Hei!
Millainen olisi hyvä perus "kotiapteekki" eteeristen öljyjen osalta? Esimerkiksi 5-10 öljyä, jotka olisivat hyvä olla olemassa (eukalyptus, laventeli, teepuu...)
Kiitos vaivannäöstä vastaajille!
"Kotiapteekki"
6
1395
Vastaukset
- jenni
hei!
Itse teen melko paljon erilaisia hierontoja,kääreitä ym. mutta jos öljyjä käyttää vähän, niitä ei kannata ostaa paljon (vanhenevat).
Olisi myös hyvä ottaa juuri ne omat tarpeet huomioon, koska öljyillä on hyvin erilaisia vaikutuksia kehoon.
Muistathan että ostat myös perushierontaöljyn tms johon öljyä sekoitat, mikäli käytät sitä ihoon (esim.hieronnat). Laimennusohje on seuraava: ruokalusikalliseen perusöljyä lisätään 2-4 tippaa eteeristä öljyä.(vaihtelee öljyn mukaan).
Itse suosittelisin Sinulle näin alkajaisiksi esim. eukalyptusta, greippiä, piparminttua, laventelia, mandariinia, patsulia basilikaa ja/tai appelsiinia.
Mutta kuten sanoin, tarpeet eri ihmisten välillä vaihtelevat, ja jokainen on omien tarpeidensa paras asiantuntija.
Hinnoista voin sanoa sen verran,että ne vaihtelevat melkoisesti sen mukaan kuinka yleinen on tämä kasvi (jasmiini 23,90e, appelsiini 5,20e).
Itse tilaan öljyt netistä www.hyvinvoinnin.fi ja öljyt ovat kotimaisen frantsilan luomutilan valmistamia. Olen havainnut ne käytössä hyviksi.
Minulle voi lähettää mailia ja yritän vastailla, mutta tosiaan en ole ammatiltani aromaterapeutti, vaan teen sitä tutuille ja omalle perheelle, ja olen öljyihin aivan ihastunut!!
Terkuin
Jenni [email protected] - Apteekkariko
Ton eetterin kanssa on oltava varovainen, siitä tulee aika urvelo olo. Jos haistelee niin alkuksi pieniä hatseja ettei taju lähde eikä siitä sitten mitään iloa ole. En voi suositella sen kanssa pelaamista mutta jos haluat niin omalla vastuulla.
Poppersit voi olla kivempia jos haluu jytinää. - taina
Teepuu sopii iholle mm.hyönteisten pistoihin haavan puhdistukseen, akneen ja flunssa-aikaan tuoksulyhtyyn, eukalyptus myös lyhtyyn flunnsa aikaan.Laventeli on monikäyttöinen varsinkin ihonhoidossa ja palovammoissa.Sitruöljyt pitää käyttää puolessa vuodessä, ne eivät kestä säilytystä, muut käyvät kyllä pitkänkin aikaa.Muista myös pohjaöljy, jos teet hierontoja.10ml pohjaöljyä ja 3 tippaa eteeristä öljyä ja lapsille 1 tippa 20 ml sekoitettuna.Olen aromaterapeutti
- kristalli_peikkio
Löysin googlen kautta perheyrityksen sivun http://www.aduki.fi/eteer.htm, joka myös myy eteerisiä öljyjä ja kertoo mielestäni hyvin seikkaperäisesti, mitä aromaterapia on ja kuinka sitä voi hyödyntää.
Sivustolla voit itsenäisesti tutustua kaikkiin eri "tuoksu"vaihtoehtoihin. Itse olen vain käyttänyt selkäkipuun eteerisiä öljyjä, mutta olen tainut hurahtaa ;)
Suosittelen sivustolla käyntiä yleistiedon puutteeseen tai täydennykseen.- ap-teekkari-ko
Mä löysin venäläisen yrttejä jalostavan perheyrityksen mutta ne kielsi hiiskumasta mitään.
- lisää
rosmariini (lihaskivut ja keskittyminen), kataja (nesteet ja lihaskivut), piparminttu (tulehdukset), bergamotti (mieliala ja iho) ja sitruuna (huono verenkierto, siivous) kuuluvat mainitsemiesi lisäksi omaan kotiapteekkiini. Ota omaan käyttöösi tuoksu, johon tunnet mieltymystä. Basilika on oma lempituoksuni, mutta tuoksu on vahva, ei passaa laittaa liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185403MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182808- 122530
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6012063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1251786Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701362Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421345Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31128Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3991077Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641067