Miten olette poistaneet karstaa?
Joku puhuu et öljyä päähän, joku rasvaa.
Jokatapauksessa jos noista jompaakumpaa niin kuinka kauan olette pitäneet päässä?
Mulla ongelma et en voi laittaa lakkia päähän. Ei meinaan pidä ku onneks ees vaunuissa pipoa.
Karsta
7
937
Vastaukset
- ---
oon laittanut ennen kylpyä ihan vaan 10 minuutiksi reilusti babyoilia, sit kylpyyn ja tukan pesu veellä ja sit rapata sievästi kammalla.. sillä lähtee mut tulee sitä sit aina takas...
- ja toimii
mutta meillä myös harjataan ahkerasti tukkaa aamuin illoin niin eipä pääse kovasti kertymäänkään.
- mia
Kysyin tästä juuri viime viikolla lääkäriltä ja se sanoi, että oliiviöljyä päähän yön yli ja aamulla se on nostanut karstan ylös niin että sen voi poistaa.
- minä
Tavallista rypsiöljyä esimerkiks ennen kylpyä tai sit just yöx päähän, mutta sit ois helpompi, jos ois se ohut lakki päässä. Meillä nuo öljyämiset ei juurikaan auttanu, mutta sitten aloin pesee kerran viikossa vauvan pään vauva shamppoolla ja sitte alko vähitellen häviämään karsata eikä sitä enää tullu lisää.
- Kisumirri!
Öljy tehoaa parhaiten, jos se olla yön yli päässä. Minun on aika vaikea kuvitella, että et saa lapsesi päässä pysymään nauhallista kevyttä puuvillahattua, kun ei se voi kovin vanha vielä olla. Karstaongelmahan on yleensä vain pienillä vauvoilla.
Parasta hoitoa karsta-asiassakin on sen ennaltaehkäisy. Eli säännöllinen päänahan harjaaminen pehmeällä vauvanharjalla ihan riippumatta siitä, onko hiuksia vai ei. Eli harjaus aina, kun vauvaa hoitaa muutoinkin. Harjaaminen vilkastuttaa päänahan verenkiertoa ja estää siten päästä irtoavien "jätteiden" (mm. kuolleet ihosolut) tarttumisen ihoon kiinni.- miu
Karstaa voi olla kyllä vanhemmillakin lapsilla. Meillä ei varmasti pysyis hattu päässä yön yli, vauva nyt 8 kk. Oon laittanu rypsiöljyä ennen kylpyyn menoa vaikuttamaan, ja sitten pessy shampoolla pois. Hyvin on lähteny karstat.
- Santtu
Tavallista perusvoidetta paksulti ja antaa vaikuttaa. Todella tehokasta,vaikkei heti uskoisikaan... ;) !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733