Uusi sohva olisi hankinnassa, mutta sen väri on tuottanut minulle päänvaivaa!
Olohuoneessa on kaikki kalusteet kirsikan väristä, paitsi pöytä on tummempaa. Suuressa kirjahylly-tv tasossa on myös vihreää ovissa ja muuallakin väriä tuomassa. Eli minkä värinen sohva käy kirsikan väristen kalusteiden kanssa? Ja minkä värinen matto ja verhot silloin kannattaisi laittaa?
Sohvan väri!
7
1918
Vastaukset
- cathy
Kirsikkaa on voimakaana värintuojana jo olkkarissa, joten lisäisin harmaata olohuoneeseen.
Sohva vaalea teräksenharmaa. Matto vaalea, luonnonvalkoista ja helmenharmaata yhdessä.
Vihreää, jota sinulla on tv-tasossa pieninä pintoina, sohvatyynyt ja ripauksena verhoissa.
Verhot kuviolliset, väreissä löytyisi luonnonvalkoinen pohjavärinä, kuvioissa vihreää, tiilenpunaista ripaus, harmaata.- Iida
Kiitos vastauksesta!
Harmaa sohva voisi olla yksi vaihtoehto, mutta voisiko ajatella myös beigeä? Ja sitten matto luonnonvalkoisella pohjalla. Vai tulisiko olohuoneesta silloin liian samansävyinen?
Sohvan kaveriksi ajattelin hankkia rottinki tuolin luonnonvalkoisella pehmusteella.
www.asko.fi sivulla olisi sellainen LINE -sohva harmaa ja beige, sopisi hinnaltaan minun kukkarolleni.. Mitä mieltä olette niistä? - sisustaja
Iida kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Harmaa sohva voisi olla yksi vaihtoehto, mutta voisiko ajatella myös beigeä? Ja sitten matto luonnonvalkoisella pohjalla. Vai tulisiko olohuoneesta silloin liian samansävyinen?
Sohvan kaveriksi ajattelin hankkia rottinki tuolin luonnonvalkoisella pehmusteella.
www.asko.fi sivulla olisi sellainen LINE -sohva harmaa ja beige, sopisi hinnaltaan minun kukkarolleni.. Mitä mieltä olette niistä?Lukiessani ensimmäistä tekstiäsi ajattelin jo samantie jotain vaaleaa väriä. Kirsikka on hyvinkin voimakas väri, joka vaatii vastapainoksi mielestäni vaaleampaa värisävyä. Tämä valinta erityisesti olohuoneessa, sillä olohuoneessa kaivataan useinkin hiukan ilmekkyyttä että valoisuutta ja tärkeimpänä tunnelmallisuutta.
Teräksen harmaa on mielestäni hiukan liian steriili ja kylmä väri olohuoneen vallitsevaksi tekstiiliksi. Beige on jo erittäin turvallinen ja lämpimän elävä värisävy voimakkaan kirsikan vastapainoksi.
Selkeys sisustamisessa luo harmoniaa. Suurissa sisustuselementeissä suosittelen niukkaa värivalintaa - lisävärejä tuon itse pienillä yksityiskohdilla (ts. ne korostuvat ympäristöstään) kuten vaaseilla, tauluilla, tms.
Eli siis suurissa (lähinnä huonekaluissa, verhoissa ja matoissa) selkeä värilinja!
Tosin siis tämä on minun ajatukseni. Suurin tekijä on se, että millaista tunnelmaa haluat luoda; hämärän tunnelmallisen, romanttistyylisen, lämpimän tai kenties modernin ja ajattoman?
Muista myös että ympäristö vaikuttaa väreihin.
Erityisen tärkeää on ennen sohvan ostoa käyttää kangasmalli kotonaan.
Väri jonka myymälässä näet sopivana voi olla kotona aivan katastroofi!!!!
Samalla näet miten kankaan (tai nahan) väri käy kirsikkaan. Muista myös tarkastella tilkkua sekä luonnonvalon kanssa (samassa tilassa, johon sohva on tulossa), sekä myös huoneen valaistuksen kanssa. Väri elää valaistuksen mukaan.
Onnea sisustamisen kanssa! - Linnea
sisustaja kirjoitti:
Lukiessani ensimmäistä tekstiäsi ajattelin jo samantie jotain vaaleaa väriä. Kirsikka on hyvinkin voimakas väri, joka vaatii vastapainoksi mielestäni vaaleampaa värisävyä. Tämä valinta erityisesti olohuoneessa, sillä olohuoneessa kaivataan useinkin hiukan ilmekkyyttä että valoisuutta ja tärkeimpänä tunnelmallisuutta.
Teräksen harmaa on mielestäni hiukan liian steriili ja kylmä väri olohuoneen vallitsevaksi tekstiiliksi. Beige on jo erittäin turvallinen ja lämpimän elävä värisävy voimakkaan kirsikan vastapainoksi.
Selkeys sisustamisessa luo harmoniaa. Suurissa sisustuselementeissä suosittelen niukkaa värivalintaa - lisävärejä tuon itse pienillä yksityiskohdilla (ts. ne korostuvat ympäristöstään) kuten vaaseilla, tauluilla, tms.
Eli siis suurissa (lähinnä huonekaluissa, verhoissa ja matoissa) selkeä värilinja!
Tosin siis tämä on minun ajatukseni. Suurin tekijä on se, että millaista tunnelmaa haluat luoda; hämärän tunnelmallisen, romanttistyylisen, lämpimän tai kenties modernin ja ajattoman?
Muista myös että ympäristö vaikuttaa väreihin.
Erityisen tärkeää on ennen sohvan ostoa käyttää kangasmalli kotonaan.
Väri jonka myymälässä näet sopivana voi olla kotona aivan katastroofi!!!!
Samalla näet miten kankaan (tai nahan) väri käy kirsikkaan. Muista myös tarkastella tilkkua sekä luonnonvalon kanssa (samassa tilassa, johon sohva on tulossa), sekä myös huoneen valaistuksen kanssa. Väri elää valaistuksen mukaan.
Onnea sisustamisen kanssa!Vaalea väri tuli minullakin ensimmäisenä mieleen, joko edellä ehdotettu harmaa tai sitten luonnonvalkoinen/vaalea beige. Jos kaikki huoneessa on lämpimänsävyistä, kontrastia voit halutessasi hakea paitsi värillä (kylmäsävyinen harmaa) niin myös materiaaleilla: alumiini ym. kylmät metallit ja lasi voivat raikastaa muuten ehkä liiankin lämmintä kokonaisilmettä.
- Iida
Kiitos vastauksista!
Päädyin nyt siihen vaaleaan sohvaan, mielessä olisi kaksi vaihtoehtoa... En osaa oikein päättää!
http://photobucket.com/albums/a290/laurainen/Sohvat/
Sanokaa mielipiteitänne noista sohvista, kumman ostaisin? Vaiko kumpaakaan...- sohva !
itse ottaisin sen " sohvan " missä ei ollu niitä tyynyjä.
- niuho
Minua luultavasti häiritsisi noissa kankaissa näkyvät "pyyhkäisyjäljet".Jos nuo olisi meidän sohvat menettäisin varmaan hermoni kun olisin silittelemässä nukat samaan suuntaan.
Mut jos ei se teitä häiritse niin mikä jottei.
Aikoinani kun sohvaostoksilla vertailin kankaita,niin Alcantara ja edullisempi Annalan Tara olivat sellaisia joissa nuo jäljet eivät niin näkyneet.Taraan päädyttiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364590Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763025- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 211501
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851275PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894