Ekakertaa Kuubaan joulukuun lopussa

Anneli

Kiitos Chiquita erittäin asiallisista ja ytimekkäista neuvoista koskien Kuubaa. Olen lähdössä kaverini kanssa Kuubaan joulun jälkeen. En ole vielä varannut matkoja, mutta ymmärsin kaikkia aiemmat keskutelut luettuani, että kannattaisi itse varata jostain lennot ja itse majoitukset perhemajoituksesta. Koska emme halua kärvistellä niin antaisitteko vinkkejä hyvätasoisista perhemajoituksista joissa siis on mukavuudet ja oma vessa ja suihku. Miten perhemajoitukset varataaan? paikanpäältä vai webistä? Onko 2 viikkoa liian lyhyt aika olla siellä ja jos ei etsi rantalomaa niin missä muualla kuin Havannassa kannattaisi olla?

12

3603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artikkeli

      Kouvolan sanomissa, oli kuubasta juttu. Oli myös maininta kotimajoituksesta mm: Havannasta jossa käynyt myös Suomalaisia, mm Pelle Miljoona ja Remu ja parisskunnan poika asuu Suomessa.Jutussa suositeltiin kokeilemaan kotimajoitusta jos haluaa tutustua Kuubalaiseen elämään turistihotellia enemmän.

      Tämä Havannassa, casaverassa
      www.rentalo.com/128211/casaverahabana.html

      Muita: www.casaparticular.info
      www.particularcuba.com
      www.acrosscuba.com
      www.kuubaseura.fi

    • kivirta

      Havannassa olen ollut neljässä eri casassa, ja nämä kaksi ovat erittäin hyviä hinta/laatu/sijainti-suhteeltaan;

      Chez Nous, Calle Brazil 115, Habana Vieja. Siirtomaatyylinen vanha talo, korkeat huoneet, tv, ilmastointi, parveke ja siistit suihkutilat/wc käytävällä. Omistaja ei juuri puhu englantia, mutta italiaa ja espanjaa kyllä(on italialainen heppu, Lorenzo jotain)

      Rafaela y Pepe, San Ignacio 254(tai jotain, heti Plaza Viejan takana). Vanha talo, korkeat huoneet, upeasti sisustettu, kulmahuoneessa kolme parveketta, ilmastointi, ultra siisti ja tyylikäs wc/suihku ja loistava aamiainen(Kuuban mittapuun mukaan, siis...). Ehdottomasti upein paikka missä ollut majoitettuna Havannassa. Vanha pariskunta ei puhu sanaakaan englantia, mutta käsillä puhumalla pärjää vallan mainiosti.

      Kummankin hinta 30 CUC/yö/2hh, ei sis. aamiaista. Harvassa(jos missään)yksityismajoituksessa, on omaa wc:tä tai suihkua, vaan ne sijaitsee käytävällä. Siis näissä casa particulareissa asuu myös nämä omistajat.

      Chez nous löytyy netistä, Pepe y Rafaela ei taida löytyä, mutta s-posti niillä on(voin etsiä sen, jos tarviit).

      Suosittelen myös käymistä Vinalesin kylässä. Siellä on mahtavat maisemat ja miellyttävä ilmasto sekä maailman parhaat sikaarit...:-)

    • chiquita

      Mukavaa jos vinkeistä on ollut hyötyä! :) Tuosta casojen varaamisesta: luepa aikaisempia viestejä. Siellä myös esim. minä laitoin litanian erilaisia nettisivuja, joissa casa particulareja. Siellä on myös usein ohjeet, miten casan voi varata, esim. sähköpostitse.

      Eka casa kannattaa varata etukäteen (samalla saa sen osoitteen turistikorttiin), vaikka kolmeksi päiväksi (eli jos huono, voit vaihtaa). Muut varaisin paikan päällä. Luepa tosiaan niitä aikaisempia viestejä, siellä on ollut puhetta casojen varaamisestakin.

      Kyllä voitte löytää casan, jossa oma kylpyhuone. Itse olen ollut useassakin sellaisessa. Kyseinen asia kyllä mainitaan casan esittelyssä netissä. Eli ei kun etsimään!

    • chiquita

      ...ai niin ja vielä lisäkommentti: 2 viikkoa ei ole kovin pitkä aika Kuubassa. Jos haluatte ehdottomasti käydä Havannassa, niin muita mielenkiintoisia paikkoja tuohon kahteen viikkoon sisältyväksi olisi esim. Pinar del Ríon alue (Viñales), Trinidad, Cienfuegos (ja sieltä käsin Sikojenlahti), Playas del Este (rannat Havannan lähistöllä).

      Oriente (mm. Santiago) on myös ok, mutta teille tulee tosi kiire jos "juoksette" Kuuban läpi kahdessa viikossa..... jos haluatte kuitenkin niin tehdä, varatkaa menolento Havannaan ja tulolento Holguinista.

      • Sushy

        Oletko jo varannut lennot ja paljonko jouduit niistä pulittaan? Olen itsekin meinaamassa kuubaan samoihin aikoihin mutten ole löytänyt edullisia lentoja,,
        meinaan kaikki on jotain 1300e, siis pelkistä lennoista kyse.


      • kiksit
        Sushy kirjoitti:

        Oletko jo varannut lennot ja paljonko jouduit niistä pulittaan? Olen itsekin meinaamassa kuubaan samoihin aikoihin mutten ole löytänyt edullisia lentoja,,
        meinaan kaikki on jotain 1300e, siis pelkistä lennoista kyse.

        Kannattaa katsoa Matkapörssin lennot, viimeksi
        keväällä, 630,-€ meno-paluu, riippuu tietenkin matka-ajankohdasta.


      • mjm
        Sushy kirjoitti:

        Oletko jo varannut lennot ja paljonko jouduit niistä pulittaan? Olen itsekin meinaamassa kuubaan samoihin aikoihin mutten ole löytänyt edullisia lentoja,,
        meinaan kaikki on jotain 1300e, siis pelkistä lennoista kyse.

        Sujuvin tutkimani yhteys air france pariisin kautta ja hinta 750 € m/p viime helmikuulta ihan tavallisesta matkatoimistosta.


      • euroopasta
        mjm kirjoitti:

        Sujuvin tutkimani yhteys air france pariisin kautta ja hinta 750 € m/p viime helmikuulta ihan tavallisesta matkatoimistosta.

        Saksasta pääsee todella kohtuuhintaan, kaikista halvimmat on tosin vähän "last minute" tyyliin. Nyt oli lokakuun lopulle parin viikon reissuja m/p 345 eur!

        Olisin itse lähdössä yksin reissuun ja ajattelin ottaa valmiin pakettimatkan, niitäkin saa alk. n. 600-700 eurolla AI Varaderoon. On joku tukikohta missä levähtää loman alussa ja lopussa. Sieltä ajattelin sitten lähteä retkeilemään repun kanssa Havannaan ja muualle. Eihän siellä ghetossa kukaan käske koko lomaa viettämään. Tosin espanjan taidottomana vähän hirvittää lähteä yksin tien päälle vaikka paljon olen itsekseni muualla reissannutkin. Mutta kait se siitä, oikealla asenteella.. :)


      • mjm
        euroopasta kirjoitti:

        Saksasta pääsee todella kohtuuhintaan, kaikista halvimmat on tosin vähän "last minute" tyyliin. Nyt oli lokakuun lopulle parin viikon reissuja m/p 345 eur!

        Olisin itse lähdössä yksin reissuun ja ajattelin ottaa valmiin pakettimatkan, niitäkin saa alk. n. 600-700 eurolla AI Varaderoon. On joku tukikohta missä levähtää loman alussa ja lopussa. Sieltä ajattelin sitten lähteä retkeilemään repun kanssa Havannaan ja muualle. Eihän siellä ghetossa kukaan käske koko lomaa viettämään. Tosin espanjan taidottomana vähän hirvittää lähteä yksin tien päälle vaikka paljon olen itsekseni muualla reissannutkin. Mutta kait se siitä, oikealla asenteella.. :)

        Opettele hyvä ihminen edes jokunen sana espanjaa, jos aiot repun kanssa liikkua. Peruskuubalainen ei osaa kuin espanjaa. Jos menet Havannaan, tässä yksi casa particular: Daniel Carrasco Guillem, osoite Cristo 16, puh. jos Suomesta soitat 999 53 7 627 362. Huone maksaa 25, aamiainen puoli kiloa hedelmiä ja muna lisäksi 3 rahayksikköä, oma wc ja suihku. Kysy kattohuoneistoa. Tosin - kokemukseni mukaan - jostain syystä Kuuban puhnumerot vaihtuvat vuosittain niin etten tiedä onko mainittu numero edelleen voimassa. Osoite kumminkin on, se on vanhaa Havannaa, kolmen minuutin kävelymatkan päässä Obispolta. Soita alhaalla ovikelloa niin joku ilmestyy parvekkeelle ja heittää sulle avaimen.


      • Anneli
        euroopasta kirjoitti:

        Saksasta pääsee todella kohtuuhintaan, kaikista halvimmat on tosin vähän "last minute" tyyliin. Nyt oli lokakuun lopulle parin viikon reissuja m/p 345 eur!

        Olisin itse lähdössä yksin reissuun ja ajattelin ottaa valmiin pakettimatkan, niitäkin saa alk. n. 600-700 eurolla AI Varaderoon. On joku tukikohta missä levähtää loman alussa ja lopussa. Sieltä ajattelin sitten lähteä retkeilemään repun kanssa Havannaan ja muualle. Eihän siellä ghetossa kukaan käske koko lomaa viettämään. Tosin espanjan taidottomana vähän hirvittää lähteä yksin tien päälle vaikka paljon olen itsekseni muualla reissannutkin. Mutta kait se siitä, oikealla asenteella.. :)

        Kiitos kaikille todella avuliaista ja hyvistä vinkeistä. Nyt yritän metsästää edullisia lentoja. Soitin Folken matkatoimistoon ja siellä näyttöisi löytyvän 1790 per nenä Lontoon kautta ja suosittelivat,että olisimme ensin viikon Meksikossa. Lisäksi olen kahlannut ebookersin, Kilroy, ja suoraan lentoyhtiöiden sivuilla ja niillä on kaikki 1500 eur per hlö ylöspäin. Ja ebookers ei kuulemma enää lakisyistä lennä Kuubaan. Onko mitään keinoa päästä halvemmalla?


    • Sepe-Vaara

      Moi,
      polttoaineen hinnan nousu on varmasti nostanut lentojen hintoja keväästä.
      Mutta kokeile esim tätä:
      http://www.airfrance.com/fi
      Nopealla vilkaisulla lentoa näytti saavan alle 900€:n.

      Toinen vaihtoehto on KLM. Hinnaksi sain nopealla vilkaisulla 1000€.

      Itse lensin viime talvena KLM:llä Amsterdamiin ja siitä Martinairilla Havannaan.

      Yksi tuttuni on matkustanut Havannaan Espanjan kautta. En kyllä muista lentoyhtiöitä mitä hän on käyttänyt.

      • kuubasi

        Havannassa mun mielestä paras casa on casavera. Siellä puhutaan englantia sekä jopa suomea. Kyseessä sama perhe josta puhuttiin Etelä-Saimaassa.Niiden poika asuu kuulemma Suomessa ja sieltä saa hyvää tietoa. Talo on todella siisti ja aamiaista tai ruokaa saa kun vaan sopii. Lisätietoja casasta saa http://www.ships-yachts.com/casavera.htm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe