Nii..täs taas sitä ollaan. Työnantaja oli vähentänyt mun ilmoittamasta tuntimäärästä pois. Laitonta hommaa, eiks vaa??!! Eli luottariin yhteyttä, jos ei tuu muutosta. Ne vissii yrittää tälläi saada omaan pussiin rahaa, niinku muka me ei sitä huomattais!! Vaikka sanovat meidän hyvinvointimme olevan heille tärkeetä, aika uskomattomalla tavalla ne sitä näyttää!! Menee pikkuhiljaa hermot, valmistuisimpa jo koulusta ja pääsisin ihan toisen alan hommii ja voisin sanoo ikuiset hyvästit siivousalalle!
tuntilista
13
2905
Vastaukset
- tav.siiv.
siitä onko sinulle annettu tuntimäärä paikkaan jota siivoat.Jos on niin sinun tulee tehdä työ annetussa ajassa ellei siellä ole ollut jotain ylimääräistä siivottavaa. Tuskin kukaan työnantaja maksaa ylimeneviltä tunneilta jos niitä ei ole perusteltu.
- miuku
ja ylimääräiset tunnit pitää olla sovittu työnantajan kanssa etukäteen.. jälkeenpäin ilmoittaminen ei riitä, vaan ylimääräisten töiden tekemiseen pitää olla lupa
- tavsiiv
miuku kirjoitti:
ja ylimääräiset tunnit pitää olla sovittu työnantajan kanssa etukäteen.. jälkeenpäin ilmoittaminen ei riitä, vaan ylimääräisten töiden tekemiseen pitää olla lupa
ehkä worker nyt ymmärtää että työnantajan täytyy voida laskuttaa ylimääräiset tunnit joltain.
- worker
Siis on annettu tuntimäärä, jonka mukaan teen, mutta millä oikeudella se menee vähentämään niistä tunneista.Siinä ei ollut mitään ylimäärästä siivottavaa, eikä ollut muuten eka kerta kun tunneista puuttuu..voi v....
- tav.siiv.
worker kirjoitti:
Siis on annettu tuntimäärä, jonka mukaan teen, mutta millä oikeudella se menee vähentämään niistä tunneista.Siinä ei ollut mitään ylimäärästä siivottavaa, eikä ollut muuten eka kerta kun tunneista puuttuu..voi v....
kannataisi puhua työnantajalle miksi on näin tehnyt.Aika epäoikeudenmukaista vähentää tunteja jos on tunnit sovittu.Tuntuu kyllä että työnantajat voi tällä alalla tehdä mitä haluaa, jos valittaa saa hankalan maineen.
- Onko tehty..
tav.siiv. kirjoitti:
kannataisi puhua työnantajalle miksi on näin tehnyt.Aika epäoikeudenmukaista vähentää tunteja jos on tunnit sovittu.Tuntuu kyllä että työnantajat voi tällä alalla tehdä mitä haluaa, jos valittaa saa hankalan maineen.
Paperilla??
- tavallista
tuollainen,että itse merkkaat tunnit listaan ja nehän on varmasti oikein kun laitat täsmälleen sovitut tunnit erikohteista ylös.Toimitat sitten työnantajalle tän listas palkan maksua varten niin kummasti tästä tuntimäärästä häviää joka v...n kuukausi ainakin 15min jos ei enemmänkin.
Se on joillekkin niin vaikeaa laittaa laput niitä muuttamatta palkanlaskijalle.
Rupeaa joskus ihan naurattamaan tälläinen,että kuinka tyhmänä ihmisiä pidetään ettei muka tilinauhaa tarkistella (vaikka onhan niitäkin)onko palkka oikein.
Pitää tosiaan edes se 15 min koittaa huijata palkasta.- tekeminen
ja todelliset työtunnit ei aina kulje käsikädessä, eli työnantajalla voi olla käytössä myös muita tapoja selvittää, kuinka kauan milloinkin olet ollut työpaikalla. On olemassa asiakkaita, jotka ajavat kuukausittain/ viikottain työaikaraportit, joissa näkyy työpaikalla vietetyn ajan pituus. Työntekijä ei välttämättä ole tälllaisesta edes tietoinen, asiakas siis maksaa vain siivoojan paikalla olosta, joten on kai oikeutettua, että myös työnantaja maksaa vain tekemästäsi työpanoksesta.
Erillaisilla kulkukorteilla ja kameravalvonnalla tämä käy tänäpäivänä tosi näppärästi.
Ps: siivoojat touhuaa työaikana mitä mielenkiitoisenpia asioita, siis muutakin kuin siivoavat... - kuule
tekeminen kirjoitti:
ja todelliset työtunnit ei aina kulje käsikädessä, eli työnantajalla voi olla käytössä myös muita tapoja selvittää, kuinka kauan milloinkin olet ollut työpaikalla. On olemassa asiakkaita, jotka ajavat kuukausittain/ viikottain työaikaraportit, joissa näkyy työpaikalla vietetyn ajan pituus. Työntekijä ei välttämättä ole tälllaisesta edes tietoinen, asiakas siis maksaa vain siivoojan paikalla olosta, joten on kai oikeutettua, että myös työnantaja maksaa vain tekemästäsi työpanoksesta.
Erillaisilla kulkukorteilla ja kameravalvonnalla tämä käy tänäpäivänä tosi näppärästi.
Ps: siivoojat touhuaa työaikana mitä mielenkiitoisenpia asioita, siis muutakin kuin siivoavat...Ei ole tuollaisesta tässä nyt kysymys.Ei ole mitään kulun valvontaa tai kameroita kohteissani mutta jos en töitäni tekisi jäisin siitä kyllä heti kiinni.
Tehdystä työstä kyllä kuuluu maksaa sovittu palkka eikä koittaa kepillä jäätä,että huomaakohan se nyt kun ei maksetakkaan koko palkkaa. - worker
Puhut asiaa, eli näin he just tekee..että joka v...n kk puuttuu aina jotain tunteja. Mullakin selvis sit tänään miks, mult oli vähentyny. Kun ei enää käytetä näitä 0,25 merkintöjä eli 15min, vaan se on aina 0,1 ja 0,2 ja 0,3..ja mulla oli pyöristetty toi 0,25 0,2:teen vaikka se normaalisti kuuluis pyöristää 0,3:seen. Että ketuttaa tämmönen toiminta. Pienistäkin sitten huijataan, mutta kyl ainaski mä haluun saada kaikki sen pienenkin mikä mulle kuuluu.Kun ajattelee ni vuositasolla firma sais kyllä voitot, ja se on meiltä sit taas pois! V.... tätä alaa!
- Jossu
worker kirjoitti:
Puhut asiaa, eli näin he just tekee..että joka v...n kk puuttuu aina jotain tunteja. Mullakin selvis sit tänään miks, mult oli vähentyny. Kun ei enää käytetä näitä 0,25 merkintöjä eli 15min, vaan se on aina 0,1 ja 0,2 ja 0,3..ja mulla oli pyöristetty toi 0,25 0,2:teen vaikka se normaalisti kuuluis pyöristää 0,3:seen. Että ketuttaa tämmönen toiminta. Pienistäkin sitten huijataan, mutta kyl ainaski mä haluun saada kaikki sen pienenkin mikä mulle kuuluu.Kun ajattelee ni vuositasolla firma sais kyllä voitot, ja se on meiltä sit taas pois! V.... tätä alaa!
Vaan joka toinen 0,3:een ja joka toinen 0,2:een. Jos pyöristetään joka kerta ylöspäin niin silloinhan saat liikaa palkkaa.
Esim. 5xvko tuo 0,05 tekisi jo 15 min. liikaa viikossa ja kuukaudessa 1h
- jos
työnantaja sinun tehtyjä tuntejasi menee muuttamaan.Yhteys vaan luottamusmieheen tai vaikkapa työsuojelupiiriin.Eiköhän ala apua tulemaan.Pitäkää ihmiset oikeuksistanne kiinni,älkääkä tänne kirjoitelko vaan toimikaa.Kuuluthan tietysti liittoon?
- palkoista
Saatko kuitenkin sinulle kuuluvat rahat seuraavaan tiliin?
Minulle aina maksetaan puuttuvat kun asiasta huomautan.Tympäisee kyllä aikasta paljon aina asiasta olla huomauttelemassa.Luulisi,että itsestään selvyys on maksaa palkat oikein mutta ei niin ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713