Kokeneille Budapestin matkailijoille

kysymyksiä

Olen lähdössä 3pv:n matkalle Budapestiin kaverini kanssa. Reissu on molemmille ensimmäinen.

Kuinka vähäisessä määrin VisaElectron automaatteja on vai kannattaako nostaa matkarahat jo Suomessa, ja vaihtaa paikanpäällä (meneekö niistä komissiota?)? Meidän matkanjärjestäjä ilmoittaa ettei VE -automaatteja juurikaan vielä Budapestissä tunneta.

Millaisella matkabudjetilla pärjäisi 3pv, kun tarkoituksena on olla ostamatta ylenmäärin tuliaisia (lähinnä ruokailla hyvin)?

Mistä voi sen 3pv lipun ostaa, jolla voi käyttää kaikkia julkisia kulkuneuvoja? Onko lipulla tietty nimi mitä kysyä?

Mitä kylpylää suosittelette? Miksi?

Ravintoloita/pienempiä ruokapaikkoja löytynee moneen makuun, mutta löytääkö kasvisruokailija omansa?

Kiitän ja kumarran asiallisista infoista :)

6

1826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • westend

      Kolmen päivän lippu= Három napos túristajegy. Lipun voi ostaa metroasemilta.
      Mä en juurikaan VE automaatteja nähnyt ja vaihdoin Forexissa valuuttaa, aluksi varovaisesti.
      Rahaa voi vaihtaa myös lentokentällä. jos vaihtaa forintteja Budapestissa, niin suosittelisin rahanvaihtoa Kauppahallin pohjakerroksessa KAUPPAHALLI=VÁSÁRCSARNOK kauppahallin eteläpäädyssä aivan likellä toiseen kerrokseen meneviä rullaportaita.
      Rahanvaihtotoimistojen kurssit ja vaihtopalkkiot vaihtelevat suuresti, joten kannattaa tehdä vertailuja ennenkuin vaihtaa rahaa.
      Itse pärjäsin ruhtinaallisesti 200€urolla 3 päivää.
      Kylpylöistä suosittelen Széchenyi kylpylää. Pääsee metrolla keltainen linja ja kylpylällä on oma pysäkki. Ulkona olevat altaat ovat mahtavia ja ulkona altaassa sahakkia pelaavat ukot ovat nähtävyys sinänsä. Sisäänpääsy maksu oli muistaakseni 8€uroa mutta käynti kylpylässä kannattaa.
      Kun poistuu kylpylästä, niin saattaa olla nälkä, silloin suosittelen ruokailua kävelymatkan päässä olevassa Bagolyvar ravintolassa, on maailmankuulun Gundel ravintolan takana, on sama keittiö Gudelin takana, mutta hinnoiltaan edullinen.Allatkerti ut kadulla.
      En tiedä onko Picasso point ravintola vielä hengissä os. Hajos utca. Sin mertolinjalla Bodmaninisky(seur.metro pys. Deak Ferenc Teriltä)Siellä oli tarjolla myös kasvisvaihtoehtoja ainakin kun itse olin siellä syömässä ja hinta oli budjettimatkailijan kukkarolle sopiva.
      Nyt en muista enempiä ruokapaikkoja, mutta missä oli paikallisia piipahdin haukkaamassa jotakin .
      Budapestin kokoisessa kaupungissa löytyy kyllä paikkoja jokaiseen makuun, mutta Keski Euroopassa kasvisruuat saavat usein verhokseen kaksinkertaisen leivityksen ja uppopaiston, mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa löytyä kevyempiäkin vaihtoehtoja.
      Lainatkaapa kirjastosta Budapestin kaupunkikirja ja Sankarimatkailijan Búdapest.
      Hyvää Matkaa! Budapest on todellakin näkemisen kokemisen arvoinen kaupunki.

      • sinulle!

        Kiitos sinulle Westend! Kyllähän tuolla pääsee hyvin alkuun ja 3pv matkalle, jos siitä intoutuisi tekemään sitten lisää matkoja :)


      • westend
        sinulle! kirjoitti:

        Kiitos sinulle Westend! Kyllähän tuolla pääsee hyvin alkuun ja 3pv matkalle, jos siitä intoutuisi tekemään sitten lisää matkoja :)

        Kun mainostin Picasso Point ravintolaa, niin sinne pääsee sinistä metrolinjaa pitkin ja pysäkki oli Arany Janos Utca, yli Bajcsy Zsillinsky kuljetaan Desseffy katua kunnes tullaan Hajos ut:lle aivan siinä kulmassa on Picasso Point, isot ikkunat. Paikalliset käyvät iltaa istumassa kyseisessä paikassa. Oivallinen valkosipulikeitto maksoi silloin n.1€ ja aurajuustolla täytetty broilerin filee vs,perunoilla maksoi n4€.
        Jos on järkevä niin pitää huivistaan kiinni Sankarten aukiolla ja Vaci Utcalla ja kiertää kaukaa turistirysät.
        Kun näkee hiukan vaivaa ja katselee ympärilleen ja kävelee, niin löytää kelvollisia Sorözöitä ja Borozöitä, joissa saa oluen tai viinilasillisen 1€urolla.
        Budapest on miljoonakaupungiksi suhteellisen turvallinen metropoli. Bilettäjälle ja hartaalle musiikki diggarille Budapest on myös hyvä tikki, runsainmitoin löytyy elävää musiikkia tarjoavia ravintoloita ja viihtyisiä klubeja.
        Ratikoissa liikkuessanne pitäkää huivistanne kiinni ja olkaa tarkkaavaisia.
        Budapestissa on muuten 24h/vrk auki olevia kauppoja ja on myös ravinteleita, auki 24h/vrk, jos haluaa kankkusruokaa tai jano yllättää ei mitään hätää.
        Budan puolella on ravintoloiden hinnat korkeammat, Pestin puolella on edullisemman hintatason ravintoloita ja pestin puolella on myös menomestat, klubit ja elävää musiikkia tarjoavat ravintolat.
        EDELLEEN NAUTTIKAA BUDAPESTIN MATKASTANNE!!:)))


    • BuDaPeSt

      Hei!
      Minä kun ymmärsin, että Budapestissä olisi VisaElectron toiminut suurimmassa osassa liikkeitä, että ihan turhaan varasin suuret määrät käteistä mukaan... Ja ylipäänsä hintataso oli niin alhainen, että rahaa tarvitsin paljon vähemmän kun olin kuvitellut!

      • Unkaritar

        Olen tällä hetkellä Budapestissä vaihto-opiskeluissa ja hyvin olen pärjännyt Visa Electronillani. ATM:iä eli automaatteja on todella paljon, enkä ole vielä törmännyt yhteenkään johon korttini ei olisi käynyt. Nostomaksu menee, eli n.2euroa 10% vaihtosummasta, mutta so what.
        Kortilla maksu käy melkein kaikissa pikkuliikkeissä, mutta ei melkein missään ravintolassa / kapakassa.
        Kertaakaan en ole joutunut miettimään miten sana maksettua ostokseni ja kyllähän sitä rahaa onkin palanut.
        Unkari on suhteellisen edullinen paikka asua, mutta turistille se on vain hieman Suomean halvempi. Vaatteet on suunnilleen saman hintasia, elektroniikka joskus jopa kalliimpaa...

        Mutta aivan ihana paikka ja suosittelen kaikille!!!


      • Horvat
        Unkaritar kirjoitti:

        Olen tällä hetkellä Budapestissä vaihto-opiskeluissa ja hyvin olen pärjännyt Visa Electronillani. ATM:iä eli automaatteja on todella paljon, enkä ole vielä törmännyt yhteenkään johon korttini ei olisi käynyt. Nostomaksu menee, eli n.2euroa 10% vaihtosummasta, mutta so what.
        Kortilla maksu käy melkein kaikissa pikkuliikkeissä, mutta ei melkein missään ravintolassa / kapakassa.
        Kertaakaan en ole joutunut miettimään miten sana maksettua ostokseni ja kyllähän sitä rahaa onkin palanut.
        Unkari on suhteellisen edullinen paikka asua, mutta turistille se on vain hieman Suomean halvempi. Vaatteet on suunnilleen saman hintasia, elektroniikka joskus jopa kalliimpaa...

        Mutta aivan ihana paikka ja suosittelen kaikille!!!

        Budapest on huomattavasti edullisempi kuin Helsinki syömisen, juomisen ja paikan päällä matkustamisen suhteen. Jos shoppailee enemmänkin, puntit kyllä tasoittuvat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1046
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      132
      957
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      856
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      73
      847
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      19
      819
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      802
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      729
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      691
    Aihe