Haluaisin tietää miksi patalappuja virkataan,miksi patalappuja ei voida myös neuloa.
Siksi kysyn tätä koska neulominen on helpompaa ja osaan paremmin neuloa,mutta virkkaaminen ei onnistu.
Olen innostunut tekemään patalappuja ja vähän erilaisempia patalappuja haluaisin tehdä,mutta miksi aina löytyy vain patalappujen virkkausohjeita mutta neulomisohjeita ei patalapuille löydy?
Miksi niitä ei voi myös neuloa patalappuja?Voi olla tyhmä kysymys,mutta haluaisin asiallisia vastauksia kysymykseeni.
patalappujen teko-ohjeita?
4
1245
Vastaukset
- Janna
Tietysti niitä voi myös neuloa. Ei mikään estä. Kummassakin tavassa pitää valita sopivan paksu lanka ja tiivis rakenne, jotta räpylät eivät pala. Itse olen tehnyt sekä virkaten että neuloen.
- voit,,,,
tosiaan neuloa niitä,sehän on jokaisen oma asia miten tekee.
Miten on,jos kokeilisit seuraavaa:
Ota joku kuviomalli,neulo sen mukaan 2 neliötä jotka pistät vastakkain,ne sitten joko ompelet tai virkkaat yhteen ja sen ripustuslenkin samalla.
Silloin saa vähän paksumman eikä niin helposti käpälät pala.Minä kun oon hamsteri ja säilytän kaiken niin kaikenlaisia juttuja tulee kehiteltyä. - Neulepuikko
Patalappuja voi toki hyvinkin kutoa eli neuloa. Malleja riittää kunhan vähän lasket menekkiä eli montako silmukkaa esimerkiksi 10 cm tarvittaan. Käsityökirjoista löydät vaikka kuinka ihania malleja .
- Anonyymi
Ota tarpeeksi paksu lanka ja puikot. Tee vetosolmu ja aloita silmukoiden teko noin 30-45 riittää oman mielen mukaan. Irrota toinen puikko ja aloita kutomaan ( neulomaan sama asia ) käännä työ ja te sama asia jne kunnes olet omasta mielestä valmis, itse tekisin neliön. Kannattaa katsoa joku ohje video esim Strömsön. Joopzjxjxbxbcbxbxjxkxk. Joo ja siis kuten huomaat niin neulominen/ kutominen on mahdollista ei pelkästään virkkaus. Ole hyvä ohjeista Pertti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124700MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022441Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5741841- 91673
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1051530Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3988Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64987