää Sisut ostetaa ZF:llä, mut Fullerkin on kuitenkin vielä kysytty...

        ZF on löyhä/hidas laatikko,ja kallis korjata,Sisua saa myös Eatonilla,mikä on muuten
        sama ku vulleri,mutta synkattu,kaverilla on kaks
        just samanlaista Sisua,toisesa Eatoni,toisesa ZF,sanoo että Eatoni parempi,ja sitä sanoo Tieliikelaitoksen miehetki..,nii ja kehuvat että synkronoimaton on paras..,ite oon kans sitä mieltä,meijän Sisut tosin nii vanahoja,ettei niitä sillon saanukaan ku vullerilla tai Allisonilla,silti tykkään,tykkään Sisusta muutenki,oon ajanu Volvolla ja Caaniallaki,Volvo ja Sisu on minusta aika tasavertasia ainaki vaihtolava/kippihommisa ja tieajossa,edellyttäen tietysti että ovat kunnossa...


      • Trucker84 kirjoitti:

        ZF on löyhä/hidas laatikko,ja kallis korjata,Sisua saa myös Eatonilla,mikä on muuten
        sama ku vulleri,mutta synkattu,kaverilla on kaks
        just samanlaista Sisua,toisesa Eatoni,toisesa ZF,sanoo että Eatoni parempi,ja sitä sanoo Tieliikelaitoksen miehetki..,nii ja kehuvat että synkronoimaton on paras..,ite oon kans sitä mieltä,meijän Sisut tosin nii vanahoja,ettei niitä sillon saanukaan ku vullerilla tai Allisonilla,silti tykkään,tykkään Sisusta muutenki,oon ajanu Volvolla ja Caaniallaki,Volvo ja Sisu on minusta aika tasavertasia ainaki vaihtolava/kippihommisa ja tieajossa,edellyttäen tietysti että ovat kunnossa...

        Kyllä se synkronoitu Eaton mikä oli puunkuormaajakiertueella Catissa oli mukavan tuntuinen, vaikka eihän siitä kunnon kokemusta saa jos asfaltilla kiekon heittää.
        Vaan kyllähän tuota taannoin Fullerin kanssa pääsi aika nopeasti sinuiksi, eipä kyllä ole moittiminen laatikkoa


      • kullervo
        puukuski kirjoitti:

        Kyllä se synkronoitu Eaton mikä oli puunkuormaajakiertueella Catissa oli mukavan tuntuinen, vaikka eihän siitä kunnon kokemusta saa jos asfaltilla kiekon heittää.
        Vaan kyllähän tuota taannoin Fullerin kanssa pääsi aika nopeasti sinuiksi, eipä kyllä ole moittiminen laatikkoa

        tosa aikasemmin joku kaveri moitti ,että pitää askarrella kaksoispoljentojen kans kun ajelee fullerilla?? ei se kyllä mitään kaksoispoljentaa tarvi. hyvin vaihtuu pykälä ylös ja alas , kytkimeen ei välttämäti tarvi koskea ku liikkeelle lähössä.


      • puukuski630
        kullervo kirjoitti:

        tosa aikasemmin joku kaveri moitti ,että pitää askarrella kaksoispoljentojen kans kun ajelee fullerilla?? ei se kyllä mitään kaksoispoljentaa tarvi. hyvin vaihtuu pykälä ylös ja alas , kytkimeen ei välttämäti tarvi koskea ku liikkeelle lähössä.

        kuitenki niin,että sitä synkka eatonia ei enää oo,eikä saa! zf on nykynen synkkalaatikko,myös pillarin perässä. itellä on sellanen ajossa! tais olla -01 tai -02 kun sai viimeset eatonsynkrot? meidän talon -02 sisut on ainakin jo zf-laatikolla. eaton oli kyllä hyvä ja kestävä laatikko,vähän kyllä "karkeampi" kuin zf. ei zf laatikon kestävyydessä oo ainakaan vielä ollu moittimista. kokemusta n800tuhatta km. fullerihan on kyllä hyvä ja kestävä,oikeen käytettynä,väärinkäytöllä särkyy nopeestikki. nyky moottoritehot on vaan tehny sen vähän tarpeettomaksi,ennen piti vaihtaa paljon enemmän ja tiukoissa paikoissa,nopeesti ja niissä fulleri on kyllä lyömätön!


      • puukuski630 kirjoitti:

        kuitenki niin,että sitä synkka eatonia ei enää oo,eikä saa! zf on nykynen synkkalaatikko,myös pillarin perässä. itellä on sellanen ajossa! tais olla -01 tai -02 kun sai viimeset eatonsynkrot? meidän talon -02 sisut on ainakin jo zf-laatikolla. eaton oli kyllä hyvä ja kestävä laatikko,vähän kyllä "karkeampi" kuin zf. ei zf laatikon kestävyydessä oo ainakaan vielä ollu moittimista. kokemusta n800tuhatta km. fullerihan on kyllä hyvä ja kestävä,oikeen käytettynä,väärinkäytöllä särkyy nopeestikki. nyky moottoritehot on vaan tehny sen vähän tarpeettomaksi,ennen piti vaihtaa paljon enemmän ja tiukoissa paikoissa,nopeesti ja niissä fulleri on kyllä lyömätön!

        oikeassa:
        "Vuonna 2002 ensiesitelty Sisu E18 on saanut runsaasti lisää uusia ominaisuuksia. Koeajettavana oleva auto on varustettu valinnaisena olevalla 16-portaisella synkronoidulla ZF vaihteistolla. Autossa on myös uusi pehmeästi tarttuva kytkin, tehokas moottorijarru ja uudistunut ohjaamo"
        Tämä siis maaliskuulta -04

        Mutta mistähän vitistä on jääny päähän että synkronoitu Sisun loota olisi vain ja ainoastaan Eaton, isäntä on ainakin monesti kehunut kun oli ollut yhdessä Sisussa aikoinaan. Liekkö siitä jääny päälle? Ja olen ajatellut että ZF:ää olisi lähinnä Ivecoissa, vaikka aikoinaan ainakin SK-Sisuissa (ja olikohan SL:ssäkin) oli ZF.

        Kiitos että oikaisit kieroutuneen ajatusmaailmani :D


      • puukuski kirjoitti:

        oikeassa:
        "Vuonna 2002 ensiesitelty Sisu E18 on saanut runsaasti lisää uusia ominaisuuksia. Koeajettavana oleva auto on varustettu valinnaisena olevalla 16-portaisella synkronoidulla ZF vaihteistolla. Autossa on myös uusi pehmeästi tarttuva kytkin, tehokas moottorijarru ja uudistunut ohjaamo"
        Tämä siis maaliskuulta -04

        Mutta mistähän vitistä on jääny päähän että synkronoitu Sisun loota olisi vain ja ainoastaan Eaton, isäntä on ainakin monesti kehunut kun oli ollut yhdessä Sisussa aikoinaan. Liekkö siitä jääny päälle? Ja olen ajatellut että ZF:ää olisi lähinnä Ivecoissa, vaikka aikoinaan ainakin SK-Sisuissa (ja olikohan SL:ssäkin) oli ZF.

        Kiitos että oikaisit kieroutuneen ajatusmaailmani :D

        meillä on yks vm:1970 Jyry,misä on Leukun kone,kaks nopeuksinen akseliperä,ja 6 (12)lovinen
        ZF,josta tosin on synkrot kulunu loppuun..,näitä laatikkoja oli Kontioisaki aikanaan..


      • Anonyymi
        Trucker84 kirjoitti:

        meillä on yks vm:1970 Jyry,misä on Leukun kone,kaks nopeuksinen akseliperä,ja 6 (12)lovinen
        ZF,josta tosin on synkrot kulunu loppuun..,näitä laatikkoja oli Kontioisaki aikanaan..

        Samat oireet tulee vääristä öljyistä!


    • aiheesta

      Mikä saa jonkun hankkimaan käsivalintaisen vaihteiston? Vielä 2000-luvulla. Haloo!!!

      • puukuski630

        vilpittömästi että nyky automaatit/robotit on hyviä ja toimiavia ratkaisuja esim. puutavaranajoon? ainaki mitä oon niitä koeajanu,niin ovat liian hitaita vaihtaan ja sekoavat vaihteissa liian helposti. tietysti niitä voi ajaa myös käsivalintaisena,mutta vaihtaminen ei oo sen nopeampaa.
        varmaanki niillä pärjäis ja selviäis useimmissa puuvarastoissa,mutta ääritilanteissa tulee ongelmia...


      • aiheesta
        puukuski630 kirjoitti:

        vilpittömästi että nyky automaatit/robotit on hyviä ja toimiavia ratkaisuja esim. puutavaranajoon? ainaki mitä oon niitä koeajanu,niin ovat liian hitaita vaihtaan ja sekoavat vaihteissa liian helposti. tietysti niitä voi ajaa myös käsivalintaisena,mutta vaihtaminen ei oo sen nopeampaa.
        varmaanki niillä pärjäis ja selviäis useimmissa puuvarastoissa,mutta ääritilanteissa tulee ongelmia...

        Olet jonkin verran oikeassa. Mutta näkyypä noita virheitä kepin kanssa ja ongelmia tulevan monille kokeneillekin manuaalikuskeille.


      • ....
        aiheesta kirjoitti:

        Olet jonkin verran oikeassa. Mutta näkyypä noita virheitä kepin kanssa ja ongelmia tulevan monille kokeneillekin manuaalikuskeille.

        eikä sitten pysty laatikkoa syyttämään kun tulee sekoiltua, ja jää jonnekkin kiinni. Mutta jos ois tuollanen "robotti" niin aina voi syyn muljauttaa sen niskaan ;-) Mutta tosiaan tuntuu että onko enää tarvista/hyötyä laatikosta joka on nopeempi kuin nämä synkrolootat, kun tehot on 2-3 kertaiset siihen mitä aikanaan kun ensimmäiset fullerit tuli sisuun. Mutta eihän tuosta fullerista ainakaan haittaakaan ole, jos muuten on siihen tottunut.


      • Pihka juntti
        puukuski630 kirjoitti:

        vilpittömästi että nyky automaatit/robotit on hyviä ja toimiavia ratkaisuja esim. puutavaranajoon? ainaki mitä oon niitä koeajanu,niin ovat liian hitaita vaihtaan ja sekoavat vaihteissa liian helposti. tietysti niitä voi ajaa myös käsivalintaisena,mutta vaihtaminen ei oo sen nopeampaa.
        varmaanki niillä pärjäis ja selviäis useimmissa puuvarastoissa,mutta ääritilanteissa tulee ongelmia...

        Kyllä se nii on et ku ruvetaa nousemaa taivsta kohti ni vaihtamisen on tapahuttava salamannopeasti.60-70 tn ei pitkälle vapaalla rullaa kahen kolmenkympin vauhissa.


      • Synkattua
        Pihka juntti kirjoitti:

        Kyllä se nii on et ku ruvetaa nousemaa taivsta kohti ni vaihtamisen on tapahuttava salamannopeasti.60-70 tn ei pitkälle vapaalla rullaa kahen kolmenkympin vauhissa.

        Synkattu aski on "muka"halvempikin.Niin se on oikeesti kalliimpi ja heikompi.Hidaskin se on.Ja mitä enemmän osia,sen huonompi.Suora Fuller vahvin.Ei kai niitä muuten Australian Scaniaan ja Volvoihin laitettais,painot siellä vähän isommat,useampi kärry vedettävänä ja tiettömät taipaleet.Ottakaa millä ZF;llä haluatte,tuppaavat vaan nostamaan Fullerin hintaa,uutena sen vahvemman ja oikeesti halvemman.Sisussahan ne sitten tilin tekee,kun ne poikii ajan kanssa,ne onnettomat synkatut.Kyllä Fulleria oppii ajamaan,ja on paras sit ku on oppinnut.Minä otan Fullerin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2196
    2. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1278
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      35
      1215
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1161
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      874
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      759
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      721
    9. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      562
    Aihe