labradoodle

riikka

hei!

minulla on labradoodle narttu (ensimmäisen polven) eli siis villakoiran ja labradorinnoutajan sekoitus. Olisin kiinnostunut astuttamaan koirani ensi keväänä , jos sopiva sulhanen löytyy. Nyt siis kaikki labradoodle urokset huomio! Rumba neidillä on erittäin hyvä luonne, kiltti ja sosiaalinen. Väritys musta valkoinen. JoS SIIS TIEDÄT MISTÄ MUITA LABRADOODLEJA SUOMESSA TAVOITTAA NIIN VASTAILE IHMEESSÄ.

42

16353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kaihia

      johan niistä tulisi taatut kaihipennut. Jotka sokeutuvat aikanaan täysin.

      • iliippa

        Mikäs on nykysellään tilanne kyseisten koirien suhteen.. onko suomessa saatavilla jne.. kauhean huonosti löytyy tietoa niistä vieläkin.. siis saatavuuteen liittyen..


    • dwedfe

      Laita vaan jokaiselle mahdolliselle palstalle ilmoitus. Kyllä se lopulta tärppää.
      Onnea pennutukseen.

    • ////

      Sano rohkeasti vaan sekarotuiseksi, tai seropiksi tuota rakasta koiraasi. Ei se tuollaisella amerikkalaisten markkinamiesten keksimällä "rotunimellä" rotukoiraksi muutu.

      • Pipoa

        Löysää nyt hieman sitä tiukkaa pipoasi. Kyllä sen sinunkin mahdollisen rotukoirasi esivanhemmat on eri rotuja sekoittamalla "rotukoiraksi" jalostettu. Sillä lailla niitä uusia rotuja aina tehtailtu.


    • Uteliaisuudesta

      Mitä tällä risteytyksellä haetaan? Onko se seura-vai esim lintukoira? Mahtaa olla jännä tapaus. Minkä kokoisia koirat ovat? Onko käytetty isoa,vai keskari villistä?

      • ihmettelet

        enempää niin muistappa että villiksiä on alunperin käytetty mm. sorsastukseen..


    • kultsu

      Oletko ollenkaan ajatellut/tutkinut/hakenut tietoa kummassakin rodussa (labradorinnoutaja & villakoira) esiintyvistä perinnöllisistä sairauksista?

      Nämä sairaudet eivät ole koirasi kohdalta mitenkään poissuljettu sen sekarotuisuuden vuoksi!

      • xxx

        Suomessa on labradoodlekasvattaja, jossain Turun seudulla. Kantakoirat on tuotu käsittääkseni Australiasta, tai ainakin ne polveutuu Australialaisista tuonneista joita tuotu Eurooppaan.
        Labradoodlehan on melkeinpä oma rotu Australiassa, niitä käsittääkseni rekisteröidäänkin johonkin yhdistykseen.

        Meidän kaupungissa on kaksi labradoodle-urosta. Valitettavasti en muista omistajan nimeä. Toinen on juuri tuolta Turun seudulta ja toinen on tuotu Ruotsista. Nämä ovat nimenomaan usean polven labradoodleja.


      • xxx

        en saa viestiä läpi. ota yhteys [email protected]. tiedän 2 labradoodlea jotka usean polven ajan labradoodleja. Turun seudulla on kasvattaja.


      • sdlksjfs

        Suomessa on labradoodlekasvattaja, jossain Turun seudulla. Kantakoirat on tuotu käsittääkseni Australiasta, tai ainakin ne polveutuu Australialaisista tuonneista joita tuotu Eurooppaan.
        Labradoodlehan on melkeinpä oma rotu Australiassa, niitä käsittääkseni rekisteröidäänkin johonkin yhdistykseen.

        Meidän kaupungissa on kaksi labradoodle-urosta. Valitettavasti en muista omistajan nimeä. Toinen on juuri tuolta Turun seudulta ja toinen on tuotu Ruotsista. Nämä ovat nimenomaan usean polven labradoodleja.


      • Pipoa

        Ei poissuljettu, mutta riski hyvin pieni, kun ei ole saanut mahdollisia viallisia geenejä tuplana kuten puhtaat. Perinnölliset sairaudet useimmiten puhkeaa niille yksilöille, jotka on saanut molemmilta vanhemmiltaan viallisen perintötekijän. Sen takia sukulaisliitot ovat "tabu" myös ihmisillä.


      • kultsu
        Pipoa kirjoitti:

        Ei poissuljettu, mutta riski hyvin pieni, kun ei ole saanut mahdollisia viallisia geenejä tuplana kuten puhtaat. Perinnölliset sairaudet useimmiten puhkeaa niille yksilöille, jotka on saanut molemmilta vanhemmiltaan viallisen perintötekijän. Sen takia sukulaisliitot ovat "tabu" myös ihmisillä.

        ..."mutta riski hyvin pieni, kun ei ole saanut mahdollisia viallisia geenejä tuplana kuten puhtaat."

        No johan "Pipoan" varsinaisen neronleimauksen esitti!

        Ei vanhempien erirotuisuus ole mikään tae etteikö kummatkin sattumalta kantaisi samaa sairausgeeniä!


      • A
        kultsu kirjoitti:

        ..."mutta riski hyvin pieni, kun ei ole saanut mahdollisia viallisia geenejä tuplana kuten puhtaat."

        No johan "Pipoan" varsinaisen neronleimauksen esitti!

        Ei vanhempien erirotuisuus ole mikään tae etteikö kummatkin sattumalta kantaisi samaa sairausgeeniä!

        Varsinkin kun labradoodle x labradoodle tarkoittaa, että sekä isän että emän puolelta tulee molempien rotujen perimä.


      • sokkona kokki
        A kirjoitti:

        Varsinkin kun labradoodle x labradoodle tarkoittaa, että sekä isän että emän puolelta tulee molempien rotujen perimä.

        joopa joo, tuo on kamalinta tietämättömyyttä, mitä aiheesta olen nähnyt.


    • xxx

      Suomessa on labradoodlekasvattaja, jossain Turun seudulla. Kantakoirat on tuotu käsittääkseni Australiasta, tai ainakin ne polveutuu Australialaisista tuonneista joita tuotu Eurooppaan.
      Labradoodlehan on melkeinpä oma rotu Australiassa, niitä käsittääkseni rekisteröidäänkin johonkin yhdistykseen.

      Meidän kaupungissa on kaksi labradoodle-urosta. Valitettavasti en muista omistajan nimeä. Toinen on juuri tuolta Turun seudulta ja toinen on tuotu Ruotsista. Nämä ovat nimenomaan usean polven labradoodleja.

      • naglo

        Rotukoirat tutkitaan perinnöllisten sairausten varalta, ennen kuin niitä käytetään jalostukseen. Oletkos tälläisen seikan unohtanut täysin?


      • Pipoa
        naglo kirjoitti:

        Rotukoirat tutkitaan perinnöllisten sairausten varalta, ennen kuin niitä käytetään jalostukseen. Oletkos tälläisen seikan unohtanut täysin?

        En ole unohtanut, mutta toisaaltahan ne tutkitaan ja onkin tutkittava juuri siksi, kun tiedetään, että sairauksiin ja varsinkin perinnöllisiin sellaisiin on suuri riski puhdasrotuisilla, kun ovat sukulaisia keskenään, ja saavat siis huonot geenit ns. tupla-annoksena. Kyllä ihmisetkin varmaan tutkittaisiin, jos serkku-liitot olis kovin tavallisia:-)


      • riikka
        Pipoa kirjoitti:

        En ole unohtanut, mutta toisaaltahan ne tutkitaan ja onkin tutkittava juuri siksi, kun tiedetään, että sairauksiin ja varsinkin perinnöllisiin sellaisiin on suuri riski puhdasrotuisilla, kun ovat sukulaisia keskenään, ja saavat siis huonot geenit ns. tupla-annoksena. Kyllä ihmisetkin varmaan tutkittaisiin, jos serkku-liitot olis kovin tavallisia:-)

        on se taas kumma kun jotain kysyy niin suurin osa vastauksista on negatiivisia. Ensinnäkin olen pennuttamassa koiraani vain sen vuoksi että sillä vähennetään sairastumisen mahdollisuuksia. Samalla haluan itse pitää yhden pennuista. Koirallani on mahtava luonne ja se on ollut ehdottoman terve...toisinkuin moni muu saman ikäinen, mutta *"rotukoirat" Jos jostain löytyy labradoodle elikkäs siis villakoiran ja labradorinnoutajan sekoitus uros, ja omistaja haluaisi mahdollisesti antaa koirarakkauden roihahtaa, niin ottakaa yhteyttä. Koirallani on juoksu keväällä. Olen pennuttanut ennenkin ja kaikki tapahtuu koirien ehdoilla. t:riikka


      • amwe
        riikka kirjoitti:

        on se taas kumma kun jotain kysyy niin suurin osa vastauksista on negatiivisia. Ensinnäkin olen pennuttamassa koiraani vain sen vuoksi että sillä vähennetään sairastumisen mahdollisuuksia. Samalla haluan itse pitää yhden pennuista. Koirallani on mahtava luonne ja se on ollut ehdottoman terve...toisinkuin moni muu saman ikäinen, mutta *"rotukoirat" Jos jostain löytyy labradoodle elikkäs siis villakoiran ja labradorinnoutajan sekoitus uros, ja omistaja haluaisi mahdollisesti antaa koirarakkauden roihahtaa, niin ottakaa yhteyttä. Koirallani on juoksu keväällä. Olen pennuttanut ennenkin ja kaikki tapahtuu koirien ehdoilla. t:riikka

        Täällä olisi varmasti halukas uros. Tekstaa 0407752588


      • memowins
        riikka kirjoitti:

        on se taas kumma kun jotain kysyy niin suurin osa vastauksista on negatiivisia. Ensinnäkin olen pennuttamassa koiraani vain sen vuoksi että sillä vähennetään sairastumisen mahdollisuuksia. Samalla haluan itse pitää yhden pennuista. Koirallani on mahtava luonne ja se on ollut ehdottoman terve...toisinkuin moni muu saman ikäinen, mutta *"rotukoirat" Jos jostain löytyy labradoodle elikkäs siis villakoiran ja labradorinnoutajan sekoitus uros, ja omistaja haluaisi mahdollisesti antaa koirarakkauden roihahtaa, niin ottakaa yhteyttä. Koirallani on juoksu keväällä. Olen pennuttanut ennenkin ja kaikki tapahtuu koirien ehdoilla. t:riikka

        Hei!

        Minulla ei ole sopivaa urosta pennuttamiseen, mutta halauisin tietoja rodusta. Itselläni on tällä hetkellä 13 viikkoinen uros pentu,jonka emo on puhdasrotuinen iso villakoira ja isä on sekarotuinen(labbista, bordercollieta ja karjalankarhukoiraa)|| Suhteessa 1/4,1/8 1/8 || Olen katsellut
        kuvia labradoodeleista ja poikani muistattaa paljon tiettyjä labradoodeleiden edustajia. Oma pentuni on mustavalkoinen(suurimmaksi osaksi musta)=)


      • pennuista kiinnostunut

        Onkohan kellään tarkempaa tietoa tuosta Turun seudulla olevasta kasvattajasta? Nimi, yhteystiedot? Mistään ei tunnu löytyvän ja rotu kiinnostaisi todella. Tai löytyyköhän Suomesta muualta labradoodlen pentuja?


    • Pentuja?

      Hei,

      mistä voisin varata pennun? Olen erittäin kiinnostunut rodusta. Soita/tekstaa 045-635 2255

      • ostakaa

        vaan sekarotuisia koiria jotka voivat olla perimältään melkein mitä tahansa! Villiksillä ja labbiksilla kun on paljon perinnöllisiä sairauksia, niin se kaikki yhdistettynä samaan "rotuun"... Jippii sanon minä! Muistakaa sitten vielä maksaa niistä seropipennuista VÄHINTÄÄNKIN rotukoiran hinta, eiks niin???


      • kunhan
        ostakaa kirjoitti:

        vaan sekarotuisia koiria jotka voivat olla perimältään melkein mitä tahansa! Villiksillä ja labbiksilla kun on paljon perinnöllisiä sairauksia, niin se kaikki yhdistettynä samaan "rotuun"... Jippii sanon minä! Muistakaa sitten vielä maksaa niistä seropipennuista VÄHINTÄÄNKIN rotukoiran hinta, eiks niin???

        No alunperinhän labradoodlet kehitettiin allergisille sokeille opaskoiriksi ja niissä yhdistyy labradorinnoutajan tottelevaisuus ja oppivaisuus ja villakoiran allergisoimaton karva. Eli käyttötarkoitus on ainakin hyvä. Ja jos ei rotu miellytä niin voi valita toisen.


      • Sekoitus duudeli
        kunhan kirjoitti:

        No alunperinhän labradoodlet kehitettiin allergisille sokeille opaskoiriksi ja niissä yhdistyy labradorinnoutajan tottelevaisuus ja oppivaisuus ja villakoiran allergisoimaton karva. Eli käyttötarkoitus on ainakin hyvä. Ja jos ei rotu miellytä niin voi valita toisen.

        Kyllä on hepposet perusteet tuollaisen sekoituksen tekoon.
        Lopputulos ei ole yhdistelmä, vaan vääristelmä...kuin Pentik pupu :-)) tosin tällä asialla ei saisi laskea leikkiä.

        Ihmettelen millainen ihminen haluaa luonnottaman koiran näköisen eläimen?


    • jatuli67

      Hei
      Olen erittäin kiinnostunut kyseisestä koirasta.
      Voidaanko vaihtaa s.postiosoitteet ? 040-537 9695.

    • Kifi

      Heippa! Siis onko sinulla labradoodle??? Olen etsinyt tietoa rodusta muttei taida olla hyvin julkinen tai yleinen rotu. Haluaisin tietoa rodusta. Oletko tietoinen mistä sitä saa? Ja.. millainen koira se on? Sopiiko allergigoille? Kiitos.

      • häntävä

        Minulla on musta keskikokoinen labradoodle uros (valitettavasti jostain syystä huonolonkkainen, vaikka vanhempansa eivät olleet), joka on tuotu Kanadasta. Olen itse allerginen lähes kaikille karvaisille nelijalkaisille (useimmat koirat mukaanlukien), mutta Hepusta en ole ikinä saanut allergiakohtausta. Allergiat ovat tosin yksilöllisiä, kuten ovat labradoodlejen (noinko se taipuu?) karvatyypit, osalla on samanlainen turkki kuin lapukalla, osalla pohjavillaton eli allergisoimaton, osalle ihmisistä tulee kohtauksia kaikista koirista, osalle ei.

        Labradoodlet ovat iloisia ja vilkkaita ja oma koirani on hyvin noutajamainen ainakin tavoiltaan (koko ajan kähveltämässä jotakin). Koiria on Suomessa ainakin kahta, jopa kolmea kokoa, keskikokoiseen on käytetty keskikokoista villakoiraa ja pienempään miniä. Olen kuullut myös "hevosenkokoisista" labradoodleista.


      • FB

        Facebookissa on oma ryhmä suomen labradoodleille ja niistä kiinnostuneille.


      • Pelkoreaktioita

        Se on pelokas koira"risteytys". Ja karkaavat omille teilleen helposti nimenomaan pelästyessään. Tuollaisen koiran haluavan tulisi ottaa hiiri. Ihan hirvitää, miten koiria "jalostetaan" ilman järkeä ja aiheutetaan loputonta kärsimystä.


    • @#""

      onko niitä pentuja saatu? olisin kiinnostunut cockerpooneista.. millaisia ne cockerpoonit on livenä.. olisi kiva tietää löytyykö niiden kasvattajia suomesta tai jostain läheltä, vai pitäiskö lähtee jonnekki austraaliaa???

    • koira?

      Onneksi olkoon . Sinulla on kohta varmasti maailman tunnetuimman koirarodun edustaja jos Yhdysvaltain presidentti Osama Barrack saa sellaisen Kanadasta.

      • Kannattais

        varmaaan tarkistaaa tietos, jos on niin kuuluisa muttet ees nimee oikeen osannu kirjoittaaa Barack OBAMA!!!!!!!!!


    • Emppuli2

      Heippa...olen ihan "pökerryksissä" ja todella utelias.
      Mitä mitä mitä ja mikä mikä mikä.
      Näin tänään telkkarista vilaukselta "jonkun Goldendoodle ja lähdin googlettamaan kun ihastuin koiruudesta , laitaisitko minulle ihan omaan sähkikseen juttua rodusta sillä ihan kauheesti kiinostaa tietää lisää.
      [email protected]

      • Doodlemamma

        Facebookissa suomen labradoodlet: voit kysellä suomalaisilta labradoodlen omistajilta ihan suoraan mitä haluat tietää.


      • doodles forever
        Doodlemamma kirjoitti:

        Facebookissa suomen labradoodlet: voit kysellä suomalaisilta labradoodlen omistajilta ihan suoraan mitä haluat tietää.

        Ei löydy haulla suomen labradoodlet eikä labradoodlet kun kokeilin!

        Labradoodlen omistajana olisi kiva liittyä ryhmään :)


      • fb
        doodles forever kirjoitti:

        Ei löydy haulla suomen labradoodlet eikä labradoodlet kun kokeilin!

        Labradoodlen omistajana olisi kiva liittyä ryhmään :)

        Suomen Labradoodelit


      • hiipahaapa
        fb kirjoitti:

        Suomen Labradoodelit

        minulla on diipadaapan ja liipalaaban sekoitus eli diipatraaba hehehe mis ois fb ryhmää


      • Doodlin omistaja
        fb kirjoitti:

        Suomen Labradoodelit

        En minäkään löytänyt sivuja?


      • Labbapappa
        hiipahaapa kirjoitti:

        minulla on diipadaapan ja liipalaaban sekoitus eli diipatraaba hehehe mis ois fb ryhmää

        vaan näitä älyttömiä risteytyksiä. Haloo, onko ihmiset toisiaan ihan pihalla, sekarotuinen koira ja kauheesti hehkutetaan kun ois joku uus rotu kyseessä.
        Sekarotuisissa ei ole mitään vikaa sinänsä, tuntuu vaan että nykyään yritetään tehdä bisnestä ja lujaa näilä kaikenmaailman risteytyksillä ja mm. rotukoirien rekkaamattomilla pennuilla.
        Missä järki.. koiria sekä koirarotuja on nyt jo tarpeeksi, jokaiselle löytyy jotain. Entäs kun nää seropit ei me kaupaks, myydään sitten käsistä pois ihan kenelle sattuu...
        Järkikäteen niitten Labradoodelien ym. risteytysten kanssa.


      • Häpeä
        Labbapappa kirjoitti:

        vaan näitä älyttömiä risteytyksiä. Haloo, onko ihmiset toisiaan ihan pihalla, sekarotuinen koira ja kauheesti hehkutetaan kun ois joku uus rotu kyseessä.
        Sekarotuisissa ei ole mitään vikaa sinänsä, tuntuu vaan että nykyään yritetään tehdä bisnestä ja lujaa näilä kaikenmaailman risteytyksillä ja mm. rotukoirien rekkaamattomilla pennuilla.
        Missä järki.. koiria sekä koirarotuja on nyt jo tarpeeksi, jokaiselle löytyy jotain. Entäs kun nää seropit ei me kaupaks, myydään sitten käsistä pois ihan kenelle sattuu...
        Järkikäteen niitten Labradoodelien ym. risteytysten kanssa.

        Olen aivan samaa mieltä. Tästä pitäisi nostaa äläkkä!!! Ihan kamalaa, että Puudelia sekoitetaan Labradoriin, että rodut risteytetään ja tuloksena saadaan pelokkaita pakoon juoksijoita. Se on Labradri rodun häpäisyä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      125
      7589
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3623
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1303
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      997
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      49
      957
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      813
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      695
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      688
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      653
    Aihe