Takapalkin puslat vaihdettu (01 Mondeo)

mnd01

Tuli tällä palstalla aiemmin kyseltyä mahdollisia kokemuksia Powerflexin takapalkin puslista 01-Mondeoon, mutta niiden puuttuessa ajattelin ottaa riskin ja tilata ne Englannista (www.larkspeed.com) ja hintaa tuli toimitettuna ~115€. Perjantaina vaihtoivat paikallisella pajalla nuo alle reilussa kahdessa tunnissa. Hintaa koko remontilla (siis osineen) aika tarkkaan 200€. Fordhan myy uusikoppaiseen Mondeoon ainoastaan koko takapalkin kerralla hintaan 355€ työtä noin pari tuntia sekä nelipyöräsuuntaus, eli hinnaksi olisi tuolla Fordin ratkaisulla tullut ~550€. Säästöä tuli siis melkoisesti.

Lopputulos on kerrassaan loistava. Kolinat katosivat, auto jämäköityi, kallistelut ja niiaukset pienenivät huomattavasti, meno on rauhallisempaa ja auto kulkee nyt kuin raiteilla entisen jatkuvan hakemisen sijaan. Ja mm. sellainen aiemmin esiintynyt nytkähtely moottorijarrutukseen siirryttäessa hävisi käytännössä kokonaan. Vanhoista puslista kolme neljästä oli aivan hajalla, joten takapalkki pääsi liikkumaan aikalailla vapaasti. Nuo uudet puslathan ovat polyuretaania alkuperäisten kumisten sijaan, joten voi olla että osa parantuneista ominaisuuksista on myös jäykemmän materiaalin ansiota. Tosin eiköhän mitkä tahansa uudet puslat olisi tässä tapauksessa auttaneet melkoisesti.

12

2258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hessu v

      Kiitos mainiosta tiedosta - ite aion tehdä kuten sinä tämän ongelman kanssa.

    • pyöräsuuntaus

      Tarviiko pyöräsuuntauksen , jos ei, miksi ?

      Polyuretaani: kestääkö Suomen oloissa kumia paremmin ?
      No senhän tietää, kun nyt ajelet saman km-määrän kuin vanhoilla puslilla.

    • Odottelen omiani vaihtoon v...

      noilla alkuperäisillä pulsilla? Ja olihan Mondeosi ns. uuskoppanen?

      • mnd01

        Kyseessä on uusikoppainen (eli mk3) malli. Puslilla oli ajettu reilut 100000km. Tuo polyuretaani pitäisi olla kumiin verrattuna kestävyydeltään aivan toista luokkaa (mainostavatpa noita jossain jopa ns. ikuisiksi). Pajalla olivat sitä mieltä, että ei tarvitse pyörien suuntausta, ja ajotuntuman perusteella voisin tuon uskoakin. Täytyy vaan tarkkailla renkaiden kulumista vähän aikaa. Suosittelen ehdottomasti tätä vaihtoehtoa jos kyseinen remontti on edessä. Fordilta noita Powerflexejä on turha muuten mennä kyselemään, eivät tiedä niistä nimittäin yhtään mitään.


      • Mikael
        mnd01 kirjoitti:

        Kyseessä on uusikoppainen (eli mk3) malli. Puslilla oli ajettu reilut 100000km. Tuo polyuretaani pitäisi olla kumiin verrattuna kestävyydeltään aivan toista luokkaa (mainostavatpa noita jossain jopa ns. ikuisiksi). Pajalla olivat sitä mieltä, että ei tarvitse pyörien suuntausta, ja ajotuntuman perusteella voisin tuon uskoakin. Täytyy vaan tarkkailla renkaiden kulumista vähän aikaa. Suosittelen ehdottomasti tätä vaihtoehtoa jos kyseinen remontti on edessä. Fordilta noita Powerflexejä on turha muuten mennä kyselemään, eivät tiedä niistä nimittäin yhtään mitään.

        Mitä ne puslat ovat englanniksi ja voisitkohan ystävällisesti laittaa vaikka webbiosoitteen tähän näkyviin, josta ne löytää myyjän webbisivulta? Mondeo -sanaa en sieltä ite löytänyt, joten mikä nimi tätä mallia vastaa siellä?

        kiitti fiksusta jutustasi tv. Mikael


      • FFRT
        mnd01 kirjoitti:

        Kyseessä on uusikoppainen (eli mk3) malli. Puslilla oli ajettu reilut 100000km. Tuo polyuretaani pitäisi olla kumiin verrattuna kestävyydeltään aivan toista luokkaa (mainostavatpa noita jossain jopa ns. ikuisiksi). Pajalla olivat sitä mieltä, että ei tarvitse pyörien suuntausta, ja ajotuntuman perusteella voisin tuon uskoakin. Täytyy vaan tarkkailla renkaiden kulumista vähän aikaa. Suosittelen ehdottomasti tätä vaihtoehtoa jos kyseinen remontti on edessä. Fordilta noita Powerflexejä on turha muuten mennä kyselemään, eivät tiedä niistä nimittäin yhtään mitään.

        kso:
        http://powerflex.uutekki.com/
        Porissa myy noita puslia


      • Jelppaisitko vähän
        mnd01 kirjoitti:

        Kyseessä on uusikoppainen (eli mk3) malli. Puslilla oli ajettu reilut 100000km. Tuo polyuretaani pitäisi olla kumiin verrattuna kestävyydeltään aivan toista luokkaa (mainostavatpa noita jossain jopa ns. ikuisiksi). Pajalla olivat sitä mieltä, että ei tarvitse pyörien suuntausta, ja ajotuntuman perusteella voisin tuon uskoakin. Täytyy vaan tarkkailla renkaiden kulumista vähän aikaa. Suosittelen ehdottomasti tätä vaihtoehtoa jos kyseinen remontti on edessä. Fordilta noita Powerflexejä on turha muuten mennä kyselemään, eivät tiedä niistä nimittäin yhtään mitään.

        Lakerspeedistä pulsia (Suspension bushes). Mitkä mallit tilasit? Powerflexin sivuilta www.powerflex.co.uk löysin yhden mallin Mondeo MK3:een, osanumero PFR19-910, 19.95 puntaa kappale. Ovatko kaikki 4 samaa kokoa?


      • mnd01
        Jelppaisitko vähän kirjoitti:

        Lakerspeedistä pulsia (Suspension bushes). Mitkä mallit tilasit? Powerflexin sivuilta www.powerflex.co.uk löysin yhden mallin Mondeo MK3:een, osanumero PFR19-910, 19.95 puntaa kappale. Ovatko kaikki 4 samaa kokoa?

        Osan numero on PFR19-910, joka löytyy Powerflexin sivuilta. Noita tarvitaan neljä kappaletta. Kyseistä osaa ei löydy suoraan Larkspeedin sivuilta, mutta niitä voi tiedustella sähköpostin kautta. Järjestivät kohdallani homman niin, että pyysivät tilaamaan sivuston kautta toiset, samanhintaiset osat, ja muuttivat sitten tilaukseni oikeaksi ja lähettivät vielä tuosta vahvistuksen. Kaiken kaikkiaan heidän palvelunsa oli uskomattoman hyvää ja joustavaa. Uutekki myy todellakin noita, mutta ne eivät ole heillä varastotavaraa, joten toimitusaika on helposi yli kuukauden. Larkspeediltä nuo tulevat parhaimmillaan alle viikossa.


    • Anonyymi

      Mikä korimallin mk3...sedan, 5-ovinen vai farkku?

      • Anonyymi

        Gumia sen olla pittää vain rally autoon kova korppuset uretaanit


    • Anonyymi

      Minulle olisivat halunneet Fordilla vaihtaa molemmat takatukivarret, 300e kappale plus päivän työt. Pitkälle toista tonnia... puslia ei kuulema voi vaihtaa erikseen. Mutta naapurin monimerkkikorjaamo sen kuitenkin teki. Kumit parikymppiä ja pari tuntia töitä... hauskaa tuossa on että ko. monimerkkikorjaamossa on työnjohtajana entinen Ford-korjaamon asentaja joka tuon puslanvaihtomahdollisuuden heti tiesi.

      Auto oli tosin -08 eli mk4...

      • Anonyymi

        Ai ne pitkittäiset tukivarret?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3149
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2608
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1687
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1406
    Aihe