Paskantärkeät ihmiset

( Yleismies )

Jokainen meistä ymmärtää paskantärkeän ihmisen vähän eri tavalla, sillä arviointi riippuu myös omasta arvomaailmasta ja arvostuksista. Muutamia tunnusmerkkejä voin sanoa ihmisistä, joita minä pidän paskantärkeinä.

Paskantärkeät ihmiset seuraavat usein hyvinkin tarkasti muotia ja muotiharrastuksia ja yrittävät olla kiinni ajassa "tyhmempiä ihmisiä" paremmin, vaikka rahaa heillä ei siihen olisikaan. Illanistujaisissakin paskantärkeät ihmiset yrittävät äänekkäästi lausua trendikkäitä mielipiteitä kulttuurista ja kaikista maailmantapahtumista, vaikka heillä ei olisi riittäviä tietoja asioista. Lapsensakin he laittavat jo nuorena hienoihin harrastuksiin ja soitto-oppiin yksityisopettajalle, vaikka koko suvussa ei ole ollut koskaan yhtään musiikkimiestä jne. jne... Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin.

Paskantärkeiden ihmisten seuraaminen erilaisissa tapahtumissa on mukavaa puuhaa. Joskus oikein keskityn tarkkailemaan heidän pätemistään ja siinä sivussa esitän tahallani tyhmempiä mielipiteitä kuin normaalisti, jotta nämä ihmiset saisivat lisää puhtia. Tällainen oikea "kannustus" saakin kaikki paskantärkeät ihmiset yltämään huippusuorituksiin kaikien meidän tavallisten kansalaisten yhteiseksi iloksi.

Kokemukseni mukaan tietyillä ammattiryhmillä on toisia suurempi vaara sairastua tähän hauskaan ( ympäristölle hauskaa tuottavaan) tautiin. Monet opettajat ja lääkärit ovan usein luonnostaan paskantärkeitä, mutta tekniikan miehet ovat lähes poikkeuksetta rentoja veikkoja hautaan asti, vaikka he olisivat kuinka korkeassa asemassa yhteiskunnassa. Oikea teekkarihenki tulee esiin vielä vanhanakin.


PS. Piti kirjoittaa väärällä nimimerkillä, sillä en päässyt rekisteröidyllä nimimerkillä sisälle.

32

2643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välikysymys

      että miten luonnevikasesta pääsee parhaiten eroon?Jos ei voimat enää riitä pönkittää hänen mahtavuuttaan.

    • Marion.T

      Miksi kadehtia ketään, sillä kateus tuosta kirjoituksestasi tuntuu läpi kuitenkin paistavan.

      Ihmiset ovat hyvin erilaisia, jotkut rentoja toiset niitä paskantärkeitä.
      Jos se heille onnea antaa niin mikä siinä sitten mättää?

      Ihmisillä on kaikilla hyvin erilaiset mielipiteet ja ajatukset elämästä. Toisille raha ja maine on tärkeämpää kuin mikään muu. Se on heidän elämänsä, ja minun puolestani saavat sen elää kuten haluavat, ei se ole minulta pois.

      On ihmisiä jotka aliarvioivat toisia, mutta eikös tuo sinunkin kirjoituksesi siihen viittaa - että aliarvioit noita "paskantärkeitä" ihmisiä.
      Ihmisiä he silti ovat - paskalla käyvät kuten taviksetkin ja yhtä pahalta se paska haisee niillä kuin muillakin.

      Elä ja anna toisten elää kuten kukin haluaa, minua ei häiritse tippaakaan onko ihminen paskantärkeä vai tavis.

      Sattumalta tunnen erään joka sopii hyvin kategoriaasi, hän on leikkaava sydänlääkäri ja todella hyvä työssään, ja vaikka puheet ja eleet ovatkin aika mahtailevia, niin hän on oikeasti ihan mukava tyyppi.
      Jos joutuisin sydänleikkaukseen, niin haluaisin ehdottomasti hänet leikkaamaan - mahtailustaan huolimatta.

      • Herra-47

        Olen hyvin pitkälti samaa mieltä kanssasi.

        Jos tosissaan alkaisi kadehtia, siitä ei tulisi loppua ollenkaan ja sitten olisi kamalassa kierteessä. Näyttää vaan olevan että jotkut suorastaan haluavat moiseen?

        Sanovat että langat ovat omissa käsissäsi. Pitää paikkansa; työläisperheen lapsena minulle annettiin kaikki mahdollisuudet, en vaan osannut niitä tyhmyyksissäni käyttää.

        Lakkiaispäivänä olin lakiton, eikä seuraavana syksynä sen paremmalta näyttänyt.

        Vaan ihan hyvin on käynyt; harja kourassa aloitin, eikä siinä kauaa mennyt kun olin ihan "miesten töissä."

        Innostus ja halu nähtiin, ja nyt keski-ikäisenä saa keskipalkkaisena työskennellä, palkkalistan yläpäässä.

        Toki se vaatii uhrauksia joskus viikonloppuisinkin, jopa Jouluna, vaan mitä siitä.

        Pääasia on että jotenkin pärjää, ja että vaate-, ja ruokavarasto on jonkinmoisessa kunnossa.

        Mitäpä sitä muuta..hyvin näinkin.


      • Mariella

        Tuskimpa on kateutta,on asioita
        ja ihmisiä joista voi olla ihann
        erimieltä,yritä eroIttaa ne toisis-
        taan.. =)

        Mut lämmintä syksyn jatkoa
        kaikille tasapuolisestii!!


      • sin city

        miten ihmeessä sä onnistuit kateuden tuosta esiinkaivamaan? Ei paskantärkeys ole rennon, eikä taviksen vastakohta. Paskantärkeä ihminen mahtailee yleensä saavutuksilla, joihin ei itsellä ole osaa ei arpaa. Tietää asioista vähemmän kuin antaa ymmärtää. Siinä mielessä ontuu tuo sydänkirurgin esiinvetäminen.


      • Marion.T
        sin city kirjoitti:

        miten ihmeessä sä onnistuit kateuden tuosta esiinkaivamaan? Ei paskantärkeys ole rennon, eikä taviksen vastakohta. Paskantärkeä ihminen mahtailee yleensä saavutuksilla, joihin ei itsellä ole osaa ei arpaa. Tietää asioista vähemmän kuin antaa ymmärtää. Siinä mielessä ontuu tuo sydänkirurgin esiinvetäminen.

        rinnasti paskantärkeyden muunmuassa lääkäreihin - siitä tuo lääkärituttavani tuohon tuli.

        Usein mahtailu on epävarmuuden merkki, ei niinkään paskantärkeyden. Jos ei ole mitään, niin kai sitten on hauska edes kehuskella - mutta mitä sitten, jokainenhan meistä saa kehua omia saavutuksiaan - joillekin hyvinkin pieni saavutus on valtava askel.
        Toisista se saattaa kuulostaa turhalta kehumiselta, mutta itse kehujalle se voi olla maailman tärkein asia sillä hetkellä.

        Suomalaiset ovat yleensäkin "anteeksi että olen olemassa" ihmisiä. Paljon enemmän tarvittaisiin itsevarmuutta, tuntuu että sen puute on jo kohta kansansairaus.....


      • Anonyymi
        Marion.T kirjoitti:

        rinnasti paskantärkeyden muunmuassa lääkäreihin - siitä tuo lääkärituttavani tuohon tuli.

        Usein mahtailu on epävarmuuden merkki, ei niinkään paskantärkeyden. Jos ei ole mitään, niin kai sitten on hauska edes kehuskella - mutta mitä sitten, jokainenhan meistä saa kehua omia saavutuksiaan - joillekin hyvinkin pieni saavutus on valtava askel.
        Toisista se saattaa kuulostaa turhalta kehumiselta, mutta itse kehujalle se voi olla maailman tärkein asia sillä hetkellä.

        Suomalaiset ovat yleensäkin "anteeksi että olen olemassa" ihmisiä. Paljon enemmän tarvittaisiin itsevarmuutta, tuntuu että sen puute on jo kohta kansansairaus.....

        Ja tuollaiset tittelinkumartajat, kuten "Marion.T", ne vasta ärsyttäviä ovatkin!


      • Anonyymi
        Mariella kirjoitti:

        Tuskimpa on kateutta,on asioita
        ja ihmisiä joista voi olla ihann
        erimieltä,yritä eroIttaa ne toisis-
        taan.. =)

        Mut lämmintä syksyn jatkoa
        kaikille tasapuolisestii!!

        Vihreitten ohisalo ampuu asioiden ohi.
        Puhuu ja toteuttaa lapsellisuuksia, vihreät energiaverot, kannabiksen vapaa käyttö , lisäkorvausten lopettaminen työnteosta ja yritys muuttaa naiset ja miehet samanlaisiksi(sukupuolitasaarvo).
        Kaikki esitykset kuin teinien tekemiä, aikuisuudesta ja realismista ei tietoakaan.

        Tämä ohisalo puoluetovereineen veti elintason alas (autoja ei voi käyttää, jopa lämmityksessä pakko säästää) lisäksi on alkamassa lama joka tappaa tuhansittain suomalaisia.
        Sossuvihreet EUn tukemana sai aikaiseksi hävityksen joka pudotti suomen. Ö.


        😅😅😅😅😅😅🤣🤣🤣🤣😂😂😂
        ryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreitten ohisalo ampuu asioiden ohi.
        Puhuu ja toteuttaa lapsellisuuksia, vihreät energiaverot, kannabiksen vapaa käyttö , lisäkorvausten lopettaminen työnteosta ja yritys muuttaa naiset ja miehet samanlaisiksi(sukupuolitasaarvo).
        Kaikki esitykset kuin teinien tekemiä, aikuisuudesta ja realismista ei tietoakaan.

        Tämä ohisalo puoluetovereineen veti elintason alas (autoja ei voi käyttää, jopa lämmityksessä pakko säästää) lisäksi on alkamassa lama joka tappaa tuhansittain suomalaisia.
        Sossuvihreet EUn tukemana sai aikaiseksi hävityksen joka pudotti suomen. Ö.


        😅😅😅😅😅😅🤣🤣🤣🤣😂😂😂
        ryhmään.

        Mitä virkaa on sellaisella elintasolla, joka tulee / saadaan aikaan maailman luonto pilaamalla ja sen luonnonvarat loppuun kuluttamalla? - Nm. Avarru


    • tukkusutija

      olenkin. ettäs tiedät. kansakoulupohjalla seurustelen hekevästi seurapiireissä tekniikan ihmelasten kaa. vaikken heitin jutuista mitään selvää saa.

      muija mul on joku tohtori (ei lääketieteen, ei hartaus tai opetusalan). sen kaveritkin on desantteja ja tohtoreita, jokin rehtorikin. ei yhtään dibl inssiä tms.

      ja heittäydyn keskusteluihin asioista, joita en ymmärrä kuten tämä avasus ja lausun viisauksia iloksesi.

      lapset ovatten yksityisessää muskarissa ja käyvätten pioanotunilla vaikka suvussa ei ole kuin krapula-aamujen balalaikkasoittaja.

    • Pirre*

      v i i s a a n ihmisen ei tarvitse korostaa itseään keppihevosilla...

    • Korpisoturi

      Minusta kaikest eniten paskantärkeitä on täti-ihmiset jotka ratsastavat lastensa ansioilla. "Olen niin hyvin kasvattanut ja olen niin hyvä kasvattaja" Ikäänkuin lapset, jotka ei ole korkeakoulu sivistyksellä varustettu, eivät olisi yhtä arvokkaita ihmisinä. Varttikesäisenä, kun aloitin työhistoriaa kangasmyyjänä, pelkäsin kaupan omistajaa kun ruttoa, hän kun oli niin hiano,rikas ja kopea käytökseltään. Huomasin helpottavan pelkoa kun ajattelin häntä käymälässä, housut kintuissa.

      • Pirre*

        oli hyvä, mielikuva terapiaa..:))


    • ei pönäköitynyt

      finskeihin. Epäonnistunutta paskatärkeyttä voi haistella ratikoissa, puistonpenkeillä, asemien nurkilla. Merkillistä asetelmaa: onnistu tai tuhoa elämäsi. Tai seuraava aste...kertokoon joku muu.

    • Jeppe

      paskantärkeä, kunnes tein testin olenko korvaamaton. Sain varmalta taholta kuulla, että jos korvaamaton henkilö vetää sormensa nopeasti pois vedestä, siihen jää sormenkokoinen kuoppa. Ei jäänyt useista yrityksistä huolimatta, joten rupesin vaatimattomaksi tekniikanmieheksi. Saatan kyllä vielä paskantärkeytyä, jos onnistun keksimään jotain hienoa ja tulen kuuluisaksi...

    • tekstiäsi lukiessani tajusin, että nämä paskantärkeät ihmiset ovat todella reppanoita. Taitavat ansaita enemmän sääliä kuin olen itse heille koskaan antanut. Olen yhdistänyt paskantärkeyden hyvin toimeentulevien snobien käyttäytymiseen.

      Olen harvoin onnistunut välttää houkutusta heittäytyä samanlaiseen leikkiin kuin sinäkin, eli antanut heille lisää tilaisuuksia entistä suurempaan hölmöilyyn, tai olen iloinnut voidessani järkyttää heitä omalla heidän normistonsa vastaisella käyttäytymisellä tai jutuilla.

      Ihanaa, että me kaikki olemme erilaisia. Pitänee kuitenkin katsoa peiliin ja yrittää hieman parantaa tapojani. Ainakin silloin, kun pikku-piru olkapäälläni hetkeksi nukahtaa.

      Eläköön paskantärkeät ihmiset, jotka tahtomattaan tarjoavat meille monenlaista iloa.

      • paskantärkeyttä

        sinussa itsessäsi, kun toista aliarvioiden heittäydyt leikkimään yhden sortin tärkeilyäsi...?
        "Pata kattilaa soimaa jne..."

        Eläkäämme iloisina kaikki toisiamme eri tavalla viihdyttävät viisaat!


    • koltis

      Juu, p-tärkeet ihmiset tietää kaiken. Kuitenkaan heillä ei ole mitään sanottavaa, jos onkin, arvaa ne etukäteen. P-tärkeyteen kuuluu asioiden toistaminen ikäänkuin sanottava maistuu hyvältä omassa suussa ja muidenkin pitää saada siitä nauttia. Tunnen yhden sieltä pahimmasta päästä. Häntä kutsutaan dosentiksi.

    • R&R

      Aivan totta puhut opettajista ja lääkäreistä. Mistähän ne opettajakin ovat leuhkoja, palkka on alle 2500e, kenties pitkistä kesälomista? Itse en ainakaan koe opettajan työtä edes älykön hommaksi, vuosi toisesta toistat samoja asioita ja kalvoja. Huh.
      Lääkärit nyt ovat jo koulutukseen hakeutuessaan itsetuntovammaisia yksilöitä, valkoinen takki saa tyhmimmän kaverinkin kuvittelemaan itsensä puolijumalaksi. Palkka on kyllä lääkäreillä hyvä, reppulääkärifirmoissa saavat viikonloppupäivystyksestä jonkun 1000e.

      • Pirre*

        lääkikseen ihan tyhmiä oteta, eikä sielä pärjääkään tyhjällä päällä..

        Minusta lääkärit ei ole sen leuhkempia kuin muutkaan ihmiset keskimäärin.


    • Remmari ek

      Mikä on paskantärkeä? En tiedä, mitä sillä sanalla yleensä ajatellaan.

      Minä luulen, siis vain luulen, että osa nk. paskantärkeistä on arkoja ihmisiä, jotka joutuvat esittämään kovaa, ja jotka eivät hallitse rooliaan. Tällaisesta voisi olla esimerkki joku epätoivoinen nuorukainen, joka yrittää työelämässä saavutta paremman paikan, kuin mihin kyvyt riittävät.

      ***

      Sitten on niitä "paskantärkeitä", jotka haluavat olla esillä. Minulla oli työtoveri, joka halusi aina esiintyä. Aina, kun oli jokin tilaisuus, jossa firman kaikki työntekijät olivat läsnä, hän nousi puhumaan.

      Hän ei suinkaan sanonut, että haluaa kertoa jostakin, vaan "haluan jakaa tämän tiedon teidän kanssanne". Sitten hän nousi esiintymään ja höpötti jotakin sellaista, jota kukaan ei ymmärtänyt. Hän oli meillä kolme vuotta, eikä hänellä itsellään ollut mitään käsitystä siitä, että hän nostatti kaikkien karvat pystyyn. Hän oli mielestään suuri tähti, joka jakoi meille tyhmille kultahippusia laajasta tietomäärästään. Harmi vain, etteivät myöskään asiakkaat ymmärtäneet hänen laajaa osaamistaan. Hän ei pystynyt sen kolmen vuoden aikana saamaan yhtäkään asiakasta.

      Kerran kysyin firman omistajalta, mitä tämä henkilö oikein tekee työkseen täällä meillä, kun en ymmärrä ollenkaan, mitä hän sanoo. Omistaja vastasi: "En minä tiedä, minä en myöskään ymmärrä mitään siitä, mitä hän puhuu."

      • Pirre*

        ihminen on myös pyrkyri, meillä oli joskus töissä työnjohtajanplanttu, joka kyyläsi ja huomautteli jokaiselle jotain negtiivisessa sävyssä, ja siitä hänen käytöksestään voi aistia johdon nuoleskelun, joka on yhtäkuin oman aseman kohottaminen johdon silmissä, mutta tämä pyrkyri heitettiin pihalle parin vuoden jälkeen, syyksi sanottiin ettei hän tule toimeen alaistensa kanssa.

        Minusta hän oli tyhmä ihminen..


      • Marion.T
        Pirre* kirjoitti:

        ihminen on myös pyrkyri, meillä oli joskus töissä työnjohtajanplanttu, joka kyyläsi ja huomautteli jokaiselle jotain negtiivisessa sävyssä, ja siitä hänen käytöksestään voi aistia johdon nuoleskelun, joka on yhtäkuin oman aseman kohottaminen johdon silmissä, mutta tämä pyrkyri heitettiin pihalle parin vuoden jälkeen, syyksi sanottiin ettei hän tule toimeen alaistensa kanssa.

        Minusta hän oli tyhmä ihminen..

        jokainen alainen saa oman tehtävänsä (joskus paskamaiselta) johdolta, ja jos on huono tulos niin sitten ulos....

        On todella vaikea olla johtoryhmässä ilman että olisi itse johtaja - olet kuitenkin alainen jonka on pakko totella johtajaa tai potku persuksiin...

        Siinä mitataan miehestä/naisesta hänen kestävyytensä ja toimintakykynsä äärimmilleen.
        Se joka kestää ja pärjää on huippu, muut pihalle.

        Tuo työnjohtajaplanttu voi olla juuri se jolle johtoryhmä on antanut vastuun ja tehtävän...Se miten hän sen ilmi tuo on taas toinen asia. Siinä mitataan ihmisen inhimillinen kestokyky ja stressinsietokyky, kun olet kahden tulen välissä.
        Olen itse ollut tuossa tilanteessa ja voin sanoa että helppo se ei missään tapauksessa ole.

        Teet miten hyvänsä niin aina on väärin, siinä mitataan se sovittelukyky äärimmilleen, ja ihme kyllä minulta se silloin onnistui - tuskin enää onnistuisi.

        En koskaan ole ollut paskantärkeä, (luultavasti)olin kohtalaisen suosittu työmaalla, koska osasin sopeutua niin työnantajan kuin työntekijän rooliin, ja työntekijä olinkin, en mikään pomo.

        Duunari olin ja duunarina pysyn, en haluaisi koskaan johtajan ongelmia niskoilleni.


      • Pirre*
        Marion.T kirjoitti:

        jokainen alainen saa oman tehtävänsä (joskus paskamaiselta) johdolta, ja jos on huono tulos niin sitten ulos....

        On todella vaikea olla johtoryhmässä ilman että olisi itse johtaja - olet kuitenkin alainen jonka on pakko totella johtajaa tai potku persuksiin...

        Siinä mitataan miehestä/naisesta hänen kestävyytensä ja toimintakykynsä äärimmilleen.
        Se joka kestää ja pärjää on huippu, muut pihalle.

        Tuo työnjohtajaplanttu voi olla juuri se jolle johtoryhmä on antanut vastuun ja tehtävän...Se miten hän sen ilmi tuo on taas toinen asia. Siinä mitataan ihmisen inhimillinen kestokyky ja stressinsietokyky, kun olet kahden tulen välissä.
        Olen itse ollut tuossa tilanteessa ja voin sanoa että helppo se ei missään tapauksessa ole.

        Teet miten hyvänsä niin aina on väärin, siinä mitataan se sovittelukyky äärimmilleen, ja ihme kyllä minulta se silloin onnistui - tuskin enää onnistuisi.

        En koskaan ole ollut paskantärkeä, (luultavasti)olin kohtalaisen suosittu työmaalla, koska osasin sopeutua niin työnantajan kuin työntekijän rooliin, ja työntekijä olinkin, en mikään pomo.

        Duunari olin ja duunarina pysyn, en haluaisi koskaan johtajan ongelmia niskoilleni.

        kyseiseltä henkilöltä puuttui kokonaan kyky tulla toimeen alaistensa kanssa, eli hän ei ymmärtänyt kuinka tärkeä työntekijäkin on työpaikallaan, hän oli pelkästään työnantajaansa päin kallellaan.

        Tiedänhän minä että työnjohtaja on työnantajan edustaja, mutta hänen on tultava myös yrityksen tärkeimmän (lähes) tuloksentekijän kanssa toimeen...minusta tämä henkilö oli pyrkyri.


      • Marion.T
        Pirre* kirjoitti:

        kyseiseltä henkilöltä puuttui kokonaan kyky tulla toimeen alaistensa kanssa, eli hän ei ymmärtänyt kuinka tärkeä työntekijäkin on työpaikallaan, hän oli pelkästään työnantajaansa päin kallellaan.

        Tiedänhän minä että työnjohtaja on työnantajan edustaja, mutta hänen on tultava myös yrityksen tärkeimmän (lähes) tuloksentekijän kanssa toimeen...minusta tämä henkilö oli pyrkyri.

        joka heitä edustaa on tavallaan yksi heistä.

        Silloin on paras osata sumplia asia niin, että sekä johto että alaiset ovat tyytyväisiä, ja se se onkin taitolaji.

        Ei tosiaankaan ole helppoa olla siinä välissä, ehkä sitten, jos on tosi veemäinen ihminen eikä välitä tippaakaan alaisistaan ja heidän toiveistaan ja ongelmistaan - mutta sillloin täytyy olla jo todella veemäinen esimies/nainen joka pystyy näin käyttäytymään.

        En oikein osaa uskoa että pelkkä raha saisi ihmisiä käytäytymään niin inhottavasti, kyseessä on kuitenkin esimiehen oma moraali...


      • Pirre*
        Marion.T kirjoitti:

        joka heitä edustaa on tavallaan yksi heistä.

        Silloin on paras osata sumplia asia niin, että sekä johto että alaiset ovat tyytyväisiä, ja se se onkin taitolaji.

        Ei tosiaankaan ole helppoa olla siinä välissä, ehkä sitten, jos on tosi veemäinen ihminen eikä välitä tippaakaan alaisistaan ja heidän toiveistaan ja ongelmistaan - mutta sillloin täytyy olla jo todella veemäinen esimies/nainen joka pystyy näin käyttäytymään.

        En oikein osaa uskoa että pelkkä raha saisi ihmisiä käytäytymään niin inhottavasti, kyseessä on kuitenkin esimiehen oma moraali...

        moraali, vaan se on ammattitaidottomuutta - kummaltakin - yritysksen johdolta siksi, että on palkannut vääränlaisen henkilön - miusta.

        Puun ja kuoren välissähän siinä on, se on selvä.


    • Rento Reetta

      ...kirjoitus paskantärkeistä ihmisistä. Yleistyksesi syvistä syövereistä kaikuu kademieli... Hyi sinua!

    • paskantärkeä

      on ihminen joka joutuu käyttämään asemansa tuoman vallan viimeistä pisaraa myöten ja vähän ylikin ollakseen mielestään uskottava.

      Löytyy ihan joka tasolta.

      • tärkeydestä

        Kirjoitan vähän minäkin aiheesta.
        Minulla oli ja on edelleenkin suku joka on näitä edellä mainittuja.
        Nuorena kun en ymmärtänyt mistä on kysymys ,tunsin itseni mitättömäksi heidän rinnallaan.
        Aikuisena jätin heidät taakseni.Muutin pois lähettyviltä enkä ole ottanut yhteyttä enkä mennyt käymään.Nyttemmin olen kuullut että vanhat tädit alkaa jo olla aika kypsässä kunnossa
        mutta ei siltikään ole tullut mieleen mennä katsomaan.
        Mietin,kadunko sitä joskus.


    • elisa 50

      no joo et oo paskantärkee vaan pelkkä paska, onnittelut valinnasta, sinua ei seurata, hajoat luontoon....

      • Anonyymi

        näitä riittää, eräskin rouva leuhki -70 luvulla kun oli uusi lada..


    • Anonyymi

      Melko merkillistä ja yllättävää, että joku tahtoo mennä toisten ihmisten 'housuihin' ja pään sisäisiin aiheisiin noinkin syvälle, Kaikilla ihmisillä on omat maneerinsa ja huonot tapansa, miksi puuttua toisten, kun omissa lienee jokaisella tarpeeksi tarkasteltavaa. Myös aloittajalla. - Nm. Antaisin olla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      424
      4714
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2349
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1750
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      326
      1467
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      81
      1141
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1105
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1025
    Aihe