Euroopan matkat on aika hyvin katettu halpalennoilla. Onko Finnairin kanta-asiakkaat poliitikkoja, joiden matkat maksaa (pakosti)veronmaksajat?
Kuka enää lentää Finnairilla?
28
3376
Vastaukset
- PeteS
Esimerkiksi ne joilla ei ole viimeinen viiskymppinen menossa ja joille ei halpalennot sovi.
- Suomesta
Toivottavasti matkustajat siirtyvät yhä enemmän halpalentoyhtiöiden asiakkaiksi. Finnairkin pakotetaan pudottamaan hintojaan. Harmi, että halpalentokonsepti ei oikein toimi mannertenvälisillä lennoilla, vaikka Sterling on luvannut aloittaa nekin Kööpenhaminasta ja syötää niille matkustajia mm. Helsingistä.
Suomi on ollut vuosikausia syrjässä halpalennoilta, mutta parin viime vuoden aikana on tapahtunut ja tämänpäiväinen uutinen on aivan loistava. Tervetuloa Sterling!!!
Nyt on mistä valita:
Halpalentotarjonta Suomesta:
STERLING (maaliskuusta alkaen): Barcelona, Bologna, Budapest, Kreeta, Edinburg, Faro, Malaga, Nizza, Pariisi, Praha, Rooma
Jo nyt seuraavat kohteet:
RYANAIR: Lontoo, Frankfurt, Riika
GERMANWINGS: Köln
FLYME: Tukholma
Halpalentoja Suomesta pian jo 16 kohteeseen. Loistavaa!- KöyhäjaSurkea
Kohta päästään kaikki Suomen tuulipukualmat ja vyölaukkuarvit joka puolelle maailmoo! Kyllä tätä on ootettukkin että päästään lentokonneeseen! Ensin aateltiin lähtee tuonne Hanian metropoliin vähän tuoppia ottaan. Kaikki vaan rohkeesti mukkaan kyllä me varmaan sielä sterlinkilläki soomella ja savvoolla pärjätään! Toivottavast ei laskutamittään kinitoniikista?
- ....lennellyt
On suorastaan surkuhupaisaa lukea näitä asiantuntijoitten kirjoituksia lentämisestä ja eritoten miten halvalla joku alan yrittäjä vie vaikka minne.Kilpailu on hyvä,mutta ei ole paljon järkeä kilpailla itseään hengiltä.Viime ajan uutiset ovat kertoneet kuika vanhoille luotetuille yhtiöille on käynyt.Ei kannata luetella niiden nimiä,koska asioita seurannut tietää kyllä.
Olen itse kuljeskellut 50 vuoden aikana n.60 lentoyhtiön koneilla sekä työ- että lomamatkojen merkeissä,enkä oikein pysty sanomaan mikä niistä nyt on ollut paras.Ehkä ankeinta oli Aeroflot (kokemus Hki-Peking ja Hki-Tbilisi)lennoilla.Kaikki ovat tehneet sen mitä odotin:veivät sinne minne olin menossa.
Kun on käynyt jossakin,tai aikoo ehkä mennä,niin sehän tekee asiantutijan ,totta kai.Tuntuu omitiuselta,että jos joku yritys tarjoaa halvemman hinnan,niin ei riitä että hankkii sen tarjoaman tuotteen,vaan täytyy mollata toista yrittäjää.En ole kuullut että kun joku ostaa piimäpurkin Lidl`istä halvemmalla,moittisi K-kaupaa.Koska siellä,kuten lentoyhtiöissäkin tarjonta on laajempi.
Nyt hehkutetaan Sterlingin vuoksi.Ok.se on vanha kokenut yhtiö,lensin sillä joskus 60-luvulla,silloin kun se oli Tanskalaisen papin omistama.Toimi silloinkin.Toivotaan että menestyy.
Tulin Tässä taannoin Fuinnairin lennolla Guangzhousta (Kanton) lähes täydessä koneessa näytti matkustajista olevan n.80% aasialaisia.Että näyttää Finnairkin jotenkin pärjäilevän,vaikka meillä suomalaisilla tuntuu olevan joku kumma tarve paskantaa omaan pesään.Mutta sehän näkyy vähän joka asiassa.Kun moitin suomalaista,olen kansainvälisempi.- vihdoinkin!
Kiitos , että pelastit luottamukseni täällä kirjoittelevien ihmisten suhteen!
Pelkästään, että haukutaan, on täällä otettu käyttöön ihan uusi tapa kirjoittaa. En ole vastaavaa nähnyt missään. Mitä ihmettä se kertoo niiden ihmisten sisimmistä, jotka sitä harrastavat.
Siis heitetään aiheeksi vastakkainen täky esim. "mollaus jotakuta yhtiötä kohtaan"(esim oma favorite yritys, ja kirjoitetaan mieluiten näyttämään tosi öykkärimäseltä kannanotolta) ja annetaan vastaus moittien kannanottoa, joka alunperin on myös useinmiten lähtenyt omilta näppäimiltä...
ONKO SIIS MILLÄÄN MITÄÄN RAJAA? - tässä syyt
Kun Finnair tekee rutkasti tappiota kuka joutuu maksumieheksi?
Sinä veronmaksaja.
Olen kyllästynyt maksamaan huonosti hoidetun tarpeettoman firman johdon optioita. Olen kyllästynyt myös makselemaan poliitikkojen "työmatkat" milloin minnekin rannalle ja ryyppyreissulle.
Ruotsilla ei ole kansallista lentoyhtiötä. Eikä ole monella muullakaan. Miksi meillä ylläpidetään kallista rahan haaskausta? Valtionyhtiöiden hoito on tappiollista ja monet yhtiöt ovat olemassa korruption vuoksi. Mistä muuten löytyis pakastevirkoja elähtäneille entisille poliitikoille? Homma on mennyt vaan pahempaan suuntaan niinkuin Fortumin tapauksessa nähtiin. Meidän veronmaksajien kovalla työllä ansaitsemat euroat kierrätetään eri kautta poliitikkojen taskuun. Minne hävisi Soneran miljardit? Minne meni Forumin puoli miljardia?
Finnairin lopettaminen on hyvä alku tukkia korruptiorahojen ja etuisuuksien kanavointi.
Jos Finnair lopettaisi sen tyhjiön täyttäisi kaupalliset, asiakasyhtävälliset lehtoyhtiöt. Koko kansalla olisi varaa kerrankin lentää. - lentoyhtiö
tässä syyt kirjoitti:
Kun Finnair tekee rutkasti tappiota kuka joutuu maksumieheksi?
Sinä veronmaksaja.
Olen kyllästynyt maksamaan huonosti hoidetun tarpeettoman firman johdon optioita. Olen kyllästynyt myös makselemaan poliitikkojen "työmatkat" milloin minnekin rannalle ja ryyppyreissulle.
Ruotsilla ei ole kansallista lentoyhtiötä. Eikä ole monella muullakaan. Miksi meillä ylläpidetään kallista rahan haaskausta? Valtionyhtiöiden hoito on tappiollista ja monet yhtiöt ovat olemassa korruption vuoksi. Mistä muuten löytyis pakastevirkoja elähtäneille entisille poliitikoille? Homma on mennyt vaan pahempaan suuntaan niinkuin Fortumin tapauksessa nähtiin. Meidän veronmaksajien kovalla työllä ansaitsemat euroat kierrätetään eri kautta poliitikkojen taskuun. Minne hävisi Soneran miljardit? Minne meni Forumin puoli miljardia?
Finnairin lopettaminen on hyvä alku tukkia korruptiorahojen ja etuisuuksien kanavointi.
Jos Finnair lopettaisi sen tyhjiön täyttäisi kaupalliset, asiakasyhtävälliset lehtoyhtiöt. Koko kansalla olisi varaa kerrankin lentää.Ruotsilla ei ole kansallista lentoyhtiötä? Mikäs se SAS on? Pohjoismainen lentoyhtiö, joka omistaa Ruotsin, Tanskan ja Norjan valtiot kimpassa. Ruotsin osuus suurin. Ihan samanlaisnen valtioenemmistöinen lentoyhtiö SAS on, kuin Finnairkin.
Milloin veronmaksajat ovat tukeneet Finnairia? Ilmeiseti väitteellesi on näyttöäkin. Valtio omistaa Finnairin osakkeita, niin tekee suuret sijoittajat ja yksityiset osakkeenomistajat. - ...
"Tulin Tässä taannoin Fuinnairin lennolla Guangzhousta (Kanton) lähes täydessä koneessa näytti matkustajista olevan n.80% aasialaisia.Että näyttää Finnairkin jotenkin pärjäilevä"
Johtuiskohan tämä siitä, että Finnairilla on asialliset hinnat Aasiasta tännepäin lentäessä? Esim. kun äskettäin selaisin Finnarin Thaimaan sivuja, niin huomasin että Finnair lennättää Bangkokista minne tahansa Europpaan 500e:lla Helsingin kautta, eli kyseessä on BKK->HEL->mikä tahansa Euroopan kohde->HEL->BKK reitti.
Täältä jos haluaa HEL->BKK->HEL lipun niin saa maksaa vähintään 50% enemmän. - Touko_pouko
tässä syyt kirjoitti:
Kun Finnair tekee rutkasti tappiota kuka joutuu maksumieheksi?
Sinä veronmaksaja.
Olen kyllästynyt maksamaan huonosti hoidetun tarpeettoman firman johdon optioita. Olen kyllästynyt myös makselemaan poliitikkojen "työmatkat" milloin minnekin rannalle ja ryyppyreissulle.
Ruotsilla ei ole kansallista lentoyhtiötä. Eikä ole monella muullakaan. Miksi meillä ylläpidetään kallista rahan haaskausta? Valtionyhtiöiden hoito on tappiollista ja monet yhtiöt ovat olemassa korruption vuoksi. Mistä muuten löytyis pakastevirkoja elähtäneille entisille poliitikoille? Homma on mennyt vaan pahempaan suuntaan niinkuin Fortumin tapauksessa nähtiin. Meidän veronmaksajien kovalla työllä ansaitsemat euroat kierrätetään eri kautta poliitikkojen taskuun. Minne hävisi Soneran miljardit? Minne meni Forumin puoli miljardia?
Finnairin lopettaminen on hyvä alku tukkia korruptiorahojen ja etuisuuksien kanavointi.
Jos Finnair lopettaisi sen tyhjiön täyttäisi kaupalliset, asiakasyhtävälliset lehtoyhtiöt. Koko kansalla olisi varaa kerrankin lentää.Jo muualla lueteltujen faktojen lisäksi:
Fakta a) Suomi on Euroopan vähiten korruptoitunut maa
Fakta b) Vuonna 1998 EY-tuomioistuin teki päätöksen, että EU maa ei saa verovaroin tukea lentoyhtiötä. Ranska tuki Air Francea, mutta tuomioistuin käsi palauttaa tuet.
Fakta c) Ryanair on saanut verorahojasi valtio-omisteisen lentoaseman antaman alennuksen muodossa. Europassa Ryanair on joutunut palauttamaan tällaisia alennuksia, mutta Suomessa Ilmailulaitos pyörii ilman valtion tukea ja Tampereella alennus on suhteutettu alennettuun palvelutasoon, joten EU herrat ovat tyytyväisiä. Yksityiset lentoasemat saavat hinnoitella itseään miten haluavat.
Fakta d) Finnair ei verorahoilla ole liidellyt vuosikymmeniin. Virkamiesten lentoja joudutaan nykyisin EU:n määräyksestä kilpailuttamaan.
Fakta e) edellinen kirjoittaja tiesi asiasta kuin kumisaapas Opecin öljysopimuksista.
> Finnairin lopettaminen on hyvä alku tukkia
> korruptiorahojen ja etuisuuksien kanavointi.
Ahaa, tämä kaikki narina johtuu taas kerran niistä lentolippualennuksista, joita jotkus saavat. Voi kateus, kun vie kalat järvestä..
Finnairin tyhjiön täyttäisi SAS:n syöttöliikenne Tukholmaan, Kööpenhaminaan ja Frankfurtiin. Eli oltaisiin taas yhden valtio-omisteisen yhtiön armoilla. Sas muuten myöntää myös lentolippualennuksia tietyille tahoille.. Narina on katoamaton luonnonvara. - hah ahha hah haa!
Touko_pouko kirjoitti:
Jo muualla lueteltujen faktojen lisäksi:
Fakta a) Suomi on Euroopan vähiten korruptoitunut maa
Fakta b) Vuonna 1998 EY-tuomioistuin teki päätöksen, että EU maa ei saa verovaroin tukea lentoyhtiötä. Ranska tuki Air Francea, mutta tuomioistuin käsi palauttaa tuet.
Fakta c) Ryanair on saanut verorahojasi valtio-omisteisen lentoaseman antaman alennuksen muodossa. Europassa Ryanair on joutunut palauttamaan tällaisia alennuksia, mutta Suomessa Ilmailulaitos pyörii ilman valtion tukea ja Tampereella alennus on suhteutettu alennettuun palvelutasoon, joten EU herrat ovat tyytyväisiä. Yksityiset lentoasemat saavat hinnoitella itseään miten haluavat.
Fakta d) Finnair ei verorahoilla ole liidellyt vuosikymmeniin. Virkamiesten lentoja joudutaan nykyisin EU:n määräyksestä kilpailuttamaan.
Fakta e) edellinen kirjoittaja tiesi asiasta kuin kumisaapas Opecin öljysopimuksista.
> Finnairin lopettaminen on hyvä alku tukkia
> korruptiorahojen ja etuisuuksien kanavointi.
Ahaa, tämä kaikki narina johtuu taas kerran niistä lentolippualennuksista, joita jotkus saavat. Voi kateus, kun vie kalat järvestä..
Finnairin tyhjiön täyttäisi SAS:n syöttöliikenne Tukholmaan, Kööpenhaminaan ja Frankfurtiin. Eli oltaisiin taas yhden valtio-omisteisen yhtiön armoilla. Sas muuten myöntää myös lentolippualennuksia tietyille tahoille.. Narina on katoamaton luonnonvara.>Fakta a) Suomi on Euroopan vähiten korruptoitunut maa
Hah hah haha hah hah hhaa haa! Hah haha haa hah haa!! Hah haha hah haa!!
Kyllä nauratti. Ihan kyyneleet tuli silmään. Älä ole lapsellinen. Suomessa suuren luokan korruptio on jo maan tapa.
Seuraavaksi väitetään että poliitikkomme on rehellisiä ja lahjomattomia. - Touko_pouko
hah ahha hah haa! kirjoitti:
>Fakta a) Suomi on Euroopan vähiten korruptoitunut maa
Hah hah haha hah hah hhaa haa! Hah haha haa hah haa!! Hah haha hah haa!!
Kyllä nauratti. Ihan kyyneleet tuli silmään. Älä ole lapsellinen. Suomessa suuren luokan korruptio on jo maan tapa.
Seuraavaksi väitetään että poliitikkomme on rehellisiä ja lahjomattomia.No voihan asian katsoa noinkin päin, että tulos oli huono, muut vaan olivat vielä huonompia.
Kirjoitan sen kuitenkin nyt hitaammin uudestaan, jotta sinäkin tajuat: Suomi on V Ä H I T E N korruptoitunut maa Euroopassa. VÄHITEN ei ole nolla.
Esimerkki: Paljonko olet joutunut antamaan virkamiehille lahjuksia, että olet saanut sosiaalitukesi Sossun luukulta? Aivan. Entä tulisiko sinulle edes mieleen työntää 50 €uron seteliä Poliisin taskuun, kun jäit kiinni rattijuopukuksesta? Niinpä.
Korruptio on muutakin kuin hyvä veli -järjestöjä.
Käyppä rajan takana Venäjällä asumassa vuosi-pari, niin ehkä jopa sinä opit sanan 'korruptio' syvemmän merkityksen.
Sinun tapauksessa sananvapaus on merkinnyt helmien heittämistä sioille. Hukkaan heitetty vapaus.. - älä nyt!
Touko_pouko kirjoitti:
No voihan asian katsoa noinkin päin, että tulos oli huono, muut vaan olivat vielä huonompia.
Kirjoitan sen kuitenkin nyt hitaammin uudestaan, jotta sinäkin tajuat: Suomi on V Ä H I T E N korruptoitunut maa Euroopassa. VÄHITEN ei ole nolla.
Esimerkki: Paljonko olet joutunut antamaan virkamiehille lahjuksia, että olet saanut sosiaalitukesi Sossun luukulta? Aivan. Entä tulisiko sinulle edes mieleen työntää 50 €uron seteliä Poliisin taskuun, kun jäit kiinni rattijuopukuksesta? Niinpä.
Korruptio on muutakin kuin hyvä veli -järjestöjä.
Käyppä rajan takana Venäjällä asumassa vuosi-pari, niin ehkä jopa sinä opit sanan 'korruptio' syvemmän merkityksen.
Sinun tapauksessa sananvapaus on merkinnyt helmien heittämistä sioille. Hukkaan heitetty vapaus..On olemassa valeita,
sitten on emävaleita,
mutta sen jälkeen on vielä "tilastoja".
"Tilastojen" mukaan Suomi on vähiten korruptoitunut maa ;)
"Käyppä rajan takana Venäjällä asumassa vuosi-pari, niin ehkä jopa sinä opit sanan 'korruptio' syvemmän merkityksen."
Ahaa ... siis se, että naapurissa on enemmän korruptiota vaikuttaa siten, että täällä on vähän korruptiota. Eli kun suomalaiset yritykset ja poliitikot ovat tottuneet vilunkipeliin asioidessaan itä-naapurissa niin täällä Suomessa ei sama peli jatku?
No voihan niinkin tietysti uskoa. Mutta oma kommenttini on:
Ei korruptiota Suomessa??? Hah hah haha hah hah hhaa haa! Hah haha haa hah haa!! Hah haha hah haa!!
Nauru parantaa maailmaan. Aina kun joku poliitikko, päällepäsmäri, besserwisser tai muu tärkeilijä pitää puhetta niin jos ihmiset vastaisi nauramalla niin asiat olisi paljon paremmin.
Mutta viimeinen lauseesi on kuin ehtaa SDP konsensusta:
"Sinun tapauksessa sananvapaus on merkinnyt helmien heittämistä sioille. Hukkaan heitetty vapaus.."
Vedänkin sitten suun suppuun ja ryhdyn toteuttamaan SDP-konsensus-itsesensuuria. - Touko_pouko
älä nyt! kirjoitti:
On olemassa valeita,
sitten on emävaleita,
mutta sen jälkeen on vielä "tilastoja".
"Tilastojen" mukaan Suomi on vähiten korruptoitunut maa ;)
"Käyppä rajan takana Venäjällä asumassa vuosi-pari, niin ehkä jopa sinä opit sanan 'korruptio' syvemmän merkityksen."
Ahaa ... siis se, että naapurissa on enemmän korruptiota vaikuttaa siten, että täällä on vähän korruptiota. Eli kun suomalaiset yritykset ja poliitikot ovat tottuneet vilunkipeliin asioidessaan itä-naapurissa niin täällä Suomessa ei sama peli jatku?
No voihan niinkin tietysti uskoa. Mutta oma kommenttini on:
Ei korruptiota Suomessa??? Hah hah haha hah hah hhaa haa! Hah haha haa hah haa!! Hah haha hah haa!!
Nauru parantaa maailmaan. Aina kun joku poliitikko, päällepäsmäri, besserwisser tai muu tärkeilijä pitää puhetta niin jos ihmiset vastaisi nauramalla niin asiat olisi paljon paremmin.
Mutta viimeinen lauseesi on kuin ehtaa SDP konsensusta:
"Sinun tapauksessa sananvapaus on merkinnyt helmien heittämistä sioille. Hukkaan heitetty vapaus.."
Vedänkin sitten suun suppuun ja ryhdyn toteuttamaan SDP-konsensus-itsesensuuria.Huumorilla voisi ehkä lääkitä maailmaa, mutta pa**anaurullasi tuskin saat hyvää aikaan.. tulisi vain nyrkkiä nenään, jos menisit vääntämään sitä toiselle kaduntallaajalle.
Mutta huomaan, ettet edes lukenut sitä hitaasti kirjoitettua osuutta. Kukaan ei väittänyt, ettei Suomessa ole korruptiota. Mene nyt hakemaan se keppanapullo kaapista, niin alkaa maailma taas parantua. ;)
Lukihäriö parantaa voidaan. Tilastollisesti.. on fakta! - jotta
hah ahha hah haa! kirjoitti:
>Fakta a) Suomi on Euroopan vähiten korruptoitunut maa
Hah hah haha hah hah hhaa haa! Hah haha haa hah haa!! Hah haha hah haa!!
Kyllä nauratti. Ihan kyyneleet tuli silmään. Älä ole lapsellinen. Suomessa suuren luokan korruptio on jo maan tapa.
Seuraavaksi väitetään että poliitikkomme on rehellisiä ja lahjomattomia.svistys-sana on ymmärretty. Korruptoitumaton todellakin tarkoittaa lahjomatonta. Taisi viestin sisältö kuitenkin jäädä ymmärtämättä.
- Zarniwoop_2
Kyllä perinteiselle lentoyhtiölle asiakaskuntaa riittää, esim.:
- hyvää aikataulua arvostavat matkustajat
- ne jotka eivät halua matkustaa 100km keskustaan syrjäiseltä kentältä (mm. Pariisissa)
- ne jotka arvostavat väljempiä matkustustiloja
- jotka tarvitsevat luontevan vaihtoyhteyden
- jotka tarvitsevat muita erityspalveluita
Toinen ostaa bissen R-kioskilta ja toinen Lidl:stä. Miksi, jos kerran Lidlistä saa puolet halvemmalla?- Hansu
Finnair rahastaa edelleen useimmillla reiteillään. Kilpailua tarvitaan. Mikäli Finnair ei kevennä kulurakennettaan sen käy lähivuosina huonosti. No, islantilainen sijoitusyhtiö on kyllä valmis ostamaan sen. Ja voidaanhan Finnair sulauttaa vaikka Sterlingiin, joka kohta jo ohittaa Finnairin matkustajamäärissä.
On lyhytnäköistä laskea Aasian reittien nykyisen menestyksen varaan kovinkaan paljon. Finnair menestyy siellä vain koska se polkee hintoja. Se on Aasiassa leimattu halpalentoyhtiöksi ja sen mukainenhan on kaukolentojen palvelukonseptikin economyluokassa. Vain Suomessa Aasian lennot mydään kalliilla hinnalla, koska suomalaiset ovat niin hölmöjä, että suostuvat maksamaan ylihintaa ja tyytyvät huonoon palveluun, kunhan vain lennetään Finnairilla.
Aasian likenne on hyvin haavoittuvainen. Ei tarvita kuin uusi sars tai lintuinfluenssan leimahtaminen ym. niin se siitä. Lisäksi tarjonta Euroopan ja Aasian välillä lisääntyy koko ajan. Uutuutena hyvästä palvelustaan tunnettu Thai aikoo perustaa Eurooppaan hubin. - lennellyt
Hansu kirjoitti:
Finnair rahastaa edelleen useimmillla reiteillään. Kilpailua tarvitaan. Mikäli Finnair ei kevennä kulurakennettaan sen käy lähivuosina huonosti. No, islantilainen sijoitusyhtiö on kyllä valmis ostamaan sen. Ja voidaanhan Finnair sulauttaa vaikka Sterlingiin, joka kohta jo ohittaa Finnairin matkustajamäärissä.
On lyhytnäköistä laskea Aasian reittien nykyisen menestyksen varaan kovinkaan paljon. Finnair menestyy siellä vain koska se polkee hintoja. Se on Aasiassa leimattu halpalentoyhtiöksi ja sen mukainenhan on kaukolentojen palvelukonseptikin economyluokassa. Vain Suomessa Aasian lennot mydään kalliilla hinnalla, koska suomalaiset ovat niin hölmöjä, että suostuvat maksamaan ylihintaa ja tyytyvät huonoon palveluun, kunhan vain lennetään Finnairilla.
Aasian likenne on hyvin haavoittuvainen. Ei tarvita kuin uusi sars tai lintuinfluenssan leimahtaminen ym. niin se siitä. Lisäksi tarjonta Euroopan ja Aasian välillä lisääntyy koko ajan. Uutuutena hyvästä palvelustaan tunnettu Thai aikoo perustaa Eurooppaan hubin.Turhapa näistä asioista on tämäntapaisissa viestimissä on kinastella.Ainakin taloustietojen mukaan (jos nyt uskot niihin),Finnair ei pyydä veroina sinun suurta panostasi .Tuntuu pärjäävän omillaan. Pohjoismainen kilpailija SAS,ei ole yhtään enempää yksitynen,vaan kolmen valtion yhteinen yritys.Olisi kiva jos tutustuisi asioihin ennenkuin laukoo "tietoja". Mutta saahan sitä puhua,onneksi tämä on vapaa maa.
Ja jos sellainen SARS tai joku muu iskee,niin taitaa siinä suosimanne ns.halpayhtiötkin joutua liriin. Ps:älä luule että olen missään suhteessa tähän "sinun veroillasi ylläpidettyyn" yhtiöön,mutta kohtuus kaikessa. - Touko_pouko
Hansu kirjoitti:
Finnair rahastaa edelleen useimmillla reiteillään. Kilpailua tarvitaan. Mikäli Finnair ei kevennä kulurakennettaan sen käy lähivuosina huonosti. No, islantilainen sijoitusyhtiö on kyllä valmis ostamaan sen. Ja voidaanhan Finnair sulauttaa vaikka Sterlingiin, joka kohta jo ohittaa Finnairin matkustajamäärissä.
On lyhytnäköistä laskea Aasian reittien nykyisen menestyksen varaan kovinkaan paljon. Finnair menestyy siellä vain koska se polkee hintoja. Se on Aasiassa leimattu halpalentoyhtiöksi ja sen mukainenhan on kaukolentojen palvelukonseptikin economyluokassa. Vain Suomessa Aasian lennot mydään kalliilla hinnalla, koska suomalaiset ovat niin hölmöjä, että suostuvat maksamaan ylihintaa ja tyytyvät huonoon palveluun, kunhan vain lennetään Finnairilla.
Aasian likenne on hyvin haavoittuvainen. Ei tarvita kuin uusi sars tai lintuinfluenssan leimahtaminen ym. niin se siitä. Lisäksi tarjonta Euroopan ja Aasian välillä lisääntyy koko ajan. Uutuutena hyvästä palvelustaan tunnettu Thai aikoo perustaa Eurooppaan hubin.> Vain Suomessa Aasian lennot mydään kalliilla
> hinnalla, koska suomalaiset ovat niin hölmöjä, että
> suostuvat maksamaan ylihintaa ja tyytyvät huonoon
> palveluun, kunhan vain lennetään Finnairilla.
Onneksi kaltaisesi puusilmä ei ole istunut Finnairin hallituksessa.
Selitä minulle, miksi myös Sas, Lufthansa ja BA myyvät Suomessa kalliimpia kaukolentoja, kuin esim. Tukholmasta, Frankfurtista tai Lontoosta.. ovat varmaan huomanneet sen saman suomalaisen tyhmyyden.
Finnairilla ei ole paljoa tekemistä tämän ilmiön kanssa, vaan Suomen markkina-alue on vain niin pieni, että hinnat pysyvät korkealla, kun kansalla on varaa maksaa. Pelottaa, että Sterling lähtee vielä häntä koipien välissä, kun Suomesta ei saada koneita täyteen. Ei saisi Finnairkaan, jollei suuri osa Euroopan asiakkaista olisi kaukoidän vaihtomatkustajia. Ryanair menestyy, kun on tajunnut aloittaa varovaisemmin muutamalla reitillä.
Mahtaisi muuten Islanti24.is palstalla käydä samanlainen älämölö (jos sellainen olisi), koska New Yorkista Reykjavikin kautta Tukholmaan lentävät maksavat Iceland-Airilla halvemman hinnan, kuin Reykjavikista-Tukholmaan lentävät. Lienevät yhtä hölmöjä, kun Suomen serkkunsa nuo islantilaiset? Huomenta vaan..
Hintojen polkemisesta, seuraahan Euroopan ja New Yorkin välistä lentoliikennettä. Siellä se polkumyynti on ollut jo vuosia. Lähes kaikki lentävät tappiokatteella.. terveellistä? Finnair on fiksusti jättänyt täyteen kilpaillut jenkkireitit ja pitkänäköisesti tähyillyt itään.
Sars voi iskeä toki itään, mutta WTC iskut ampuivat alas kolme suurta jenkkiyhtiötä.. vanavedessään Sabena ja Swiss. Kaikkalla on uhkia. Öljyn hinta tulee pudottamaan monta halpalentoyhtiötä tulevina vuosina.
Tekstisi toki toi uskottavuutta suomalaisten tyhmyyteen..
Totta kai tarjonta Aasiaan tulee kasvamaan, näin markkinat toimii. Hubina Helsinki on itään päin nopein. Helsinki-Vantaa on myös matkustajien suosikkilentoasemia Euroopassa. Finnair teki positiivisen tuloksen samalla, kun muut tappoiden alla ovat joutuneet yhdistymään tai konkurssiin. Toivottavasti tulosta tulee edelleen, vaikka kilpailu koveneenkin.
- me bisnesmatkaajat ainakin
..käytämme Finnairia. Lipun hinnalla ei silloin ole niin paljon merkitystä, kun sitä lippua ei maksa itse.
Pari kertaa olen joutunut ottamaan Aasian lennolle vauhtia SAS:lla ja BA:lla. Palvelu on parempi kuin Finnairilla, valitettavasti. BA:lla on uusia koneita, joissa riittää matkustusmukavuutta.
Harmillista vain, että kiertomatka Heathrown kautta ottaa turhan paljon aikaa. Ellei näin olisi, Finnair jäisi aina omalla kohdallani kakkoseksi.- menin finskillä
kun kävin lontoossa, niin finnairilla menin.
Lipuilla oli hintaa 202 euroa. Vastaavat liput ryanairilla samaan aikaan olisivat olleet noin 110 euroa, mutta en katsonut vaivan arvoiseksi.
syitä tähän
-> Junakulut tampereelle puolet enemmän kuin helsinkiin.
-> Kulut stansteadilta keskustaan
-> Tampereelta en olisi päässyt kotiin vasta kun seuraavana päivänä
-> Finskin lennolla sai nauttia virvoikkeita sen minkä jaksoi
Oli sen arvoista. Ryanairin lennoilla olisi palanut yhtä paljon rahaa, ja todennäköisesti vitutus olisi ollut kymmenkertainen kaiken säätämisen vuoksi - Raikulla
menin finskillä kirjoitti:
kun kävin lontoossa, niin finnairilla menin.
Lipuilla oli hintaa 202 euroa. Vastaavat liput ryanairilla samaan aikaan olisivat olleet noin 110 euroa, mutta en katsonut vaivan arvoiseksi.
syitä tähän
-> Junakulut tampereelle puolet enemmän kuin helsinkiin.
-> Kulut stansteadilta keskustaan
-> Tampereelta en olisi päässyt kotiin vasta kun seuraavana päivänä
-> Finskin lennolla sai nauttia virvoikkeita sen minkä jaksoi
Oli sen arvoista. Ryanairin lennoilla olisi palanut yhtä paljon rahaa, ja todennäköisesti vitutus olisi ollut kymmenkertainen kaiken säätämisen vuoksiLontooseen. Menin, vaikka hinta oli noin 60e eli kuitenkin jopa yli 25% prosenttia kansallisen kilpailijan hinnasta.
Syinä tähän:
- autokulut murto-osa Helsingin keikasta (Herwanta-Pirkkala autolla 20km 3e, Tampere-Vantaa Express-bussilla 170km 20e) kuten suurimmalla osalla suomalaisista
- Stanstediltä pääsen kohtuullisella hinnalla Liverpool St.:n asemalle lähelle yleensä käyttämääni hostellia. Halvemmalla pääsisin tosin Victorialle bussilla.
- kotiin palatessa pääsen mukavasti vartissa kotiin (jos ei avovaimo hae, niin parkkipaikan vuokra voi olla 15-20e/vkl)
- Ryanairillä käytän tietty omia eväitä, joita tuolla lentolippujen hintaeroilla tarvittaessa(!) mukavasti jo hankkii. Tosin kesällä SASsillä Keski-Euroopassa ei saanut mitään "ilmaiseksi" (tarjoiluhan pitäisi edellisen kirjoittajan mielestä olla lipun hinnassa mukana, jotta kaikki voi vetää lärvit:)
On se sen arvoista. Lontoo on hieno paikka ja on erittäin mukavaa, että sinne pääsee erittäin halvalla ihan suoraan täältä Pirkanmaalta.
- eipsi
Minä,tavallinen tehtaan työntekijä, lennän omilla rahoillani esim. finnairilla tai saman allianssin koneilla. Syitä tähän on valinnan vara aikatauluissa, lentokentät, jotka sijaitsevat metron varrella sekä yksinkertaisesti se, että ei ole rahasta kiinni.
Nyt on varattuna lento raijan airilla hinnalla, josta maksan veroja enemmän, kuin lennosta.
Saan nukuttua yöni kummankin vaihtoehdon kanssa,
enkä myöskään halua valvottaa muitakaan matkustajia, riippumatta siitä millä he mahdollisesti matkaavat.Persaukisellehan kaikki on kallista.
Hyviä lentomaileja kaikille! - Kent-UK
ja lennän ryairilla vain ja ainoastaan pakon edestä.
Finnairin bonuksilla ostin ikimuistoisen matkan. Kyllä kannatti kerätä pisteitä. Lisäksi se ruoka voittaa aina viiden punnan maksulliset kolmioleivät.
Viimeksi siinä iki-ihanassa ryanarin koneessa oli penkkejä kahta eri sarjaa ( mennyt vissiin vähän sekaisin raskashuollossa) - Tyypillistä Irlantilaista menoa, huollot, varaosat, ylipäätään kaikki otetaan sieltä mistä halvimalla saadaan. Kone oli puhdas,mutta tuo pistää silmään, halvalla ei saa hyvää.
Eikä se Ryanair olekaan niin halpa kun puhutaan. Koneen vaihto Standstedissä, point - to - point lentoyhtiö kun on, raahasin itse laukkuni jatkolennolle, maksoin ylipainomaksut taas uudestaan samasta matkasta.
Itseasiassa Finnair olisi tullut halvemmaksi.
Viimeisin lento Finnairilla. Uusi Airbus, seurasin monitorista missä lensimme, maittava ateria, hyvää viiniä, mielyttävä henkilökunta, eikä check in valittanut muutamasta ylikilosta. - muut...
paitsi työttömät ja opiskelijat. Ei kai kellään normaalilla työssäkäyvällä ole sellaisia lomia ja vapaita että saisi matkustelun sovitetuksi halppisfirmojen aikatauluilla. Kyllä pitää olla monta lentoa päivässä joista valita ja ne tulee olla suoraan kohteeseen, ei johonkin läheiselle pellonpientareelle. Palveluakin kaipaan ja matkustusmukavuutta. Arvostan myös Finnairin turvallisuutta ja vanhoja perinteitä alalta.
- Aliisa
Arvostat sitä, että juopuneet pilotit ohjaavat konettasi? No, joillekin se turvallisuuden tunne tulee vallan erikoisista asioista.
- seuraa muita
Aliisa kirjoitti:
Arvostat sitä, että juopuneet pilotit ohjaavat konettasi? No, joillekin se turvallisuuden tunne tulee vallan erikoisista asioista.
koskevia juttuja kuin Finnairia ? Mites se olikaan oikein TV:ssäkin näytetty juttu brittilentäjien juhlinnasta ? Aliisalla on oikein paha trauma Finnairista eikä siihen varmaankaan löydy apua nyt kun lehdessäkin lukee että on pulaa noista mielenterveyden hoitajista, niin lääkäreistä kuin muustakin hoitohenkilökunnasta.
- rattiin
seuraa muita kirjoitti:
koskevia juttuja kuin Finnairia ? Mites se olikaan oikein TV:ssäkin näytetty juttu brittilentäjien juhlinnasta ? Aliisalla on oikein paha trauma Finnairista eikä siihen varmaankaan löydy apua nyt kun lehdessäkin lukee että on pulaa noista mielenterveyden hoitajista, niin lääkäreistä kuin muustakin hoitohenkilökunnasta.
En välitä vaikka vetäisisivät sikanakit kunhan eivät kuittaudu siinä kunnossa seuraavana aamuna konetta ohjaamaan.
Sikä vähän eri juttu kun jonkun "piristeen" alaisena (niinkuin Finnairilla uutisissa) ollaan menossa lentämään.
Suomessa on eri meininki. Tulin juri tallinan laivasta autolla. Edelläolevalla oli "liikaa" (näin hänen puhallutuksekseen yli 0.5). Sai jatkaa. Mikä järki puhallutuksessa oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197