Mulla on vm. -98 Corsa diesel. Mikä ois taloudellisin tapa ajaa kaupunkiajoa, rullata vapaalla aina kun mahdollista vai jarrutella moottorilla?
Ohjekirja ei kerro, katkeaako polttoaineen syöttö moottorijarrutuksen aikana.
1.7 Diesel
4
1116
Vastaukset
- Mullakin 1,7d
Taloudellisinta kai rullata vapaalla aina kun voi, koska polttoaineen syöttö ei tässä koneessa katkea moottorijarrutuksen aikana. Tämä Isuzun dieseli on niitä vanhanaikaisia, perinteisiä dieseleitä, venttiilitkin tulee säätää erikseen...
- Hana
Mulla on vastaava -99. Itse harrastan moottorijarruttelua jonkin verran kerta säästää se ainakin jarruja. Paljonko teidän sorsat muuten kuluttaa? Itse olen huomannut, että maantiellä hurjastelu näkyy tosi helposti kulutuksessa. johtuu varmaan pienestä koneesta. Mulla keskikulutus on 5,4 ja vähimmillään on mennyt 4,2. Tuo pienin luku tuli Via Balticalla, kun siellä ei pystynyt ajamaan kovin kovasti.
- Pihtaaja minäkin
Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä.... - Hana
Pihtaaja minäkin kirjoitti:
Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä....vaakkikaan pääsee tuon pienemmällä kulutuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648