Vauvaa tekemässä.

-A-

Lopetin pillereiden syömisen viime lauantaina (29. pvä). Tai oikeastaan en enää jatkanut niiden ottamista viikon normaalin tauon jälkeen. (Söin Meliane-pillereitä vähän yli 3 vuotta). Tarkoituksena on siis tehdä lapsi. Nyt olisi kysyttävää asioista...

Ensinnäkin, kuinka pian mun on mahdollista tulla raskaaksi? Entä mikä on todennäköinen aika, ennen kuin onnistaa? Tiedän, että noi asiat riippuu hyvin paljon ihmisestä, mut olis kiva saada vähän jotain "suuntaa antavaa"... Onkos muuten totta, että menkat pitäisi tulla, ennen kuin raskaaksi tulo on mahdollista? (Olihan mulla toki menkat, kun pillerit lopetin).

Sitten olis kiva tietää, miten elimistön pitäis reagoida tähän "pillerittömyyteen"...? Järkkyykö hormonitasapaino paljon? Sen olen ainaki huomannu, et tunteet on pinnassa". Tiedä sitten johtuuko se pillereiden lopetuksesta vai kaikesta siitä odotuksesta ja toivomisesta mitä tähän liittyy...

Vielä pitäis tietää, et kuinka pian yhdynnän jälkeen näkyy testissä, jos olen raskaana?

Jos jollakulla on hyviä vinkkejä tai mielessä asioita, jotka mun olis hyvä tietää, niin kertokaa! Kaikki neuvot ovat tervetulleita! Tää on niin uutta... Niin ja myöskin vinkit, jotka voisivat auttaa tätä tulevaa isukkia, ovat tervetulleita! Kiitoksia kovasti, jos joku viittii auttaa!

19

9264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B

Aikaa menee ehkä kuukaudesta puoleen vuoteen. Riippuu
      monesta asiasta. Tärkeintä on, että parittelette oikein
      kunnolla juuri silloin, kun olet
      kiimassa ja vastaanottavainen.
      Naisen oma voimakas orgasmi voi auttaa munasolun irtoamisessa juuri oikealla
      hetkellä, mutta ilmankin tulee raskaaksi.

Muut kysymykset ovat epäolennaisia. Testeillä ym. lääketieteellisellä teorialla
      ei kannata päätään vaivata. Rentoudu ja levitä jalkasi -siitä se lähtee!

• C

Jopas on asiattomasti kirjoitetua ja lähes kokonaan asiatontakin tarinaa!!!!! Oletko eläimiinsekaantuja, kun puhut asioista aivan eläinten toiminnan näkökulmasta?

• B
        C kirjoitti:

Jopas on asiattomasti kirjoitetua ja lähes kokonaan asiatontakin tarinaa!!!!! Oletko eläimiinsekaantuja, kun puhut asioista aivan eläinten toiminnan näkökulmasta?

Joo, tehkää ne lapsenne vaikeimmalla mahdollisella tavalla.
        Kirjoista lukemalla se onnistuu parhaiten ja testejä
        pitää tehdä usein. Lisäksi siistein tapa sittenkin
        on keinohedelmöitys, koska se tehdään steriilissä ympäristössä ja
        vältetään kaikki "eläimellisyys".

• mössöä

"Aikaa menee ehkä kuukaudesta puoleen vuoteen."

Tämä on todella yksilöllistä. Aina ei edes puoli vuotta riitä, vaan raskaaksituleminen kestää paljonkin kauemmin. Eli ei kannata vaipua epätoivoon, vaikka joutuisi odottamaan.

"Tärkeintä on, että parittelette oikein kunnolla"

Kylläpä raskaaksi tulee, vaikka ei niin kovin kunnollakaan parittelisi. Jokainen voi hoitaa yhdyntänsä tasan haluamallaan tavalla, mutta ei kannata stressata liikaa.

"...kun olet kiimassa..."

Naisilla ei ole mitään erillistä kiima-aikaa, vaan rakastella voi milloin vain kumpikin osapuoli sitä haluaa.

"Naisen oma voimakas orgasmi voi auttaa munasolun irtoamisessa juuri oikealla hetkellä,"

Mistäs olet tällaisen kummallisen väitteen keksinyt. Munasolu irtoaa silloin, kun se on biologisesti kypsynyt sopivaksi onpa nainen sitten yhdynnässä tai ei.

"...mutta ilmankin tulee raskaaksi..."

Siis ilman munasolun irtoamistako muka? Luepa vähän biologiaa.

"...lääketieteellisellä teorialla ei kannata päätään vaivata."

Suosittelen, että vaivaisit sen verran, että oppisit edes perusasiat naisen anatomiasta ja fysiologiasta.

"Rentoudu ja levitä jalkasi -siitä se lähtee!"

Tämä oli ainoa järkevä ja kunnollinen ajatus koko vuodatuksessasi!

• mamma-liina

Kun itse lopetin pillerit, olin kuullut jostakin että pitäis pitää kk "puhdistautumis" aika ennenkuin antaa mahdollisuuden tulla raskaaksi. Eli meillä oli pillereiden jälkeen kk kortsuaikaa ja sitten vasta alettiin yrittää. Raskaaksi tulin heti, eli kuukautisia ei sitten enää tullut.
      Kavereistani muutama on tullut heti raskaaksi, muutamalla on mennyt vuosi, yhdellä kaksikin vuotta. Kuukausia muutamalla.
      Sen olen huomannut että mitä enemmän stressaa lapsen "tekemisestä" se kestää kauemmin. Jos on kova stressi ei tule kuukautisiakaan, että se vaikuttaa aika paljon millä mielellä elämän kohtaa.
      Kannattaa nauttia tästä vaiheesta kun "yritätte", se on oikeesti aika kiihottavaa ja ihanaa. Älä missään nimessä ostele mitään testejä ennenkuin kuukautiset on ainakin 3vkoa myöhässä, siitä ei tuu kun paha mieli jos on kokoajan testaamassa.
      Olen tehnyt elämässäni vaan yhden testin ja se oli positiivinen, näin asia säilyy mukavana.
      Kuukautiskierto voi heittelehtiä sulla muutenkin pillereiden jälkeen ja "viilisten" mukaan 1-2vkoa.
      Lopeta tupakointi äläkä käytä alkoholia, itse kyllä join saunakaljaa "kolmosta" sillon tällön 1 pullon ja punaviiniä jouluaterialla 2 lasia.
      Nuku paljon ja haaveile kaikesta ihanasta niin elimistösi saa rauhan ja valmistautuu kantamaan lasta.
      HURJASTI ONNEA YRITYKSELLE!!

• IItu

Itselläni on kulunut pillereiden lopettamisesta kaksi vuotta, jonka jälkeen olen 3 Terolut kuuria siisi keltarauhaskuuria syönyt kun loppui kuukautisetkin pillereiden myötä. Elopaino ym. kaikki elimistössä pysynyt stabiilina vaan raskaudesta ei ole merkkiäkään. Edellinen keltarauhaskuuri oli 4 vkoa sitten tuli normaalisti kuurin loputtua kuukautiset vaan jälleen kerran nämä ns. toiset kuukautiset ovat myöhässä. Mahdollisuus raskauteen minulla on aina koska yritämme lasta jatkuvasti... vaan on se turhauttavaa kun joutuu aina tekemään testin kun kuukautiset jää pois. Testejä on tehty kymmenittäin ja lääkäreissä rampattu kaikki on negatiivista.

• janetta

2 viikkoa ennen kuukautisia on noin vuorokauden mittainen aika kun munasolu hedelmöittyy, jos niin on käydäkseen. Tämä aika vaihtelee kumminkin ja on mahdotonta sanoa tarkalleen. Jotkut voivat tunnistaa sen vatsa nipistyksistä tms kuulema. Siksi viikko kuukautisten jälkeen kannattaa säännöllisesti harrastaa seksiä, jos lasta on sunnittelemassa. Sperma säilyy "elossa" no 2-5 päivää naisen elimistössä ja sitä tulisi olla siellä "odottamassa", kun ovulaation aika koittaa.

Ei pidä kumminkaan masentua jos heti ei onnistu, koska se ei ole kovinkaan todennäköistä. Puoli vuotta kunnon yritystä ja sitten voi hankkiutua tutkimuksiin. Vaikka ei tavan gynegologilla käynti varmaan jo nyt haittaisi ja samalla voi kysyä tuosta lapsentekoon ryhtymisen ajoituksesta. Itse en ole syönyt koskaan pilsuja, mutta on totta että olisi odotettava jonkin aikaa ennen kuin pillereiden lopettamisen jälkeen rupeaa lapsentekoon.

Tuttujen perusteella voin sanoa, että se tunteiden ailahtelu pillereiden lopetuksen voi monella olla hyvinkin tosiasia. Parasta ehkä selittää asiasta kumppinille, että ei ihmettele mistä kiukuttelu sun muu johtuu.

Jos raskaus on alkanut, niin raskaustesti on positiivinen kuukautiset ollessa jonkin verran myöhässä. Terveyskeskuksien ja sairaaloiden testeihin kannattaa hankkiutua vasta kun kuukautiset ovat noin viikon myöhässä. Heillä testi on varmempi ja tarkempi ja näyttää siksi vasta kuukautisten ollessa todella myöhässä ja raskaushormoonia on selvästi elimistössä. Apteekista saatavia ihan luotettavia kotitestejä mainostetaan näyttävän tuloksen jo sinä päivänä kun kuukautisten olisi tullut alkaa. Tämä siis jos tarkalleen tietää milloin ne olisi pitänyt alkaa. Kierto voi heittelehtiä joillakin, pilsuja syödessähän niiden tulon tietää. Normaali kierto on 28-30 ehkä niillä main, mutta se on henkilökohtaista. Mulla 26-36, heh...

[email protected]

• -A-

...tuli pari asiallistakin vastausta. Kiitos niistä!

Nyt sitten vaan odotellaan, että tärpääkö vai ei. Ja tottakai vietetään aikaa punkassa... =) Ollaan kuitenkin miesystävän kanssa päätetty, ettei oteta asiasta mitään stressiä. Lapsi tulee, jos on tullakseen. Tosin kyllä varmasti aina tullaan pettymään, jos kuukautiset alkaa... Toiveet on kuitenkin korkealla, vaikka tiedämmekin, että tuskinpa onni heti potkaisee.

Kiitoksia vielä vastauksista (lähinnä Janetalle ja mamma-Liinalle)! Otan kyllä mielelläni vielä vastaan tietoa asiasta. Tosin tuskinpa tuo teoriatieto mua raskaaksi saa... =)

• janetta
        -A- kirjoitti:

...tuli pari asiallistakin vastausta. Kiitos niistä!

Nyt sitten vaan odotellaan, että tärpääkö vai ei. Ja tottakai vietetään aikaa punkassa... =) Ollaan kuitenkin miesystävän kanssa päätetty, ettei oteta asiasta mitään stressiä. Lapsi tulee, jos on tullakseen. Tosin kyllä varmasti aina tullaan pettymään, jos kuukautiset alkaa... Toiveet on kuitenkin korkealla, vaikka tiedämmekin, että tuskinpa onni heti potkaisee.

Kiitoksia vielä vastauksista (lähinnä Janetalle ja mamma-Liinalle)! Otan kyllä mielelläni vielä vastaan tietoa asiasta. Tosin tuskinpa tuo teoriatieto mua raskaaksi saa... =)

en tiedä painostasi, mutta sanon nyt tämänkin. Pieni ylipaino ei sotkene asioita, mutta reilu ylipaino tai sitten vastaavasti alipaino voi pistää hormoonitoiminnan sekaisin. Kuten tuossa aiemmin oli kirjoitettu, niin höseltämällä ja jatkuvalla huolehtimisella ja ajattelemisella ei lasta aikaan saa. Luonto loppujen lopuksi sen hoitaa.

Aikoinaan itselle edellisen kihlattuni kanssa lasta yritäessä, oli hirveä shokki ne aivan ensimmäiset kuukautiset. Siihen kannattaa varautua, olisi ollut kiva minusta ainakin jos joku olisi aikoinaan minulle tämän sanonut. Varoittanut hieman. Makasin sängyllä ja itkin. Kolmen kuukauden päästä tulin raskaaksi, mutta kuukauden parin päästä sain keskenmenon. Ymmärsin silloin lähteä miehen luota, koska eis iitä mitään olisi tullut. Pitemmän päälle hänen vanhempansa olisivat pitäneet huolen siitä. Että surullista, mutta siitä tuli jotain hyvväkin, koska tämä siinä vaiheessa entinen avomies tutustutti meidän eron jälkeen minut välitttömästi eräälle toiselle (kieltämättä outoa, koska hän todellakin hommasi meidät yhteen tarkoituksella!) Monet ajatteli että liian pian, mutta tässä ollaan silti yli 7 vuotta myöhemmin. Muutaman kuukauden eroa lukuunottamatta, jonka jälkeen sunniteltiin häitä, jotka oli vajaa vuosi sitten. Me on yritetty jo yli 5 vuotta, mulla on todennäköisesti ylipainosta johtuen nuo hormoonit sekaisin, mutta jospa se siitä. Muuta vaihtoehtoa kun ei auta rueta edes ajattelemaan...

• -A-
        janetta kirjoitti:

en tiedä painostasi, mutta sanon nyt tämänkin. Pieni ylipaino ei sotkene asioita, mutta reilu ylipaino tai sitten vastaavasti alipaino voi pistää hormoonitoiminnan sekaisin. Kuten tuossa aiemmin oli kirjoitettu, niin höseltämällä ja jatkuvalla huolehtimisella ja ajattelemisella ei lasta aikaan saa. Luonto loppujen lopuksi sen hoitaa.

Aikoinaan itselle edellisen kihlattuni kanssa lasta yritäessä, oli hirveä shokki ne aivan ensimmäiset kuukautiset. Siihen kannattaa varautua, olisi ollut kiva minusta ainakin jos joku olisi aikoinaan minulle tämän sanonut. Varoittanut hieman. Makasin sängyllä ja itkin. Kolmen kuukauden päästä tulin raskaaksi, mutta kuukauden parin päästä sain keskenmenon. Ymmärsin silloin lähteä miehen luota, koska eis iitä mitään olisi tullut. Pitemmän päälle hänen vanhempansa olisivat pitäneet huolen siitä. Että surullista, mutta siitä tuli jotain hyvväkin, koska tämä siinä vaiheessa entinen avomies tutustutti meidän eron jälkeen minut välitttömästi eräälle toiselle (kieltämättä outoa, koska hän todellakin hommasi meidät yhteen tarkoituksella!) Monet ajatteli että liian pian, mutta tässä ollaan silti yli 7 vuotta myöhemmin. Muutaman kuukauden eroa lukuunottamatta, jonka jälkeen sunniteltiin häitä, jotka oli vajaa vuosi sitten. Me on yritetty jo yli 5 vuotta, mulla on todennäköisesti ylipainosta johtuen nuo hormoonit sekaisin, mutta jospa se siitä. Muuta vaihtoehtoa kun ei auta rueta edes ajattelemaan...

Onnea vaan teidänkin yrityksille! Toivottavasti meidän ei kuitenkaan tarvi odottaa noin kauaa. Tulisin varmaan hulluks...

Mun painoni on sentään normaali. Ei liika, ei liian vähän. Mut nyt tuli hoppu, pitää lähtee hakemaan "isukkia" töistä...

• Pronomini

Kalenteri ja realistinen tieto kehon toiminnoista auttaa paikallistamaan parhaimman ajankohdan yhdynnälle. Tietoa saa netistä, alan kirjoista ja alan asiantuntioilta. MUTTA haluatteko kellottaa sukupuolielämänne ja odottaa menkkoja joka kerta pettyen yhä enemmän? Ei helvetissä, nauttikaa naimisesta ja antakaa luonnon (teidän) hoitaa asia ajan kanssa. Oma kultani tuskastui jo kolmen kuukauden kulttua ja siskonsa menetti toivonsa vuoden sisällä. Meikäkäläisellä meni "herne nenään" kun rakastelu muuttui "pakonomaiseksi" nyt tehdään meille lapsia touhuksi! Meillä meni 4kk ja siskollaan 1,5 vuotta ja tuttava pariskunnalla viisi vuotta! Eli pitäkää hauskaa ja nauttikaa, lapset tulee aikanaan...

• :O

ei tehdä. Niitä saadaan. En ymmärrä ihmisiä, jotka puhuvat "lasten tekemisestä". Lapsia ei tehdä kuin makkaroita liukuhihnalle... Lapsi on lahja, josta seuraa elinikäinen vastuu vanhemmille. Eikä omaa lastansa voi valita. Jos sitä ei tajua, on parempi ettei lapsen "tekemistä" suunnittelekaan...

• -A-

...oli kommentti. Ei niitä lapsia TEKEMÄTTÄ voi SAADA.

• sisilisko

Herranjestas sentään, ei kaikkea tarvi aina ottaa niin kirjaimellisesti! Sehän on vaan sanonta, että "ollaan päätetty tehdä lapsi". Tietysti sen voi ymmärtää monella tavalla, mutta ei siitä pitäisi nokkiinsa sentään ottaa! Tuskinpa kukaan lasta haluava nimittäin ajattelee tekevänsä lapsen samoin kuin vaikkapa villapaidan, jonka voi sitten heittää nurkkaan, kun sitä ei enää tarvitse. Voitaisiinko siis olla puuttumatta ihan joka ikiseen sanamuotoon ja keskittyä olennaiseen?

• ammattilainen
        sisilisko kirjoitti:

Herranjestas sentään, ei kaikkea tarvi aina ottaa niin kirjaimellisesti! Sehän on vaan sanonta, että "ollaan päätetty tehdä lapsi". Tietysti sen voi ymmärtää monella tavalla, mutta ei siitä pitäisi nokkiinsa sentään ottaa! Tuskinpa kukaan lasta haluava nimittäin ajattelee tekevänsä lapsen samoin kuin vaikkapa villapaidan, jonka voi sitten heittää nurkkaan, kun sitä ei enää tarvitse. Voitaisiinko siis olla puuttumatta ihan joka ikiseen sanamuotoon ja keskittyä olennaiseen?

Raadollinen tosiasia on kuitenkin se, että ihan liian monille "päätetään tehdä lapsi" ei ole vain sanonta, vaan ihan oikeasti kuvitellaan, että sen voi päättää.

Pahin esimerkki, mihin työssäni olen törmännyt, oli hyvinvoiva, akateemisesti sivistynyt pariskunta, joka tuli hakemaan aborttia selityksenään: "Me on suunniteltu elämämme ihan tarkkaan ja vielä ei talo ole ihan valmis. Se valmistuu vasta vajaan vuoden päästä ja niin me päätettiin panna lapsi alulle vasta puolen vuoden kuluttua. Kun ei se lapsi nyt mitenkään vielä voi syntyä, me halutaan abortti." Ja he toki saivat haluamansa. Sitten meni se puoli vuotta ja _yllättäen_ vaimo ei heti tullutkaan raskaaksi. Ja sitten kahden kuukauden jälkeen tultiin itkemään, kun lasta ei ala kuulua, vaikka he olivat päättäneet tehdä sen NYT.

No, tämä tietenkin oli esimerkki pahimmasta päästä, mutta lievempänä tällaista tapaa lähes viikottain.

• Tyttö24
        ammattilainen kirjoitti:

Raadollinen tosiasia on kuitenkin se, että ihan liian monille "päätetään tehdä lapsi" ei ole vain sanonta, vaan ihan oikeasti kuvitellaan, että sen voi päättää.

Pahin esimerkki, mihin työssäni olen törmännyt, oli hyvinvoiva, akateemisesti sivistynyt pariskunta, joka tuli hakemaan aborttia selityksenään: "Me on suunniteltu elämämme ihan tarkkaan ja vielä ei talo ole ihan valmis. Se valmistuu vasta vajaan vuoden päästä ja niin me päätettiin panna lapsi alulle vasta puolen vuoden kuluttua. Kun ei se lapsi nyt mitenkään vielä voi syntyä, me halutaan abortti." Ja he toki saivat haluamansa. Sitten meni se puoli vuotta ja _yllättäen_ vaimo ei heti tullutkaan raskaaksi. Ja sitten kahden kuukauden jälkeen tultiin itkemään, kun lasta ei ala kuulua, vaikka he olivat päättäneet tehdä sen NYT.

No, tämä tietenkin oli esimerkki pahimmasta päästä, mutta lievempänä tällaista tapaa lähes viikottain.

Nii ja??? Mikä se ongelma on? Lapsi ei sovi kuvioihin nyt, miksi se pitäisi silloin synnyttää?
        Ja niinku vauvakuumessa on (sun pitäis tää alan ihmisenä tietää) huoli siitä saako sitä lasta.. Abortin tehneelle avun tarjoaminen potuttaa??
        Ystäväni menee kesällä naimisiin, hän meinaa vasta loppu keväästä aloittaa vauva-rumban että selviäisi suuresta päivästä ilman mahaa.. Kelpaisiko tuokaan syyksi ammattilaiselle, joksi nimität itseäsi jos hänelle sattuisi vahinko ja tekisi abortin? Syksyllä pyytäisi apua kun ei tärppää..

• tina

... kun kysyn kannattaako minun lopettaa pillerit kohonneen verenpainen vuoksi - että HETI sen jälkeen kun LOPETTAA PILLETIT on kaikista HEDELMÄLLISIMMILLÄÄN. Koska keho on "pantannut" sitä hedelmällisyyttä sisällään.

Eli en usko väitteisiin mistään "puhdistautumisesta" tai "väli" kukaudesta. Eli jos todella haluatte laskelmoida lapsen tekoa, kannaattaa yrittää heti kun lopettaa pilletit.

Yhdelle tuttavalleni muutne kävi näin, he lopettivat pillerit ja ajattelivat, että alotellaan yrittämään... mutta raskaus olikin jo alakanut

• -A-

Kiitos vielä kaikista asiallisista vastauksista. Me jatketaan yrittämistä ja odottamista. Seuraavat menkat pitäis alkaa ens viikolla. Jännittää, vaikka en kovin todennäkösenä pidäkkään, et heti olis tärpännyt. Mut mistä sitä ikinä tietää... Toivotaan parasta!

• minttu
        -A- kirjoitti:

Kiitos vielä kaikista asiallisista vastauksista. Me jatketaan yrittämistä ja odottamista. Seuraavat menkat pitäis alkaa ens viikolla. Jännittää, vaikka en kovin todennäkösenä pidäkkään, et heti olis tärpännyt. Mut mistä sitä ikinä tietää... Toivotaan parasta!

Jätin pillerit pois helmikuussa, ja siitä lähtien olemme yrittämeet vauvaa. Luonnollisesti olen samalla etsinyt faktatietoa asiasta, joten tässä tulee. Ehkäisyn lopettamisen jälkeen vauvaa yrittävistä naisista 80 % tulee raskaaksi ensimmäisen vuoden sisällä, 10 - 15 % kahden vuoden sisällä. Nainen voi tulla raskaaksi vain ovulaation aikana, joka puolestaan on 14 pv ennen seuraavien kuukautisten laskettua alkamista. Jos siis kiertosi on esim. 21 pv, viikko kuukautisten alkamisen jälkeen, jos 32 pv, 2½ viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta. Ovulaatioajankohdan mittaamisesta ei sinänsä ole kauheasti hyötyä, koska spermaa pitäisi olla elimistössä valmiina ovulaatiohetkellä. Paras rakasteluajankohta olisi siis ovulaatiota edeltävä päivä! Pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiskierto saattaa kuitenkin heitellä rajustikin, joten varmin konsti on rakastella 3 - 4 kertaa viikossa (vähintään :-) ).
        Raskauden kolme ensimmäistä kuukautta ovat kriittisimmät, peräti 10 % raskauksistä päättyy keskenmenoon tuona aikana. Luku voi olla suurempikin, koska monet eivät alkuvaiheessa välttämättä tiedä olevansa raskaana. Itse koin valitettavasti kanssa alkuvaiheen keskenmenon 3 viikon kohdalla, ja se oli aika rankka paikka.
        Alkoholia, tupakkaa ja huumeita kannattaa välttää, samoin ruokavaliota on ehkä syytä rustata terveellisempään suuntaan.
        Jos osaat englantia hyvin, niin osoitteesta www.parentsplace.com saa tosi paljon hyödyllistä tietoa, vaikkei vielä raskaana olisikaan.
        Ilmoittele vaikka tällä palstalla edistymisestäsi, pidän peukkuja =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe