Jim Hensonin Fragglit

198x

Juurikaan ei ole juttua Fraggleista, Mokista, Redistä, Buuberista, Vempistä ja Gobosta, noista Jim Hensonin muppet-muunnelmista. Tosi kova sarja. Se oli suosikkini kun olin viiden vanha. Nykyään eivät ihmiset tätä mahtavaa sarjaa edes muista, mikä on sääli, sillä se oli todella kiehtovaa kamaa.

Ei kyseessä ollut mikään pieni ilmiö, sillä kaupoista sai 80-luvun puolivälissä Fraggli-pehmoleluja, doosereita, PVC-hahmoja (vrt Smurffihahmot) puhumattakaan kirjoista. Fragglit -joulukalenterikin minulla oli pariin kertaan.

Kumma kyllä, silti tätä ei muisteta. Videoina kyseistä sarjaa kyllä löytää kirpputoreilta ja vielä pitkälle 90-luvulle sitä saattoi löytää supermarkettien videolaareista.

Onneksi omistan ainakin 4 Fragglivideota.

11

2560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duuseri

      Fraggliluolassa, tänään suotta surra ei!
      Soikoon musiikki! hhmmm hhmm laa laaa jotain sinne päin..
      Duuserit oli parhaita. Ja se suo/tunkio mikä lie oli hirviä!

      • Johanna

        kaipailen fraggleja.. Saakohan niitä enää mistään?


      • rosina06
        Johanna kirjoitti:

        kaipailen fraggleja.. Saakohan niitä enää mistään?

        ...löytyy pätkiä hakusanalla Fraggle.


    • fraggli-luolassa...

      Mulla oli pienenä 90-luvun alussa yksi Fragglit -video ja tykkäsin tosi paljon. Sitten meni videonauhuri rikki, Fragglit -kasetti oli sisällä ja tietenkin sen piti mennä pilalle. Oon niitä sitten vuosikausia kaipaillut, kunnes eilen löysin kirpparilta just sen saman kasetin. Osa 4, eli jaksot 'Vempin vaikea päätös' ja 'Moki ja Duuserit'. Oli ihan pakko ostaa se, tuli niin nostalginen olo :D Kohta pistän videon pyörimään.

      • kanji

        Voi että, joku onnellinen löytänyt vielä sellaisen!!
        Minullakin oli vuonna -91 ostettu, jossa oli Gobon matka ja joku muu...
        Se on ihan päällikkö! menenpä heti youtubeen katsomaan :)


    • Fraggli

      Mäkin oon ihmisiltä kyselly tästä ja kukaan ei tunnu muistavan!
      Todella harmi.. Pistin ylelle ohjelmatoiveeksi!
      Mistäköhän näitä sais suomenkielisenä..

    • Tinttana

      Hienoa että löysin sinut!!!Pitkään mieleni perukoilla pyöri ajatus Tunkiosta, fragleista...mutta en saanut ihan ajatuksen päästä kiinni. Muistin vain että ohjelma oli ehdoton suosikkini, taisi tulla lauantaisin tai sunnuntaisin Toivotaan toivotaan-ohjelman jälkeen!! Löytyykö netistä materiaalia ko.sarjasta?

    • reko__

      Onnea Jim Henson 75v

    • repo2

      fraggle rules! memories, 1978.

    • 17v

      Harmi kun ei löydy suomeksi mistään! Nostalgiamielessä meinasin katsoa ainoan kasetin mikä hyllyssä oli mutta vhs kone oli erimieltä ja päätti rikkoa viimeisen kasetin :( Onneksi youtubesta llytyy englanniksi haulla fraggle rock

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4750
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      277
      2884
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      210
      1458
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1071
    Aihe