Moi! Tietääkö kukaan mistä voi ostaa tyrävyön? Olin leikkauksessa ja tarvitsisin sellaisen kapistuksen kun tuntuu että kivut vaan vaivaavat kun vähänkin liikkuu ja rasittuu. (kyseessä siis arpityrä joka tuli leikkaushaavaan)
tyrä leikattu, mistä tyrävyö?
19
36520
Vastaukset
- tuota
vähän kinkkinen kysymys,muistaakseni siinä on sellanen juttu että,ensin pitäis ottaa ympärysmitta..näin ainakin toimittiin vanhustenhoidossa.Kysäiseppä apteekista josko he tietäis minkä puoleen kääntyä.
Itselläni on leikattu navanseudun tyrä,ja kivulias oli tosi kauan,en kyllä ajatellutkaan vyötä.- tyrävyötä
käytetään kun tyrä vielä olemassa ja halutaan estää sen esiin pullistuminen?????
No oman sairaalan apuvälinelainaamosta voi saada lainaan mutta siihen tarvii terkan, fysioterapeutin, tai lääkärin lähetteen jotta sen saa.
Kun leikkaus alue vielä kipeä niin pitää välttää ponnisteluja ja leikkaus alueen rasitusta.
- kkk
Hei!
Voisitko kertoa millainen on arpityräleikkaus, millaiset oireet ennen leikkausta, kauanko sairaalassa, kuinka kipeä ja kauanko olet ollut kipeä leikkauksen jälkeen?- manu
heippa vaan,luin tuossa tyrilöistä.
multa leikattiin aika iso haavatyrä 11 pv sitten. tikit otettiin 10pv päästä pois, ja sairaalasta annettiin tyrävyö mukaan jota pidän 6 viikkoa yötä päivää, nyt tuntuu jo paremmalta vähän kiristää ja pistää.kyl se siitä - kkk
manu kirjoitti:
heippa vaan,luin tuossa tyrilöistä.
multa leikattiin aika iso haavatyrä 11 pv sitten. tikit otettiin 10pv päästä pois, ja sairaalasta annettiin tyrävyö mukaan jota pidän 6 viikkoa yötä päivää, nyt tuntuu jo paremmalta vähän kiristää ja pistää.kyl se siitäHei!
Kuinka pitkä sairasloma tulee arpityrän leikkauksesta? Mitä rajoitteita tulee leikkauksen jälkeen? Jonossa ollaan .... - manu
kkk kirjoitti:
Hei!
Kuinka pitkä sairasloma tulee arpityrän leikkauksesta? Mitä rajoitteita tulee leikkauksen jälkeen? Jonossa ollaan ....heippa vaan. mulla on 6 viikon sairasloma.
mulla oli kyllä aikas iso leikkaus, mut ei siinä muuta ole kuin olla vaan.
mitään ei saa tehdä muuta kuin liikkua ja nostella ei saa muutamaa kiloa enempää.
meinaa tulla aika pitkäksi.
minä olin jonossa noin vuoden päivät,oletko kauan odottanut?. - kkk
manu kirjoitti:
heippa vaan. mulla on 6 viikon sairasloma.
mulla oli kyllä aikas iso leikkaus, mut ei siinä muuta ole kuin olla vaan.
mitään ei saa tehdä muuta kuin liikkua ja nostella ei saa muutamaa kiloa enempää.
meinaa tulla aika pitkäksi.
minä olin jonossa noin vuoden päivät,oletko kauan odottanut?.Hei!
Olen jonottanut 3,5 kk siitä, kun se miellettiin tyräksi. Tosi asiassa se näkyi jo sairaalassa ollessa, kevään leikkauksessa.Minun tyrä on navan kohdalla, pahassa ja inhottavassa paikassa, nyrkin kokoinen. Selvästi toispuolinen maha, kun yskii tai seisoo päivän. Saitko paljon verta tyräleikkauksen aikana tai sen jälkeen? Oliko heikko olo heti leikkauksen jälkeen. Lyhki periaatteella leikattaessa pääsee seuraavana päivänä kotiin, jos ei mikään mene pieleen...niinkuin meni keväällä kaikki pieleen... - manu
kkk kirjoitti:
Hei!
Olen jonottanut 3,5 kk siitä, kun se miellettiin tyräksi. Tosi asiassa se näkyi jo sairaalassa ollessa, kevään leikkauksessa.Minun tyrä on navan kohdalla, pahassa ja inhottavassa paikassa, nyrkin kokoinen. Selvästi toispuolinen maha, kun yskii tai seisoo päivän. Saitko paljon verta tyräleikkauksen aikana tai sen jälkeen? Oliko heikko olo heti leikkauksen jälkeen. Lyhki periaatteella leikattaessa pääsee seuraavana päivänä kotiin, jos ei mikään mene pieleen...niinkuin meni keväällä kaikki pieleen...minun tyrä oli navasta vähän ylös päin.lähelle rintalastaa,suurinpiirtein pari nyrkkiä päällekkäin.sitå ei saanu enää painamalla kuin puoliks takaisin.yskiessä se oikein pomppi ulos.se oli vuosia mulla ennenkuin uskalsin edes mainita koko asiasta.veren saannista en osaa sanoa,mitä sain leikkauksen aikana. sen jälkeen en saanut.leikkaus kesti n2,5 tuntia.olo oli vain väsynyt ei muuta,4 tuntia ensi heräämisestä olin jo ihan virkku.leikkaako ne tyriä lyhkissä, yleensä ollaan 3-5 päivää sairaalassa.sinua on jo keväälläkin leikattu, oliko millainen leikkaus jos saanee kysyvä.
- pieni ,mut kipee
Nivustyräleikkaus oli viikko sitten ja 1kk sairaslomaa ... Panacod ja 600mg burana kipuun ja kyllä tuliki eka viikko melkee vaa nukuttua , panacodin takia ...Tyrävyöstä en tiedä mist saa ??
- Buraa
Tehooko sinuun Panacod?Eipätehoa minuun.Sama jos otan sokeripalan.Burana taitaa olla muotilääke joka vaivaan .Vauvasta,vaariin.
- menossa leikkaukseen
Kysyit mistä saa ostettua tyrä vyön. Yleensä se annetaan sairaalasta leikkauksen jälkeen lainaksi. Sellaisen voi ostaa terveystuotteiden palvelukeskus nimisestä liikkeestä. Liike sijaitsee helsingissä os. Mannerheimintie 69
Liikkeen nimen haulla saat puhelinnumeron.- Selinda
Multa leikattiin arpityrä viikko sitten. se oli tullut n 4 vuoden kuluessa kun vatsa jouduttiin avaamaan 2 kertaa syöpäleikkauksen yhteydessä. Ensimmäinen ylösnousu leikkausiltana oli todella kivuliasta, joten kannattaa pyytää ennakkoon kipulääkitystä, jos ei muuten osata antaa tarpeeksi. seuraavana aamuna kipu oli siedettävämpää. oli ollut 2 nyrkin kokoinen ja runsaasti kiinnikkeitä. olin 5 pv sairaalassa ja sain tyrävyön lainaksi mutta käytän sitä vain kun tarvitsen enemmän tukea. suihkuttelen haavaa päivittäin ja otan ilmakylpyjä. saan alkuun nostella vain 2-3 kg
- pirjo 8.3.2010
Selinda kirjoitti:
Multa leikattiin arpityrä viikko sitten. se oli tullut n 4 vuoden kuluessa kun vatsa jouduttiin avaamaan 2 kertaa syöpäleikkauksen yhteydessä. Ensimmäinen ylösnousu leikkausiltana oli todella kivuliasta, joten kannattaa pyytää ennakkoon kipulääkitystä, jos ei muuten osata antaa tarpeeksi. seuraavana aamuna kipu oli siedettävämpää. oli ollut 2 nyrkin kokoinen ja runsaasti kiinnikkeitä. olin 5 pv sairaalassa ja sain tyrävyön lainaksi mutta käytän sitä vain kun tarvitsen enemmän tukea. suihkuttelen haavaa päivittäin ja otan ilmakylpyjä. saan alkuun nostella vain 2-3 kg
minulta leikattiin arpityrä 4.2.2010 se oli kehittynyt puoltoista vuotta sitten leikatun syövän arpeen. Tyrä oli miehen nyrkin kokoinen , leikkaus tetiin tähystysleikkauksena , vasemmalle vatsaan jossa tyrä oli asennettiin nailonverkko. kivut olivat huomattavasti helpommat kuin avoleikkauksessa. Sairaslomaa sain kolme viikkoa,hain kuitenkin lisää koska tuntuu ettei vetolujuus ole vielä kohdallaan, kun käännyn sängyssä, nousen ylös tai kumarrun esim. kenkiä lattaessa on jatkuvasti lihaskipua. Loppuviikosta tulee kuluneeksi viisi viikkoa leikkauksesta enkä tiedä voinko vielä palata töihin koska työni on fyysistä , jatkuvaa kumartelua, nostelua ym. Tyrävyön sain sairaalasta ja käytän sitä päivittäin, en kuitenkaan yöllä.
- Jalkapallotyrä
pirjo 8.3.2010 kirjoitti:
minulta leikattiin arpityrä 4.2.2010 se oli kehittynyt puoltoista vuotta sitten leikatun syövän arpeen. Tyrä oli miehen nyrkin kokoinen , leikkaus tetiin tähystysleikkauksena , vasemmalle vatsaan jossa tyrä oli asennettiin nailonverkko. kivut olivat huomattavasti helpommat kuin avoleikkauksessa. Sairaslomaa sain kolme viikkoa,hain kuitenkin lisää koska tuntuu ettei vetolujuus ole vielä kohdallaan, kun käännyn sängyssä, nousen ylös tai kumarrun esim. kenkiä lattaessa on jatkuvasti lihaskipua. Loppuviikosta tulee kuluneeksi viisi viikkoa leikkauksesta enkä tiedä voinko vielä palata töihin koska työni on fyysistä , jatkuvaa kumartelua, nostelua ym. Tyrävyön sain sairaalasta ja käytän sitä päivittäin, en kuitenkaan yöllä.
Ainakin Turussa on sellainen yritys kuin Turun Tukikohta, joka välittää erilaisia tyrävöitä ja olen ymmärtänyt, että heidän kauttaan voi myös tilata erikoisvalmisteisia nahkaisia ja todella jämäköitä tyrävöitä.
- Leikkaukseen menevä
pirjo 8.3.2010 kirjoitti:
Pääsitkö samana päivänä jo kotia leikkauksesta?
Mites toipuminen on nyt lähtenyt käyntiin?
- ak
tyrävöitä
- Ritva53
Itse tilasin ks. vyön leikkauksen jälkeen gofitness.fi kaupasta.
Ritva - KusetustaTurunTukikohta
Turun Tukikohta on viimeinen paikka mistä kannattaa mitään apuvälineitä hakea. Oman jalan muotista tehtyihin koviin pohjallisiin en saanut pehmustetta päälle, vaikka esim HUSissa tehtiin peräti säämiskä kovan pohjallisen päälle, kun on reumaa myös. Ei vaan antanut myyjä periksi. Otin ne, ja kummallista kyllä 2 vuodessa tuli kulumat polveen sille puolelle, minne en edes astu jotta kuluma syntyisi. Nyt hain polven urheiluvammaan ja kulumaan tukevaa tukea, ja kun se liukui pois jalastani, vastaus oli, että jalkani on VÄÄRÄN malliset. Miksi sitten myyvät 300 e tuet, kun heti tietävät ettei toimi minun jalassa? Millään ei pystynyt 14 vrk normaalinm palautusajan puitteissa palauttamaan lauantaina rahoja takaisin. EI hyvää päivää...sanoin että otan tuet ja palautan maanantaina, mutta sitten maksatte myös matkakorvauksen ylimääräisestä juoksuttamisesta. Piti soittaa johtajalle, että kykeni maksamaan käteisellä palautuksen hinnan. Niin outoa porukkaa, ja loukkaavaa asennetta asiakasta kohtaan. Väärän mallinen jalka ( kun sen pitäisi olla porkkanan mallinen, sanoi hän)... hei , oletteko koskaan nähneet kahta samanlaista jalkaa eri ihmisillä. Sitä varten tällaiset paikat on. Kyllä niin naurettava paikka.
- Tyrämies
Ostin eilen nivustyrävyön Puerto de la Cruzin (Teneriffa) apteekista ja maksoi 9,40€. Hiukan halvempaa kuin Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374