Mulla on vm. -98 Corsa diesel. Mikä ois taloudellisin tapa ajaa kaupunkiajoa, rullata vapaalla aina kun mahdollista vai jarrutella moottorilla?
Ohjekirja ei kerro, katkeaako polttoaineen syöttö moottorijarrutuksen aikana.
1.7 Diesel
5
1405
Vastaukset
- Mullakin 1,7d
Taloudellisinta kai rullata vapaalla aina kun voi, koska polttoaineen syöttö ei tässä koneessa katkea moottorijarrutuksen aikana. Tämä Isuzun dieseli on niitä vanhanaikaisia, perinteisiä dieseleitä, venttiilitkin tulee säätää erikseen...
- Hana
Mulla on vastaava -99. Itse harrastan moottorijarruttelua jonkin verran kerta säästää se ainakin jarruja. Paljonko teidän sorsat muuten kuluttaa? Itse olen huomannut, että maantiellä hurjastelu näkyy tosi helposti kulutuksessa. johtuu varmaan pienestä koneesta. Mulla keskikulutus on 5,4 ja vähimmillään on mennyt 4,2. Tuo pienin luku tuli Via Balticalla, kun siellä ei pystynyt ajamaan kovin kovasti.
- Pihtaaja minäkin
Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä.... - Hana
Pihtaaja minäkin kirjoitti:
Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä....vaakkikaan pääsee tuon pienemmällä kulutuksella.
- Anonyymi
Taloudellinen isuzun kone kestää ja pääsee pienellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a718326Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1284744Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1123876Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut773407Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii742996Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1342700SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het392167Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan631983Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä561958Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2641949