portaat

linkkejä

kyselisin olisiko kellään tietoa mistä vois saada portaiden kokoamisohjeita,siis piirustuksia/ideoita miten tehdään sisäportaat.
ja kuinka paljon yleensä maksaa jos tilaa ammattimiehet tekemään/asentaan?

10

16683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ItseTekemällä

      Laadukkaiden portaiden tekijöitä kyllä on.
      Itselleni ostin portaat Westwood:ilta ja maksoi 2000 euroa. Syy oli se että ovat avoportaat.
      Olen kyllä ollut tekemässä portaita jokusen kerran, mutta ne ovat sellaisia joissa ei alaosa ole näkyvää.
      Esim alla vessa tai muuten vain umpinaiset.
      Liimaa ei voi käyttää liikaa.
      Ponttilankku on hyvä materiaali.
      Tässä yksi ohje portaiden tekoon
      http://w3.upm-kymmene.com/wps/internet/cms/wisacmsfi.nsf/$all/5c4b5ce9207894c7c2256f4f003b9081?OpenDocument&qm=menu,6,0,0

    • tahtoo yläkertaan

      Teemme kaksikerroksista taloa Riihimäelle. Hauamme sisäportaat tammesta (laminaatti?). Portaiden pitäisi olla myös umpinaiset ( ei rakoja askelmien välillä). Toimittajia ja kuvia ei tahdo löytä mistään. Toivon saavani valmistajien/myyjien yhteystietoja.

      • löytyy

        Kyllä samat valmistajat tekevät umpiportaitakin, vaikka esitteissä onkin yleensä vain avoportaita. Itse kyselin Westwoodilta, Messuportaalta ja Lappiportaalta. Päädyin Lappiportaisiin kauniin muotoilun vuoksi. Tekivät ihan mittojen ja toivomusten mukaan. Maksoi asennettuna hieman yli 3000e


    • Puusuutari

      Muutamia kymmeniä sisäportaita olen tehnyt ja asentanut, joten voidinpa melkein taillekin tarjouksen heittää.
      Välimatka on kyllä melkoinen, mutta ei kuitenkaan mikään este.
      Unohda kuitenkin nuo ponttilankkuviritelmät, mikäli aiot itse portaat rakentaa,
      Niistä saat juuri sellaiset narisijat, kuin vanhat vintinrappuset tuppaa olemaan.
      Enpä kyllä sitäkään laminaattia siihen pistäisi, mutta onhan se tietusti edullisempi, mitä umpitammi.
      Tammessa on kyllä tyyliä ja prameutta, mutta se perhana tahtoo tulla maksamaan....
      Tietysti tosi on, että kun halvat ostaa, niin halvat myös saa.
      Riippuen portaan mallista, arvioisin portaasi olevan asennettuna siellä 2000-2500 euron kantturoilla.
      Itse olen tehnyt kaikenmallisia, eli on L-mallista, U-mallista, suoraa, lepotasolla olevaa, jne.
      Materiaalina useimmiten mänty, mutta joitakin koivustakin olen väsännyt.

      Jos itse alat tekemään, niin hanki ensin kunnolliset välineet. Millään rakennussirkkeleillä ne onnistu, mikäli halöuat, että ne myös joltakin näyttäisivät.
      Ja sitten varaa tupakkia ja hyviä hermoja muutamaksi päiväksi :-))).
      Ja varaudu siihen, että saattaa tulla hyvänlainen
      kasa halkojakin sivutuotteena....

      Mutta tosiasiassa ehkäpä kuukauden päästä voisin joutaakin Sinulle rakentamaan portaat.
      Ja hyvät.

      • umpiportaat

        Palaan kanssasi vielä asiaan näistä portaista myöhemmin, mikäli se sopii. Vielä ei ole kiirettä eli aikatauluttamien onnistuisi varmasti. Teemme lattiat ilmeisesti tammilaminaatista, siksi haluaisimme myös portaat saman näköisiksi/värisiksi. Mitään kokemusta sisärappujen teosta ei meillä ole.


      • Puusuutari
        umpiportaat kirjoitti:

        Palaan kanssasi vielä asiaan näistä portaista myöhemmin, mikäli se sopii. Vielä ei ole kiirettä eli aikatauluttamien onnistuisi varmasti. Teemme lattiat ilmeisesti tammilaminaatista, siksi haluaisimme myös portaat saman näköisiksi/värisiksi. Mitään kokemusta sisärappujen teosta ei meillä ole.

        Jos ja kun homma tulee ajankohtaiseksi, niin laittele vaikka viestiä.
        vjpvoice(at)suomi24.fi


    • peukku68

      ensinnäkin kaikki muut puulajit tilausportaissa maksaa tuplasti verrattuna mäntyyn. maalattu on halvempaa yleensä kuin lakattu johtuen puun laadun erilaisesta vaatimuksesta eli värivika tms ei haittaa ja kitatakin voi jos maalataan..

      jos ostat portaat tulee lisähintaa mukavasti porteista ja aukon ympärille tulevista kaiteista jos sijoitat aukkoon. kaikkia puun sävyjä on markkinoilla joten se ei ole ongelma.

      jos suorat portaat tai tasolla kääntyvät saattaa maksaa vaivaa tehdä itse, mutta muutoin mitoitus on sen verran vaikeaa ellei tilaa ole äärettömästi että voi tulla sutta paljon.

      meillä jo toiset hovinikkarien portaat. ei halvimmasta joskaan ei tyyriimmästäkään päästä kaikilla herkuilla ja hintaa kertyi n 5000€. voi tuntua tyyriiltä ja edellisiin verrattuna nousua hinnassa oli suunnilleen puolet johtuen puulajin vaihdosta yms, mäntyiset olisi irronneet n 2200€... heillä asennus ja mittauskäynti samassa paketissa n500€, mutta ei kaduta homman antaminen osaaviin käsiin, mieluummin säästää jossain muualla kuin talon näkyvimmällä paikalla olevasta käyttötavarasta. niin ja paikallisilla puusepillä hintaa olisi ollut liki tuplat tuohon hintaan ja toinen ei edes luvannut viistottua askelmaa mutkaan vaan olisi pitänyt olla tasanne!

      tsekkaa netistä malleja ja kysy sieltä hintaa, vastaus tulee pian etkä sitoudu mihinkään. paitsi että westwood edellytti liikkeessä käyntiä, mutta lähetti lopulta suuntaa antavan!

    • remppaaja

      Enräs jos tarvitsemme ainaostaan piirustukset ja valmistus kuvat niin, mistä saisi hyviä tarjouksia tästä.

      • adhaha

        Voihan ne piirustukset tehdä itsekkin, jos ei muuten niin piirrät porras aulan lattiaan ns. 1:1 askelmat ja sen jälkeenriittävän paksusta liimalevystä sahaat ne. nousun lasket esim. netti ohjeiden mukaan ja taas piirrät seinään porraskuvion askelmineen ja teet rungon vaikka liimalevystä.
        sitten vaan mietit miten haluat liitää runkoon askelmat (loveatko jyrsimellä vai laitatko askelmien alle palat) ja eikun kasaamaan liimojen ja ruuvien kanssa.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe