valmet 802

?????

oon hankkimassa vallua 802:kertokaapas viisaat ja kokeneet parhaat/pahimmat tosiasiat, varsinkin voimansiirrosta ja koneesta.

42

18276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 903

      Sylinteriputkien alapäät alkaa vuotaa nesteet öljyn sekaan. Ensimäisten 411CS tyyppivika.
      Moottorissa ei ole alakierrosvääntöä. Sammuu helposti liikkeelle lähtiessä työkoneen kanssa.
      Kytkin raskas, sen pääsylinteri ei kestä. Vaihteistossa 802, vain 8 2 vaihdetta. 3 ja 4 väli liian iso. Hidas maantiellä. Heikko vaihteisto. Vaiht. öljyt kuumenee, pieni öljytila ei jäähdytystä. Vaihteiston öljypumpun imuputken päässä ei ole mitään verkkoa. Kun peruutusvaihteen "vaihdekepin jousi" katkeaa, jousenpätkät menevät pumppuun ja se jumiutuu. Ei huomaa ennen kuin laakerit on rikki. Huonot jarrut, kuivat, jos akseli vuotaa öljyä eikä mitään pitoa. Heikkotehoinen nostolaite 2900kg. Pieni nostoalue, eikä painonsiirto toimi edes uutena kyntöä ajatellen. Painonsiirtokaari katkeaa helposti peruuttaessa, kun vaikka lana osuu johonkin.
      Nostolaitteen sylinterin männänvarsi "koiranluu" tulee helposti ulos. Se on lukittu sokalla nostolaitteen akselilla olevaan "vääntiöön". Siitä sokan reijästä se murtuu jossakin vaiheessa. Nostolaitteessakin pieni öljytilavuus.
      Ahdas ohjaamo. Lämmityslaitteen moottori väärin suunniteltu. Akseli pystyssä, mutta laakerit vain vaakasuoraa asennusta varten. Pronssiholkit. Kesällä tulee vain kuumaa ilmaa puhaltimesta, kun se on siinä konepellin alla. Pieni polttoainesäiliö 90 litraa. Jos se on neliveto, niin Carraron akselin laakerointi / runkoon kuluu. Ikävää välystä. Samoin ohjaukseen tulee klappia, kun ohjaussylinterin laakerit kuluvat.

      • Anonyymi

        Tämä tule viiveellä mutta onpas joku saanut aikaan pessimistisen näkemyksen hyvästä traktorista :D . OLen omistanut tälläisen 20v eikä kokskaan ole mitään ennen tätä päivää rikkoutunut kun jouduin jarruja uusimaan. Ne ei pitäneet kuten tuossa mainittiinkin mutta haloo, jotain rajaa näillä "tietäjillä".

        Joskus joku viisas sanoi että jos olet ostoaikeissa traktoriin tai että mitä öljyä johonkin koneeseen laittaisi - älä mene netistä sitä katsomaan jos et halua nauraa / tulla "hulluksi". Ne on loputtomia juupas eipäs jappasua henkilöiltä jotka ei tiedä mitään - kuten 903.


      • Anonyymi

        nope ei kaikki pidä paikkaa meil o 50 vuot vanha ja ei oo noit kaikkii


    • mä vaan

      Jos 705:n hv:t suinkin riittää niin osta se,ei ole huonossa maineessa.Vaihteisto vikoja paljon kuulemma 800 sarjalaisissa

    • ex viljelijä

      unoha valmetin 02 sarja on kuolemaan tuomittu jo syntyessään

    • mikä on totta ja mikä ei

      Älä välttämäti usko noita edellämainittuja juttuja, koska 802 on ihan hyvä värkki. Ehkä voimaa on pikkasen liikaa vaihteistoon nähden, mutta kyllä se paljolti riippuu penkin ja ratin välistä. Kaikki koneet saa rikki ja huonoon kuntoon ilman huoltoa ja ajelemalla kuinka tahansa.
      Valmetin 02-sarja on ihan ok, mielestäni.

      • 903

        Itse päätät mitä p****a ostat.
        Mutta älä sitten tule valittamaan: "Kun ei kukaan kertonut!"
        Tuo 802 on jo niin vanha, että on ihan sama miten sitä huollat. Ei se siitä parane vaikka miten hyvää hoivaa saisi.
        Tyyppiviat pysyy!
        Niistä et pääse mihinkään.

        Jos osta, älä sittten aja sillä. Ei tule vikoja.


      • mä vaa

        802 nen on hyvä traktori yhellä tutulla on ollu 803 17 vuotta eikä mitään vaihteisto vikaa eikä muutakaan vikaa vaihteet on hyvät.turbokin vislaa mukavasti.


    • valamettiseonparas

      802 on paras raktori mitä maa päällään kantaa. Sitä vääntävämpää konetta ei moni ole vaan nykyään pelataan vaihteilla eikä moottorin väännöllä. Hyvin lähti minun 802 10 t telin kanssa kiviä täpötäynnä nopean perän 3 vaihteella liikkeelle multapellolla kun kokeilin. Moottori ja turbo siihen vaihettiin ehkä 10 tuhannen tunnin kohalla vaikka pelittivät vielä ja kytkin vähä aiemmin. Muuten ollu kovimmissa töissä ja vetää paremmin ku se 705 turbo 802 on vaan paljo vääntävämpi ja kovempi vetoinen kun moni uudempi. Teillä muilla on vaan sattunu maanantai kappaleita jos eivät pelitä. Ja se turbon ulahtelu on herkkua korville ei uudemmissa kuulu samanlaista ääntä vaan mauttomammat äänet on niissä. Ja komeitakii ovat. Takapotku 802 kulkee puuterilumessa paino perässä ketjuilla paremmin ku nelikko valmetti jossa on painavampi keula nelivedon takia. Tässä minun arvio.

      • upr

        Kyllä 802 on hyvin pitkälti entinen 702 ja siinähän vikoja piisasi. Eikä minkään kuulopuheen perusteella, itsekin yli viisivuotta 702 omistaneena tiedän asian toden peräisyyden. Parasta kyseisessä Valmetissa oli se kun pääsi siitä vihdoin eroon.


      • Anonyymi

        Tämä


    • 920

      802 ei kokemuksia, mutta 903 vaihreloota ei kestä tehojen nostoa jos sitä tehoa myös käyttää.
      5 vuotta kyseisellä keksinnöllä tuli ajettua, polvien onneksi vaihdoin sen pois, varsinkin kytkinpoljin on todella raskas käyttää.
      Omia omituisuuksia ja vikoja täynnä.

    • mutsipuri

      Valmetti on huonoin traktori mitä rahalla saa! Esim.melu ohjaamossa tiellä ajaessa aivan hirveä 502.602 ym.minulla oli 602 neliveto joten puhun kokemuksella.etu napaan piti stefa vaihtaa kun vuoti öljyä.sitä vaihtaessa huomasin että laakeri kooliki pyöri pesässä! Eli pesä sorvattu suteen! Samaa sanoi myös yksi tuttavani.en suosittelisi pahimmalle vihamiehellekkään valmet traktoria.hyi helvetti!

      • Vallu_pihalla

        Carraron vika se oli eikä Valmetin. Carrarolta tuli etuakselit 602/604 malleihin. Sittemmin 305/405-mallit tulivatkin ZF:n etuakseleilla.


      • Anonyymi

        njhb34hugrbdu4y3hfiu43hjf


    • V-502

      Onni yksillä, kesä kaikilla. Mulla oli 502 uudesta 15v:een asti. Oli parasta mitä siihen aikaan rahalla sai. Ei suurempia murheita. 604T-4-veto oli vieläkin parempi ja valmiimpi yksilö. Ei kyllä olisi kannattanut antaa vaihdossa pois, oli sen verran nuhteeton peli.

    • jussiiiiii

      602 onkin susi mutta ei 802

    • 399T

      Kotimainen keksintö johon ei enää saa kunnolla varaosia.
      Voivoi.

      • englantilaisillapärjäävä

        Sen vähän mitä on 02-sarjan valmetilla tullu ajettua niin en ostaisi mistään hinnasta, on niin karu ja kyläsepän tekoisen oloinen että hirvittää. Se 2-osainen takalasi on idioottimaista suunnittelua ja se vetovarsitunnustelun kaarisysteemi lähinnä naurattaa. Moottori on käsittäkseni ihan hyvä. Ei toki muutkaan 70/80 luvun taitteen traktorit mitään ergonomian huippuja ole mutta kyllä valmet tuntuu kaikista karuimmalta millä on tullu ajettua ja typerästi suunnilteltuja ratkaisuja riittää.


      • Vallu_pihalla
        englantilaisillapärjäävä kirjoitti:

        Sen vähän mitä on 02-sarjan valmetilla tullu ajettua niin en ostaisi mistään hinnasta, on niin karu ja kyläsepän tekoisen oloinen että hirvittää. Se 2-osainen takalasi on idioottimaista suunnittelua ja se vetovarsitunnustelun kaarisysteemi lähinnä naurattaa. Moottori on käsittäkseni ihan hyvä. Ei toki muutkaan 70/80 luvun taitteen traktorit mitään ergonomian huippuja ole mutta kyllä valmet tuntuu kaikista karuimmalta millä on tullu ajettua ja typerästi suunnilteltuja ratkaisuja riittää.

        Se Valmetin 2-osainen takalasi oli hyvä takakuormaimen kanssa. Alaosa aukesi sisäänpäin ja ei koskaan hajonnut epähuomiossa. Näitä isoja 6-kulmaisia on mennyt useitakin ja muussakin työssä kuin takakuormaimen kanssa. Istuin oli omaa luokkaansa, sai kynnössä kallistettua vasemmalle ja vielä mukavaan puoliasentoonkin. Muissa sen ajan vehkeissä oli sellainen "tusinasatula", joka muistutti lähinnä babysitteriä. Tasainen lattia, hyvä työkalulaatikon paikka. Hyvin sijoitetut vipstaakit oikealla kädellä. Ovet oli avarat, joista oli hyvä nousta kapiiniin. Konepeitto oli helposti avattava, josta moottoritilaan hyvä huollettavuus. Moottorit senaikaisiksi kelpo vehkeitä, todistuksena Sampo-Rosenlewin ja MF:n puimurinmoottorit, ym.ym. Se nyt vaan oli niin, että kaikki isännät eivät saaneet "suunnannäyttäjää" irti, vaan piti ottaa halvempi englantilais korvike.


      • 399T
        Vallu_pihalla kirjoitti:

        Se Valmetin 2-osainen takalasi oli hyvä takakuormaimen kanssa. Alaosa aukesi sisäänpäin ja ei koskaan hajonnut epähuomiossa. Näitä isoja 6-kulmaisia on mennyt useitakin ja muussakin työssä kuin takakuormaimen kanssa. Istuin oli omaa luokkaansa, sai kynnössä kallistettua vasemmalle ja vielä mukavaan puoliasentoonkin. Muissa sen ajan vehkeissä oli sellainen "tusinasatula", joka muistutti lähinnä babysitteriä. Tasainen lattia, hyvä työkalulaatikon paikka. Hyvin sijoitetut vipstaakit oikealla kädellä. Ovet oli avarat, joista oli hyvä nousta kapiiniin. Konepeitto oli helposti avattava, josta moottoritilaan hyvä huollettavuus. Moottorit senaikaisiksi kelpo vehkeitä, todistuksena Sampo-Rosenlewin ja MF:n puimurinmoottorit, ym.ym. Se nyt vaan oli niin, että kaikki isännät eivät saaneet "suunnannäyttäjää" irti, vaan piti ottaa halvempi englantilais korvike.

        903 oli karu. Kytkinpoljin niin jäykkä että polvi meinas pettää. Jalkakaasu kamala peltilätkä, vivut sijoiteltu kauas sinnetänne. Vaihdekaavio on typerä.
        Vetovastussäädön käyttö ulkoistettu kuskille, samanikäiset pikku-zetoritkin vuosikymmenen nostolaitteen toiminnassa edellä.
        Valuosat pehmeää rautaa, työntövarsi ja nostotankojen jengat aina ruosteessa ja jumissa.
        Voimansiirto ei kestä yhtään tehdassäätöä enempää, hyvä kun edes sen.
        Istuimen säädöt turhanpäiväiset. Kääntö toimi jotenkuten, mutta kallistus on liian kova...olis pitänyt kyntää melkein puoli metriä syvään jotta istuin olis suorassa, 1 ainut pykälä on aivanliian iso.

        Tulipahan sillä 5 vuotta ajeltua. Ei tule ikävä.


      • englantilaisillapärjäävä
        Vallu_pihalla kirjoitti:

        Se Valmetin 2-osainen takalasi oli hyvä takakuormaimen kanssa. Alaosa aukesi sisäänpäin ja ei koskaan hajonnut epähuomiossa. Näitä isoja 6-kulmaisia on mennyt useitakin ja muussakin työssä kuin takakuormaimen kanssa. Istuin oli omaa luokkaansa, sai kynnössä kallistettua vasemmalle ja vielä mukavaan puoliasentoonkin. Muissa sen ajan vehkeissä oli sellainen "tusinasatula", joka muistutti lähinnä babysitteriä. Tasainen lattia, hyvä työkalulaatikon paikka. Hyvin sijoitetut vipstaakit oikealla kädellä. Ovet oli avarat, joista oli hyvä nousta kapiiniin. Konepeitto oli helposti avattava, josta moottoritilaan hyvä huollettavuus. Moottorit senaikaisiksi kelpo vehkeitä, todistuksena Sampo-Rosenlewin ja MF:n puimurinmoottorit, ym.ym. Se nyt vaan oli niin, että kaikki isännät eivät saaneet "suunnannäyttäjää" irti, vaan piti ottaa halvempi englantilais korvike.

        No mitä on 02-sarjan parilla yksilöllä ajettua niin ne vaihdekepit on liian lyhyet ja kaavio väärinpäin ja ulosottoa pitää käyttää 2 vivusta kaasupoljin tunnoton ja muistuttaa lähinnä tuhkalapiota. Hytti on pieni kuin koirankoppi, meluisa ja perä vonkuu. Jos siinä traktoris on jotakin suunnan näyttäjää niin se suunta on taakse päin: portaali alennusvaihteet kuivat levyjarrut jne. Eikä ainakaan sen aikaisesta massikasta tartte konepelliä huoltojen takia tartte repiä ollenkaan pois vaan on esim. aukko tai luukku syylärin korkin päällä ja öljyt ja kaikki suodattimet voi ongelmitta vaihtaa pellit kiinni ja maski on yleensa pikalukolla. Ei kai siinä mitään jos joku haluaa sellaisella valmetilla ajaa mutta kyllä minä ainkin tykkään paljo paremmin englantilaisilla tehdä töitä vaikka en nekään täydellisiä oo mutta varaosia ainakin saa vaikka mistä.


      • Valmetti-Ville

        On pehkanan mukavaa, kun joku Valmettia kehuu(aiheesta), niin muiden merkkien omistajat haukkuvat pää punaisena sitä. Kiva lukea kun toiset silmät päästä pullistuen vinkuu aivan suunniltaan kuin pikkukakarat, joilta on tikkari jäänyt saamatta. Tosiasiassa Valtteria myydään melkein yhtäpaljon, kuin muita yhteensä. Vinguttakaa nyt siitäkin, jotta miksi se kumminkin myy hyvin. Kaikilla kuiteskin tehdään niitä samoja hommia.


      • valtraralainen
        Valmetti-Ville kirjoitti:

        On pehkanan mukavaa, kun joku Valmettia kehuu(aiheesta), niin muiden merkkien omistajat haukkuvat pää punaisena sitä. Kiva lukea kun toiset silmät päästä pullistuen vinkuu aivan suunniltaan kuin pikkukakarat, joilta on tikkari jäänyt saamatta. Tosiasiassa Valtteria myydään melkein yhtäpaljon, kuin muita yhteensä. Vinguttakaa nyt siitäkin, jotta miksi se kumminkin myy hyvin. Kaikilla kuiteskin tehdään niitä samoja hommia.

        Kuivat levyjarrut ovat Valmet 803 ongelma.jatkuva vika joka ei tule kuntoon koskaan


    • englantilaisillapärjäävä

      kyllä ainaki näitä 02 ja 03 sarjan ja vanhempiakin kyläseppävirityksia ainakin on aihettakin moittia. Nämä uudemmat mallit (volvon ja steyrin avustuksella suunnitellut) on jo paljon asiallisempia koneita.

    • Ponssehs15

      Valmetin traktoria ei meiän pihassa näy, ja jos näkyy en ole sitä itse ostanu, vaan jostain voittanu, tai saanu lahjaks. Mutta noiden moottorien kanssaon joutunu vääntämään. 411 on täys susi, oli lännen c110 linkku kaivurissa, 7000h kaks täy remonttia, kaksi kansiremonttia, viimenen täysremontti hämeen dieselissä yli 8000 e
      1500 h ja taas alkoi oirella,sitten tuli noutaja. Nyt ponssen motossa 420 DWI , ja nesteet öljyn seassa, et sitä rataa...

    • Heikkii69

      Jaa kyllä minusta vallu on paljon parempi ku mikkään verku. Olihan niitä verkussoniakkii mutta semmosia keulapainosia rotiskoja olivat missä ei ees nostolaite jaksanu nostaa täyttä takakauhallista savea ilmaan ollenkaan ja se joku 6 koneella oleva verku niin siinä oli semmonen vika ettei saanu nopeeta perää ollenkaan päälle ja aina se jätti jonnekkii tien poskeen. Minusta tääässä vallussa on just hyvä koppi koska se on kapea ja kiilamainen ja meillä on se metsäkäytössä ja se on ihan yliveto puiden välissä menemään kun ei oo se leveä lotuska verkun koppi tiellä ja valmetin kaasupoljin on hyvä miksi sitä haukutte ja hallintalaitteet sopivasti käsillä. Meillä siis nykyään metsäkoneena lähinnä ja uudesta asti ollu ja aina kovimmissa töissä. Moottorillakii on ajettu mielestäni n 11 tuhatta tuntia. Te vaan solvaatte moottoria se on hyvin vääntävä ja kestäny näin kauan niin kestääkö joku uus raktori niinkin kauaa. Epäilenpähä vaan että ei. Kyllä se on käyttäjästä kiinni että miten koneet kestää joku saa metrisen ratakiskon pätkänkii rikki alta aikayksikön. Nii ja 802sessa ei oo kaks osasta takalasia vaan yks osanen ja pienempi luukku alhaalta josta nosturin vivut sopii koppiin. Oon sillä ikäni ajanu ja paras se on kaikista mitä on ollu. Jotkut vaan saa kaiken rikki tai sitte on ollu maanantai kappaleita toisilla en tiiä

      • mfmfmfmf

        No ei massikkojen nostolaite turhan tehokas oo siitä miinus, mutta tarkkuus sitäkin parempi. Ja vaikka vanha massikkakin on aika karu niin on vaikka 500-sarjassa on esim. suodattimella varustettu tuuletin/lämmityslaite katossa, A4.236 moottori huollettuna tosi kestävä ja löytyy 2kpl 2-toimisia lohkoja (paitsi 565) mutta ei toisaalta harjateräksestä väännettyjä rappuja ym valmetin kyläseppämäisiä virityksiä.


      • No_mf

        No ne raput ei ainakaan ole kovin liukkaat, kun ovat harjateräksestä muotoillut. Ehkä siksi harjateräksestä.


      • Anonyymi

        Kyllähän siinä Valmetissa on eväät metsässä liikkumiseen...hyvätkin.
        Peltotouhuissa pärjää Massikalla.
        Massikan keulapainoinen olemus oli lähinnä lumitouhuissa myrkkyä, jos ei ollut riimuja rattaissa.


    • Siinäpämuutamia

      Järeä rakenteinen voimakas vetoinen vääntävä hyvät vaihteet hyvä ajettava koppi hyvä metsäajossa ja muuallakin komea ulkonäkö hyvät äänet hyvä ergonomia ja todella ketterä ja vahva

      • sardiinipurkki

        Hyvä metsäajossa? Istut ratin päällä polvet suussa jos haluat käyttää kuormainta ilman että selkäranka on korkkiruuvilla. En näe mitään haittaa siitä että olisivat aikoinaan tehneet pari numeroa isomman kopin.


      • mfmfmfmf

        Joo en oo koskaan ymmärtäny sitä valmetin 02-sarjan hytin ylistämistä. Hemmetin ahdas, lasittomat ovien alareunat, naurettava takalasiviritys ja suodattimeton puhallin/lämmityslaite niin puhaltaa kaikki oravaa pienemmät hyttiin.
        Toki muutkin saman aikakauden hytit on karuja mutta ei muiden merkkien hyttiä yleisesti kehutakkaan.

        Ei se mua haittaa jos joku näistä tykkää, mutta jos joskus hankin tämän ikäkauden traktorin niin valmetti ei oo edes vaihtoehto vaikka kuinka hyvä yksilö olisi tarjolla.


      • No_mf
        mfmfmfmf kirjoitti:

        Joo en oo koskaan ymmärtäny sitä valmetin 02-sarjan hytin ylistämistä. Hemmetin ahdas, lasittomat ovien alareunat, naurettava takalasiviritys ja suodattimeton puhallin/lämmityslaite niin puhaltaa kaikki oravaa pienemmät hyttiin.
        Toki muutkin saman aikakauden hytit on karuja mutta ei muiden merkkien hyttiä yleisesti kehutakkaan.

        Ei se mua haittaa jos joku näistä tykkää, mutta jos joskus hankin tämän ikäkauden traktorin niin valmetti ei oo edes vaihtoehto vaikka kuinka hyvä yksilö olisi tarjolla.

        Tuon ajan Mf:n koppi muistutti lähinnä kultakaloille tarkoitettua akvaariota. Nostolaite todellakin aika urvelo. Naapuri osti hyvännäköisen 575:n markkikoneeksi, kuvitteli kylvöaikana nostolaite kylvökoneen veturiksi. Noo, 2,5m simultaan ei voi laittaa laatikoita täyteen tavaraa. Puoli täyttöisenä meneskelee.


      • mfmfmfmf

        Kummasti vaan nykyään mones raktorissa koko hytin sivu aukeaa ovena, massikka oli aikaansa edellä. Eihän se 500-sarjan hytti mikään luxus ole mutta kummasti sellaisella tuli ajettua tuhansia tunteja. Jos 2.5 simulta ei nouse niin jotakin vikaa täytyy olla, ei se nostolaite niin heikko oo. Jos joutuisin 02-sarjan valmetilla peltotyöt tekemään niin tilaisin samantien puuntaimet joka pellolle koska muutamia tunteja mitä on parilla eri 702:lla ajanu niin eieieiiiiiiiii!!!


    • Alipalipilipali

      No joo eiköhän nämä jo oo tullu selväksi ja lopetetaan tämä kommentointi kun on ketju ollu ajankohtainen vuonna 2005 ja aletaan kommentoimaan muita raktoreita esimerkiksi vanhoja ferkuja kun tuntuu että joku kymmeniä vuosia sitten ajankohtainen asia on ollutta ja mennyttä ei viitsi enää kirjotella eiköhän se jo oo ostanu sen tai site ei. Vähä sama asia ku joku kysyis 80 luvulta että mikä lada on hyvä niin ei sitä enää oo järkee vastata koska siitä on jo niin kauan

      • cccccppppp

        1200 lada on hyvä. Väri punainen ja kampi edessä. Sopii tänne rattoripalstallekin kun kulkee kuin traktori savitiellä kohti proletariaatin voittoa.


    • 800

      Valmet on traktorien LADA!

      • antaanytollajo

        ja massikka trabant


    • VTR-59

      Ihan ok pihakone 702 Vallu on esim. lumenauraukseen ja tehoa on tarpeeksi ilman turboakin. On ainakin mukavampi käyttää, kuin entinen 165 massikka ja parempi käynnistymään kylmässä lämpimämpi ohjaamo

    • PotaskaaOn

      Älä iske käsiäs p.skaan.

    • Anonyymi

      Täällä onvain pelkkiä trolleja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe