Nukkumis ajan korvaus

Autoilija

Tarvitseeko työnantajan maksaa nukkumisesta palkkaa? itse työnantaja sanoo että en maksa nukkumisesta mutta päivä rahat saat. Kuiteskin omasta mielestä minun pitäisi saada joka tunnilta korvaus minkä olen kiinni autossa, koska muuten senkin ajan vois tehdä omia harrastuksia!?!

20

4814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatus.

      Ei tietenkään pidä maksaa. Kyllä se on sinun omaa vapaa-aikaasi.
      Jos maksaisi, niin tokihan ottaisin rekan mökille kesäksi; ja palkka juoksisi :)
      Vain työstä maksetaan! Päivärahan saat tietenkin, jos reissu asemapaikkakuntasi ulkopuolelle kestää yli määrätyn ajan.

      • mielipiteeni

        Joo eli oot 24 tuntia töissä ja saat 15 tunnin palkan, heräät jostain 5 tien varresta muna juustossa ja vidun paskana huh huh.. kyllä minusta enemmän käy hengen päälle nukkuminen koiran kopisssa kun ajaminen? minäkin veisin mökille sen auton mut jonkun on taas nukuttuva siellä vitosela hyi..


      • ajatus.
        mielipiteeni kirjoitti:

        Joo eli oot 24 tuntia töissä ja saat 15 tunnin palkan, heräät jostain 5 tien varresta muna juustossa ja vidun paskana huh huh.. kyllä minusta enemmän käy hengen päälle nukkuminen koiran kopisssa kun ajaminen? minäkin veisin mökille sen auton mut jonkun on taas nukuttuva siellä vitosela hyi..

        Ethän sinä nukkuessasi ole työssä! Eihän kukaan muukaan saa keikkahommissa palkkaa nukkumisesta.
        Tai jos autossa nukkumisesta maksettaisiin, niin kukapa ei nukkuisi autossa kotipaikkakunnallaankin.

        Autossa nukkumisesta vielä sen verran, että kannattaa valita taukopaikaksi huoltoasema tai terminaali, jossa pääsee suihkuun ja saa sekä iltapalan, että aamiaisen. Ainakin minä nukun rekassa paremmin kuin kotona.


      • Liikemiäs
        ajatus. kirjoitti:

        Ethän sinä nukkuessasi ole työssä! Eihän kukaan muukaan saa keikkahommissa palkkaa nukkumisesta.
        Tai jos autossa nukkumisesta maksettaisiin, niin kukapa ei nukkuisi autossa kotipaikkakunnallaankin.

        Autossa nukkumisesta vielä sen verran, että kannattaa valita taukopaikaksi huoltoasema tai terminaali, jossa pääsee suihkuun ja saa sekä iltapalan, että aamiaisen. Ainakin minä nukun rekassa paremmin kuin kotona.

        Kun olen omistaja saan myös, nukkuessani palkan koska autot liikkuu myös öisin.hekoyi heh,nuijat.


      • tuotakaan
        Liikemiäs kirjoitti:

        Kun olen omistaja saan myös, nukkuessani palkan koska autot liikkuu myös öisin.hekoyi heh,nuijat.

        juurihan tässä keskustellaan kuskin nukkumisesta autossa


    • erttt

      voi noviisi..

    • K-Kaahari

      Älä käytä nimimerkkiäsi "autoilija" kun et sitä ole!
      Olet täysin hakoteillä palkanmaksun perusteista. Ei keikkahommia tekevä asentaja tms,saa palkkaa kun on nukkumassa jossain työnantajan järjestämässa majapaikassa...
      Autonkuljettajan työ on keikkatyötä mikäli,ajaa kaukoliikenteessä. Paikalliset ajot ovat eri juttu kun auto jää pihaan kuin tehdas parkkipaikan viereen.
      Palkan saa tehdystä työstä joko tunneissa tai urakalla päiväraha kotimaan- tai ulkomaanpäiväraha. Riippuen missä olet. Ja päivärahaa maksetaan 10stä työpäivästä 9kpl ilman veroa.
      Jos olet tosiaan tuota mieltä että lepoajastakin pitäisi sun palkka saada,olet RIISTÄJÄ KOMMUNISTI.
      Työnantajasi on oikeassa. Tee työsi kunnolla ja nauti oikein saadusta palkasta. Mutta muista vuorokautinen lepoaika. Niitä sakkoja jos tulee,ne ei kuulu isännän maksuun.

      • wgwg

        Yllättäin saatiin taas politiikka mukaan keskusteluun! Vain KOMMUNISTI ajaa TESsillä! Kaveri hei! Unohdetaan se Neuvostoliitto...Vaikka joku on puhunut sulle kivoja pioneerikerhossa, niin unohda se! Nyt jyllää markkinatalous! ;) Ei tietenkään autossa nukkuvalle makseta muuta kuin pvä-raha...sen tarkoitus on juuri kattaa kulut. Mutta mielestäni vartiointiliike saisi hoitaa "putken" vartioinnin. Joka rasahdukseen yöllä muka pitäisi suhtautua asian vaativalla vakavuudella..? Kuinka moni käy kattoo yön jälkeen onko kita kii(tappi alhaalla) ja lasti ok? Kuskithan TAVALLAAN vartioivat työvälinettään ilman maksua, edes TES ei sitä edellytä. Miljoonia kuskataan, ja 10.16e/h tunnilta mulle maksetaan...ja vartijahommiinko?


      • Isäntämies
        wgwg kirjoitti:

        Yllättäin saatiin taas politiikka mukaan keskusteluun! Vain KOMMUNISTI ajaa TESsillä! Kaveri hei! Unohdetaan se Neuvostoliitto...Vaikka joku on puhunut sulle kivoja pioneerikerhossa, niin unohda se! Nyt jyllää markkinatalous! ;) Ei tietenkään autossa nukkuvalle makseta muuta kuin pvä-raha...sen tarkoitus on juuri kattaa kulut. Mutta mielestäni vartiointiliike saisi hoitaa "putken" vartioinnin. Joka rasahdukseen yöllä muka pitäisi suhtautua asian vaativalla vakavuudella..? Kuinka moni käy kattoo yön jälkeen onko kita kii(tappi alhaalla) ja lasti ok? Kuskithan TAVALLAAN vartioivat työvälinettään ilman maksua, edes TES ei sitä edellytä. Miljoonia kuskataan, ja 10.16e/h tunnilta mulle maksetaan...ja vartijahommiinko?

        Mene vaan pehvannuolija vártijaksi,olet koko ammattikunnan häpiä.Kun nyt yritys on siihen suuntaan että kuski sais palkan siitä kuinka kauan on työpaikalla,siis hytissä,niin sinä se vaan haraat vastaan,ei me automiehet niin tyhmiä olla etteikö omia puolia pidettäis,ei ole merimieskään laivalla vapaita pitämässä.Itte taidat olla entisen DDR:n vakoojia


    • olishan

      se kiva silleen...minäkin saisin sitte palkkaa 24h*6..huhhuh. pitää nyt sentään järellä ajatella. eihän se autokaan hanki sillon ku se on parkissa.

      • Kuorma on päällä

        Siitähän nyt on kysymys että auto toimii varastona vaikka seisoo yön yli, lähe siitä sitten heittään keikka ,ei muuten onnistu.Ja olet tosiaan jossain hevonperseessä et kotonas.


    • Hotell

      Tyytyväinen ettei valtio ole keksiny verottaa asuntoedusta tai/autoedusta koska nehän työnantaja tarjoo ilman et joudut maksamaan metriäkään!

      • sivullinen.

        Kyllähän noista mainitsemistasi eduista joutuu maksaan enemmän veroa. Jos sulla on esim. autoetu nii se lasketaan sun normaali palkan päälle ja silloinhan sinun veroprosenttisi nousee!


      • Päivärahoista.

        Mieti


    • maksaa

      Kyllä Scenker Cargo ainakin maksaa alle 9 tunnin tauoista läpipalkan.

      • täytyykin

        sillä alle 9 tunnin tauko katsotaan ajoaikalaissa kahvitauoksi!


      • Professional1
        täytyykin kirjoitti:

        sillä alle 9 tunnin tauko katsotaan ajoaikalaissa kahvitauoksi!

        Kaikenlaisia urpoja sitä on tullut alalle,nukkumisesta palkkaa...Voi Jumalauta!


      • karkoski

        Enkä oikein usko tuohon väitteeseen. Varmaan olis syytä mennä ensin parturiin, niin tuulettuis se päänahkakin hieman siinä sitä tuntilappua sitten pomolle esitellessään...;))


    • edampappa

      Ajatteleppas asiaa jos olisit työnantajan"pöksyissä" mitähän sanoisit tollaselle työntekijälle? jos viell palkkaus muuten on kohdallaan joten HERÄÄ pahvi

    • Tämä on juurikin se ongelma...

      Ulkomaille ajavien kuskien todellinen tuntipalkka on siis aika surkea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe