Mulla on vm. -98 Corsa diesel. Mikä ois taloudellisin tapa ajaa kaupunkiajoa, rullata vapaalla aina kun mahdollista vai jarrutella moottorilla?
Ohjekirja ei kerro, katkeaako polttoaineen syöttö moottorijarrutuksen aikana.
1.7 Diesel
4
1108
Vastaukset
- Mullakin 1,7d
Taloudellisinta kai rullata vapaalla aina kun voi, koska polttoaineen syöttö ei tässä koneessa katkea moottorijarrutuksen aikana. Tämä Isuzun dieseli on niitä vanhanaikaisia, perinteisiä dieseleitä, venttiilitkin tulee säätää erikseen...
- Hana
Mulla on vastaava -99. Itse harrastan moottorijarruttelua jonkin verran kerta säästää se ainakin jarruja. Paljonko teidän sorsat muuten kuluttaa? Itse olen huomannut, että maantiellä hurjastelu näkyy tosi helposti kulutuksessa. johtuu varmaan pienestä koneesta. Mulla keskikulutus on 5,4 ja vähimmillään on mennyt 4,2. Tuo pienin luku tuli Via Balticalla, kun siellä ei pystynyt ajamaan kovin kovasti.
- Pihtaaja minäkin
Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä.... - Hana
Pihtaaja minäkin kirjoitti:
Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä....vaakkikaan pääsee tuon pienemmällä kulutuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet kyllä upea, mutta myös pelotat minua nainen
Tiedän, että seurassasi viihtyisin hyvin, mutta on myös toinen puoli, jota on vaikea selittää. Se jokin julmuus tai kovu921278Isonen poistettu rippileiriltä
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/isonen-poistettu-haapaveden-seurakunnan-rippileirilta-ihan-ei-mennyt-seurakunna621122Sirja sirviö ehdokkaana kuntavaaleissa?
Mitä mieltä? Ainoa nainen ps ehdokkaana ja puolustaa sivukyliä ja julkista terveydenhuoltoa. Nyt kun ääni täytyy käyttää53976Gallub: Kuulutko harvoihin onnettomiin Suomessa?
Suomi on jälleen valittu maailman onnellisimmaksi maaksi. Mutta onni ei jakaudu Suomessakaan tasaisesti. Oletko sinä j165950Tänään tuli uskoa
Siihen että kyllä me ehkä uskalletaan sanoa toisille nämä tunteet. Ilman molemminpuolista pelkoa valituksesta. Se the to17941Lööppilehdessä oli juttua
Haapaveden kaupunginhallituksen 2 vpj kaupunginvaltuutetusta ihan kuvan kanssa. Oli hyvää vaalimainosta58924Tunnen sinua
Kohtaan niin valtavaa rakkautta ja intohimoa, että sydämeni repeää kohta liitoksistaan. ❤️ En voi myöskään olla ajattele61918Maajussille morsian: Maajussi-Miia etsii taas miestä tv:ssä - Tiukka vaatimus: "Olen kyllästynyt..."
Maajussi-Miia lähti toistamiseen etsimään miestä tv:ssä. Pidetään peukkuja, että “se oikea” löytyy nyt - ja rakkaus kest16893Mitäs persut nyt kun poliisit menee lakkoon?
Jatkaako kok.pers. hallitus yhä kyykytyslinjaa ja palkkojen polkemista? Vai onko hallituksen tarkoistuskin antaa rikolli166890- 64882