Kiusaamisesta puhutaan paljon ja kiusattujen näkemykset ovat esillä kiusaajia useammin. Kiinnostaisi, mitä kiusaajat itse ajattelevat teoistaan, ja miten ne ovat vaikuttaneet heidän elämäänsä ja persoonaansa.
Kiusaajat
3
337
Vastaukset
- erin
olen 6lk. ja minua on kiusattu ekaluokasta asti:(
olen vaihtanut koulua jo 4 kertaa.5 luokka oli henkisesti hankalin,sillä luokallamme oli muutama häirikkö.häiriköinnillä tarkoitan sekä henkistä,että fyysistä kiusaamista.kerran eräs ..... hyppäsi kyynärpäällä selkäni päälle ja munuaiseni olivat vähällä vaurioitua...
onneksi olen nyt isommassa koulussa jossa kiusaaminen on onneksi saatu kuriin =)...joten ehkä nyt näen elämänilon...on ollut monta kertaa itsarikin mielessä... Mun mielestäni tällaiset kiusaajien kusipäät yleensä ajattele mitään omista teoistaan..On niitä kiusaajia jotka kiusaavat huvikseen ilman,että olisi mitään muita ongelmia omassa elämässään..riippuu vähän ihmisestä..
- Sormus
Olen toisaalta samoilla linjoilla Leenan kanssa, mutta en ihan täysin. Kiusaaminen vaikuttaa ihmiseen todella rankasti ja jättää muistot, joista ei ehkä pääse koskaan täysin eroon. Kun kiusaamisen vakitus uhriin on näin voimakas, on sen mielestäni toimittava toisinkin päin. On vaikea uskoa etteikö toisen pitkäaikainen vahingoittaminen kävisi suht.terveen ja "tavallisen" ihmisen omatunnolle/aiheuttaisi pahaa oloa, edes jossain vaiheessa. Jos ei kiusaamis-vuosina niin joskus vuosia myöhemmin tilanteen rauettua.
Poikkeuksena tietysti henkisesti sairaat ääritapaukset.
Kuulisin mielenkiinnosta jonkun kiusaajan näkökulmaa aiheeseen, ja kommenttia muiltakin joita asia mietityttää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat279686- 107614
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511