Black Sabbath ja Ozzy

Black Sabbath-fani

Mikähän oli totuus Ozzyn erosta/erottamisesta Black Sabbathista "Never say die!" - albumin jälkeen vuonna 1979 ? Tästä kun liikkuu ristiriitaista tietoa, saiko Ozzy ns. fudut vai lähtikö itse vapaaehtoisesti Sabbathista ? Taisi erota bändistä jo ennen "Never say die!" - albumiakin mutta otettiin sitten takaisin bändiin, kun Dave Walkerin pesti bändissä päättyi todella nopeasti. Tämä olisi mielenkiintoista tietää.

Tuosta "Never say die!" - albumista haluaisin sanoa vielä sen verran, että se on mielestäni turhan aliarvostettu albumi. On paljon parempi kuin esim. edellinen "Techical ecstasy" - albumi, vaikkei tokikaan yllä Sabbathin vuosien 1970-1975 albumeitten tasolle. Nimibiisi on todella hyvä, Johnny Blade-biisissä on todella 'kick ass'-kitarasoolo, Hard road on rauhallinen, mukavasti eteenpäin rullaava biisi ja Air dance on hyvä, ei-tyypillinen Sabbath-biisi (silti toimii!), jne. Ei ollenkaan huono albumi.

Ja kaikki Dion aikaiset Sabbath-albumit ovatkin sitten todella hyviä, itse asiassa Black Sabbath ei ole oikein koskaan huonoja albumeita tehnytkään, lukuunottamatta "Techincal ecstasy" - albumia, josta itse en ole koskaan pitänyt kovinkaan paljon.

Mielipiteitä ????

25

5909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän tuo potkut kuitenkin saanut. Itse en ainakaan ole mistään kuulut, että varsinaisesti itse olis lähtenyt kävelemään.

      • INS

        Se kuulemma tapahtui jotenkin silleen että Ozzy ja Iommi riitelivät eräänä päivänä taas jostain ja riidan päätteeksi Iommi löi Ozzya ja sitten hän häipyi ja matkusti Englantiin ja sitten kuulemma ruvettiin etimmään uutta laulajaa Sabbathiin, mutta kyllä se oli jo periaatteessa varmaa silloin että Ozzy lähtisi, mutta tuo oli niinkuin viimeinen niitti.


      • INS kirjoitti:

        Se kuulemma tapahtui jotenkin silleen että Ozzy ja Iommi riitelivät eräänä päivänä taas jostain ja riidan päätteeksi Iommi löi Ozzya ja sitten hän häipyi ja matkusti Englantiin ja sitten kuulemma ruvettiin etimmään uutta laulajaa Sabbathiin, mutta kyllä se oli jo periaatteessa varmaa silloin että Ozzy lähtisi, mutta tuo oli niinkuin viimeinen niitti.

        Niin kuin monelle seitsekytlukuiselle poppaririille kävi, huumeet vei miestä. Iommi on ollut minun mielestä melko ollut rehti rokkari koko uransa. Mutta ilman Ozzya ei olisi mitään.


      • sdgsdg
        jay61 kirjoitti:

        Niin kuin monelle seitsekytlukuiselle poppaririille kävi, huumeet vei miestä. Iommi on ollut minun mielestä melko ollut rehti rokkari koko uransa. Mutta ilman Ozzya ei olisi mitään.

        Kyllä kaikki Sabbathin äijät Iommi mukaanluettuna vetivät mömmöjä kaksin käsin. Ozzyn kourat olivat ilmeisesti isommat kuin muiden. Jos en ihan väärin muista, Ozzy sai kenkää lopullisesti, koska oli niin kamoissa, ettei pystynyt enää mihinkään muuhun kuin makaamiseen. Muut äijät sentään olivat vielä edes välillä tolkuissaan.

        Bill Ward ei muista Heaven & Hell levyn tekemisestä mitään. Oli niin mömmöissä. Eli sujui se muiltakin kuin Ozzylta.


      • sabbathista
        sdgsdg kirjoitti:

        Kyllä kaikki Sabbathin äijät Iommi mukaanluettuna vetivät mömmöjä kaksin käsin. Ozzyn kourat olivat ilmeisesti isommat kuin muiden. Jos en ihan väärin muista, Ozzy sai kenkää lopullisesti, koska oli niin kamoissa, ettei pystynyt enää mihinkään muuhun kuin makaamiseen. Muut äijät sentään olivat vielä edes välillä tolkuissaan.

        Bill Ward ei muista Heaven & Hell levyn tekemisestä mitään. Oli niin mömmöissä. Eli sujui se muiltakin kuin Ozzylta.

        oli Tony Iommin pitkät soolot keikoilla. Ozzy kypsyi niihin jazz vääntöihin jotka kestivät 15-25 minuuttia. Ne jotka ovat käyneet Sabbathin vanhoilla keikoilla sen ovat huomanneet. Samaa henken vetoa oli myös Dion ja Ian Gillanin ollessa bändissä mukana. Ozzy olisi mielestään voinut käydä lähi pubissa kaljalla, Iommin sooloilun aikana. Siitä syntyi riita ja Ozzy kypsyi ja lähti bändista aikoinaan vuonna -79.


      • Iommi on vanha hintti
        sabbathista kirjoitti:

        oli Tony Iommin pitkät soolot keikoilla. Ozzy kypsyi niihin jazz vääntöihin jotka kestivät 15-25 minuuttia. Ne jotka ovat käyneet Sabbathin vanhoilla keikoilla sen ovat huomanneet. Samaa henken vetoa oli myös Dion ja Ian Gillanin ollessa bändissä mukana. Ozzy olisi mielestään voinut käydä lähi pubissa kaljalla, Iommin sooloilun aikana. Siitä syntyi riita ja Ozzy kypsyi ja lähti bändista aikoinaan vuonna -79.

        Joo luulet taas tietäväsi kaiken, mutta olet väärässä. Ozzy sai bändistä potkut! Syy ei ollut Iommin kitarasoolot(lähinnä urbaanilegendaa) vaan Ozzyn ja Tonyn erimielisyydet, niin musiikissa kuin yksityiselämässä. Että lopettakaa se paskanjauhanta ja spekulointi ja lukekaa asiasta enemmän esim. Ozzyn elämänkerrasta, jooko.


      • INS
        Iommi on vanha hintti kirjoitti:

        Joo luulet taas tietäväsi kaiken, mutta olet väärässä. Ozzy sai bändistä potkut! Syy ei ollut Iommin kitarasoolot(lähinnä urbaanilegendaa) vaan Ozzyn ja Tonyn erimielisyydet, niin musiikissa kuin yksityiselämässä. Että lopettakaa se paskanjauhanta ja spekulointi ja lukekaa asiasta enemmän esim. Ozzyn elämänkerrasta, jooko.

        ...että riidat ne ajoivat Sabbathin siihen että Ozzy potkaistiin pois. En muista mutta Geezer, Tony ja Bill tekivät päätöksen ja Billille annettiin tehtäväksi kertoa koko juttu Ozzylle. Tonylla ja Ozzylla oli valtaistelua usean vuoden ja kahteen viimeiseen Sabbath -levyyn Ozzy ei ollut tyytyväinen, jotka taas olivat Iommin mielestä bändin onnistuneimpia levyjä teknisesti, mutta ei ainakaan Never Say Dietä voida sanoa hyvällä omallatunnollakaan hyväksi levyksi, vaikka sillä pari klassikkoa onkin. Minä en hirveesti luota Ozzyn elämänkertaan, vaikka se onkin hyvä opus. Musiikilliset asiat on unohdettu joistain kohista täysin ja koko ajan vaan henkilökohtaista elämää köydään läpi ja musiikki unohdetaan pakoin. Sitten liikaa Osbournes hehkutusta ja muka Down To Earthia kehutaan Ozzyn uran merkkipaaluksi. Mikä helvetin merkkipaalu? Kyllähän Iommi yritti saada Ozzya tulemaan Heaven And Hellin äänityksiin mutta Ozzy ei viittinyt edes kuunnella niitä ja sitten Iommille ja Ozzylle tuli riita, sitten Ozzy hyppäs lentokoneseen ja lähti Englantiin ryyppäämään. Eli potkut ne oli, jokatapauksessa ei siitä olisi tullut enää mitään. Sitten tuli Ronnie James Dio ja sitten kaiken tietääkin. Ozzy sai kuuluisat 90 000 dollaria "palkkiota" Sabbath vuositaan.


      • rrealisti
        INS kirjoitti:

        ...että riidat ne ajoivat Sabbathin siihen että Ozzy potkaistiin pois. En muista mutta Geezer, Tony ja Bill tekivät päätöksen ja Billille annettiin tehtäväksi kertoa koko juttu Ozzylle. Tonylla ja Ozzylla oli valtaistelua usean vuoden ja kahteen viimeiseen Sabbath -levyyn Ozzy ei ollut tyytyväinen, jotka taas olivat Iommin mielestä bändin onnistuneimpia levyjä teknisesti, mutta ei ainakaan Never Say Dietä voida sanoa hyvällä omallatunnollakaan hyväksi levyksi, vaikka sillä pari klassikkoa onkin. Minä en hirveesti luota Ozzyn elämänkertaan, vaikka se onkin hyvä opus. Musiikilliset asiat on unohdettu joistain kohista täysin ja koko ajan vaan henkilökohtaista elämää köydään läpi ja musiikki unohdetaan pakoin. Sitten liikaa Osbournes hehkutusta ja muka Down To Earthia kehutaan Ozzyn uran merkkipaaluksi. Mikä helvetin merkkipaalu? Kyllähän Iommi yritti saada Ozzya tulemaan Heaven And Hellin äänityksiin mutta Ozzy ei viittinyt edes kuunnella niitä ja sitten Iommille ja Ozzylle tuli riita, sitten Ozzy hyppäs lentokoneseen ja lähti Englantiin ryyppäämään. Eli potkut ne oli, jokatapauksessa ei siitä olisi tullut enää mitään. Sitten tuli Ronnie James Dio ja sitten kaiken tietääkin. Ozzy sai kuuluisat 90 000 dollaria "palkkiota" Sabbath vuositaan.

        Mielestäni hyvä levy, vaikka onkin huonompi kuin
        kaikki edelliset levyt. Löytyyhän siitä pari hyvää kipaletta, kuten ''Rock 'n' Roll Doctor'',
        ''You Won't Change me'' ja vaikkapa Back Street Boysnäin ulkomuistista. Vaikka on toi Never say die! -levykin hyvä! Itse en pidä Sabbathin 80-luvun lopun ja 90-luvun muutamista levyistä.

        Ja vielä alkuperäiseen kysymykseen, että minunkin mielestäni Ozzy potkittiin ulos koko bändistä...
        En kauheasti ole Sabbathin historiikkiä lukenut...
        Wikipediasta löytyy kohtalaisesti tietoa.


      • OoPee
        Iommi on vanha hintti kirjoitti:

        Joo luulet taas tietäväsi kaiken, mutta olet väärässä. Ozzy sai bändistä potkut! Syy ei ollut Iommin kitarasoolot(lähinnä urbaanilegendaa) vaan Ozzyn ja Tonyn erimielisyydet, niin musiikissa kuin yksityiselämässä. Että lopettakaa se paskanjauhanta ja spekulointi ja lukekaa asiasta enemmän esim. Ozzyn elämänkerrasta, jooko.

        Tiiän kyllä että Prince of Darkness Sai Potkut mutta
        Mistä Ozzyn Elämän Kerran Löytää Se pitää Lukkee


      • INS
        rrealisti kirjoitti:

        Mielestäni hyvä levy, vaikka onkin huonompi kuin
        kaikki edelliset levyt. Löytyyhän siitä pari hyvää kipaletta, kuten ''Rock 'n' Roll Doctor'',
        ''You Won't Change me'' ja vaikkapa Back Street Boysnäin ulkomuistista. Vaikka on toi Never say die! -levykin hyvä! Itse en pidä Sabbathin 80-luvun lopun ja 90-luvun muutamista levyistä.

        Ja vielä alkuperäiseen kysymykseen, että minunkin mielestäni Ozzy potkittiin ulos koko bändistä...
        En kauheasti ole Sabbathin historiikkiä lukenut...
        Wikipediasta löytyy kohtalaisesti tietoa.

        Itse asiassa itsekkin pidän juuri Techinal Ecstasysta, itse asiassa aika paljon. Pidän sitä ehdottomasti Sabbathin parhaimpina levyinä, vaikka Ozzyn ongelmat oli kuultavissa. Never Say DIe! on kyllä melko heikko vaika sillä laskujeni mukaan on viisi biisiä, jotka jaksaa kuunnella. Itse en ole pahemin muuta Sabbathia kuunnellut, mutta kyllä kun Heaven And Helliä kuunteli tutui siltä, etten taida enempää kuunnellakkaan. En ole erityisemmin Diosta pitänyt ja kyllä Heaven And Hellkin oli minulle aika mauton ja hajuton biisi. Mutta sanoin vain tässä tämmöisen sydeemin.


      • musiikkimies
        sabbathista kirjoitti:

        oli Tony Iommin pitkät soolot keikoilla. Ozzy kypsyi niihin jazz vääntöihin jotka kestivät 15-25 minuuttia. Ne jotka ovat käyneet Sabbathin vanhoilla keikoilla sen ovat huomanneet. Samaa henken vetoa oli myös Dion ja Ian Gillanin ollessa bändissä mukana. Ozzy olisi mielestään voinut käydä lähi pubissa kaljalla, Iommin sooloilun aikana. Siitä syntyi riita ja Ozzy kypsyi ja lähti bändista aikoinaan vuonna -79.

        Pieni vaikuttaja Ozzyn lähtöön oli myös se, että Ozzy omien sanojen mukaan kyllästyi hommaan, koska Tony, Bill ja Geezer alkoivat tulla rahanahneiksi ja Ozzy olisi vain halunnut rokata eikä ajatella rahaa niinkään paljon.


    • OoPee

      Dion Sabbath on Perseestä Sen ääni on liian voimakas sabbathin biiseille.muuten tykkään diosta

    • ....

      Itse kaikista Black SAbbathin albumeista Tyr ja Cross Purposes ovat kolahtaneet parhaiten.
      Ja Tony Martin vokaaleissa.

      • Pimeyden prinssi

        AAARGHH! Häpeä sinä korvasi turmellut olento!Tony Martin oli kamalin vaihtoehto Sabbathia tulkitsemaan... Ainoa oikea mikin varteen oli Ozzy; yliluonnollinen, saatanallinen noidanääni, pelottavan epävireinen. Ja ne Martinin aikaiset biisit..huh huh mitä sontaa. No ei siinä mitään.


      • Fani myös
        Pimeyden prinssi kirjoitti:

        AAARGHH! Häpeä sinä korvasi turmellut olento!Tony Martin oli kamalin vaihtoehto Sabbathia tulkitsemaan... Ainoa oikea mikin varteen oli Ozzy; yliluonnollinen, saatanallinen noidanääni, pelottavan epävireinen. Ja ne Martinin aikaiset biisit..huh huh mitä sontaa. No ei siinä mitään.

        Olen eri mieltä kanssasi. Esim. "Headless Cross" (Tony Martin laulajana) on mielestäni yksi parhaimmista Sabbath-albumeista. Samoin yksi Sabbathin parhaimmista biiseistä koskaan, "The Shining" on Tony Martinin laulama (tosin biisin erinomaisuus perustuu pitkälti tosi hienoon Tony Iommin riffiin). TYR ja Cross Purposes ovat myös todella hyviä albumeita - paljon parempi kuin esim. Ozzyn aikainen "Technical ecstasy". Tokihan Ozzy on se legendaarisin Sabbath-vokalisti, vaikka ei paras.


      • OoPee
        Fani myös kirjoitti:

        Olen eri mieltä kanssasi. Esim. "Headless Cross" (Tony Martin laulajana) on mielestäni yksi parhaimmista Sabbath-albumeista. Samoin yksi Sabbathin parhaimmista biiseistä koskaan, "The Shining" on Tony Martinin laulama (tosin biisin erinomaisuus perustuu pitkälti tosi hienoon Tony Iommin riffiin). TYR ja Cross Purposes ovat myös todella hyviä albumeita - paljon parempi kuin esim. Ozzyn aikainen "Technical ecstasy". Tokihan Ozzy on se legendaarisin Sabbath-vokalisti, vaikka ei paras.

        Vai ei ozzy oo paras sabbathin laulajista kuunteleppa esim. albumit:black sabbath,paranoid,
        master of reality,vol4.,sabbath bloody sabbath.
        niistä erottuu hyvin niitten loistavuus siis ne on aivan mahtavia varsinkin tosiaan sillä ozzyn epävireisellä,natisevalla noidanäänellä.

        kyllähän se levyjen laatu alkoi never say diestä lähtien mennä vähän löysäksi mukaan lukien:
        sabotage,technical ecstacy ja dion,gillanin ja MARTININ sabbathien levyt kun taas levyjen laatu palasi takaisin ennalleen Reunionin ja Past livesin ja Last Supperin aikana ja just sen takia koska ozzy on vokaaleissa


      • Fani myös
        OoPee kirjoitti:

        Vai ei ozzy oo paras sabbathin laulajista kuunteleppa esim. albumit:black sabbath,paranoid,
        master of reality,vol4.,sabbath bloody sabbath.
        niistä erottuu hyvin niitten loistavuus siis ne on aivan mahtavia varsinkin tosiaan sillä ozzyn epävireisellä,natisevalla noidanäänellä.

        kyllähän se levyjen laatu alkoi never say diestä lähtien mennä vähän löysäksi mukaan lukien:
        sabotage,technical ecstacy ja dion,gillanin ja MARTININ sabbathien levyt kun taas levyjen laatu palasi takaisin ennalleen Reunionin ja Past livesin ja Last Supperin aikana ja just sen takia koska ozzy on vokaaleissa

        Tunnen kyllä ulkoa etu-ja takaperin kaikki Ozzyn aikaiset Sabbath-levyt. Itse asiassa olen omistanut ne kauemmin kuin sinä olet varmastikaan ollut olemassa. :) No, Ozzyn aikaiset albumit ovat "Sabbath bloody Sabbath"iin asti huipputasoa, klassikoita. Sen jälkeen bändin suunta oli jatkuvasti alaspäin, kunnes Dio (ja hieman myöhemmin myös Vinny Appice) toi bändiin uutta verta ja bändi alkoi tekemään taas huippumatskua. Ja Tony Martinin aikana Sabbath teki todella hyviä albumeita ja laulajanahan Tony Martin on huomattavasti Ozzya parempi laulaja. En silti väitä, etteikö Ozzy olisi se "THE singer" of Black Sabbath. Mutta joo, jokaisella on mielipiteensä ja tässä omani.


      • OzzE
        Fani myös kirjoitti:

        Tunnen kyllä ulkoa etu-ja takaperin kaikki Ozzyn aikaiset Sabbath-levyt. Itse asiassa olen omistanut ne kauemmin kuin sinä olet varmastikaan ollut olemassa. :) No, Ozzyn aikaiset albumit ovat "Sabbath bloody Sabbath"iin asti huipputasoa, klassikoita. Sen jälkeen bändin suunta oli jatkuvasti alaspäin, kunnes Dio (ja hieman myöhemmin myös Vinny Appice) toi bändiin uutta verta ja bändi alkoi tekemään taas huippumatskua. Ja Tony Martinin aikana Sabbath teki todella hyviä albumeita ja laulajanahan Tony Martin on huomattavasti Ozzya parempi laulaja. En silti väitä, etteikö Ozzy olisi se "THE singer" of Black Sabbath. Mutta joo, jokaisella on mielipiteensä ja tässä omani.

        Kaikki Sabbath fanit tietävät että Ozzy oli ainut ja oikea hänellä on juuri pelottavan hieno ääni miettikää miltä legendaarinen Black Sabbath kappale kuullostaa jos sen esittää Tony Marttin...lopetin kuuntelemisen 1980 kun Sabatilta tuli tuo albumi Heaven & Hell


      • chacrafox
        Fani myös kirjoitti:

        Tunnen kyllä ulkoa etu-ja takaperin kaikki Ozzyn aikaiset Sabbath-levyt. Itse asiassa olen omistanut ne kauemmin kuin sinä olet varmastikaan ollut olemassa. :) No, Ozzyn aikaiset albumit ovat "Sabbath bloody Sabbath"iin asti huipputasoa, klassikoita. Sen jälkeen bändin suunta oli jatkuvasti alaspäin, kunnes Dio (ja hieman myöhemmin myös Vinny Appice) toi bändiin uutta verta ja bändi alkoi tekemään taas huippumatskua. Ja Tony Martinin aikana Sabbath teki todella hyviä albumeita ja laulajanahan Tony Martin on huomattavasti Ozzya parempi laulaja. En silti väitä, etteikö Ozzy olisi se "THE singer" of Black Sabbath. Mutta joo, jokaisella on mielipiteensä ja tässä omani.

        ...Naljaileen vai saatana tuskin oot etes koskaan sabbathin levyjä omistanut

        p.s. toi chacrafox on OoPeen uus käyttäjätunnus


    • Never Say Die

      Eikä se Technical Extasykaan niin huono ole. Onhan siinä monta tunnelmallista biisiä.

    • Ozzmankääpä

      Itsen en varmaksi sano asiaa mutta luin taannoin jostain Ozzyn antamasta haastattelusta että
      potkujen syynä oli huumeet ja Ozzy kommentoi asiaa että olisi ymmärtänyt potkut jos muut jäsenet
      olisivat olleet kirkossa käyviä rehtejä poikia, mutta kukkan bändistä ei ollut sen parempia kuin hän itse. Mitä tulee Sabbathin koko tuotantoon, niin pidän siitä kokonaan, lukuunottamatta vikaa studioalbumia Forbidden. Minä en vertaile esim Ozzyn ja Tony Martinin aikaista tuotosta toisiinsa, on ymmärrettävää että jos kokoonpanot muuttuvat ja musiikki muuttuu vuosien saatossa niin muuttuu myös bändin tyyli.
      Itselläni ei ole mitään erityistä suosikki albumia tai suosikki biisiä sabatilta, eikä oikeastaan miltään muultakaan pitämältäni artistilta. On vain musiikkia mikä kolahtaa ja mikä ei kolahda.
      So simple

    • Anonyymi

      ONKS NIILLÄ' KAHDELLA OIKEESTI OLLU JOTAIN KRÄNÄÄ

    • Anonyymi

      Ozzyn olisi kannattanut lähteä ennen Never Say Die -albumin tekoa niin ei olisi ollut osasyyllinen sen takoon. "Over to You", "Breakout" ja "Swinging the Chain" ovat kaikki TOP 10 Black Sabbathin inhokeissani. "Shock Wave" on kanssa melko kuraa. Tämä yhtye ei ollut tehnyt yhtään huonoa kappaletta ennen sitä albumia. ainoastaan muutama keskinkertainen "Who Are You", Rock N Roll Doctor" ja "It's Alright" romuttivat täydellisyyttä. Ozzy on sanonut häpeävänsä tätä albumia. Se pääsi 10 huonoimman metallialbumin joukkoon jossain lehdessä Metallican Load/Reload/St- Anger trilogian kanssa.

      Sai varmaan potkut mutta ei olisi ollut mielekästä jatkaa jazz-yhtyeessä. Iommi oli vielä enemmän sekaisin.

      • Itselle maistuu nuo Metallican albumit kuten muutkin heidän albuminsa joten mielestäni ei ainakaan ole Black Sabbath huonossa seurassa.


    • Anonyymi

      Oisko syynä ollut paskat biisit?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe