LÄSKIVERO

Hulda

Suomeen ehdottomasti läskivero, eli ylipainoisille ihmisille ei itse aiheutetusta sairaudesta anneta esim. kela-korvausta lääkkeistä, jotka tarkoitettu aikuistyypin diabetekseen tai sydän- ja verisuonitauteihin. Lihava hikoileva ihminen on kauhea katsella, en voi normaalipainoisena edes kuvitella millaista olisi kantaa läskiä yllä ja elää sen massan kanssa. Medikalisaatio on liian pitkälle mennyt länsimaissa. Vaikka Esko Aho onkin osastoa poliittinen hamsteri, oli päänavaus kuitenkin erinomainen.

71

2360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalle.h

Tai kaljoittelijat,erikoisvero sitten heillekin?

• Hulda

Tupakoitsijat, jotka itselleen aiheuttavat kehkosyövän, minun puolesta myös saavat siihen myös tuupertua. Omaa tyhmyyttä, jos keuhkoihinsa myrkkyä vetää ja hengen köyhyttä jos siitä ei irti pääse.

• Hulda kirjoitti:

Tupakoitsijat, jotka itselleen aiheuttavat kehkosyövän, minun puolesta myös saavat siihen myös tuupertua. Omaa tyhmyyttä, jos keuhkoihinsa myrkkyä vetää ja hengen köyhyttä jos siitä ei irti pääse.

kuinka tuosta tuli kurja mieli,äiti kun sattui menehtymään keuhkosyöpään...:(

• Hulda
        mii-su kirjoitti:

Valitan äitisi kohtaloa, mutta kyllä tupakoitsija ottaa tosi kovan riskikertoimen kuolla ennenaikaisesti ja se pitää myös ihmisen itsensä ymmärtää.

• jalle.h
        mii-su kirjoitti:

Arvaus

• Hulda
        jalle.h kirjoitti:

Arvaus

No way.

• jalle.h
        Hulda kirjoitti:

No way.

jonka äiti kuoli keuhkosyöpään

• jalle.h kirjoitti:

jonka äiti kuoli keuhkosyöpään

vastaanko...en halua enää kuulla moralisointia.Minä kyllä poltan...ja jokainen tupakoiva kyllä tietää vaarat,joten ei kannata aloittaa mitään saarnaa..

Tuli vain heikko hetki kun luin tuon kirjoituksen missä sanottiin ettei sellaisia potilaita pitäisi hoitaa, joten en halua että tuota läheiseni asiaa aletaan enempi riepottelemaan..kaduin heti kun olin lähettänyt tuon viestin.

• jalle.h
        mii-su kirjoitti:

vastaanko...en halua enää kuulla moralisointia.Minä kyllä poltan...ja jokainen tupakoiva kyllä tietää vaarat,joten ei kannata aloittaa mitään saarnaa..

Tuli vain heikko hetki kun luin tuon kirjoituksen missä sanottiin ettei sellaisia potilaita pitäisi hoitaa, joten en halua että tuota läheiseni asiaa aletaan enempi riepottelemaan..kaduin heti kun olin lähettänyt tuon viestin.

Siis poltat vaikka äitisi kuoli keuhkosyöpään,anteeksi vain mutta oletko täysin tyhmä?

• jalle.h kirjoitti:

Siis poltat vaikka äitisi kuoli keuhkosyöpään,anteeksi vain mutta oletko täysin tyhmä?

saisit hyvän mielen ja yösi nukuttua niin sanon että varmaan olen....amen

• 55sinkku
        mii-su kirjoitti:

saisit hyvän mielen ja yösi nukuttua niin sanon että varmaan olen....amen

Eikö se ole jokaisen oma asia jos keuhkoja turmelee.................itse tupakoin ja sillä siisti.......
        Onneksi täällä on muitakin enkä vain minä:))))))))))))))))))))))
        Kas kun ei viinan kirouksista puhuta:)))

• 55sinkku kirjoitti:

Eikö se ole jokaisen oma asia jos keuhkoja turmelee.................itse tupakoin ja sillä siisti.......

Teretulemast meidän röökikerhoon...;))

• 55sinkku
        mii-su kirjoitti:

Teretulemast meidän röökikerhoon...;))

Viimeeksi minut haukuttiin edellisessä jetjussa pystyyn:))))))))
        Mut silti ajattelin tulla mukaan samaan asiaan:)))Kun noi jotkut tupakoimattomat on niin tärkeitä olevinaan:)))))))
        Miksihän mulla on juuri tupakoimattomat kaverit parhaita ystäviä:)))

• 55sinkku kirjoitti:

Viimeeksi minut haukuttiin edellisessä jetjussa pystyyn:))))))))
        Mut silti ajattelin tulla mukaan samaan asiaan:)))Kun noi jotkut tupakoimattomat on niin tärkeitä olevinaan:)))))))
        Miksihän mulla on juuri tupakoimattomat kaverit parhaita ystäviä:)))

siinä,että tupakoivat ihmiset ovat mukavia ja rentoja ystäviä...he viihtyvät sinun kanssasi...;))ei olla tiukkapipoja...

• jalle.h
        55sinkku kirjoitti:

Jos polttaa vaikka äiti kuollut keuhkosyöpään leikkii terveydellään todellakin

• 55sinkku
        mii-su kirjoitti:

siinä,että tupakoivat ihmiset ovat mukavia ja rentoja ystäviä...he viihtyvät sinun kanssasi...;))ei olla tiukkapipoja...

Siinäpä se onkin,minä kun olen semmonen iloinen ja huumorintajuinen ihminen.
        Siksipä ne viihtyykin mun seurassa;)))
        Ei niin olla tiukkapipoja;))

• Hulda kirjoitti:

Valitan äitisi kohtaloa, mutta kyllä tupakoitsija ottaa tosi kovan riskikertoimen kuolla ennenaikaisesti ja se pitää myös ihmisen itsensä ymmärtää.

että esim. keuhkosyöpään kuolee myöskin ihmisiä, jotka eivät ole koskaan polttaneet tupakan tupakkaa. puhumattakaan monista vastaavista muista sairauksista. myönnän tietenkin että monissa tapauksissa elämäntavat/tottumukset vaikkuttavat eri sairauksien puhkeamista.

• 55sinkku
        jalle.h kirjoitti:

Jos polttaa vaikka äiti kuollut keuhkosyöpään leikkii terveydellään todellakin

jos kuolee keuhkosyöpään.
        Mun entinen appi-ukko kuoli keuhkosyöpään,eikä ollut koskaan polttanut tupakkaa:((

• mii-su kirjoitti:

paha mieli pois. jokaisella ihmisellä on jotain, jonka seurauksena häntä ei saisi hoitaa jos oikein v...umaiseks aletaan. vaikka hulda olis kuinka normaalipainoinen, niin taitaa hänelläkin kuitenkin olla jotain, minkä perusteella häntä ei tulisi hoitaa.
        jos hän ajaa autolla ja kolaroi, niin eihän silloin yhteiskunnan varoista häntä pitäisi sairaalassa auttaa/hoitaa. sehän olisi hänen omaa sytään. mitäs meni ajamaan autolla.

• jalle.h
        55sinkku kirjoitti:

jos kuolee keuhkosyöpään.
        Mun entinen appi-ukko kuoli keuhkosyöpään,eikä ollut koskaan polttanut tupakkaa:((

Jos äiti kuolee syöpään,siis jo se syy heti lopettaa jos ei halua omien lapsiensa menettävän myös äitiään syöpään

• 55sinkku
        jalle.h kirjoitti:

Jos äiti kuolee syöpään,siis jo se syy heti lopettaa jos ei halua omien lapsiensa menettävän myös äitiään syöpään

Ei kai kehkosyöpä ole perinnöllistä,vai onko??????

• jalle.h
        55sinkku kirjoitti:

Ei kai kehkosyöpä ole perinnöllistä,vai onko??????

Se on pwerinnöllistä eli siis syytä lopettaa tupakointi jos lähiomainen on kuollut keuhkosyöpään

• 55sinkku
        jalle.h kirjoitti:

Se on pwerinnöllistä eli siis syytä lopettaa tupakointi jos lähiomainen on kuollut keuhkosyöpään

Taidat olla todella tupakan vihaaja:)))

Minä vihaan dokaajia:((((((((

• jalle.h
        55sinkku kirjoitti:

Taidat olla todella tupakan vihaaja:)))

Minä vihaan dokaajia:((((((((

Muuta kannattavaa,sekä terveydellisesti että taludellisesti!
        En viha ketään,itse taidat vihata meitä jotka emme polta?a

• 55sinkku
        jalle.h kirjoitti:

Muuta kannattavaa,sekä terveydellisesti että taludellisesti!
        En viha ketään,itse taidat vihata meitä jotka emme polta?a

Minä en yleensä vihaa ketään ihmistä,olen kaiken lisäksi rauhaa rakastava ihminen:)))))
        Omia rahojanhan poltan ja oma terveyshän on:))
        Anteeksi vaan;))

• anna2 kirjoitti:

paha mieli pois. jokaisella ihmisellä on jotain, jonka seurauksena häntä ei saisi hoitaa jos oikein v...umaiseks aletaan. vaikka hulda olis kuinka normaalipainoinen, niin taitaa hänelläkin kuitenkin olla jotain, minkä perusteella häntä ei tulisi hoitaa.
        jos hän ajaa autolla ja kolaroi, niin eihän silloin yhteiskunnan varoista häntä pitäisi sairaalassa auttaa/hoitaa. sehän olisi hänen omaa sytään. mitäs meni ajamaan autolla.

Minusta me kaikki ihmiset ollaan samalla viivalla ja jokainen ihminen on hoidon arvoinen,elintapoihin katsomatta...

• tarkoituksella
        Hulda kirjoitti:

Hienosti ohitit sen kaljottelun..Ettei vaan ois huldan pahe vaikka onkin "normaali" :))) Se ei varmaan oo niin paha vaikka ottaa pari olutta ja ajaa sitte jonku päälle. Ja turha sanoa ettet sinä. Niitä on jo tarpeeksi muutenkin eli vero siihen kaljotteluun.

• Mansikka-40
        mii-su kirjoitti:

.. en tiennytkään. mitä sanoisin nyt sisko*? Mä voin olla kai sit äiteekin , mut eiks oo jo liikaa vaadittu olla neljä- viis persoonaa äitiki viel? ;)) -ja isä!!!!
        no kerro huoles, itketään yhes!! (tarkotan tätä!) -ei tarvi allekirjoittaa?

• sama
        jalle.h kirjoitti:

Arvaus

ku se jukolanjussi? no kysymykses on alkua sille ainakin... oikee varsinainen SIVISTÄJÄ olevinaa sekin! Yööööks!! ptfui!

• --*--
        mii-su kirjoitti:

sitä saa sanoa miltä tuntuu, sanoit itse niin minulle,vai oliks nii?? siskoseni* älä vaivu syvälle synkkyyteen,,,, :))
        mie oon tääl ja sun muutkis siskot ja veljet..
        mie oon tääl... jossain.

• no.
        55sinkku kirjoitti:

mä voisin vaik senkin aiheen aloittaa.. tai sit en?
        Eiks anneta virtuaali ihmisten olla mitä ovat?
        Kai ne on kauhkot ja maksat vähän huonolla kontolla kaikilla jotka tupakoi ja alkoholia maistelee?
        Mutta: se ei tarkoita sitä että alkoholia juovat kuolevat maksakirroosiin, tai että tupakoivat kuolisivat keuhkosyöpään...
        lukisitte vähän enemmän, ennenkuin alatte SYYLLISTÄMÄÄN!
        Google.com, on täälläsitä varten.
        Jokainen voi hakea sieltä syyllisyyden tuskaansa jotain, jokainen voi hakea seltä naapurin syyllisyyteen jotain, mutta löytääkin omaan syyllisyytensä jotain... eikkös vain olekin metka juttu?!!!
        Kukaan Ei Ole SYYTÖN!

• Hulda
        anna2 kirjoitti:

että esim. keuhkosyöpään kuolee myöskin ihmisiä, jotka eivät ole koskaan polttaneet tupakan tupakkaa. puhumattakaan monista vastaavista muista sairauksista. myönnän tietenkin että monissa tapauksissa elämäntavat/tottumukset vaikkuttavat eri sairauksien puhkeamista.

Noin 50 sairastuu passiivisen tupakointiin ja alle sen luvun kuolee ei-tupakkaperäiseen. Tyhmäksikö luulet?

• Talisker
        Hulda kirjoitti:

mutta tupakoitsijat maksavat tupakkaveroa sen verran,että on aika varomatonta väittää ainakaan kovin paljon aiheutuvan ylimääräistä yhteiskunnalle.Alkoholin kanssa oli myös sama juttu,ainakin ennen kuin veroton tuonti vapautui.
        Asia erikseen on se inhimillinen tuska ja hätä,minkä esim.tupakoinnin seurauksena tulleet sairaudet saavat aikaan.

• Mansikka-40 kirjoitti:

.. en tiennytkään. mitä sanoisin nyt sisko*? Mä voin olla kai sit äiteekin , mut eiks oo jo liikaa vaadittu olla neljä- viis persoonaa äitiki viel? ;)) -ja isä!!!!
        no kerro huoles, itketään yhes!! (tarkotan tätä!) -ei tarvi allekirjoittaa?

se ole ihan viime kuukausien juttu,mutta kipeä asia kuitenkin vielä..:( yritän ajatella aina muuta ettei tarvi muistaa joten ei ny itketä...

• AngorVat

sun mielestä vero pitäisi määritellä?
      Läski-indeksi?
      Ja milloin katsotaan ihmisen olevan läski? Koskisiko tämä ehdottamasi vero kaikkia, jotka eivät mahdu taulukossa ihannepainorajaan?

Mulla henkilökohtaisesti ei ole ongelmia painon kanssa, mutta mun äiti ei ole enään ihannepainoinen - tosin mun mielestä ei myöskään läski.

• TurhageM
        Hulda kirjoitti:

http://www.cdc.gov/nccdphp/dnpa/bmi/calc-bmi.htm

Olipas mittari ... nauraa.
        Tulokseksi tuli 26 olen siis YLIPAINOINEN.
        Pituutta löytyy 184 cm.
        Painoa massiiviset 88 kg.
        Mitäköhän minun olisi siis tehtävä, ... syötävä pelkkää vihreää salaattia?
        Liityttävä painonvartijoihin? ... olihan se se porukka joka syö pelkkää kaalisoppaa=)

• jalle.h

• (.)Y(.)
        jalle.h kirjoitti:

En osaa muuttaa

Voi laskea näinkin:

Paino, jaettuna pituus kertaa pituus.

Pilkkuin kans kannattaa olla tarkana.. ;))

Esim: paino 90 kg jaettuna 1,80 kertaa 1,80 = 27,8 eli lievä ylipaino.. ;)

Painoindeksit:
        25- 30 lievä ylipaino
        30- 40 merkittävä ylipaino
        yli 40 vaikea ylipaino
        vastaavasti jos painoindeksi on alle 20,
        henkilön laihuus lisää yleistä sairastumis- ja kuolemanvaaraa jopa enemmän kuin lihavuus.
        Nopeimmin suurenee hyvin laihan ihmisen syöpävaara.. :(

Lähde: Luonnollinen tie terveyteen
        Julkaisija: Valitut palat

• punttajulikka

-Toisten ihmisten elämäntapoihin puuttuville tupla vero siitä kun yrittävät elää useita elämiä yhtäaikaa.
      -Laihoille ja terveet elämäntavat omaaville lisäveroa siitä että elävät liian pitkään tuhlaten jopa kymmeniä vuosia alati hupenevia eläke-euroja(saattavat ryökäleet elää kohta jopa 150-vuotiaiksi)
      -hengitysveroa ja kävelyveroa pitää päästä ilman muuta perimään eihän se voi olla oikein että ilmaiseksi kulutetaan ilmaa ja jopa juosten.
      -Verot pois vastaavasti pois tupakalta,bensalta alkoholilta,sokerilta,läskiltä hampurilais-ja pizzapaikoilta jotta henki lähtee kertalaakista nuorena sydänkohtaukseen tai aivoverenvuotoon ja näin säästetään miljoonia eläkemarkkoja.
      -Kaikista alkoholisteistahan päästään eroon halvimmalla heille valtion piikkiin niin paljon pirtua että maksat poksuvat ja haimat räjähtelevät.Mitä niitä katko hoitamaan
      Ja kaikki itseaiheuttajat ja muut vähänkin epämääräiseti eläjät voidaan pistää 1930-luvun Saksan malliin harrastamaan leirielämää vähäkalorisine leiridieetteineen.
      ihan oikeasti :
      Kuka sen osaa tarkalleen sanoa mikä on itseaiheutettua sairautta ja mikä ei.
      Jos ihminen on esimerkiksi stressiherkkä,palaa työssään loppuun niin onko se itseaiheutettua.
      Entäpä altistavat geenit,urheiluvammat,normaali vanhenemisesta johtuva ihmisen kuluminen,asuin/työpaikkojen aiheuttamat,auto-onnettomuudet,taipumus masennukseen...
      Elämä onvalintaa ja vastuu on aina ihmisen itsensä valinnoistaan kannettava mutta,mielestäni "kaveria ei jätetä" sanomalla itseaiheutit mene ja kuole.

• Hulda

Sehän on luonnonlaki, että vahvimmat, terveimmät ja fiksuimmat pärjää. Jotain hyvää jenkeissäkin, jos et ole yhteiskuntakelpoinen (deeku, narkkari), oma asiasi ja itse saat pärjätä. Jokaisella ihmisellä on avaimet siihen miten pärjää elämässään.

• mirham
        Hulda kirjoitti:

Sehän on luonnonlaki, että vahvimmat, terveimmät ja fiksuimmat pärjää. Jotain hyvää jenkeissäkin, jos et ole yhteiskuntakelpoinen (deeku, narkkari), oma asiasi ja itse saat pärjätä. Jokaisella ihmisellä on avaimet siihen miten pärjää elämässään.

ihmisen itsensä vallassa,kuinka elämä kohtelee..odottamaton sairaus tai läheisen kuolema saattavat monella tavalla vaikuttaa ihmiseen...vaikka kuinka ajattelisi että eämä on hallinassa.

• PirreXX

http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm
      Sain tuloksen 20.3 eli normaalipaino taitaapi olla...

Onhan noita veroja jo tarpeeksi muutenkin.. no rattijuopoille kyllä pistäisin lisää veroa ja todella paljon..

• jalle.h

Eikö miehille ja naisille pitäsi olla eri taulukko?

• PirreXX
        jalle.h kirjoitti:

kävin vielä uudelleen hakemassa googlella.... en löytänyt kuin miehille ja naisille yhteisiä taulukoita.

• BMI
        jalle.h kirjoitti:

On naisille ja miehille sama. Normaali on välillä 19-24. BMI lasketaan: painokilot jaettuna luvulla: pituus x pituus.

• (.)Y(.)
        BMI kirjoitti:

On naisille ja miehille sama. Normaali on välillä 19-24. BMI lasketaan: painokilot jaettuna luvulla: pituus x pituus.

Väärää tietoo.. :D
        Normaali painoindeksi on välillä 20- 25.. ;)
        Alle 20, luetaan alipainosiks.. :DDD
        Niin et, kivii taskuun painoks, kun menee puntariin.. ;))

• Animus

...vaikka BMI:n puolestä lievästi ylipainonen oonkin. Mutta toisaalta sitten pitäis todellakin laittaa verolle myös tupakoitsijat, alkoholistit, rattijuopot, mielisairaat, anorektikot, bulimikot jne jne eli lähes koko suomen kansa. Ja laittaa terveyskeskuksen aulaan punnituspiste - että hoidetaanko vai ei ;)) Ei mutta tää kuullostaa vähän natsismilta...

Ajattelepa Hulda jos lihavia ei olis olemassa. Et voisi esitellä hoikkaa vartaloasi yhtään. Kukaan ei noteeraisi sitä mitenkään. Olisit samaa massa kun kaikki muut. Houkuttelevaako?

• 55sinkkku

Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää:)))))))))))))))
      Itse kyllä olen normaali painoinen....sittehän täytyy kaikki laittaa verolle,myös luuviuluverokin:)))

• normaali runko

jep toi oli hyvä huomautus siis kaikki vaan verolle tai otetaan verot pois kaikesta ihan sama.
        lihava tai laiha kunhan mukava...

• 55sinkku
        normaali runko kirjoitti:

jep toi oli hyvä huomautus siis kaikki vaan verolle tai otetaan verot pois kaikesta ihan sama.
        lihava tai laiha kunhan mukava...

Kunhan ei huumorista peritä veroa:)))))tai kunnon nauramisesta:))))))silloin minä joutuisin tosi koville:)))))

• nauruista..:))))vai luuviuluvero:)))))

• 55sinkku
        mii-su kirjoitti:

nauruista..:))))vai luuviuluvero:)))))

Vaikka tuolla meitä pidetään kummajaisena kun tupakoidaan:)))))))mut mitä siitä;)))

Mulla alkoi syysloma ja ensi viikolla lähden jonnekin,mut en tiedä minne viedään:))))

• 55sinkku kirjoitti:

Vaikka tuolla meitä pidetään kummajaisena kun tupakoidaan:)))))))mut mitä siitä;)))

Mulla alkoi syysloma ja ensi viikolla lähden jonnekin,mut en tiedä minne viedään:))))

ku me ollaan niin lepposia ja niillä ahistaa kurkkua tuo kireys...:))

Vai loma?:)sua varmaan jännittää,ku et tiiä minne suuntaan lähdet..voi hitsi..on varmaa ihanaa..:)mä toivon,että sulla on tosi hauskaa siellä lomalla..tuut sitte tänne kertomaa missä tanssahtelit..;)

• 55sinkku
        mii-su kirjoitti:

ku me ollaan niin lepposia ja niillä ahistaa kurkkua tuo kireys...:))

Vai loma?:)sua varmaan jännittää,ku et tiiä minne suuntaan lähdet..voi hitsi..on varmaa ihanaa..:)mä toivon,että sulla on tosi hauskaa siellä lomalla..tuut sitte tänne kertomaa missä tanssahtelit..;)

Maanantai aamuna on kuulema lähtö,jos ei mitään mullistavaa tapahdu:)))
        Ihanaa varmaan kun saa vaan olla,eikä kukaan häiritse:)))))

Juu kitinä vero oisi tosi hyvä,niin varmaan loppuisi kitinät ja valitukset.)))))

• Hulda

Ja ennenkaikkea mikä on huolestuttavaa, lapset ovat myös lihavoitumaan päin. Ja onkin osoitettu, että normaalipainoisissa perheissä myös lapset ovat normaalipainoisia, mutta läskinen-perheessä myös lapsilla on taipumus lihavuuteen. Ruokaa ei rajoiteta eikä liikuntaan kannusteta. Tulevat sukupolvet ne varmaan sairaita ovatkin.

• jiwe

kuitenkin jostain mihin menee enemmän rahaa eli huumeista rattijuopoista & talousrikollisista

ekal ja tokel ryhmäl NAPPI otsaan
      kolmannel waltion wirka ;)

jos siul ei olis noin huono prowo wois mennä läpikin ;)

• iirukkainen

Ihmiset jotka polttaa saastuttavat ilman ja näin polttamatonkin joutuu hengittämään myrkkyjä ja altistuu samalla tavalla syövälle.
        Itsellä on läskiä,mutta enempi mua harmittaa laihat,kun ne pilaa kaikki jutut aina valittamalla kylmää.
        Eiköhän perusteta valitus vero.

• iirukkainen kirjoitti:

Ihmiset jotka polttaa saastuttavat ilman ja näin polttamatonkin joutuu hengittämään myrkkyjä ja altistuu samalla tavalla syövälle.
        Itsellä on läskiä,mutta enempi mua harmittaa laihat,kun ne pilaa kaikki jutut aina valittamalla kylmää.
        Eiköhän perusteta valitus vero.

täällä sais olla..ja valtio tienais...

• kaikille avionrikkojille ja aneemisille poliitikoille?

• Hulda

Se, että nainen tai mies suhteessa ei jaksa enään huolehtia itsestään, on tasan varmasti yksi syy myös uskottomuuteen. Jokainen varmaan haluaa viehättävän kumppanin, ellei sitten satu tykkäämään Pekkarisen tai Ahtisaaren näköisistä perus-suomimiehistä...

• tuffe

vierestä olen seurannut henkilöä jolla on 70 kg ylipainoa. Kukaan muu ei kärsi siitä kuin hän itse, ja sitten siitä pitäisi vielä maksaa... Luuletko tosiaan että hän pitäisi ne kilot jos hän saisi valita?

Onpas nyt viimeaikoina tullut helpoksi kyttäilä toisten elämää... Luulin että tässä vaiheessa ollaan jo aikuisia, ja voidaan päättää halutaanko polttaa tupakkaa, juoda viinaa ja käyttää irtosuhteita.

• tais

olla pitkälti alle 40v?
      30v puolella on ikäisiäsi, siirry sinne jutun taso on siellä samankaltaista löytyy sielunystäviä

• Hulda

En ole.

• tuntuis.

jos sinusta tulisikin vielä vastoin tahtoasi ylipainoinen pullukka?
      Ei mikään mahdottomuus muuten. Sitten sinua olisi kauhea katsella. Mikä sen pahempi kohtalo sinulle voisi käydäkään? Voi voi!
      Katsopa peiliin, et ole katseenkestävä itsekään, ruma ku mikä!!! Jo sen me kaikki lähelläsi olemme nähneet! Rypyt roikkuu perseestä ja joka jalasta! Silmäsi alla on pussit pelkästä kateudesta meitä hyvännäkööisiä kohtaan! Luulis olevan muutakin elämää sinulla, mutta kun ei ole! Kaiken tarmosi keskität siihen miltä muut näyttää, mutta et siihen miltä itse näytät!
      Älä sure.. pian sinä tiedät miltä se tuntuu elää sen "massan" kanssa. pikemmin kuin luuletkaan, tai sitten pulimia vie sinut ennenaikaiseen hautaan..
      Mietipä sitä!

• AGGGGG

Pulimia kirjoitetaan oikein Bulimia.

• Hulda

Voi voi, pettymyksen joudun tuottamaan. Minun kohtalo ei ole ikinä lihominen, siitä pitää huolta perimä, urheilu lapsuudesta asti ja mielenhallinta. Sinä tai akkasi olet varmasti juuri tuota mitä kuvasit, tulihan niin tarkkaan...

• Hulda kirjoitti:

Voi voi, pettymyksen joudun tuottamaan. Minun kohtalo ei ole ikinä lihominen, siitä pitää huolta perimä, urheilu lapsuudesta asti ja mielenhallinta. Sinä tai akkasi olet varmasti juuri tuota mitä kuvasit, tulihan niin tarkkaan...

Perimä, kun ei suojaa kaikelta, hamaan hautaan asti.. ;))
        Aina on riski, joutuu vaik autokolariin.. :(
        Halvaantua ja sen myötä myös pyöristymään!.

Joten, siun kannattais miettii asioi, ihan uuvelta kantilta.. ;))
        Joskus, ei kannattais olla, noin kärkäs arvostelemaan muita.. :(
        Sillä, yleensä siin käypi niin jot, se kalahtaa omaan nilkkaan kumminkin.. :DD
        Ennemmin tai myöhemmin...

Sinuu elämä ei oo viel opettanu kulkemaan, sovus ittes ja muijen kans.. sääli.. :(
        No, kaik ajallaan.. siullekkin Huldasein....

• Animus
        Hulda kirjoitti:

...jotka lihottaa tahtomattas, joten never say never ;))

Tietysti voi ihmetellä että miks tää asia on sulle noin tärkeä? Mun mielestä ainakin sisäinen harmonia ja onnellisuus on paljon tärkeämpää kun painoindeksi. Ja elämästä nauttiminen.

• Hulda

Kommentti vielä alkoholisteihin ja muihin. He elävät jo varsinaisessa helvetissä, jonka ovat itselleen luoneet ja pilanneet yleensä lopullisesti elämänsä (vanhan alkoholistin näkee kyllä naamasta, Matti ja Mervi-duettokin todistavat jo kasvoillaan tästä).

• Ei valehtelija

Niin ja valitusvero!Mitä pahaa lihavat on tehneet?Eivät kaikki voi lihavuudelleen mitään,jollain menee suvun geenien mukaan tai sairaus.
      Sanoppa sä joka ehdotat läskiveroa-jokin hyvä konsti millä saa geenit muutettuu niin ettei lihois!

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4375
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3204
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3097
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      44
      2407
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      230
      1028
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      139
      893
    Aihe