"Kotiapteekki"

tyttönen

Hei!
Millainen olisi hyvä perus "kotiapteekki" eteeristen öljyjen osalta? Esimerkiksi 5-10 öljyä, jotka olisivat hyvä olla olemassa (eukalyptus, laventeli, teepuu...)
Kiitos vaivannäöstä vastaajille!

6

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenni

      hei!

      Itse teen melko paljon erilaisia hierontoja,kääreitä ym. mutta jos öljyjä käyttää vähän, niitä ei kannata ostaa paljon (vanhenevat).

      Olisi myös hyvä ottaa juuri ne omat tarpeet huomioon, koska öljyillä on hyvin erilaisia vaikutuksia kehoon.

      Muistathan että ostat myös perushierontaöljyn tms johon öljyä sekoitat, mikäli käytät sitä ihoon (esim.hieronnat). Laimennusohje on seuraava: ruokalusikalliseen perusöljyä lisätään 2-4 tippaa eteeristä öljyä.(vaihtelee öljyn mukaan).

      Itse suosittelisin Sinulle näin alkajaisiksi esim. eukalyptusta, greippiä, piparminttua, laventelia, mandariinia, patsulia basilikaa ja/tai appelsiinia.

      Mutta kuten sanoin, tarpeet eri ihmisten välillä vaihtelevat, ja jokainen on omien tarpeidensa paras asiantuntija.

      Hinnoista voin sanoa sen verran,että ne vaihtelevat melkoisesti sen mukaan kuinka yleinen on tämä kasvi (jasmiini 23,90e, appelsiini 5,20e).

      Itse tilaan öljyt netistä www.hyvinvoinnin.fi ja öljyt ovat kotimaisen frantsilan luomutilan valmistamia. Olen havainnut ne käytössä hyviksi.

      Minulle voi lähettää mailia ja yritän vastailla, mutta tosiaan en ole ammatiltani aromaterapeutti, vaan teen sitä tutuille ja omalle perheelle, ja olen öljyihin aivan ihastunut!!

      Terkuin
      Jenni [email protected]

    • Apteekkariko

      Ton eetterin kanssa on oltava varovainen, siitä tulee aika urvelo olo. Jos haistelee niin alkuksi pieniä hatseja ettei taju lähde eikä siitä sitten mitään iloa ole. En voi suositella sen kanssa pelaamista mutta jos haluat niin omalla vastuulla.

      Poppersit voi olla kivempia jos haluu jytinää.

    • taina

      Teepuu sopii iholle mm.hyönteisten pistoihin haavan puhdistukseen, akneen ja flunssa-aikaan tuoksulyhtyyn, eukalyptus myös lyhtyyn flunnsa aikaan.Laventeli on monikäyttöinen varsinkin ihonhoidossa ja palovammoissa.Sitruöljyt pitää käyttää puolessa vuodessä, ne eivät kestä säilytystä, muut käyvät kyllä pitkänkin aikaa.Muista myös pohjaöljy, jos teet hierontoja.10ml pohjaöljyä ja 3 tippaa eteeristä öljyä ja lapsille 1 tippa 20 ml sekoitettuna.Olen aromaterapeutti

    • kristalli_peikkio

      Löysin googlen kautta perheyrityksen sivun http://www.aduki.fi/eteer.htm, joka myös myy eteerisiä öljyjä ja kertoo mielestäni hyvin seikkaperäisesti, mitä aromaterapia on ja kuinka sitä voi hyödyntää.
      Sivustolla voit itsenäisesti tutustua kaikkiin eri "tuoksu"vaihtoehtoihin. Itse olen vain käyttänyt selkäkipuun eteerisiä öljyjä, mutta olen tainut hurahtaa ;)
      Suosittelen sivustolla käyntiä yleistiedon puutteeseen tai täydennykseen.

      • ap-teekkari-ko

        Mä löysin venäläisen yrttejä jalostavan perheyrityksen mutta ne kielsi hiiskumasta mitään.


    • lisää

      rosmariini (lihaskivut ja keskittyminen), kataja (nesteet ja lihaskivut), piparminttu (tulehdukset), bergamotti (mieliala ja iho) ja sitruuna (huono verenkierto, siivous) kuuluvat mainitsemiesi lisäksi omaan kotiapteekkiini. Ota omaan käyttöösi tuoksu, johon tunnet mieltymystä. Basilika on oma lempituoksuni, mutta tuoksu on vahva, ei passaa laittaa liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe