>>> JUHLISTA TULI KATASTROFI

Itkeneet silmät...

Menimme naimisiin vuosien seurustelun jälkeen. Sukulaisemme (lestadiolaisia kaikki) eivät hyväksyneet liittoamme, koska vaimolla on lapsi aikaisemmasta suhteesta. Eivät ottaneet osaa valmisteluihin ja päätimme tehdä kaiken itse. Kirkko oli kuitenkin aivan tyhjä meitä, pappia ja kanttoria lukuunottamatta!

Kukaan kutsutuista ei siis tullut.

Mutta kahvia riitti varmasti kaikille ja pappi antoi meille todella tärkeää tukea. Siitä kiitos.

11

4507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen sanaton...

mutta haluan sanoa jotakin.

En ymmärrä uskontoa, joka ei tunne armoa, anteeksiantoa ja rakkautta eikä edes myötätuntoa.

Kerrot kovin lyhyesti asiasta. Mutta. Ihmettelen, ihmettelen.

Asia on itselleni ajankohtainen, sillä tyttäreni meni hiljattain naimisiin. En olisi voinut olla sieltä pois. Ei olisi ollut mitään syytäkään, mutta mikä voisi olla sellainen syy?

Paljon onnea teille ja perheellenne!

• Hieman VL-kulttuuria tunteva

Lestadiolainen ei voi astua "Herran huoneeseen" l. kirkkoon, jos pappi ei ole "uskossa" l. lestadiolainen.

VL-kulttuurissa pappi on aina VL.

• mietityttää...

mua jäi heti mietityttämään että missä ne kaikki sun vaimon sukulaiset olivat???

• Itkeneet silmät...
        mietityttää... kirjoitti:

mua jäi heti mietityttämään että missä ne kaikki sun vaimon sukulaiset olivat???

Molemmat ollaan lestadiolaissuvusta ja vaimo on eronnut ja siksi hänellä on lapsi. Tämän ovat siis lestadiolaiset kieltäneet.

Ei me mitään katkeria olla tästä tapauksesta. Päästiin naimisiin ja olemme onnellisia.

• kasfhsiodf
        Itkeneet silmät... kirjoitti:

Molemmat ollaan lestadiolaissuvusta ja vaimo on eronnut ja siksi hänellä on lapsi. Tämän ovat siis lestadiolaiset kieltäneet.

Ei me mitään katkeria olla tästä tapauksesta. Päästiin naimisiin ja olemme onnellisia.

mutta on se hyvä että sulla on pysynyt järki ja tunteet päässä. ettet jättänyt morsianta yksin kirkkoon.

• Itkeneet silmät

Meillä ei siis ollu lestadiolaista pappia. Oli nuorimies, mutta hyvin ymmärtäväinen ja antoi meille aikaa keskustella tapauksesta. Juhliemme tärkein vieras todellakin! Kiitos hänelle vielä kerran!

• Onnea kuitenkin

Jälkiviisaana tietysti voisi sanoa että ei olisi kannattanut kutsua ketään sukulaisista. Olisitte suunnitelleet häät alun pitäen niin että paikalla olette vain te.

Minulla osittain sama tilanne edessä. Minun suvustani ei ole uskoakseni tulossa ketään häihini, joten olenkin mietiskellyt viitsinkö edes kutsua. Loukkaisi vähemmän kun eivät pääsisi näpäyttämään jättämällä tulematta. Mutta en tiedä, luultavasti kutsun kuitenkin ja sitten itken silmät punaisiksi kun eivät saavu.

Kirkossakin tulee olemaan oudon näköistä kun sulhasen puoli kirkosta pullistelee ja morsiamen puolella on vain pari entistä opiskelukaveria...

• olla totta

kyllähän sitä nyt kutsun saamisen jälkeen annetaan vastaus???!!

en mä ainakaan järjestä juhlia ellen tiedä paljonko sinne tulee porukkaa...

juuri järjestän omiani ja pakkohan mun on tietää tulevatko, etten ylimääräisiä kahveja keittele. höh.

joten miten on mahdollista???!!! järki hoi!!

• 3. kierros menossa

Olipa kurjaa, ettei vieraita tullut. Ihan tuli paha mieli teidän puolestanne. Mutta muistakaa, on tässä maassa paljon niitä, jotka eivät ajattele yhtä tiukkapipoisesti kuin lestadiolaiset. Onneksi vihkipapistanne jäi hyvä muisto.

Onnea teille kahdelle ja kaikkea hyvää.

• vl-morsian

On todella harmillista käytöstä sukulaisiltanne. En voi itsekään ymmärtää tuollaista moukkamaisuutta, sillä meidän suvussa (vaikka suurin osa on vanhoillislestadiolaisia) on tapana ollut ottaa osaa myös ei-lestadiolaisten sukulaisten häihin. Se on ollut ihan itsestään selvyys.
      Mutta onneksi pappi oli fiksu. Ihmettelen vain, että ettekö kutsuneet ollenkaan ystäviänne ja tuttavianne?

• Minja

Hohhoi hohhoi aikuiset ihmiset.

Mitä ihmeen juoruja täällä taas lestadiolaisista levitetään?!?!?!?
      Itse asiassa olen itse lestadiolainen, menossa naimisiin piakkoin ja MEIDÄT VIHKII EI_LESTADIOLAINEN PAPPI. MIstä ihmeestä olette saaneet päähänne ettemme mene kirkkoon jos pappi ei ole VL?!?!?!?!?!?!?
      Ja tuo selityksesi ei oikein kuulosta uskottavalta. Miten kukaan ei olisi ilmoittanut jos ei häihin tule? Eikö edes ystävänne ilmoittaneet mitään, vai ovatko kaikki teidän ystävännekin "niitä kauheita tiukkapipoisia lestadiolaisia"?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe