Shih Tzu

Koeajalle

Kääk!!
Mieheni on puhunut vuoden päivät koiran hankkimisesta ja on nyt ilmoittanut tuovansa huomenna meille 2 vuotiaan Shih Tzu- uroksen !!
Perheessämme on kaksi lasta enkä itse ymmärrä koirista yhtään mitään.

Kertokaa kaikki mahdollinen kyseisestä rodusta ja erityisesti minua huolestuttaa sen turkin hoito!!! Miten ja / tai missä jne. Ja tietysti se, etä kuinka tällainen koira sopeutuu lapsiin. Ollut aikaisemmin yksinäisellä omistajalla, jolla lisäksi toinen koira ja kissa.

6

926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naglo

Itse en kyseistä rotua tunne, mutta tälläisen sivuston löysin: http://www.kolumbus.fi/shihtzury/ Mutta eikö se entinen omistaja voi teitä myös koiran hoidossa neuvoa?

• rotua aikanaan ja todella hurmaavia koiria. Voisi sanoa näin luonto äidin olleen tasapuolinen, julmetun suuritöinen turkki ja sitten ihanaakin ihanampi luonne.

• Koeajalle

Juu turkkia saa näemmä harjata ja kaipaisi myös ilmeisesti "saksia".

Ihan heti ei uskalleta viedä trimmaukseen, tutustutaan ensin itse koiraan.

Mut kuinkahan usein noin keskimäärin sitä täytyisi leikata jos mielii pitää turkin aika lyhyenä???

Joku väläytti että voihan sitä itsekin ajella, mutta enpä taida (vielä ainakaan) osata/uskaltaa.

• kitty
        Koeajalle kirjoitti:

Juu turkkia saa näemmä harjata ja kaipaisi myös ilmeisesti "saksia".

Ihan heti ei uskalleta viedä trimmaukseen, tutustutaan ensin itse koiraan.

Mut kuinkahan usein noin keskimäärin sitä täytyisi leikata jos mielii pitää turkin aika lyhyenä???

Joku väläytti että voihan sitä itsekin ajella, mutta enpä taida (vielä ainakaan) osata/uskaltaa.

...jos ette siis näyttelyissä aio koiraa käyttää..? Mutta tietenkin ammattilainen osaa paremmin, mutta itsekin voi koiraa vähän "parturoida" jos on tarpeen.

• Koeajalle

tarkalleen ottaen vaativalla turkin hoidolla?
        En ole hoitanut koirien turkkia, joten en tiedä mitä se tarkoittaa.

Olen henkisesti varautunut n. kerran kuukaudessa pesemään, päivittäin harjaamaan ja nyhtämään takkuja irti sekä käyttämään säännöllisesti ammattilaisen käsissä... riittääkö nämä vai onko vielä jotain...?

• kitty
        Koeajalle kirjoitti:

tarkalleen ottaen vaativalla turkin hoidolla?
        En ole hoitanut koirien turkkia, joten en tiedä mitä se tarkoittaa.

Olen henkisesti varautunut n. kerran kuukaudessa pesemään, päivittäin harjaamaan ja nyhtämään takkuja irti sekä käyttämään säännöllisesti ammattilaisen käsissä... riittääkö nämä vai onko vielä jotain...?

^^Tuollainen hoitaminen varmaankin riittää hyvin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3800
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      182
      3035
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2946
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2431
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2230
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1437
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1388
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe