Bernhandilaiset koirat nykyisin vihaisia

näin olen kuullut

Tällaista on koirapuistossa ihmiset sanoneet mitä olen kysellyt. Kuulema hirveän moni on tosi vihaisia nykyään. Pitääkö paikkansa ?

17

2377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~kristiina~

      Meidän bernhardilaiset eivät ole olleet kenellekkään vihaisia. Tämän meidän uuden pennun kasvattajalla on 7 bernhandilaista yksikään ei ole vihainen. mut voihan niitä olla väärin koulutettuja ei se vihaisuus ainakaan niiden luonteeseen kuulu.

      • ihmiset puhuivat

        Olin aina pienenä haaveillut bernhardilaisesta, ja kun kusyin rodista muilta koirapuistolaisilta niin moni sanoi tällaista että ovat nykyisin nähneet entistä enemmän vihaisia bernhardilaisia. Ihmettelin ja mietin itsekin vähän tuota asiaa pitkään.


      • Bertti
        ihmiset puhuivat kirjoitti:

        Olin aina pienenä haaveillut bernhardilaisesta, ja kun kusyin rodista muilta koirapuistolaisilta niin moni sanoi tällaista että ovat nykyisin nähneet entistä enemmän vihaisia bernhardilaisia. Ihmettelin ja mietin itsekin vähän tuota asiaa pitkään.

        Beethoven-elokuvat nostattivat bertsut muoti-ilmiöksi ja kaikkien piti sellainen saada. Vastuuttomat kasvattajat tehtailivat pentuja rahankiilto silmissä, huomioimatta juuri mitään jalostuksellisia seikkoja. Pentuja piti saada ja paljon, kun oli kyselijöitäkin. Pennun ostajat eivät tienneet mihin olivat ryhtymässä, kun oli vain bertsun pentu saatava. Koulutus tuntui pennun kiusaamiselta... Todellisuuteen havahduttiin sitten kun pumpulissa pidetty yli 60 kiloinen kaveri pennun riemulla rymysi miten sattui. Parhaaksi nähdään pitää se piilossa ja näin meille saadaan vihainen bertsu...
        Eli taas on VÄÄRÄ KOIRA VÄÄRISSÄ KÄSISSÄ!
        Koirasta kuin koirasta saa vihaisen väärällä koiranpidolla, se ei ole sidottuna vain yhteen rotuun.
        Vielä lopuksi sanon että en halua moittia vastuullisia kasvattajia tai vastuullisia koiranomistajia. He tietävät mitä tekevät ja ottavat asioista selvää jo kauan ennenkuin hankkivat koiran tai teettävät pennut.


      • blackmagictiger
        ihmiset puhuivat kirjoitti:

        Olin aina pienenä haaveillut bernhardilaisesta, ja kun kusyin rodista muilta koirapuistolaisilta niin moni sanoi tällaista että ovat nykyisin nähneet entistä enemmän vihaisia bernhardilaisia. Ihmettelin ja mietin itsekin vähän tuota asiaa pitkään.

        Mä en oo ainakaa nähny mitä ny lehdestä luin


      • en oo
        blackmagictiger kirjoitti:

        Mä en oo ainakaa nähny mitä ny lehdestä luin

        luin vaan lehdestä kerran 2 vihaisesta bertsusta. olen nähnyt itse kilttejä näyttelyissä...en ikinä vihaisia,.mitä mä oon nähny kun oon kävelly..


      • blackmagictiger
        Bertti kirjoitti:

        Beethoven-elokuvat nostattivat bertsut muoti-ilmiöksi ja kaikkien piti sellainen saada. Vastuuttomat kasvattajat tehtailivat pentuja rahankiilto silmissä, huomioimatta juuri mitään jalostuksellisia seikkoja. Pentuja piti saada ja paljon, kun oli kyselijöitäkin. Pennun ostajat eivät tienneet mihin olivat ryhtymässä, kun oli vain bertsun pentu saatava. Koulutus tuntui pennun kiusaamiselta... Todellisuuteen havahduttiin sitten kun pumpulissa pidetty yli 60 kiloinen kaveri pennun riemulla rymysi miten sattui. Parhaaksi nähdään pitää se piilossa ja näin meille saadaan vihainen bertsu...
        Eli taas on VÄÄRÄ KOIRA VÄÄRISSÄ KÄSISSÄ!
        Koirasta kuin koirasta saa vihaisen väärällä koiranpidolla, se ei ole sidottuna vain yhteen rotuun.
        Vielä lopuksi sanon että en halua moittia vastuullisia kasvattajia tai vastuullisia koiranomistajia. He tietävät mitä tekevät ja ottavat asioista selvää jo kauan ennenkuin hankkivat koiran tai teettävät pennut.

        beethoven-buumi oli 1991-1993.mä muistan nimittäin sen koska 1993 oli bio rexissä jopa koiriakin näytteillä


      • blackmagictiger
        en oo kirjoitti:

        luin vaan lehdestä kerran 2 vihaisesta bertsusta. olen nähnyt itse kilttejä näyttelyissä...en ikinä vihaisia,.mitä mä oon nähny kun oon kävelly..

        VIHAISIA BERTSUJA


    • Symppis-Mastiffi

      nykyisin. Ei kannata Bernhardilaista kyllä sinun ottaa. huomaatko, kukaan ei edes vastaa sinulle koska tietävät miten asianlaita on. Kokeile mieluummin vaikka pyreneidenmastiffia. Nehän ovat tunnetusti lempeitä ja lauhkeita koiria. :)

      • -Kati-

        Itselläni on kyllä bernhardinkoira, uros 4v. Pennusta asti ollaan käyty koirakouluissa, puistoissa, tapaamisissa, näyttelyissä ynnä muissa koiratouhuissa, ja koskaan koirani kanssa ei ole ollut ongelmia. Jos koira on vihainen/arvaamaton, vika yleensä on siellä hihnan toisessa päässä... On muistettava, että bertsu on kuitenkin iso koira ja tarvitsee peruskoulutuksen aivan kuten kaikki muutkin koirat. Jos yksi vääriin käsiin joutunut koira on sattunut olemaan bertsu, niin turha sitä on yleistää... Rotu on vienyt ainakin minun sydämeni!


      • nasu
        -Kati- kirjoitti:

        Itselläni on kyllä bernhardinkoira, uros 4v. Pennusta asti ollaan käyty koirakouluissa, puistoissa, tapaamisissa, näyttelyissä ynnä muissa koiratouhuissa, ja koskaan koirani kanssa ei ole ollut ongelmia. Jos koira on vihainen/arvaamaton, vika yleensä on siellä hihnan toisessa päässä... On muistettava, että bertsu on kuitenkin iso koira ja tarvitsee peruskoulutuksen aivan kuten kaikki muutkin koirat. Jos yksi vääriin käsiin joutunut koira on sattunut olemaan bertsu, niin turha sitä on yleistää... Rotu on vienyt ainakin minun sydämeni!

        minä oon ihan samaa mieltä sun kans ja teksti oli aivan kun olisin sen itse kirjottanu. mulla vaan on 7.v narttu, eikä todellakaan vihainen ole.


      • bertsu

        ja taas puhuu joku joka ei tiedä koirista mitään.kyllä koirasta kuin koirasta saa vihaisen väärällä koulutustyöllä yms.ei bernhardinkoirat ole vihaisia.poikkeuksia varmasti löytyy niinkuin kaikissa muissakin roduissa.isoja koiria usein vaan tulkitaan väärin.esim jos bertsu hyppää innoissaan jotain ihmistä vasten,on se väistämättä leimattu vihaiseksi.mutta odotas jos joku pieni kissankokoinen koira hyppää yhtälailla ihmistä vasten ni ollaan et so what.eihän siinä likaannu kuin housun lahe.mutta kummassakin tapauksessa koira on tehnyt saman,tosin tottakai isompi koira saa suurempaa hälyä aikaan.siksipä isojen koirien koulutukseen onkin panostettava paljon.


      • blackmagictiger
        -Kati- kirjoitti:

        Itselläni on kyllä bernhardinkoira, uros 4v. Pennusta asti ollaan käyty koirakouluissa, puistoissa, tapaamisissa, näyttelyissä ynnä muissa koiratouhuissa, ja koskaan koirani kanssa ei ole ollut ongelmia. Jos koira on vihainen/arvaamaton, vika yleensä on siellä hihnan toisessa päässä... On muistettava, että bertsu on kuitenkin iso koira ja tarvitsee peruskoulutuksen aivan kuten kaikki muutkin koirat. Jos yksi vääriin käsiin joutunut koira on sattunut olemaan bertsu, niin turha sitä on yleistää... Rotu on vienyt ainakin minun sydämeni!

        vihaista bertsua


    • miira

      Itselläni on jäänyt pieni pelko berhardilaisiin elikä sellainen puri minua ollessani kymmenvuotias(n.1976),, käteeni tuli kuusi tikkiä. Olin kysynyt lupaa saako sitä silittää ja se nappasi heti. Toisen kerran noin pari vuotta sitten eräs berhardilaisen omistaja joutui lopettamaan uroskoiransa koska se oli purrut heidän tyttärensä ystävätärtä ilman syytä. Eli kyllä berhardilaisissakin on kiukkuisia yksilöitä ja tuskin siitä voi aina omistajiaankaan syyllistää. Varsinkin kun annetaan mielikuva "leppoisasta, helposta rodusta". Aina kannattaa katsoa että teettää pentuja hyväluonteisilla yksilöillä; varsinkin kun on kyse isosta koirasta.

    • simba

      Vaikka meidän bertsua on kohdeltu kaltoin yhdessä elämänsä vaiheessa, ei se ole vihainen. Se ei ole koskaan yrittänytkään purra tai muuten näyttänyt olevansa vihainen. Bertsuamme on hakattu ja sille on tehty tosi pahoja juttuja, niin silti se on aivan mahtavan kiltti ja ihana otus. Mutta kaikista koirista saa vihaisia ja silloin yleensä vika on siinä hihnan toisessa päässä..

    • sanoo myös

      että bernhardilainen on seura, vahti ja pihakoira. Kyllä mielestäni vahtii omaa pihaa, ainakin meidän bertsut on niin kaikki tehneet.

    • Anonyymi

      Onks ne. Ite haluaisin omistaa 44 59-103 eri rotusta koiraa ja mm bernhardinkoiria

    • Anonyymi

      EN OO NÄHNYT AINUTTAKAAN VIHAISTA BERNHARDINKOIRAA

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe