kuka osti kihlat?

enkuli

Eli siis kuka teillä osti kihlat? Ostiko mies vai kävittekö yhdessä ostamassa? Kaiverrutitteko samantien vai myöhemmin?

12

3367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <3

      kävin tossa pari viikkoa sitten ulkomailla. oltiin poikaystävän kaa sovittu et jos löydän kauniit sormukset, hän luottaa makuuni ja ostan ne. niin kävi että löysin kuin löysinkin upeat valkokultaiset sormukset...sellasia ei varmasti ole kellään suomessa. ne ovat melko yksinkertaiset mutta silti taidokkaasti tehdyt. eikä hintakaa kuin 65 e kpl x)
      ja poikaystävä piti niistä! nyt mietimme kaiverrusta ja päivää...ihanaa!

    • ent. eelia-76

      Yhdessä kuukausi kihlauksen jälkeen. Ei kaiverrettu lainkaan.

    • nasu-85

      Kyllä käytiin yhdessä sormukset katsomassa.. ja kun oli päivä jo tiedossa, niin kyllä laitettiin myös kaiverrukset samantien.. tosin sormukset sitten otteli melkein viikon tuolla hyllyssä... hiemanko poltteli, olin ku kissa kuumalla katolla ja ihailin niitä n. puolen tunnin välein..:))

    • Sormustettu

      Yhdessä silloin aikoinaan käytiin ja kaiverrutettiin samon tein, kun oli päivä tiedossa.

    • Onnellinen

      se minä olin meillä joka sormukset valitsi (yhdessä maksettiin), mies luotti makuuni ja nyt pitäisi mennä vihkisormusta valitsemaan :)

    • Eli meillä tuo ukko itse osti ja valitsi sormukset, ilman että minulla oli harmainta aavistustakaan tulevasta kosinnasta.
      Oli perjantai-ilta kun kosi, ja sormukset vietiin kaiverrettaviksi heti maanantaina kun liikkeet aukesi.

      • nelli

        yhdessä käytiin ostamassa ja se päivä sitten laitettiin (saman tien kaiverrettiin...).Mä en ainakaan kaivannu kihloihin jotain tiettyä päivää (esim 3 v seurusteltu yms...) vaan se päivämäärä tuli sormuksiin, jona käytiin ne ostamassa...Tosin myöhemmin sitten huomattiin, että sinä päivänä oltiin seurusteltu 2v 2kk ja 2pvä...Aika hassua...No kuitenkin...


      • Tiki
        nelli kirjoitti:

        yhdessä käytiin ostamassa ja se päivä sitten laitettiin (saman tien kaiverrettiin...).Mä en ainakaan kaivannu kihloihin jotain tiettyä päivää (esim 3 v seurusteltu yms...) vaan se päivämäärä tuli sormuksiin, jona käytiin ne ostamassa...Tosin myöhemmin sitten huomattiin, että sinä päivänä oltiin seurusteltu 2v 2kk ja 2pvä...Aika hassua...No kuitenkin...

        Mä haluan taas tietyn päivän sormukseen eli sen kun mies kosi (ja suostuin), mutta sitä en vielä tiedä miten maksetaan. Yhdessä varmaan.


    • ...

      mies oli ostanut sormukset ja koko kosiminen tuli minulle täytenä yllätyksenä! sormuksissa oli möyskin jo kaiverrukset valmiina. hyvin oli mies sopivan kokoisen osannut minulle valita toista sormustani sovitellen! ja aivan ihanat sormukset oli myös ostanut!

    • Jessi_

      Eilen se tapahtui ja edelleen olen onnesta sekaisin. Mies oli ostanut valmiiksi, tosin kävimme noin 2 kk sitten sovittelemassa, jotta hän osaa ostaa oikean kokoisen ja minulle mieluisen. Itse kosinta tuli täytenä yllätyksenä rankan työpäivän jälkeen. Sormukset viedään kaiverrettavaksi heti kun niistä maltetaan luopua hetkeksi ja päiväksi tulee siis kosintapäivä.

    • 3kk kihloissa

      Ensimmäisen askeleen teki mies,mutta yhdessä käytiin ostaa kihlat(mies maksoi).Kaikkien mutkien kautta saimme ne samana päivänä. Eli ostimme loppujen lopuksi sormukset toisesta paikasta ja kaiverrutimme toisessa. Muuten emme olisi saaneet niitä samana päivänä. Hiukan maksoi lisää mut ei paljoa. Oli pakko saada samana päivänä kun muuten ei niihin sitä olisi tullut. En maltaisi luopua tästä kapistuksesta sitä varten hetkeksikään. Siis kiitos vielä sille Kultakaupan tädille joka omalla ajallaan ylitöinä kaiversi meidän sormukset reilu kolme kuukautta sitten!

    • Emäntä

      Minä kosin miestä ja olin käynyt ostamassa sormuksen.Kaiverrettiin seuraavana arkipäivänä. Oman sormukseni sain vasta parin viikon päästä kun se piti teettää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      70
      1008
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe