Mistä tietää paljonko muistia koneeseen kannattaa lykätä? Prossu Intel pena 3 1GHz ja emo
MSI MS-6309 Lite (MS-6309LE v2.0) / MS-6309 v2.x
Nyt koneessani 246MB. Joskus muinoin konetta ostaessani minulle sanottiin emon tukevan muistia gigaan saakka, mutta tuleeko muita rajoitteita vastaan, mikä tekee muistin lisäämisen käytännössä turhaksi? Videon editoinnissa käsittääkseni suuresta muistikapasiteetista olisi ainakin hyötyä.
Saa kommentoida myös fiilispohjalta/perstuntumalta.
Kiitos avusta ja kommenteista!
Paljonko muistia?
5
803
Vastaukset
- ei 246
koneessani siis tietysti 256MB eikä 246. Ajattelin vain säästä jonkun "viisastelijan" vaivalta... ;)
- Erkko
Ei siitä mitään haittaa ole, jos sitä on paljon. Muistin paljous auttaa ohjelmien käynnistyksessä ja moniajossa. Mulla on kotona athlonissani gigan verran ja työkoneessa P4 3GHz kaksi gigaa.
Valmistajan sivulta selviää kuinka suuria palikoita emo ymmärtää ja kuinka monta voi laittaa yht'aikaa. - Näppis
Tuossa näyttää olevan kohdassa "main memory" että max. 1.5Gb -> http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=125. Eli käytännössä ilmeisesti 512 Mb PCI 133 / muistipaikka...
- Näppis
ja muuten olin kyllä tyytyväinen ko. emoon, mutta nimeenomaan tuo muisti oli syynä, että vaihdoin sit tuonne AMD:n puolelle. Tuo PCI 133:n muisti on nimittäin tuhottoman kallista verrattuna esim. 266, 333, jne. muisteihin. Ja kyllä XP melkein vaatiin, että sitä muistia olis min. se 512 Mb, että kone edes jotenkin pyörii..
- Höpö
Näppis kirjoitti:
ja muuten olin kyllä tyytyväinen ko. emoon, mutta nimeenomaan tuo muisti oli syynä, että vaihdoin sit tuonne AMD:n puolelle. Tuo PCI 133:n muisti on nimittäin tuhottoman kallista verrattuna esim. 266, 333, jne. muisteihin. Ja kyllä XP melkein vaatiin, että sitä muistia olis min. se 512 Mb, että kone edes jotenkin pyörii..
»Ja kyllä XP melkein vaatiin, että sitä muistia olis min. se 512 Mb, että kone edes jotenkin pyörii..»
Eiköhän tuo 512 hyvinkin riitä XP:n sujuvaan pyörimiseen, videot on sitten eri juttu.
Itselläni on 1.25Gt keskusmuistia ja ainakin XP ilmoittaa parhaimmillaankin muistin maximikäytöksi himpun päälle tuon 512. Tällöin on sitten päällä Premiere laskemassa jotain järjetöntä videota ja Photoshopilla auki useita isoja kuvia.
Tosin pidän ihan hyvänä suhteena, että muistia on pahimmillaan käytössä vain puolet kapasiteetista.
Pullonkaula editoinnissani on varmaankin prossut (2 x 866 - tuosta tuplasysteemistä on nimenomaan videoeditoinnissa huomattavasti hyötyä, mutta aika hitaita ne silti ovat) tai sitten muistien hitaus (133). Tiedä häntä
Ja käyttis on siis tietenkin XP-Pro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465005- 703081
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3061966Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631798Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701182
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137