1.7 Diesel

naftapihtari

Mulla on vm. -98 Corsa diesel. Mikä ois taloudellisin tapa ajaa kaupunkiajoa, rullata vapaalla aina kun mahdollista vai jarrutella moottorilla?
Ohjekirja ei kerro, katkeaako polttoaineen syöttö moottorijarrutuksen aikana.

5

1519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mullakin 1,7d

Taloudellisinta kai rullata vapaalla aina kun voi, koska polttoaineen syöttö ei tässä koneessa katkea moottorijarrutuksen aikana. Tämä Isuzun dieseli on niitä vanhanaikaisia, perinteisiä dieseleitä, venttiilitkin tulee säätää erikseen...

• Hana

Mulla on vastaava -99. Itse harrastan moottorijarruttelua jonkin verran kerta säästää se ainakin jarruja. Paljonko teidän sorsat muuten kuluttaa? Itse olen huomannut, että maantiellä hurjastelu näkyy tosi helposti kulutuksessa. johtuu varmaan pienestä koneesta. Mulla keskikulutus on 5,4 ja vähimmillään on mennyt 4,2. Tuo pienin luku tuli Via Balticalla, kun siellä ei pystynyt ajamaan kovin kovasti.

• Pihtaaja minäkin

Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
        Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
        Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
        En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä....

• Hana
        Pihtaaja minäkin kirjoitti:

Kaupungissa kuluttaa 5,1 l/100 km
        Kesäkelillä tiellä 4,7 l/100 km (100km/h)
        Talvinopeuksilla (80 km/h) 4,4 l/100 km
        En pidä pahoina lukuina, tosin nyky VAG:t pääsee samoihin lukuihin paria luokkaa isommilla autoilla mutta toisaalta kun autoni hinta oli ostettaessa 4000 euroa niin erotuksella VAG:iin ostaa paaaaaaaljon löpöä....

vaakkikaan pääsee tuon pienemmällä kulutuksella.

• Anonyymi

Taloudellinen isuzun kone kestää ja pääsee pienellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      7
      1300
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      168
      1203
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      102
      1055
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      997
    5. 131
      904
    6. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      271
      889
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      71
      884
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      807
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      802
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      397
      766
    Aihe