Peter Piskuilan oli Rohkelikossa?

Harry Potter-fani.

Kirjassa "Harry Potter ja viisasten kivi" Hagrid sanoo Harrylle, että_KAIKKI_noidat ja velhot, jotka ovat siirtyneet pimeyden puolille, olivat aikanaan Tylypahkassa Luihuisen tuvassa. Mutta entäs sitten Peter Piskuilan? Hänhän oli Rohkelikko, mutta siirtyi sitten pimeyden puolelle vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Miksi siis Peter Piskuilan oli aikanaan Rohkelikossa, jos hän meni pimeän puolelle? Eikö hänen olisi pitänyt olla Luihuisessa?

22

4291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

      ...missä tuvassa Piskuilan oli? Voimme vain olettaa, että hän oli rohkelikko, koska on aika epätodennäköistä, että esim. luihuinen olisi veljeillyt kolmen rohkelikon kanssa samalla tavalla kuin mitä Piskuilan teki. Eli joo, myös minä uskon, että Piskuilan oli rohkelikko. Kaipa Hagrid oli sitten vain väärässä tai liioitteli asiaa... Kuolonsyöjiä tuli myös muista tuvista. Kato vain oli suurempi luihuisten tuvassa.

    • ...

      Kuten animaguskin jo totesi, ei se ole niin mustavalkoista. Että kaikki pimeyden velhot ovat tulleet Luihuisesta. Niitä pimeyden puolella olevia tulee varmasti joka tuvasta, ja myös muista kouluista.
      Mun mielestä kirjassa on myös viitattu, että _monet_ pimeyden puolen velhot ovat tulleet Luihuisesta, eli ei kaikki.
      Peter on voinut olla nuoruusvuosina hyvä, mutta sitten vain ajautunut pakosta/omasta halusta pimeyden puolelle.

      Voisi ajatella, että hän olisi Rohkelikossa, koska kaveerasi Jamesin&co kanssa, mutta eikä Peter ollut luonteeltaan aika pelkuri? Eli ei täytä kyllä Rohkelikon "vaatimuksia"?

    • parvati.patil

      Mullekkin on tullu joskus tuo sama asia mieleen.

      Joskus aiemmin tällä palstalla on ollut puhetta, että rowling on sanonut kaikkien kelmien olevan rohkelikosta.

    • vampire

      Hagrid suurentelee asioita. Ja tupiin pääsee vain niin että täytyy siihen vaatimat ominaispiirteet eikä sen että tulee/ei tule pimeydenvelhoksi. En halua ajatella että Row olisi kirjoittanut kirjansa niin että Luihuiset ovat pahoja ja muut hyviä. Ei ei ei... se olisi jo lastenkirja ja Potterit ovat enemmänkin nuortenkirja.
      Ja Row on mun mielestä sanonut jossain että kaikki kelmit ovat rohkelikkoja. Katsoin sen jostain sivulta.

    • jihpf

      Tarkalleen Hagrid sanoi että: "Jokainen noita tai velho, joka on ruvennu pahaks, on tullu Luihuisesta." Mä uskon että Hagrig vaan suurenteli asioita. Niin kuin sillä on tapana:D.

    • Peter Piskuila jos se nimi noin kirjoittetiin.
      Oli rohkelokossa ja voldemort kai lahjoi sen pimeydenpuolelle! -----> (oletus)

      • Jahas

        Huomioikaa että Piskula kuoli SANKARINA. Eli "vastustaessaan" Siriusta, kuten taikaväki luulee. Ja silloin kun Hagrid sanoi Harrylle että kaikki pahikset tulee Luihusesta ni Peteriä pidettiin vielä sankarina.


        Ja minustakin Hagrid liioittelee asioita :D


      • Jahas

        Peter "kuoli" sankarina, niinkuin kaikki luulevat. Eli häntä ei pidetty kuolinsyöjänä. Tästä pääsemme Siriukseen, häntä pidettiin pahana ja hän oli ollut Rohkelikossa, eli Hagrid liioitteli.


      • Jahas
        Jahas kirjoitti:

        Peter "kuoli" sankarina, niinkuin kaikki luulevat. Eli häntä ei pidetty kuolinsyöjänä. Tästä pääsemme Siriukseen, häntä pidettiin pahana ja hän oli ollut Rohkelikossa, eli Hagrid liioitteli.

        Tuli kahteen kertaan :D Ekan kerran se ei suostunut ottamaan, ainakin tuli että olin mukamas jo lähettänyt mutta ei näkynyt mitään viestiä :/


      • <mie>
        Jahas kirjoitti:

        Tuli kahteen kertaan :D Ekan kerran se ei suostunut ottamaan, ainakin tuli että olin mukamas jo lähettänyt mutta ei näkynyt mitään viestiä :/

        ..tulikin kahteen kertaa, molemmissa viesteissä oli hyvä pointti. Toisessa viestissä oli myös eri kannalta katsottu asiaa..tai siis, mainittu tuo Siriuksenkin juttu, mitä en itse heti ajatellut kun tästä koko paha-velho-asiasta tuli puhe :D


      • oli nimi

        Kolmosleffan suomentaja oli jostain syystä käyttänyt nimeä Piskuila, mutta kirjoissa on nimi Piskuilan. ELi kannattaa lukea kirjat, ei vain katsoa leffoja :)


      • tämä
        oli nimi kirjoitti:

        Kolmosleffan suomentaja oli jostain syystä käyttänyt nimeä Piskuila, mutta kirjoissa on nimi Piskuilan. ELi kannattaa lukea kirjat, ei vain katsoa leffoja :)

        Piskuila/Piskuilan on alkukielellä? Olen lukenut Potterit vain englanniksi (ja siitä on jo aikaa), eikä kuulosta olleenkaan tutulta...


      • tytteli
        tämä kirjoitti:

        Piskuila/Piskuilan on alkukielellä? Olen lukenut Potterit vain englanniksi (ja siitä on jo aikaa), eikä kuulosta olleenkaan tutulta...

        peter piskuilan on sama kuin peter Pettigrew.


      • tietysti,
        tytteli kirjoitti:

        peter piskuilan on sama kuin peter Pettigrew.

        kas kun ei mun oma nuppi välähtänyt...kiitti!


    • weeruska

      ... miun käsityksen mukaan Piskuilan oli Rohkelikossa, koska kun lajitteluhattu teki tupavalintaansa Piskuilanin kohdalla, tällä oli taitoja, rohkeutta yms. joita Rohkelikossa arvostetaan. Piskuilan vain osoittautui aikuisena pelkuriksi ja petturiksi, ihmiseksi, joka hakeutui aina itseään vahvempien seuraan, kuten Lupin tai Sirius sanoi Azkabanin vangissa. Eihän lajitteluhattu voinut tarkkaan tietää, mitä Piskuilanista loppujenlopuksi tulisi kun tämä pienenä ekaluokkalaisena laittoi hatun päähänsä... Miettihän lajitteluhattu Harrynkin kohdalla, josko laittaisi tämän Luihuiseen, koska Harryllä olisi ollut kaikki ainekset päässään...

    • järkikäteenperkele

      muistithan että kyseessä on vain satukirja joten paha lähteä selvittämää tämmöstä

      • harryfan78

        minun mielestäni kyseessä oli vain ludwig, sillä lentävä autokin kuului vain ronin ja santerin isälle ja koiralle.


    • salkkarifani2010

      velhoja tulee muistakin tuvista. Luihuisesta niitä on vain tullut eniten. Rowling on muistaakseni myös vahvistanut Peterin olleen rohkelikko.

      • Anonyymi

        Samaa minäkin mietin.


    • Anonyymi

      Siis Peter Piskuilanhan pyysi lajitteluhatulta, että pääsisi Rohkelikkoon. Hänestä Jamesin ja Siriuksen sakki vaikutti kaikista voimakkaammalta ja kavalana luihuna hän halusi häntä suojelevan juuri ne kaikista voimakkaammat velhot. Siksi hän sinne Voldemortinkin luokse kipitti!

      • Anonyymi

        Peter oli rohkelikko joo. Mut eikö se pelänny sitten Siriusta ja Lupini kun ne yritti tappaa Peterin? Tai ainaki uhkas tappaa. Varmaanki sillon aatteli että jos luikertelee voldun luokse se suojelis sitä.


    • Anonyymi

      Niin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe