unettomuudesta

kärsiville. mä oon kärsinyt unettomuudesta varmaan viimeiset 12 vuotta, kunnes mä hoksasin, et mä voisin kuunnella korvalappustereoilla musaa, kun uni ei tuu. (mikään ei oo musta niin kauheeta yön pimeinä ja hitaasti kuluvina tunteina, kun valvoa ja odottaa et aamu vihdoin tulis). te unettomat ja muutkin ette voi uskoa mitä tapahtui. (tuntuu itekin joskus vähän vaikeelta). mä ehdin välillä kuunella jopa kolme biisiä ennen kuin nukahdan. aika usein mä nukahdan jo ennen kuin toinen biisi on edes alkanut. JEE!!!
mä totesin et pään yli menevät ja isommat kuulokkeet on parempia kuin korvanapit, koska napit lähtee helpommin pois. pattereitakaan ei kulu, koska mulla on johto seinässä.
jos mä herään yöllä, niin mä alan vaan kuunnella uudestaan musaa. sekin on paljon parempi kun valvoa ja hortoilla pitkin kämppää. (tää vaan vinkiksi niille, joille tääkään "kikka" ei tepsi).
mä muuten nukahdan ne kuulokkeet päässä, ja välillä ne on missä sattuu, mut ei se haittaa. kuulokkeet vaan uudestaan korville ja ei kun unta.
auttaahan tää myöskin levyteollisuutta ja artisteja.

t:ei unettomuudesta pahemmin kärsivä

9

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kas uneton

      mä olen kokeillut jo vuosia vinkkejä mun unettomuueeni,mut ei ole yhtä hyvää vinkkiä löytynyt.olen kokeillut musat,kuumat kylvyt mkaakaot laventeit ja useita muita juttuja.enkä tiedä syytä mikä on taustan takana,mul oli välillä ihan rytmi sekaisin kun olin työttömänä, mut sit se onneksi korjaantu ,ja nyt ongelm se kuin teen vaan ilta ja yö työtä, mutta onneksi saan aamulla nukkua, välillä menee vaik klo 13.jopa, mut nyt pahempaa taas on ollut viiko olen valvonut aamu 6 jopa ja niin vittuuntunut kuin olla voi ,nyt ksksi yötä onneksi on mennyt jo paremmin peräti 2teen, olen saanut unen ja tänä aamuan heräsin klo10 , ja kun oli päivä kaunis niin lähdin asiolle kaupunkiin mut kuiten otin jo parin tunnin sikkeet että näin meillä;)) onneksi ei ole pieniä lapsia enään;)

    • JaskaJ40

      Mikä bändi? Toisaalta, tässä voisi olla markkinarakoa mm. joillekin korkeakoulun proffille ;)

      Joops, pikku kevennys. Tiedän jollain tasolla myös, mitä on unettomuus. Ei hääviä.

      • nainen 45

        perustaa unettomien footumi,jossa kaikki unettomat ois ,ja juttelis kun ei tuu uni, sama mitää tekee;


      • Automies vm 1948
        nainen 45 kirjoitti:

        perustaa unettomien footumi,jossa kaikki unettomat ois ,ja juttelis kun ei tuu uni, sama mitää tekee;

        30 vuotta epämääräisten työ olosuhteiden vuoksi, kyllä se kello on ameriikan ajassa, silloin kun toiset nukkuu tässä valvotaan ja mennään Suomea ristiin rastiin.


      • JaskaJ40
        nainen 45 kirjoitti:

        perustaa unettomien footumi,jossa kaikki unettomat ois ,ja juttelis kun ei tuu uni, sama mitää tekee;

        ... että ei tarvitse. Täällähän näitä riittää ;) ... ainakin foorumeita ...


      • tuffe
        JaskaJ40 kirjoitti:

        ... että ei tarvitse. Täällähän näitä riittää ;) ... ainakin foorumeita ...

        Vanhoja unettomia tuttuja... ;) Voi kyllä olla ettei täältä löydä sitä "unipilleriä", silmät vaan pyörii päässä entisestään... :)


      • on.
        nainen 45 kirjoitti:

        perustaa unettomien footumi,jossa kaikki unettomat ois ,ja juttelis kun ei tuu uni, sama mitää tekee;

        ihan asiaa! ;))


    • unikko

      Olen tehnyt sen virheen, että kun aikaisemmin tapahtui elämässäni katastrofin tapainen, tuttavani kehotuksesta turvauduin unilääkkeisiin, joiden käyttö tietysti lisääntyi, koska aiempi annos ei enää tehonnutkaan. Kävin hakemassa lääkäriltäni nukahtamislääkkeitä niin pitkälle, kuin lääkärin sietokyky venyi, eli vähän yli vuoden (vaikka stressitilanne lauksikin jo hieman aikaisemmin).
      Olin. ns. pillerikoukussa. Olin kauhuissani! Olin niin tottunut menemään nukkumaan pillereiden avulla, että nyt kun ne loppuivat, kauhistutti minua mennä sänkyyn odottelemaan unta, jota ei todella tullutkaan! (Toki olin vähentänyt mahdollisimman minimiin lääkkeiden käyttöä niiden loppumista ajatellen, mikä sekin oli vaikeaa eli lähes mahdottoman tuntuista). Vähensin lääkkeiden käyttöä siis lisäämällä oluen juontia - en toki yhtäaikaa, mutta sain näin venytettyä pillereiden käyttöaikaa...

      Lopulta unilääkkeet loppuivat (olin päättänyt, etten lähde kiertämään muita lääkäreitä unilääkkeiden saamisen toivossa, Olihan stressiäaiheuttanut kauhea asia päältänikin jo poistunut, joten sinnittelin oluen avulla, että joskus edes olisi uni tullut. No, kohta se tietty määrä ei enää autanutkaan, vaan jouduin nostamaan annosta ja silti aloin heräilemään yöllä, ts. minuun oli iskenyt ilmeisesti masennus, nyt oluenjuonnin takia! Toki aikaa oli kulunut (samoin olutta koko lailla runsaasti sekä viikolla että viikonloppuisin!) Nyt sitten päätin, että alkaa riittää tämäkin, olen siis vähentänyt oluenjuontini vain viikonloppuihin, yrtän jatkossa vähentää sitä siitäkin vielä vähemmäksi, mutta vähitellen.
      Ja nyt on enää ongelmana taas yöunet.
      En saa iltaisin taaskaan unen päästä kiinni tai heräilen yöllä klo 3 aikoihin. Hankin purkin nukahtamislääkkeitä(vannotin itseäni, että vain tämä purkki), mutta taidan olla taas samassa pisteessä kuin aloittaessa. Paitsi 25 kg painavampana...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe