patalappujen teko-ohjeita?

neuvoa vailla

Haluaisin tietää miksi patalappuja virkataan,miksi patalappuja ei voida myös neuloa.
Siksi kysyn tätä koska neulominen on helpompaa ja osaan paremmin neuloa,mutta virkkaaminen ei onnistu.
Olen innostunut tekemään patalappuja ja vähän erilaisempia patalappuja haluaisin tehdä,mutta miksi aina löytyy vain patalappujen virkkausohjeita mutta neulomisohjeita ei patalapuille löydy?
Miksi niitä ei voi myös neuloa patalappuja?Voi olla tyhmä kysymys,mutta haluaisin asiallisia vastauksia kysymykseeni.

4

1311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janna

Tietysti niitä voi myös neuloa. Ei mikään estä. Kummassakin tavassa pitää valita sopivan paksu lanka ja tiivis rakenne, jotta räpylät eivät pala. Itse olen tehnyt sekä virkaten että neuloen.

• voit,,,,

tosiaan neuloa niitä,sehän on jokaisen oma asia miten tekee.
      Miten on,jos kokeilisit seuraavaa:
      Ota joku kuviomalli,neulo sen mukaan 2 neliötä jotka pistät vastakkain,ne sitten joko ompelet tai virkkaat yhteen ja sen ripustuslenkin samalla.
      Silloin saa vähän paksumman eikä niin helposti käpälät pala.Minä kun oon hamsteri ja säilytän kaiken niin kaikenlaisia juttuja tulee kehiteltyä.

• Neulepuikko

Patalappuja voi toki hyvinkin kutoa eli neuloa. Malleja riittää kunhan vähän lasket menekkiä eli montako silmukkaa esimerkiksi 10 cm tarvittaan. Käsityökirjoista löydät vaikka kuinka ihania malleja .

• Anonyymi

Ota tarpeeksi paksu lanka ja puikot. Tee vetosolmu ja aloita silmukoiden teko noin 30-45 riittää oman mielen mukaan. Irrota toinen puikko ja aloita kutomaan ( neulomaan sama asia ) käännä työ ja te sama asia jne kunnes olet omasta mielestä valmis, itse tekisin neliön. Kannattaa katsoa joku ohje video esim Strömsön. Joopzjxjxbxbcbxbxjxkxk. Joo ja siis kuten huomaat niin neulominen/ kutominen on mahdollista ei pelkästään virkkaus. Ole hyvä ohjeista Pertti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      127
      5289
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      190
      4999
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3480
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3008
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      26
      2360
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      245
      1807
    7. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      3
      1427
    8. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      108
      1364
    9. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      82
      1345
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      139
      1065
    Aihe