Koira itkee naapurissa kokoajan!!!

naapurin rouva

minua niin säälittää että tuo pikkuinen joutuu olemaan jatkuvasti kotona yksin. Siellä se itkee ja haukkuu kokoajan monta iänikuista tuntia peräperään. Miten joku ottaa koiran eikä voi siitä sitten huolta pitää niin ettei sitä jätettäisi tuntikausiksi itkemään ja haukkumaan. Veisivät sen johonkin hoitoon, ei se koira ole tarkoitettu yksin olemaan pitkiä aikoja.

Sen lisäksi että se häiritsee naapureita jatkuvalla haukkumisella ja ulvomisella, sen lisäksi sitä koiraa käy niin sääliksi, että. Mitä ihmettä voin tehdä? Ei tuo nuoripari joilla tuo koira on, varmaankaan ymmärrä sitä jos menen heille kertomaan mielipiteitäni heidän koiranpidostaan. Luulisi heidänkin jo kuitenkin tajuavan ettei tuo koira opi koskaan olemaan yksin, on sitä jo sen verran kauan koettaneet. Säälittävää kertakaikkiaan koiraraukan puolesta. Ihan jo minuakin itkettää....

20

3143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilin

      mainitsisin asiasta ja jos mahdollista, ottaisin koiran päiviksi hoitoon, ettei yksin tarvitse olla. Kyllä omistajat on vain mielissään, jos saavat kuulla, että koira itkee yksin. Kun asian esität kohteliaasti ja ystävällisesti, niin pitäisi mennä perille.

      • naapurin rouva

        olen liian vanha ja en pääse kunnolla kävelemäänkään enää ja koiraa pitää ulkoiluttaa ja syöttää ja kaikkea. En minä osaa. Harmittaa vaan koiran puolesta. Ja kyllä ne tietää että se siellä parkuu aina kun ne ovat poissa, mutta mikään ei muutu. Koira parka vaan saa kärsiä kuukaudesta toiseen.


      • Koira ystävä
        naapurin rouva kirjoitti:

        olen liian vanha ja en pääse kunnolla kävelemäänkään enää ja koiraa pitää ulkoiluttaa ja syöttää ja kaikkea. En minä osaa. Harmittaa vaan koiran puolesta. Ja kyllä ne tietää että se siellä parkuu aina kun ne ovat poissa, mutta mikään ei muutu. Koira parka vaan saa kärsiä kuukaudesta toiseen.

        Tommoset on surullisia juttuja aina!
        Entä jos soittasit teidän alueen eläinsuojelu yhdistykseen. Ne kävisi kattomassa miten koiraa pitävät ja kehottavat hoitamaan paremmin ja jos eivät paranna tapojaan, ottavat pennun ja etsivät sille hyvän kodin.

        On ihana kun huolehdit pienestä ja kerrot täällä, on vielä ihmisiä jotka välittää myös sellasista jotka ei osaa puhua!
        Suuri Kiitos koiran puolesta..

        Jospa huomenna soittasit sinne, jos eivät hoida koiraa, saa koira paremman, hyvän kodin!
        Ei tommonen ole koiran elämää..


      • siilin
        naapurin rouva kirjoitti:

        olen liian vanha ja en pääse kunnolla kävelemäänkään enää ja koiraa pitää ulkoiluttaa ja syöttää ja kaikkea. En minä osaa. Harmittaa vaan koiran puolesta. Ja kyllä ne tietää että se siellä parkuu aina kun ne ovat poissa, mutta mikään ei muutu. Koira parka vaan saa kärsiä kuukaudesta toiseen.

        on eläinsuojeluyhdistykset ja muut. Jos ei koira lopeta, voit soittaa sinne ihan puhtaalla omatunnolla. Koira kärsii selvästi yksinolosta ja jos nuoripari ei sitä millään tavalla huomioi, kärsii siitä naapuritkin. Mielestäni on siis täysin oikeutettua soittaa jollekkin eläinsuojelijalle.


      • olipas
        naapurin rouva kirjoitti:

        olen liian vanha ja en pääse kunnolla kävelemäänkään enää ja koiraa pitää ulkoiluttaa ja syöttää ja kaikkea. En minä osaa. Harmittaa vaan koiran puolesta. Ja kyllä ne tietää että se siellä parkuu aina kun ne ovat poissa, mutta mikään ei muutu. Koira parka vaan saa kärsiä kuukaudesta toiseen.

        kaikkein huonoin provo näillä palstoilla. Ootko muuten muistanut rasvata rollaattorin? Luistaa nääs paremmin sillon!


      • mixeri85
        Koira ystävä kirjoitti:

        Tommoset on surullisia juttuja aina!
        Entä jos soittasit teidän alueen eläinsuojelu yhdistykseen. Ne kävisi kattomassa miten koiraa pitävät ja kehottavat hoitamaan paremmin ja jos eivät paranna tapojaan, ottavat pennun ja etsivät sille hyvän kodin.

        On ihana kun huolehdit pienestä ja kerrot täällä, on vielä ihmisiä jotka välittää myös sellasista jotka ei osaa puhua!
        Suuri Kiitos koiran puolesta..

        Jospa huomenna soittasit sinne, jos eivät hoida koiraa, saa koira paremman, hyvän kodin!
        Ei tommonen ole koiran elämää..

        tolle mitään mahda.

        Koiraa ei voi ottaa omistajalta pois jos ei ole kyse eläimen pahoinpitelystä ja sitä ruoktaan ja ulkoilutetaan niinkuin pitäisi..usko pois.

        Meidän entinen naapuri sai pitää koiransa. sakemanni asui pihalla, kiinni sen kopissa. sai ruokaa jokatoinen päivä ja vietiin kerran päivässä pienelle lenkille. nainen löi koiraa puukengällä päähän ja sai silti pitää koiransa. surullista mutta totta.


      • Koira Ystävä
        mixeri85 kirjoitti:

        tolle mitään mahda.

        Koiraa ei voi ottaa omistajalta pois jos ei ole kyse eläimen pahoinpitelystä ja sitä ruoktaan ja ulkoilutetaan niinkuin pitäisi..usko pois.

        Meidän entinen naapuri sai pitää koiransa. sakemanni asui pihalla, kiinni sen kopissa. sai ruokaa jokatoinen päivä ja vietiin kerran päivässä pienelle lenkille. nainen löi koiraa puukengällä päähän ja sai silti pitää koiransa. surullista mutta totta.

        Olisit soittanu sinne uudestaan ja jos eivät olisi menny kattomaan koiraa, seuraava vaihe on ilmoittaa alueen eläinsuojeluvalvojien välinpitämättömyydestä Suomen Eläinsuojeluyhdistykseen...


      • mixeri85
        Koira Ystävä kirjoitti:

        Olisit soittanu sinne uudestaan ja jos eivät olisi menny kattomaan koiraa, seuraava vaihe on ilmoittaa alueen eläinsuojeluvalvojien välinpitämättömyydestä Suomen Eläinsuojeluyhdistykseen...

        monta kertaa.

        Välillä koira karkasi meidän koulun pihaan leikkimään lapsien kanssa ja poliisit tuli aina hakemaan sen pois. Ja aina vietiin takas sille naiselle.

        Ei sitä koiraa otettu siltä naiselta pois. Jossain vaiheessa se lopetti koiransa ja nyt sil onuus, samanlainen, samoissa olosuhteissa. Ei voi kuulema päästää sitä sisälle kun koira tekee tuhojaan siellä..


      • Anonyymi
        olipas kirjoitti:

        kaikkein huonoin provo näillä palstoilla. Ootko muuten muistanut rasvata rollaattorin? Luistaa nääs paremmin sillon!

        Mitä sä selität mikä on provo muka.


    • jos koira pelkästään työ tai opiskelu ajan on yksin ja itkee, on kohtuutonta ruveta soittelemaan eläinsuojelu yhdistyksiin. Mutta jos nuoripari pitää koiraa päivät sekä illat yksin on syytä puuttua asiaan.

    • issu56

      ruikuttaa! Minkä ikäinen se pentu on ja milloin on sun karmeeksi riesaksi sille nuorelleparille ilmestynyt???
      ei kuules nyt ihan tuollaisen uppoa kylläkään ainakaan meikäläiseen!

    • oven läpi

      siihen loppuu ulinat ja sitten ammu rollaattorisi pöljä provo

    • Anne&Doggi

      ...On mahdollista, että koiralla on eroahdistus, jos se haukkuu ja ulvoo yksinollessaan. Mikäli se on "vain" työajat yksin, ja töiden jälkeen sen kanssa vietetään normaalisti aikaa, ei mielestäni vielä kannata ottaa eläinsuojeluun yhteyttä. Itselläni oli edellisellä koiralla kamala eroahdistus, ja se haukkui, ulvoi ja raapi yksinollessaan... (Eikä ollut pieni koira, painoi 72kg!) Naapurivälit kuitenkin säilyi,vaikka välillä vaikeaa oli.
      Kannattaa mainita asiasta naapureille, ovatko he tietoisia mahdollisesta eroahdistuksesta?

    • teija

      minunkin koirani itkee paljon, se on jo yli 10-vuotias! Se on onnellinen vain kun koko lauma on koossa, ja kutsuu sitä ulvomalla ja vinkumalla kun olemme töissä, sille ei voi mitään. jos vain kotona olevat ihmiset saisivat pitää koiria, niitä olisi melko vähän. myös koira tarvitsee ruokaaa, siihen tarvitaan rahaa ja sen saamiseksi töitä. ei kukaan tahallaan koiraa itketä, se on olosuhteiden pakko. jos koira muuten on hyvässä hoidossa, se ei itkuista kärsi. koiralla ei ole selkeää ajankäsitystä, se ei tiedä onko omistaja pois 5min vai 8h, se ikävöi yhtä paljon. naapurille asia tietenkin on ikävä jos ääni hyvin kuuluu.

    • Sari-PETS

      On se hyvä että toisilla on päivisin aikaa valvoa kenen koira haukkuu asunnossa..
      Älä viitsi olla tekopyhä.
      Itse asun taloyhtiössä jossa koirani haukkui yksinollessaan vielä kaksi viikkoa kuolemansa jälkeenkin. Voihan PRKL!

      Ellet pysty pariskuntaa auttamaan niin ei auta muu kuin antaa asian olla!
      Kauniisti kysymällä he varmasti selittävät tilanteen sinulle!!! Kuuntele heitä silloin ja jätä omat käsityksesi asioista nurkkaan..

      • majorica

        ei se nyt ihan noinkaan ole. ei koira saa naapureita häiritä kovalla haukkumisella ja ulvomisella. ääntä saattaa joskus jaksaa kuunnella mutta jos se on jatkuvaa ja myös itse pitää eläimistä niin kyllä se käy hermojen päälle. minun rapussa oli koira joka haukkui ja ulisi ja naapurit valittivat taloyhtiölle ja koira hävisi (en tiedä minne). talossa on naapuri joka teki yötöitä ja pitäähän senkin nukkua. siis on otettava huomioon naapuritkin. sama pätee musiikin soittamiseen kovalla ym.


    • On meilläkin koira jätetty yksin kotia, toisinaan se oli hiljaa toisinaan metelöi.

      Oltii silloin rivitalossa, ja koira jätettiin sisälle yksin. Aamulla tehtiin klo 5 ja 7 sen verran lenkkiä että koira teki molemmat asiansa. sen jälkeen se oli yksin monta tuntia, klo 11 kävin vasta kotona sitä kattoos ruokatauolla, koko ruokatauon olin töistä tulles sen kans, käytiin lenkillä, siivosin sen sotkuja (kaatoi lelunsa ja ruokansa pitkin poikin lattialle). Siihen se koko ruokatauko sitte kuluiki,ynnä automatka takas töihin. sitten koira oli taas yksin klo 4 tulin vasta kotia.

      koira metelöi ainoastaan silloin kun lasten leikkikentällä ei kukaan ollut leikkimässä. Se ei pitänyt hiljaisuudesta, eikä sille riittänyt auki oleva radio. Se oli tyytyväinen varsinki silloin kun naapurin tenavat leikki hiekkalaatikolla, vaikkei se nähnytkään niitä.

      Joskus naapurit kävi juttelees sille, että se tiesi että nyt on naapuri kotona. Tällöin se ei vielä ollut oppinut vahtikoiran tavoille.

      nykyisinkin se on yksin kotona, mutta häkissä. Eikä kukaan enää tule kertomaan että onko se ollut nätisti vaiko häirinnyt metelöinnillään.

    • Anonyymi

      Tänään taas samanlainen tapaus. Koira itkee melkein tauotta. En tiedä miten kävi. Poliisit kävi katsomassa tilanteen. Jotkut vaan ottaa koiran rääkätäkseen sitä ja lapsiaan.

    • Anonyymi

      Mä otin naapurin koiran hoiviin, kun se vinkuu pihalla yksinään. Ei koskaan pääse lenkille, mut nyt pääsee kolmesti ja saa paljon leikkiä täällä. No nyt naapurin koirat vinkuu, kun kukaan ei pidä seuraa. Pitää varmaan joku hoitokennel perustaa jeje!

    • Anonyymi

      Minun koirani ei koskaan itke yksin, kun olen paikalla. Hän nauttii olla omassa rauhassaan 9 tuntia päivässä ollessani itse työpaikallani Raision kaupungin sosiaalitoimen perheenhajottamisyksikössä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe