Hiiva omin käsin pois?

Hm...

Antibiottikuurin jälkeen on pakannut tulemaan taas kutinaa ja valkovuotoa, ilmeisesti hiivaa. On ennenkin riivautunut antibioteista. Söin maitohappobakteerivalmistetta, ei siitä ainakaan alapäähän ollut mitään apua...

Mutta kun niin usein jos kutina menee tosi pahaksi mieleen aina tulee että "otanpa perkele pullosudin ja rassaan sillä!", niin mitä jos tosiaan rassaisi, mutta sormella? Olen joskus sormella kaivanut kuukautistenkin jämiä ulos, ja havainnut että tiputteluvuoto varsinaisen kuukautisvuodon jälkeen jää pois kun itse hivuttaa ne viimeiset röörinmutkaan jääneet pikkuklöntit pois. Elikä jos joka päivä rassaan sormella putkea, niin noinkohan se poistaisi pinnalla olevan hiivasienikasvuston niin hyvin että se ei pääse siitä ryöstäytymään valloilleen? Vai kasvaako se siellä limakalvon ALLA, ja joka tapauksessa tunkee taas päätään jos ei käytä pirun kalliita lääkkeitä?

Nimittäin helvetin kalliita ne ovat. Tietenkään tässä vaivassa ei voi olla mitään halpoja rinnakkaislääkkeitä, sehän nyt liikaa olisi että naisväki pääsisi vähän helpommalla!

25

23966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :o)

      Hiivatulehduksen aikana ei kannata omia pöpöjä täynnä olevia käsiään sinne tukkia, vaan päin vastoin pitäisi välttää koskemasta sinne. Mutta ilman lääkkeitä voi pärjätä. Itsellä on hiivatulehdus aika usein ja aluksi yritän aina pärjätä kotikonstein, ja vain muutaman kerran olen sitten joutunut hakemaan puikkoja apteekista kun kotikonstit ei tehoa.

      Ensinnäkin. Hiivatulehduksen aikana, ja mieluiten myös silloin kun tulehdusta ei ole, nuku yöt ilman alushousuja niin alapää saa hengittää eikä mikään hankaa tai kiristä.

      Toiseksi. Voimakkaaseen kutinaan auttaa alapesu niin kuumalla vedellä kuin uskallat päästää. Itse väännän yleensä hanan ihan tulikuumalle ja päästään kuumaa vettä about pari sekuntia ja heti kun alkaa polttaa niin että tuntuu sietämättömältä, lopetan. Kutina lakkaa aika pitkäksi aikaa sen jälkeen, ainakin mulla. En tiedä tappaako kuuma vesi sitä hiivakasvustoa siellä vai mistä johtuu mutta mulla ainakin tepsii. Siis ei nyt mitään kiehuvaa vettä tietenkään kannata mennä sinne kaatamaan, vaan ihan vain hanasta niin että polttelee. Vaikka vesi on tosi kuumaa niin lähinnä se tuntuu vain helpottavalta.

      • yleensä

        lisää tulehdusta... Bakteerit yms. tykkäävät lämpimästä, joten en suosittelisi tuota lämmintä vettä. Kokeile ostaa apteekista ihan perus pesunestettä, jonka ph 3,5. Mulla ainakin auttoi...


      • :o)
        yleensä kirjoitti:

        lisää tulehdusta... Bakteerit yms. tykkäävät lämpimästä, joten en suosittelisi tuota lämmintä vettä. Kokeile ostaa apteekista ihan perus pesunestettä, jonka ph 3,5. Mulla ainakin auttoi...

        ..mutta entäpä jos kyseessä ei ole enää lämmin vaan kuuma vesi? Se vie ainakin kutinan pois, vuosien kokemuksella voin sen sanoa. :) Toimii mulla, ei sitten ehkä kaikilla.


      • Susa
        yleensä kirjoitti:

        lisää tulehdusta... Bakteerit yms. tykkäävät lämpimästä, joten en suosittelisi tuota lämmintä vettä. Kokeile ostaa apteekista ihan perus pesunestettä, jonka ph 3,5. Mulla ainakin auttoi...

        Mulla auttoi myös tuo ph 3,5 pesuneste ja lisäksi löysin vielä rasvaa, jossa on sama happamuus. Teoria tässä kai menee niin, että hiiva pääse kasvamaan, kun emättimen happamuus muuttuu, ja tuo 3,5 on se normaali.

        Liikaa ei tietty kannata pestä näilläkään.


      • :o)
        Susa kirjoitti:

        Mulla auttoi myös tuo ph 3,5 pesuneste ja lisäksi löysin vielä rasvaa, jossa on sama happamuus. Teoria tässä kai menee niin, että hiiva pääse kasvamaan, kun emättimen happamuus muuttuu, ja tuo 3,5 on se normaali.

        Liikaa ei tietty kannata pestä näilläkään.

        Liika pesuhan on haitaksi ihmisen kropalle, kuulemma. Iho kuivuu ja limakalvojen bakteeritasapaino häiriintyy. Mutta ne "ilmakylvyt" on alapäälle tärkeitä joten tulehdusten aikana pitäisi antaa paikkojen hengittää ja välttää kiristäviä vaatteita.


      • en ehkä lähtis
        yleensä kirjoitti:

        lisää tulehdusta... Bakteerit yms. tykkäävät lämpimästä, joten en suosittelisi tuota lämmintä vettä. Kokeile ostaa apteekista ihan perus pesunestettä, jonka ph 3,5. Mulla ainakin auttoi...

        Lämmin/kuuma vesi myös kuivattaa limakalvoja (-> altistaa myös tulehduksille), koska se pesee kylmää vettä tehokkaammin limakalvojen oman suojaavan kosteuden ja talin pois.


    • Jeh

      Itse olen joskus saanut alkavat kutinat pois asidofilusjugurtilla. Sitä kun laittaa yöksi toosaan, jugurtin maitohappobakteerit valtaavat tilaa hiivalta ja olo paranee. Ovat suunnilleen samoja bakteereita mitä emättimessä oikeastikin kuuluu olla. Kerran kun ei ollut jugurttia tai apteekkia saatavilla, avasin biophilus-kapselin ja laitoin sisällä olevan jauheen emättimeen. Siis kyse on suoliston toiminnan tasapainottamiseen tarkoitetusta maitohappobakteerikapselista, jonka minä nyt laitoin sisään toisesta päästä. En tiedä saako niin oikeasti tehdä, mutta kutina kyllä loppui.

    • Hm...

      Nukun aina alasti (paitsi kun pitää olla side eli siis myös alkkarit). Pesen yleensä pelkällä vedellä, silloin tällöin käytän maitohappopesuainetta (Lactacyd tms.)

      Jogurttiakin olen joskus kokeillut. Lähinnä vaan haisi paikat pahalle ja ei mitään apua. Kai se joskus kun pääsee hiiva niskan päälle niin sitten ei auta niin mikään.

      Perhanan antibiotit, mutta kun niitä oli pakko syödä.

      Mutta jos tämä jollakulla on tosiaan mennyt lääkkeittä ohi, niin kokeilenpa itsekin vaan odotella. Eihän tässä mene kuin hermot, ei sentään vakava sairaus... Hieman on nyt mielestäni helpottanut kun sieltä on valunut jotain litkua itsestään ulos ja olen suihkulla huuhdellut vielä lisää niin syvältä kuin pystyy. Mutta seuraavien kuukautisten jälkeen sen näkee mihin päin on kallellaan, yleensä kun nimittäin niiden jälkeen pahenee karmeaksi se kutina, jos hiivaa on jo liikaa.

      • sisäistä hoitoa

        Valkosipuli sisäisesti nautittuna hoitaa hiivaa pois,luomutyypit tuikkaavat sipulinkynnen sisuksiinsa, mitenhän se pois ottaminen...etikka huuhtelu(etikka/vesi)tappaa hiivaa...


      • Hm...
        sisäistä hoitoa kirjoitti:

        Valkosipuli sisäisesti nautittuna hoitaa hiivaa pois,luomutyypit tuikkaavat sipulinkynnen sisuksiinsa, mitenhän se pois ottaminen...etikka huuhtelu(etikka/vesi)tappaa hiivaa...

        Luulenpa että tuo sipuli saattaisi "polttaa" väärässä päässä, ja suun kautta ei kauheasti viitsisi vetää ettei ympäristö kärsi hajuhaitoista. Mutta tuota etikkajuttua voisi kyllä kokeilla. Vielä kun keksisi että mihin sitä ahterinsa tunkee, kun ei taida onnistua lavuaariin istuminen... xD


      • meitsi

        Hiiva käyttää sokeria ravintonaan, eli jätä ruokavaliosta pois hetkeks kaikki hiilarit.


      • sisäistä hoitoa........
        Hm... kirjoitti:

        Luulenpa että tuo sipuli saattaisi "polttaa" väärässä päässä, ja suun kautta ei kauheasti viitsisi vetää ettei ympäristö kärsi hajuhaitoista. Mutta tuota etikkajuttua voisi kyllä kokeilla. Vielä kun keksisi että mihin sitä ahterinsa tunkee, kun ei taida onnistua lavuaariin istuminen... xD

        Greipinsiemenöljyuute-valmisteet
        Luonnollinen vaihtoehto hiivaa häätämään ja bakteerikantoja tervehdyttämään


        flunssan oireisiin
        hengitysteiden tulehduksiin
        suolisto-ongelmiin
        ihon sieni- ja bakteeriongelmiin
        emätinhuuhteluun

        Valkosipuli ei kuulemma polta, ongin tietoa(netistä)laittavat sen valkosipilin kynnen kokonaisena´, lanka pujotettu poisottamista auttamaan.

        Etikkahuuhtelut tehdään siis sisäisesti(emätinhuuhtelu)hommaan on olemassa apteekista saatavia pumppuja tms.käyhän siihen vaikka sopivan kokoinen lääkeruisku.

        Valkosipulia, sitä jaksan suositella-siis ruuassa.Happamat juomat-puolukkamehu,greippimehu...pitävät elimistöä happamampana, ehkei hiiva riehaantuisi.

        Valkoiset leivät ym.sokerit ja rasvat auttavat hiivaa heräämään henkiin....


      • hellu 44
        sisäistä hoitoa........ kirjoitti:

        Greipinsiemenöljyuute-valmisteet
        Luonnollinen vaihtoehto hiivaa häätämään ja bakteerikantoja tervehdyttämään


        flunssan oireisiin
        hengitysteiden tulehduksiin
        suolisto-ongelmiin
        ihon sieni- ja bakteeriongelmiin
        emätinhuuhteluun

        Valkosipuli ei kuulemma polta, ongin tietoa(netistä)laittavat sen valkosipilin kynnen kokonaisena´, lanka pujotettu poisottamista auttamaan.

        Etikkahuuhtelut tehdään siis sisäisesti(emätinhuuhtelu)hommaan on olemassa apteekista saatavia pumppuja tms.käyhän siihen vaikka sopivan kokoinen lääkeruisku.

        Valkosipulia, sitä jaksan suositella-siis ruuassa.Happamat juomat-puolukkamehu,greippimehu...pitävät elimistöä happamampana, ehkei hiiva riehaantuisi.

        Valkoiset leivät ym.sokerit ja rasvat auttavat hiivaa heräämään henkiin....

        ...voihan tamponin " uittaa" siinä etikkalitkussa ja työntää sitten sisään...en tiedä kyllä että kuinka kauan annetaan sen vaikuttaa sisällä...


    • tyt

      Lisää hapanta ruokavalioon! Hapanmaitotuotteita sitruunaa ja puolukoita (kuten jo aiemminkin on mainittu). Nyt on vielä puolukoita metsässä ja itsetehty puolukkajogurtti on hyvää! (ja sokeritonta! sokerit ovat myös oivallista hiivan kasvualustaa...)
      Sokerit pois ruuasta ja valkoista vehnää mahdollisimman vähän. Myös alkoholi ja hiiva kannattaa jättää pois joksikin aikaa, kaupasta löytyy hiivatontakin leipää. Teatree-öljyä kai käytetään myös hiivan hoitoon...?

    • ja sitten

      vielä omenaviinietikkaa vettä ja pesee värkkinsä sillä. En ole itse kyllä kokeillut, mut sanovat auttavan. Ainakin jollakin.

    • sdfghjklhkljkjhkjhk

      ainakin miehellä toimii kuuma vesi,pikku hijaa kokoajan kuumempana nuppiin,niin kuumana ku hanasta tulee,parina päivänä 2kertaa päivässä ja kaikki oireet ohi

      • Anonyymi

        Kokeilin,toimi hyvin.


    • paljaalla.paras

      "Omin käsin onneen" on paras keino estää moiset vaivat.

    • PekkaKoivisto

      Ruokavaliolla ei ole mitään vaikutusta hiivaan. Näin sanoi lääkärini minulle.

      • Fohskeke

        No tuo nyt on aivan paskapuhetta, totta kai ravinnolla on merkitystä tässä(kin) asiassa. Lääkärisi on joko vanha tai ammattitaidoton.


      • Anonyymi
        Fohskeke kirjoitti:

        No tuo nyt on aivan paskapuhetta, totta kai ravinnolla on merkitystä tässä(kin) asiassa. Lääkärisi on joko vanha tai ammattitaidoton.

        Lääkäri haluaa myydä lääkkeitä kun niistä saa palkkioita. Siksi se väittää ettei ruokavalio auta. Tahallista toimintaa tuo.


    • Apuavaivaan

      Itse olen saanut helpotusta kuumasta vedestä jota pikkuhiljaa laskee alapäähän . Yöt nukkuu ilman alus housuja sillä stringit ja hiertävät alushousut ovat yksi osatekijä hiivatulehdukselle.

      • apteekkiauttaa

        Apteekista saa tähänkin vaivaan ostaa käsikauppalääkkeitä.


    • Anonyymi

      Rajamäen väkiviinaetikkaa (parempi versio koska kaikki muut etikatsaattaa olla raakaöljy pohjaisia) 1dl ja vettä 9dl, eli litran mitalla huuhtelemalla alapään kolmesti päivässä oon aiemmin saanut pois.

      Nyt ei tunnu sekään auttavan joten oon laittanut myös maustamatonta jogurttia. Joo kyllä se alkaa haisee mutta helpottaa.

      Muita sisäisesti käytettäviä keinoja? Omenaviinietikkaa laimennettuna veteen? ,auttaako? Valkosipuli langan kanssa,täytyy kokeilla...

      Aiemmin laitoin kapealla pitkällä lääkespruutilla luonnonjogurttia, mut sen jälkeen ulkoisesti laitettu jogurtti on tuntunut riittävän. Tällä kertaa ei oikein mikään ja ruokavaliota täytyy nyt miettiä, oon syönyt nyt karkkia mitä en yleensä juuri syö.

    • Anonyymi

      Pari kertaa kun on meinannut hiivaa pukata, olen laittanut tamponin avulla luonnonjugurttia sisään. Ei ihan heti auta mutta seuraavana tai sitä seuraavana päivänä on kutina poissa! Toimii! Jostain googletin tämän ohjeen taannoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe