Veren vangit

pöllö

Hellou!
Onko monikin täällä lukenut Anne Ricen kirjottamaa Veren vangit (Interview with the Vampire)kirjaa? Mitäs mieltä olitte?
Mut se sai ainakin ajatteleen... kiinnostavasti kirjotettu ja erilainen näkökanta. Kuka vois vihata vampyyreja sen kirjan lukemisen jälkeen ;).
Oliko saman niminen elokuva muuten juonen mukainen ja miten näyttelijät sopi hahmoihin? Eikös siinä näytellyt ainakin Brad Pitt ja Christian Slater...
Jos jollain olis myytävänä ko. kirjaa tai elokuvaa niin voisin olla kiinnostunut (tre).

5

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akasha
      • Lestat de Lioncourt

Jos tykkäsit Veren vangeista niin pidät varmaan muistakin Ricen vampyyrikirjoista. Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar ainakin on suomennettu. Omistan nuo, mutta myy en. Löytyy kuitenkin silloin tällöin divareista. Käy toki kysymässä kirjastosta. Englannin kielisiä vampyyrikirjoja Ricelta on tullut monia. Tale of the Body Thief, Vittorio (suosittelen jos pitää 1600 italialaisesta maalaustaiteesta), Violin ja sitten taitaa olla vielä Armandista (vai oliko Marius?)ja Pandorasta omat kirjat. Lestat, Louis ja kumppanit mukana VV:ssa, Lestatissa, Kuningattaressa ja Thiefissa, näissä ainakin.

Leffa... no se on tullut katottua parikymmentä kertaa. Vuorosanat muistankin jo ulkoa. Hyvinkin uskollinen alkuperäistekstille.

• Claudia

Ei. Minäkään en voisi vihata vampyyrejä ;)
      Veren Vangit-leffa on hyvinkin samanlainen kuin kirja, mutta pakkohan sitä oli lyhentää.. Brad Pitt on kyllä kovin komea Louis, mutta sillähän oli mustat hiukset. Tom Cruise sopii Lestatiksi myös mainiosti. Kun siis ajattelee että "Louis on kirjoittanut sen ensimmäisen kirjan, ja Lestat ne kolme seuraavaa" niin ymmärtää että miksi Lestat on siinä leffassa niin ilkeä. Seuraavissa kirjoissa Lestat on jo paljon inhimillisempi. Tällä hetkellä teattereissa pyörivä Queen of the Damned on vähän niinkuin jatko-osa IWTV:hen. Vaikka taitaa se olla vähän liian trendi..Siinä leffassa eivät kyllä henkilövalinnat ole oikeaan osuneet. Kyllä minulla olisi vielä paljonkin sanottavaa aiheesta, mutta eiköhän tämä riitä(..?)

• Delenn-70

Sitte siinä näytteli viä Tom Cruise, oli Lestat.

• cherub

hmm...jos kiinnostaa ni täs on lista:
      -IWV eli veren vangit
      -the vampire Lestat
      -Queen of the damned
      -tale of the body thief
      -memmoch the devil
      -Pandora
      -Merrick
      -the vampire Armand
      -Blood and gold,the vampire Marius
      ...sit on viel se Vitiro ja violin, mut ne ei liitty mitenkään Lestattiin...mut joo:)englannin kielisiä saa suomalaisesta ja akateemisesta kirja kaupasta:)hmm siin queen of the damned videos ei ollu periaattees melkee mitää samaa ku kirjassa...mut siin on Lestat;)'grin'...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53