Tietääkö joku mikä vm.2000 lagunan 2l kasiventiilikoneella varustettu. Automaattivaihde reistaa, menee kesken ajon varakäytölle, kun nopeuden nostaa yli 90km/h ja ajaa 20km, sekä tyhjäkäynti pienellä n. 600rpm. Vaihdoin tyhjäkäyntiventtiilin mutta ei auttanut.
Merkki huollossa neuvoivat sen vaihtamaan ja myöskin vaihteiston ohjausyksikön, tai venttiili tai hydyksikön millä nimellä sitä sitten nimitetäänkään. Maksaa maahantuojalla maltaita keskieuroopassa vähän halvempi ja keskieurooppalaiset dealerit sanovat, ettei niitä ole tarvinnut ikinä vaihtaa. Voisko joku antaa viisaita neuvoja, kun ei viitsisi sika kallista osaa summamutikassa ostaa.
Lagunan automaatti
4
2047
Vastaukset 4
- entinen laguna
Mulla meni vastaavasta, pari vuotta vanhemmasta vaihteisto hajalle. Ei kytkeytynyt vaihde päälle liikkeelle lähdettäessä ym. Meni vaihtoon koko loota, onneksi sain silloin tapeltua vaihtoautotakuuseen. Sitä yrittivät korjailla ensin, vaihdettin öljyjä yms. Jossain vaiheessa syyksi sanottiin viallista vaihteiston öljynpaineanturia. Lopulta sanoivat että on vaihteiston tasauspyörästö sökönä ja loota vaihtoon. Moottori tosin toimi kunnolla.
Sen väittivät mullakin olevan hajalla, sitten vaihdettiin joku modulaatioventtiili ja loota toimi melkein kuukauden, nyt väittävät että joku toinen venttiili yksikkö. Vai yrittävätkö vain luistaa kustannuksista huonon korjauksen takia.
Paljos sun loota maksoi?- R19
mar.kku kirjoitti:
Sen väittivät mullakin olevan hajalla, sitten vaihdettiin joku modulaatioventtiili ja loota toimi melkein kuukauden, nyt väittävät että joku toinen venttiili yksikkö. Vai yrittävätkö vain luistaa kustannuksista huonon korjauksen takia.
Paljos sun loota maksoi?Et oo tietenkään ikinä vaihtanut?
Magneettiventtiileitä noissa on kait pari ja jotain liittimien kosketushäikkiä myös saattaa olla.
Oikeilla ohjeilla yleisimmät viat pitäisi pystyä itsekkin korjaamaan.
Kannattaisi viedä oikeaan automaattikorjaamoon eikä Volvolle. R19 kirjoitti:
Et oo tietenkään ikinä vaihtanut?
Magneettiventtiileitä noissa on kait pari ja jotain liittimien kosketushäikkiä myös saattaa olla.
Oikeilla ohjeilla yleisimmät viat pitäisi pystyä itsekkin korjaamaan.
Kannattaisi viedä oikeaan automaattikorjaamoon eikä Volvolle.Joo en ole itse vaihtanut, sinisilmäisenä luottanut, että normaalin valohoidon lisäksi määräaikaishuollossa, edes tällaiset perusaiat tehdään.
Mikä olis tää ihan oikea autokorjaamo, koska minustakin on alkanut tuntua, ettei piirimyyjien korjaamoissa toimi kunnolla muu kuin laskutus.
Olet varsin oikeassa, että näissä nykyaikaisissa hituvirta autoissa voi olla paljon myös kosketushäiriöitä ja jotenkin tuntuu, että korjaamoilla on terve maalaisjärki loppunut, uskotaan sokeasti mitä joku testeri sanoo ja ostatetaan asiakkailla sika kalliita palikoita turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta683010Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3631117Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64762Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32719Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s253569Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä133566Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto19549Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel29509Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen17505Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan29479