Lupa asiat?

eemeli

Millaset luvat vetouisteluun tarvii normaali virveliluvan lisäks? eli jos käyttää useampaa vapaa?

18

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaappuVetouistelija

      Muuten vapa määrä vapaa, ilman lisälupia.

    • tarvitset

      aina vesialueen omstajan luvan.
      Läänikohtainen lupa oikeuttaa kalastamaan yhdellä (1) vavalla ja vieheellä.
      Ja vaikka ostaisit 5 läänikohtaista lupaa niin et kuitenkaan saa käyttää kun yhtä vapaa ja viehettä.
      Eli ota yhteyttä kalastuspaikkasi vesialueen omistajaan.

    • luvalla

      ei vaparajoituksia, siis vieheluvalla saa käyttää vapoja, niin paljon kuin veneeseen sopii.

      • pysyt

        tällä lupa-alueella, ettei kä niinkun meille mentiin vahingossa Kirkkonummen puolelle ja sakot tuli.


      • Lähteelässä
        pysyt kirjoitti:

        tällä lupa-alueella, ettei kä niinkun meille mentiin vahingossa Kirkkonummen puolelle ja sakot tuli.

        niinku meille kävi? Mentiin kans väärille vesille vähän kaupungin vesien ulkopuolelle ja valvoja tuli, eikä auttanu selitykset.
        No omahan oli moka kun ei katottu tarkkaan mis ollaan, mut kyl hatuttaa, p'.,kele!!!


      • pahusvieköön
        Lähteelässä kirjoitti:

        niinku meille kävi? Mentiin kans väärille vesille vähän kaupungin vesien ulkopuolelle ja valvoja tuli, eikä auttanu selitykset.
        No omahan oli moka kun ei katottu tarkkaan mis ollaan, mut kyl hatuttaa, p'.,kele!!!

        kävi eikä auttaneet selitykset meilläkään oli niin tiukka vanhajäärä valvojana.


      • Jalle

        Tänään olin vetelemässä tanee valtionvesillä tai niin mä luulin ku kalastuksenvalvoja tuli.
        No mä olinkin Inkoon puolella ja 6 vapaa ulkona.
        Mun onni oli se et kalastuksenvalvoja näki ku mä tulin ulkomereltä ja käännyin itäänpäin siis rajan suuntasesti mut olin kyllä Inkoon puolelle ku tarkastettiin valvonta veneen tutkalta.
        Onneks sain vaan varotuksen asiasta mut olkaa tarkkana on se niin tarkka äijä et jos olisin ruvennu känkättään niin sakot olis varmaan tullu eikä olis ollu mitään mahiksii niist valittaa.


      • äijä
        Jalle kirjoitti:

        Tänään olin vetelemässä tanee valtionvesillä tai niin mä luulin ku kalastuksenvalvoja tuli.
        No mä olinkin Inkoon puolella ja 6 vapaa ulkona.
        Mun onni oli se et kalastuksenvalvoja näki ku mä tulin ulkomereltä ja käännyin itäänpäin siis rajan suuntasesti mut olin kyllä Inkoon puolelle ku tarkastettiin valvonta veneen tutkalta.
        Onneks sain vaan varotuksen asiasta mut olkaa tarkkana on se niin tarkka äijä et jos olisin ruvennu känkättään niin sakot olis varmaan tullu eikä olis ollu mitään mahiksii niist valittaa.

        toi kirkkonummen ja inkoon kalastuksenvalvoja mut niinhän se pitääki olla sillä täs maassa on kyllä liikaa lässyjä valvojii.


      • äijä
        äijä kirjoitti:

        toi kirkkonummen ja inkoon kalastuksenvalvoja mut niinhän se pitääki olla sillä täs maassa on kyllä liikaa lässyjä valvojii.

        että sakotti veljeään ja vävypoikaansakin kun kalastelivat ilman lupia - ja tämä on tosi.


      • tinkimätön
        äijä kirjoitti:

        että sakotti veljeään ja vävypoikaansakin kun kalastelivat ilman lupia - ja tämä on tosi.

        tossa 80-luvulla kun se oli yhen kunnan hommissa se sakotti kunnanhallituksen puheenjohtajankin.
        Tommosii valvojii pitäis olla enemmän.


      • kala arska
        tinkimätön kirjoitti:

        tossa 80-luvulla kun se oli yhen kunnan hommissa se sakotti kunnanhallituksen puheenjohtajankin.
        Tommosii valvojii pitäis olla enemmän.

        Tänne Saimaalle noin jämerä kalastuksenvalvoja.
        Täällä kun on vaan tommosia nöösipoikia jotka on kaikkien kavereita eikä hoida hommiaan niinkuin kuuluisi eli pitäis jolla jämäkkä ei mikään lepsu niinku nää on.


      • täältä
        kala arska kirjoitti:

        Tänne Saimaalle noin jämerä kalastuksenvalvoja.
        Täällä kun on vaan tommosia nöösipoikia jotka on kaikkien kavereita eikä hoida hommiaan niinkuin kuuluisi eli pitäis jolla jämäkkä ei mikään lepsu niinku nää on.

        me ollaan siit jo niin paljo kärssi saatu.
        Maksakaa sille kunnon palkka jos vaikka vaihtais työpaikkaansa.


      • armageddon
        kala arska kirjoitti:

        Tänne Saimaalle noin jämerä kalastuksenvalvoja.
        Täällä kun on vaan tommosia nöösipoikia jotka on kaikkien kavereita eikä hoida hommiaan niinkuin kuuluisi eli pitäis jolla jämäkkä ei mikään lepsu niinku nää on.

        Pelkäätkö, että sulle ei jää kalastettavaa ja muutama luvaton kalastaja virvelöi koko Saimaan tyhjäksi?


      • mutta
        armageddon kirjoitti:

        Pelkäätkö, että sulle ei jää kalastettavaa ja muutama luvaton kalastaja virvelöi koko Saimaan tyhjäksi?

        kunnon kalastuksenvalvojia tarvittais Saimaalla eikä tommosii kalastajien kavereita jotka on ihan nöösejä eikä uskalla tehä töitään kunnolla.


      • tarvittais
        mutta kirjoitti:

        kunnon kalastuksenvalvojia tarvittais Saimaalla eikä tommosii kalastajien kavereita jotka on ihan nöösejä eikä uskalla tehä töitään kunnolla.

        Saaristomerelläkin ku täälläkin on noita nössäjä jotka on kalastuksen harrastajii ittekkin.
        Houtskärin ukko.


      • toivotan
        tarvittais kirjoitti:

        Saaristomerelläkin ku täälläkin on noita nössäjä jotka on kalastuksen harrastajii ittekkin.
        Houtskärin ukko.

        tälle, paljon aivan syyttä parjatulle, Läntisen Suomenlahden kalastuksenvalvojalle.
        Voimia sinulle, että kestät noiden kahelien kanssa, sinunlaisiasi kaivattaisiin muuallakin.


      • Kala Arska
        toivotan kirjoitti:

        tälle, paljon aivan syyttä parjatulle, Läntisen Suomenlahden kalastuksenvalvojalle.
        Voimia sinulle, että kestät noiden kahelien kanssa, sinunlaisiasi kaivattaisiin muuallakin.

        Vaan minunkin puolesta ja jaksamista.


      • Pertsa
        Kala Arska kirjoitti:

        Vaan minunkin puolesta ja jaksamista.

        sinunlaisiasi tarvitaan lisää, että rantarauhamme säilyy.
        Kiitos hyvästä valvonta työstä.
        Kesämökkiläinen Pertsa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe