Liikettä palvelutalosta

Helena04

Olkoon seuraava ’vanhusten viikko’ –teemaan liittyen:

Niin usein kuin kuljinkaan kävelylenkeilläni asutusalueemme palvelutalon ohi, niin joka vilkaisulla mieleeni juolahti: olisiko tuo talo aikanaan myös minun kotini ja minkähänlaista siellä sitten olisikaan asua. Pitäisipä ihan käydä sen anteihin joskus lähemmin tutustumassa. Kävin toki kerran, pari vuotta sitten, talon juhlasalissa ilmaiseksi teatteriesitystä katsomassa. Vappu Jurkka esitti tosihauskan monologin ikäihmisestä.

Liikunnan lisäämisestä tutustuminen on nyt sitten alkanut. Kuulin palvelutalon ilmaisista kuntosalivuoroista naapuriltani. Enkä olisi ikinä uskonut, jos joku olisi kertonut…
Käyn kaupungin liikuntaviraston kuntosalilla eläkeläisryhmässä, mutta toiseksi se jää nyt kokemaani verrattuna. Niin laitteistonsa suhteen kuin vetäjänsä ja ajallisestikin (venyttelyineen1 ½ h). Oli todella hyvä, mehut ottava kunto-ohjelma ikäihmisille.

Niinpä lähtiessäni otin hyllystä tiedokseni esitteitä kaikista palvelutalon tarjoamista anneista. Ja sitähän näyttää olevan vaikka minkälaista tarjolla. Minusta taitaakin tulla vakiasiakas.. Tai, no, ainakin mitä liikunnallisiin tapahtumiin tulee.
Suosittelen toisillekin.

33

1520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helena04 ejk

Nyt on aika!

Miksi ylipäätään lisäsin liikuntaani ? Siitä yksinkertaisesta syystä, kun havaitsin – kuten tietenkin me kaikki - että tämä laite monipuolisuudessaan näkyy varastavan yhä enenevämmässä määrin aikaa ja lisää paikallaan oloa. Ja liika paikallaan olo taas ei tiedä jäsenillemme hyvää.

Muistui tässä myös mieleen liikunnanohjaajan muistutus meille ikäihmisille, että juuri nyt on korkea aika aloittaa reisi- ja pakaralihasten vahvistaminen, jotta säästyisimme kaatumisilta liukkaiden kelien saapuessa. Myös tasapainoharjoitteluun kannattaisi satsata, hän kehotti.
      Kotonakin nämä toki hoituvat, mutta ei niin tehokkaasti, mielestäni.

Itsestäänselvyyksistäkö haastelen? Varmaan niinkin. Haastelenpa kuitenkin - jotain haastellakseni. Ja kun olen kuullut, miten joillekin on suuri kynnys ruveta käyttämään palvelutalojen palveluja. Että enhän minä vielä... (=Itseäni ennen!)

Ja nyt lenkille! Aurinkokin paistaa ihanasti!
      "Vielä on kesää jäljellä..."

• Leny

Olen minäkin huomannut liikkumiseni vähentyneen tämän rakkineen myötä. On kuin magneetti, vetää puoleensa. Sitä olen ajatellut, voisivat kokeneemmat kertoa, että kyllästyykö tähän joskus? Se olisi suotavaa, muuten hukka perii. Se on niinkuin silloin kun minulla oli auto, että auto kun liikutti niin luuli liikkuvansa, vaikka itse asiassa istui koko ajan. Tässä liikkuu virtuaalimaailmassa, mutta istuu koko ajan, niin että vasten kyynärpää känsöttyy ja oikea olkanivel kipeytyy ja silmät kirvelee. On pantava mietintämyssy päähän ja tehtävä valinta.

• Helena ejk.
        Leny kirjoitti:

Olen minäkin huomannut liikkumiseni vähentyneen tämän rakkineen myötä. On kuin magneetti, vetää puoleensa. Sitä olen ajatellut, voisivat kokeneemmat kertoa, että kyllästyykö tähän joskus? Se olisi suotavaa, muuten hukka perii. Se on niinkuin silloin kun minulla oli auto, että auto kun liikutti niin luuli liikkuvansa, vaikka itse asiassa istui koko ajan. Tässä liikkuu virtuaalimaailmassa, mutta istuu koko ajan, niin että vasten kyynärpää känsöttyy ja oikea olkanivel kipeytyy ja silmät kirvelee. On pantava mietintämyssy päähän ja tehtävä valinta.

Esitit hyvän kysymyksen kokeneemmille, että kyllästyykö tähän nk. tietynlaiseen nörttiyteen joskus. Kuulostellaanpa. Paraneeko tästä kohtuukäyttäjäksi, jo silmienkin tähden? Omalla kohdallani vain kesäaika katkaisee käytön.

• Kerro

please!

• Helena ejk.
        Kerro kirjoitti:

please!

Tarkoittanet näitä kaupungin sosiaaliviraston liikuntapalveluja eläkeläisille ja työttömille palvelukeskuksissa? Kuntovoimistelua, kiinteytysvoimistelua, Circuit (omani), tasapainoharjoittelua, kehonhallintaa, vesivoimistelua, tansseja.

Mielelläni kertoisin tästä minua lähinnä olevasta, mutta... ymmärrät.
        Sen verran tietenkin, että olen helsinkiläisiä. Onko sitten muualla Suomessa vastaavanlaisesti, en tiedä.

Tyydyttikö vastaukseni?

• siellä
        Helena ejk. kirjoitti:

Tarkoittanet näitä kaupungin sosiaaliviraston liikuntapalveluja eläkeläisille ja työttömille palvelukeskuksissa? Kuntovoimistelua, kiinteytysvoimistelua, Circuit (omani), tasapainoharjoittelua, kehonhallintaa, vesivoimistelua, tansseja.

Mielelläni kertoisin tästä minua lähinnä olevasta, mutta... ymmärrät.
        Sen verran tietenkin, että olen helsinkiläisiä. Onko sitten muualla Suomessa vastaavanlaisesti, en tiedä.

Tyydyttikö vastaukseni?

tavanneetkin ja tutustuneet. Hyvä näin. Sopivan tuttuja ollaan? Heiiiipppa! :D

• Helena04 ejk.
        siellä kirjoitti:

tavanneetkin ja tutustuneet. Hyvä näin. Sopivan tuttuja ollaan? Heiiiipppa! :D

... vielä emme olisi tavanneetkaan ja tutustuneet, niin tavataan ensi kerralla. Hyvä! Seurailen.
        (Viimeksi tutustuin hiki päässä vain laitteisiin.:))

• Tahtoo heti tuollaiseen palvelutaloon, jossa on kunnon laitteet, niin se olla pitää.

Eikä kroonisesta kaatumispelosta kärsivä liukastu jäälle, kun on sali saman katon alla.

Pysyy sitten nivelet liikenteessä ja kroppa kondiksessa ja hiirikäsi vikkelänä.

• Helena ejk.

Niin että pantaisko anomukset jo sisään!:) -

Jaa, jaa, kaikki aikanaan. Mitkä sitten vain lienevät mahdollisuutemme. Vaan tänään emme osanne siitä vielä huolta kantaa.

• Helena ejk. kirjoitti:

Jaa, jaa, kaikki aikanaan. Mitkä sitten vain lienevät mahdollisuutemme. Vaan tänään emme osanne siitä vielä huolta kantaa.

Ai, että vielä poika kaupanpäällisiksi!

Johan meitä lykästi.

Toki heti anomukset sisään laittakaamme!

• Suvi2

kuntoillut, minä tulen sitten Diivan kanssa terapioimaan ja piristämään sinne vanhustentaloon. :-DD

• Helena04 ejk
        Suvi2 kirjoitti:

kuntoillut, minä tulen sitten Diivan kanssa terapioimaan ja piristämään sinne vanhustentaloon. :-DD

tulevasi meitä sitten aikanaan terapoimaan, mutta tässä ohimennen hihkaan: tervetuloa vaan, vastapainoksi hyvä idea! :)

• Suvi2 kirjoitti:

Kyllä jaksan aina Diivaa rapsuttaa. Minkäs merkkinen, anteeksi tietenkin rotuinen hän olikaan?

Olen varmaan koiraihmisiä, kun olen koiran kanssa kasvanut.

Se seurasi alakouluunkin ja makasi kippurassa pulpettini alla, jonne läskiklimpit hernerokastani salaa ujutin. Yöllä meillä oli tyynystä riitaa, se yritti venytellessään suoria koipiaan minut lattialle heivata.

• Satu
        Helena ejk. kirjoitti:

Kyllä se täytyy olla sama paikka! Hän käyttäytyy niin kohteliaasti! Vaimonsa kuulemani mukaan haluu hänen työskentelevän täällä palvelutalossa, sillä kaikki rakastuvat häneen. Nuorempien kohdalla se olisi kohtalokkaampaa, kenties. (No, tuo oli ihan vain meidän keskenämme kehittämää juttua, ei mitään perää!)

Minä en nyt ole käynyt koko kesänä enkä syksynä, mutta viime talvena kävin joskus. Ja varmaan taas talvella käyn. Tuntomerkkejäni: pitkähkö, hoikka, tukassa vaaleita raitoja... Kerro omasi, niin moikataan, jos tavataan!

• Suvi2
        beataBarbara kirjoitti:

Kyllä jaksan aina Diivaa rapsuttaa. Minkäs merkkinen, anteeksi tietenkin rotuinen hän olikaan?

Olen varmaan koiraihmisiä, kun olen koiran kanssa kasvanut.

Se seurasi alakouluunkin ja makasi kippurassa pulpettini alla, jonne läskiklimpit hernerokastani salaa ujutin. Yöllä meillä oli tyynystä riitaa, se yritti venytellessään suoria koipiaan minut lattialle heivata.

hänellä on. Kultainen kultainen noutaja.

Varmaan tulisitte hyvin toimeen, sillä Diiva luulee että maailmassa ei olekaan kuin kilttejä ihmisiä, jotka kaikki rakastavat häntä ja hän rakastaa kaikkia. Se eläin taitaa olla pelkkää sydäntä.

Se on rotumäärityksen mukaan värivirheellinen, mutta mikä virhe on, että omistaa todella kauniin vaaleanruskean, tummanruskean, punertavan ja kullan kirjavan turkin.

Huomaat että olen aivan huppana sen koiran takia. Voisin kirjoittaa ja puhua siitä vaikka kuinka paljon, joten virheen teit, että kysyit siitä:-D

• Helena04 ejk.
        Satu kirjoitti:

Kyllä se täytyy olla sama paikka! Hän käyttäytyy niin kohteliaasti! Vaimonsa kuulemani mukaan haluu hänen työskentelevän täällä palvelutalossa, sillä kaikki rakastuvat häneen. Nuorempien kohdalla se olisi kohtalokkaampaa, kenties. (No, tuo oli ihan vain meidän keskenämme kehittämää juttua, ei mitään perää!)

Minä en nyt ole käynyt koko kesänä enkä syksynä, mutta viime talvena kävin joskus. Ja varmaan taas talvella käyn. Tuntomerkkejäni: pitkähkö, hoikka, tukassa vaaleita raitoja... Kerro omasi, niin moikataan, jos tavataan!

siis huomenna. Jänskää! -
        Meikämaija tällainen tavallinen brunetti, jolla musiikkia veressä ja sen huomannee :DDDD

• Satu
        Helena04 ejk. kirjoitti:

siis huomenna. Jänskää! -
        Meikämaija tällainen tavallinen brunetti, jolla musiikkia veressä ja sen huomannee :DDDD

"...olen menossa Hankoon päin..."(sävel: Partisaanivalssi)

Ohjelma on jo sovittu tälle päivälle, joka taitaa olla niitä viimeisiä kauniita säitä tänä kesänä. - Mutta katsotaan myöhemmin talvella.

• Hintriika
        Suvi2 kirjoitti:

hänellä on. Kultainen kultainen noutaja.

Varmaan tulisitte hyvin toimeen, sillä Diiva luulee että maailmassa ei olekaan kuin kilttejä ihmisiä, jotka kaikki rakastavat häntä ja hän rakastaa kaikkia. Se eläin taitaa olla pelkkää sydäntä.

Se on rotumäärityksen mukaan värivirheellinen, mutta mikä virhe on, että omistaa todella kauniin vaaleanruskean, tummanruskean, punertavan ja kullan kirjavan turkin.

Huomaat että olen aivan huppana sen koiran takia. Voisin kirjoittaa ja puhua siitä vaikka kuinka paljon, joten virheen teit, että kysyit siitä:-D

Sinusta ja diivasta lukemistani jutuista kenties johtui, että viime yönä näin unta koirastamme, joka on ollut jo pari vuosikymmentä manan majoilla. Se oli partacollie. Kultainen noutajakin kuuluu sukuun, ihan elossa oleva.

• Satu
        Satu kirjoitti:

"...olen menossa Hankoon päin..."(sävel: Partisaanivalssi)

Ohjelma on jo sovittu tälle päivälle, joka taitaa olla niitä viimeisiä kauniita säitä tänä kesänä. - Mutta katsotaan myöhemmin talvella.

Tuo sävel jäi soimaan, mutta sen kohtalokas sävy ei kyllä oikein sovi matkani kepeänleikkisään luonteeseen!

(Menemme vielä golf- kentälle. Hyvää liikuntaa tiedossa.)

Aurinkoista päivää kaikille nettiläisille ystävilleni!

• ~satu
        Satu kirjoitti:

Tuo sävel jäi soimaan, mutta sen kohtalokas sävy ei kyllä oikein sovi matkani kepeänleikkisään luonteeseen!

(Menemme vielä golf- kentälle. Hyvää liikuntaa tiedossa.)

Aurinkoista päivää kaikille nettiläisille ystävilleni!

ja kaupassakäyntiä, uusien ruokien suunnittelua!

Toivon, etteivät syksyiset päivät vieläkään viilentyisi!

• Helena04 ejk
        ~satu kirjoitti:

ja kaupassakäyntiä, uusien ruokien suunnittelua!

Toivon, etteivät syksyiset päivät vieläkään viilentyisi!

No mutta! -
        Itse Satuko se siinä! Uudella, kauniilla rekkarilla! Wauh!
        Hieno ilma eilen viihtyä viheriöllä?

Tiedätkös, melkein etten mennyt juttelemaan salille tulleen pitkän, hoikan, vaalean naisihmisen (siellähän on miehiäkin!) kanssa. Hänen suupielissään vain ei näkynyt hymyn häivääkään koko sen puolitoistatuntisen ajan, josta syystä, ja tietenkin, kun mainitsit poissaolosi, jätin uteluni.
        Meno oli muuten entisenlainen, koville ottava, katsotaan vain, kauanko jaksan.

Säistä. Satu, onhan jo lokakuu puolessa välissä. Lisätään vain vaatetusta ulkosalle lähdettäessä, kyllä se siitä. Jos meillä lämpimät kelit liian kauan jatkuvat, tietää se... niin, tiedetään!

Kauppareissulle tästä nyt sitten itsekin, heippa!

• ~satu
        Helena04 ejk kirjoitti:

No mutta! -
        Itse Satuko se siinä! Uudella, kauniilla rekkarilla! Wauh!
        Hieno ilma eilen viihtyä viheriöllä?

Tiedätkös, melkein etten mennyt juttelemaan salille tulleen pitkän, hoikan, vaalean naisihmisen (siellähän on miehiäkin!) kanssa. Hänen suupielissään vain ei näkynyt hymyn häivääkään koko sen puolitoistatuntisen ajan, josta syystä, ja tietenkin, kun mainitsit poissaolosi, jätin uteluni.
        Meno oli muuten entisenlainen, koville ottava, katsotaan vain, kauanko jaksan.

Säistä. Satu, onhan jo lokakuu puolessa välissä. Lisätään vain vaatetusta ulkosalle lähdettäessä, kyllä se siitä. Jos meillä lämpimät kelit liian kauan jatkuvat, tietää se... niin, tiedetään!

Kauppareissulle tästä nyt sitten itsekin, heippa!

mutta luulenpa, etten aina viitsi kuitenkaan. En oikein ymmärrä, miksi pitäisi. Taidan olla hiukan omaehtoinen, kun näin ajattelen. Ei voi oikein itseään muuttaa.

Eilen oli ihannesää, ja ajattele tosiaan: pitkä, kaunis syksy on meillä ollut, vain pari kuukautta on jouluun!

Ulkonäöstäni annoin vain pari vinkkiä siksi, että silloin voi ainakin sulkea pois monta näkemäänsä ihmistä. Mutta en ole kovin pitkä, enkä kovin hoikkakaan (yritän pysyä) , en myöskään vaalea muuta kuin niiden raitojen osalta! :D Tällä tavalla kohtuullistan vinkkejäni.

• Helena04 ejk.
        ~satu kirjoitti:

mutta luulenpa, etten aina viitsi kuitenkaan. En oikein ymmärrä, miksi pitäisi. Taidan olla hiukan omaehtoinen, kun näin ajattelen. Ei voi oikein itseään muuttaa.

Eilen oli ihannesää, ja ajattele tosiaan: pitkä, kaunis syksy on meillä ollut, vain pari kuukautta on jouluun!

Ulkonäöstäni annoin vain pari vinkkiä siksi, että silloin voi ainakin sulkea pois monta näkemäänsä ihmistä. Mutta en ole kovin pitkä, enkä kovin hoikkakaan (yritän pysyä) , en myöskään vaalea muuta kuin niiden raitojen osalta! :D Tällä tavalla kohtuullistan vinkkejäni.

Ota nyt sinustakin sitten selvää!!! -
        Paras siis olla tekemättä salilla kenenkään kanssa tuttavuutta, edes enemmälti hymyilemättä, etteivät ihan omituiseksi luule. Olla hiukanhan on vain inhimillistä.

Ja juuri kun tässä ip-kävelylleni ajattelin lähteä, niin mahdoton tuulenpuuska tuli ja näkyy yltyvän, vettäkin heitteleiksee... ei kun leipomaan...

• Satu
        Helena04 ejk. kirjoitti:

Ota nyt sinustakin sitten selvää!!! -
        Paras siis olla tekemättä salilla kenenkään kanssa tuttavuutta, edes enemmälti hymyilemättä, etteivät ihan omituiseksi luule. Olla hiukanhan on vain inhimillistä.

Ja juuri kun tässä ip-kävelylleni ajattelin lähteä, niin mahdoton tuulenpuuska tuli ja näkyy yltyvän, vettäkin heitteleiksee... ei kun leipomaan...

Teehän vain ihmeessä tuttavuutta salilla ! Jos puhumme samasta paikasta, niin kyllä siellä usein nauru raikuu, huumorintajua löytyy, ja silloin se kuntoilukin sujuu kuin itsestään! Ennen kuin huomaatkaan, on 1h 15 min ohitse, sen verran yleensä kerralla olen siellä viivähtänyt.

• Helena04 ejk.
        Satu kirjoitti:

Teehän vain ihmeessä tuttavuutta salilla ! Jos puhumme samasta paikasta, niin kyllä siellä usein nauru raikuu, huumorintajua löytyy, ja silloin se kuntoilukin sujuu kuin itsestään! Ennen kuin huomaatkaan, on 1h 15 min ohitse, sen verran yleensä kerralla olen siellä viivähtänyt.

mutta vain totisia kasvoja olen nähnyt tällä palvelutalon salilla, valitettavasti. Se tuntuukin hiukan oudolta, kun toisella salilla käydessäni meillä on peräti hauskaa.
        Näinollen emme käy samalla. Mutta pääasiahan on, että käymme. Ethän laista!

• Satu
        Helena04 ejk. kirjoitti:

mutta vain totisia kasvoja olen nähnyt tällä palvelutalon salilla, valitettavasti. Se tuntuukin hiukan oudolta, kun toisella salilla käydessäni meillä on peräti hauskaa.
        Näinollen emme käy samalla. Mutta pääasiahan on, että käymme. Ethän laista!

Olen käynyt vain silloin, kun on omia harjoitteluaikoja, siis ei ohjattua kuntoilua.

Tuo vetäjäpoika on silti joskus ollut siinä juttelemassa omia aikojaan, niin että hänetkin tunnen.

Mutta harjoittelu tutulla joukolla on siitä hauskaa, että voi samalla kuunnella toisten mielipiteitä ja kuulumisia, jolloin harjoittelu on hauskempaa kuin yksin. En pidä mistään hampaat irvessä pinnistelystä. Rentoa menoa!

• Helena04 ejk.
        Satu kirjoitti:

Olen käynyt vain silloin, kun on omia harjoitteluaikoja, siis ei ohjattua kuntoilua.

Tuo vetäjäpoika on silti joskus ollut siinä juttelemassa omia aikojaan, niin että hänetkin tunnen.

Mutta harjoittelu tutulla joukolla on siitä hauskaa, että voi samalla kuunnella toisten mielipiteitä ja kuulumisia, jolloin harjoittelu on hauskempaa kuin yksin. En pidä mistään hampaat irvessä pinnistelystä. Rentoa menoa!

Vielä tässä "sönkkään" aiheesta:
        Niinpä. Rennosti, tottakai! Ohjatussa käyn molemmilla saleilla. Ja musiikki taustalla inspiroi osallistumaan kuni nuorna ennen, mutta eihän fysiikkaa riitä luonnollisestikaan samaiseen. Tämän johdosta on hyvä olla nitrotkin mukana. :))

Ja sitten. En tiedä jatkosta, mutta tämä palvelutalon ryhmä koostuu kyllä totisista, tosissaan tekevistä tuppisuista. Jokainen siirtyy minuutin kuluttua seuraavalle laitteelleen, pakertaa totisena osuutensa, pyyhkii hikeä välillä, joku siemaisee ryypyn vettä kiireissään ja jatkaa. Kaikki laitteet läpi. Ja sitten ollaan "finito passito". Mutta katsotaan, katsotaan...

• Helena04 ejk.

Suuressa vaihtelunhaluisuudessani nyt rönsyilen "raa´asti" - vaikkapa pieneksi ilahduttamiseksi - tarinalla "Onnellinen nainen". Hyvää alkavaa viikkoa!

> ONNELLINEN ELÄMÄ

> eli miten tehdään nainen onnelliseksi
      > Ei ole vaikeaa tehdä naista onnelliseksi...
      Muista lukea loppuun asti!

> Miehen tarvitsee vain olla:
      >
      > 1. ystävä
      > 2. kumppani
      > 3. rakastaja
      > 4. veli
      > 5. isä
      > 6. opettaja
      > 7. kasvattaja
      > 8. rippi-isä
      > 9. uskottu
      > 10. kokki
      > 11. mekaanikko
      > 12. asentaja
      > 13. sähkömies
      > 14. kuljettaja
      > 15. kantaja
      > 16. siivooja
      > 17. hovimestari
      > 18. hydraulikko
      > 19. puuseppä
      > 20. malli
      > 21. sisustusarkkitehti
      > 22. seksuologi
      > 23. psykologi
      > 24. psykiatri
      > 25. psykoterapeutti

> Myös luonteenpiirteet ovat tärkeitä.
      > Tarvitsee vain olla:

> 1. miellyttävä
      > 2. urheilullinen mutta
      > 3. älykäs mutta
      > 4. voimakas
      > 5. hyvätapainen mutta
      > 6. luja mutta
      > 7. lempeä
      > 8. herkkä mutta
      > 9. päättäväinen mutta
      > 10. romanttinen mutta
      > 11. miehekäs
      > 12. vitsikäs ja
      > 13. iloinen mutta
      > 14. vakavasti otettava ja
      > 15. arvokas
      > 16. rohkea mutta
      > 17. nallekarhu mutta
      > 18. energinen
      > 19. huolehtiva
      > 20. luova
      > 21. idearikas
      > 22. taitava mutta
      > 23. vaatimaton ja
      > 24. ymmärtäväinen
      > 25. elegantti mutta
      > 26. johdonmukainen
      > 27. lämmin mutta
      > 28. viileä mutta
      > 29. intohimoinen
      > 30. suvaitsevainen mutta
      > 31. periaatteellinen mutta
      > 32. kunniallinen ja
      > 33. jalo mutta
      > 34. käytännöllinen ja
      > 35. pragmaattinen
      > 36. oikeudenmukainen mutta
      > 37. valmis tekemään vuokseen mitä tahansa eli:
      > 38. epätoivoinen (rakkaudesta) mutta
      > 39. hillitty
      > 40. charmikas mutta
      > 41. pysyvä ja
      > 42. uskollinen
      > 43. valpas mutta
      > 44. haaveileva mutta
      > 45. kunnianhimoinen
      > 46. luotettava ja
      > 47. kunnioitettava
      > 48. valmis uhrauksiin ja, ennen muuta,
      > 49. maksukykyinen.

> Samaan aikaan miehen on kiinnitettävä huomiota siihen, että hän:

> 1. ei olisi mustasukkainen, mutta kuitenkin kiinnostunut
      >
      > 2. tulisi hyvin toimeen sukunsa kanssa, muttei kuitenkaan uhraisi sille
      > enempää aikaansa kuin naiselleen
      >
      > 3. antaisi naiselle vapautta, mutta osoittaisi kuitenkin huolenpitoa
      > ja olisi kiinnostunut siitä, missä nainen on ollut ja mitä tehnyt
      >
      > 4. pukeutuisi siististi, mutta olisi kuitenkin valmis kantamaan naista polvillaan kurassa ja
      menemään parvekkeen kautta sisään, jos hän on unohtanut avaimensa, tai
      > ottamaan kiinni ja mukiloimaan varkaan, joka on ottanut hänen laukkunsa,
      > jossa oli niinkin elämälle välttämättömiä asioita kuin peili ja huulirasva.

> On tärkeää olla unohtamatta hänen:
      > 1. syntymäpäivïään
      > 2. nimipäiviään
      > 3. hääpäivää
      > 4. ensimmäisen suudelmanne vuosipäivää
      > 5. kuukautisiaan
      > 6. hammaslääkäriaikaansa
      > 7. vuosipäiviään
      > 8. parhaan ystävänsä ja lempitätinsä syntymäpäiviä.

> Valitettavasti täydellisinkään edellämainittujen ohjeiden noudattaminen
      > ei takaa menestystä. Nainen saattaa nimittäin väsyä ihanteellisen miehen
      > läsnäoloon elämässään ja kokea olevansa hänen dominoimansa ja siksi
      > karata ensimmäisen kohtaamansa kitaransoittajan kanssa.

> Ja nyt mitalin toinen puoli.
      >
      > Miehen tekeminen onnelliseksi on huomattavasti vaikeampaa.
      >
      > Se johtuu siitä, että mies tarvitsee:
      >
      > 1. seksiä ja
      > 2. ruokaa

> Pääosa naisista kokee nämä miesten liialliset vaatimukset äärimmäisen orjuuttaviksi.
      > Niiden tyydyttäminen käy yli heidän voimiensa.

> Johtopäätös:
      >
      > Sopusointuinen yhteiselämä on helppo saavuttaa, kunhan miehet lopulta ymmärtävät, että heidän on
      >rajoitettava kohtuuttomia vaatimuksiaan!

• fiiuliN

Onko kellään maaseudulla asuvalla tietoa siellä olevista palvelutaloista?

Olen tullut nimittäin siihen tulokseen ettei täällä ole maalaismiehen lisäksi ketään maaseudulla asuvaa.

Olen maaseudulta ja olisin kiinnostunut tietämään onko niissäkin mahdollisesti järjestetty jotain viihdykettä tai kuntoilun tapaisia tilaisuuksia.
      En tunne ketään täällä olevaa joka asustaisi palvelutalossa, enkä näin ollen voi keneltäkään kysellä.

Tosin kaikki lapseni asuvat jossain muualla, ja mieleni tekisikin asettumaan vaikka turkulaiseksi:)))

• Täälläkin on palvetalo jossa on asuntoja, mutta en ole tullut kyselleeksi kuinka siellä olevia palveluja voisi talon ulkopuolinen käyttää.

Urheilutalolla on kuntosalit käytettävissä, ja lisäksi yksityinen yrittäjä tarjoaa maksullisia vuoroja, joten kyllä täälläkin voi kuntosaleja käyttää.

Oma kuntoiluni tänään alkoi kuntopyörän polkemisella, tässä päivällä ulko töitä ja nyt taas muutaman kilometrin pyöräily uutisia katsellen. Punnerruksia on vielä edessä ennen iltapesua. Omin keinoin onneen!, eli itse kehitetyt kuntoilut, keppijumppaa ja sauvakävelyä jos työt eivät pistä liikkumaan.

Helenalla on onni asua lähellä hyviä palveluja.
        Siellähän on päivätansseja, ruokailua yms. joten joka päivälle ohjelmaa jos haluaa.
        Kuntoilemaan vain, aina se ei tarvitse erikoisia välineitä.

• fiiuliN
        kirjar kirjoitti:

Täälläkin on palvetalo jossa on asuntoja, mutta en ole tullut kyselleeksi kuinka siellä olevia palveluja voisi talon ulkopuolinen käyttää.

Urheilutalolla on kuntosalit käytettävissä, ja lisäksi yksityinen yrittäjä tarjoaa maksullisia vuoroja, joten kyllä täälläkin voi kuntosaleja käyttää.

Oma kuntoiluni tänään alkoi kuntopyörän polkemisella, tässä päivällä ulko töitä ja nyt taas muutaman kilometrin pyöräily uutisia katsellen. Punnerruksia on vielä edessä ennen iltapesua. Omin keinoin onneen!, eli itse kehitetyt kuntoilut, keppijumppaa ja sauvakävelyä jos työt eivät pistä liikkumaan.

Helenalla on onni asua lähellä hyviä palveluja.
        Siellähän on päivätansseja, ruokailua yms. joten joka päivälle ohjelmaa jos haluaa.
        Kuntoilemaan vain, aina se ei tarvitse erikoisia välineitä.

En oikein enää jaksa mitään kuntoiluliikkeitä tehdä, sauvakävelynkin lopetin jo pari vuotta takaperin. Joskus kävelen tuon kaksikilometriä keskustaan ja toiset takaisin. Pyöräilyä olen hieman harrastanut kesäisin, mutta kun siinäkin on omat hankaluutensa.

Kyselin sentakia noista maaseudun palvelutalojen toiminnoista , kun tuntuu etten enää kauaakaan kotoa jaksa minnekään lähteä. Mutta kun epäilyttää muuttaa taloon jossa on vieraita asukkaita seinien takana, aina kun olen asunut hiljaksiin kotonurkissa.

• fiiuliN kirjoitti:

En oikein enää jaksa mitään kuntoiluliikkeitä tehdä, sauvakävelynkin lopetin jo pari vuotta takaperin. Joskus kävelen tuon kaksikilometriä keskustaan ja toiset takaisin. Pyöräilyä olen hieman harrastanut kesäisin, mutta kun siinäkin on omat hankaluutensa.

Kyselin sentakia noista maaseudun palvelutalojen toiminnoista , kun tuntuu etten enää kauaakaan kotoa jaksa minnekään lähteä. Mutta kun epäilyttää muuttaa taloon jossa on vieraita asukkaita seinien takana, aina kun olen asunut hiljaksiin kotonurkissa.

Sekä maaseudun rauhassa, kuten nyt, kaukana keskustasta, hiljaisuuden ympäröimänä asuen, että keskellä Helsingin vilinää, kerrostalossa, olen jo oppinut molempiin.

Seinien takaa kuuluu äänet, putkistot johtavat ääniä, ja naapuri voi viettää levotonta elämää.
        Niihinkin tottuu, "lakkaa kuulemasta", vaikka kuuleekin.
        Toisaalta on turvallista kun tietää ettei ole talossa yksin.
        Palvelutalo on hyvä valinta kun omat voimat vähenevät ja haluaisi asumisen lisäksi saada jotain lisäpalvelujakin.
        Äitini asui vanhustentalossa, omassa yksiössä, jossa henkilökunta kävi tarkistamassa päivittäin, pisti lääkkeet, mittasi verenpaineen, jne.
        Sai kävellä valmiiseen ruokapöytään, pyykit pestiin, asunto siivottiin... eli sen kun maksoi, eikä tuolla ollut lopulta kovin kallistakaan, ja Kela avustaa maksuissa, joten otappas kotikunnastasi selvää, sillä uskon että sielläkin on vastaavaa tarjolla. Tahtoo vain olla pitkät jonot.
        Täällä nuo uudet, juuri rakennetun talon asunnot ( vanhuksille ) ovat omistus asuntoja, ja aika kalliita. Sellaista en ole vielä miettinyt omalle kohdalleni, vaikka koko ajan teen suunnitelmia muutosta pois omakotitalosta, voimat kun eivät ole uusiutuvaa luonnonvaraa, valitettavasti.

• Hintriika
        kirjar kirjoitti:

Sekä maaseudun rauhassa, kuten nyt, kaukana keskustasta, hiljaisuuden ympäröimänä asuen, että keskellä Helsingin vilinää, kerrostalossa, olen jo oppinut molempiin.

Seinien takaa kuuluu äänet, putkistot johtavat ääniä, ja naapuri voi viettää levotonta elämää.
        Niihinkin tottuu, "lakkaa kuulemasta", vaikka kuuleekin.
        Toisaalta on turvallista kun tietää ettei ole talossa yksin.
        Palvelutalo on hyvä valinta kun omat voimat vähenevät ja haluaisi asumisen lisäksi saada jotain lisäpalvelujakin.
        Äitini asui vanhustentalossa, omassa yksiössä, jossa henkilökunta kävi tarkistamassa päivittäin, pisti lääkkeet, mittasi verenpaineen, jne.
        Sai kävellä valmiiseen ruokapöytään, pyykit pestiin, asunto siivottiin... eli sen kun maksoi, eikä tuolla ollut lopulta kovin kallistakaan, ja Kela avustaa maksuissa, joten otappas kotikunnastasi selvää, sillä uskon että sielläkin on vastaavaa tarjolla. Tahtoo vain olla pitkät jonot.
        Täällä nuo uudet, juuri rakennetun talon asunnot ( vanhuksille ) ovat omistus asuntoja, ja aika kalliita. Sellaista en ole vielä miettinyt omalle kohdalleni, vaikka koko ajan teen suunnitelmia muutosta pois omakotitalosta, voimat kun eivät ole uusiutuvaa luonnonvaraa, valitettavasti.

Eräs sukulaiseni asuu Pohjois-Suomessa palvelutalossa. Hänellä on iso keittiö ja olohuone. Asunto on kuin mikä tahansa kerrostaloasunto, paitsi että halutessaan saa palveluja samasta talosta. Ruoan voi tehdä itse tai käydä talon ruokalassa. Siivoaminen samoin. Terveydenhoitopalvelut ovat lähellä jne. Elämänsä voi järjestää sen mukaan kuin voimia riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8470
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2378
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2210
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1822
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1717
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      20
      1138
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe