Pyhä Kolminaisuus

a c i m la i n en

Jotkut yrittävät väittää että Pyhä Kolminaisuus tarkoittaisi sitä että on olemassa kolme Jumalaa. ACIM tunnustaa kyllä Pyhän Kolminaisuuden mutta ei kolmea Jumalaa. ACIM painottaa sen sijaan Jumalan, Hänen Poikansa ja Pyhän Hengen Ykseyttä.


"The Holy Trinity is holy because It is One."
"The Son of God is part of the Holy Trinity, but the Trinity Itself is one."

"Spirit has no levels, and all conflict arises from the concept of levels. Only the Levels of the Trinity [God, Son, Spirit] are capable of Unity."


Ehkä seuraava auttaa ymmärtämään asian.
Homma ei mene normaalin laskuopin mukaan näin: 1 1 1 = 3 vaan näin:

1 1 1 = 1

Jumalaa, Hänen Poikaansa ja Pyhää Henkeä ei siis voi erotella erillisiksi kappaleiksi.
Kun sanotaan että Jumalalla on vain yksi Poika niin se tarkoittaa että kaikkien ihmisten Henget ovat tätä Jumalan Poikaa samalla kun ne ovat osa Jumalaa itseään.

Ainut ero Jumalan ja hänen Poikansa välillä on se että Jumala loi Poikansa mutta Poika ei luonut Isäänsä. "Yet in creation you are not in a reciprocal relationship to God, since He created you but you did not create Him. I [Jesus] have already told you that only in this respect your creative power differs from His."


"Spirit has no levels, and all conflict arises from the concept of levels. Only the Levels of the Trinity [God, Son, Spirit] are capable of Unity."

Entä Pyhä Henki?

Pyhä Henki on osa Pyhää Kolminaisuutta.
"He [the Holy Spirit] is part of the Holy Trinity, because His Mind is partly yours and also partly God's."

Pyhän Hengen tarkoituksesta:

"The Holy Spirit is the translator of the laws of God to those who do not understand them."

8

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • theos

      JT:lla on heikko kyky ymmärtää matematiikkaa. Toivottavasti teillä ACIMlaisilla asiat ovat paremmin. Tai sitten on kyse yleisestä jenkkiläisten vähä-älyisyydestä, jota molemmat lahkot edustavat.

      Kolminaisuusoppi kaikissa muodoissaan on harhaoppi, jota raamatussa ei ole. Huolimatta tästä mielipiteestäni autan sinua kuitenkin laatimaan omaa oppiasi koskevan fiksumman matemaattisen kaavion.

      >>Homma ei mene normaalin laskuopin mukaan näin: 1 1 1 = 3 vaan näin: 1 1 1 = 1

      • a ci m laine n

        Tuota yhtälö en ole ACIM:sta ottanut.


      • a ci m lainen

        Tarkoitin tietysti että normaalin laskuopin mukaan menee niin että 1 1 1 = 3. Tuossa tuli siis virhe minulle.

        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä. Tätä tarkoitin kun kirjoitin että 1 1 1 = 1.

        Hyvä kun korjasit.

        Muuten sinulle on jo sanottu että acimlaisuus ei ole lahko. Mitään johtajaa ei ole. Paitsi Pyhä Henki. Eli älä jatkossa puhu lahkosta, enää kun paremmin tiedät.


      • theos
        a ci m lainen kirjoitti:

        Tarkoitin tietysti että normaalin laskuopin mukaan menee niin että 1 1 1 = 3. Tuossa tuli siis virhe minulle.

        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä. Tätä tarkoitin kun kirjoitin että 1 1 1 = 1.

        Hyvä kun korjasit.

        Muuten sinulle on jo sanottu että acimlaisuus ei ole lahko. Mitään johtajaa ei ole. Paitsi Pyhä Henki. Eli älä jatkossa puhu lahkosta, enää kun paremmin tiedät.

        >>Eli älä jatkossa puhu lahkosta, enää kun paremmin tiedät.


      • a ci m lai ne n
        theos kirjoitti:

        >>Eli älä jatkossa puhu lahkosta, enää kun paremmin tiedät.

        "Jeesus-liike oli nimittäin lahko... heidän itsensäkin mielestä"

        ACIM on vain eräs universaalisen hengellisen "kurssin" muoto.

        A Course in Miracles tulee kirjan itsensä mukaan Jeesukselta joten Jeesuksesta puhuminen on oikeutettua. Kuuluu siis palstan aiheeseen ja tulen jatkossakin Hänestä puhumaan.


      • theos
        a ci m lai ne n kirjoitti:

        "Jeesus-liike oli nimittäin lahko... heidän itsensäkin mielestä"

        ACIM on vain eräs universaalisen hengellisen "kurssin" muoto.

        A Course in Miracles tulee kirjan itsensä mukaan Jeesukselta joten Jeesuksesta puhuminen on oikeutettua. Kuuluu siis palstan aiheeseen ja tulen jatkossakin Hänestä puhumaan.

        >>A Course in Miracles tulee kirjan itsensä mukaan Jeesukselta joten Jeesuksesta puhuminen on oikeutettua.


      • aci m lai nenn
        theos kirjoitti:

        >>A Course in Miracles tulee kirjan itsensä mukaan Jeesukselta joten Jeesuksesta puhuminen on oikeutettua.

        Ja jos nämä Jeesukset laitetaan samalle osastolle niin tulevat hyvin toimeen keskenään. Lue alempaa admatan avaus aiheesta. :))


        Psykoosi ja 50 Jeesusta


        "Mitä syitä minulla on olettaa Jeesuksen olleen tuossa takana? Mitkä ovat todisteet? "

        Minulla ei ole sinulle todisteita. Sitäpaitsi saat uskoa miten haluat. Itse uskon että kirja on tullut Jeesukselta ja minulla on siihen itselleni riittävät perusteet mutta en millään tavalla pakota ketään uskomaan näin.

        "joka on nuo hallusinaationsa pistänyt paperille?"

        Kirjan ajattelun mukaan olet sinäkin näpyttänyt hallusinaatiosi tänne. ;)


      • theos
        aci m lai nenn kirjoitti:

        Ja jos nämä Jeesukset laitetaan samalle osastolle niin tulevat hyvin toimeen keskenään. Lue alempaa admatan avaus aiheesta. :))


        Psykoosi ja 50 Jeesusta


        "Mitä syitä minulla on olettaa Jeesuksen olleen tuossa takana? Mitkä ovat todisteet? "

        Minulla ei ole sinulle todisteita. Sitäpaitsi saat uskoa miten haluat. Itse uskon että kirja on tullut Jeesukselta ja minulla on siihen itselleni riittävät perusteet mutta en millään tavalla pakota ketään uskomaan näin.

        "joka on nuo hallusinaationsa pistänyt paperille?"

        Kirjan ajattelun mukaan olet sinäkin näpyttänyt hallusinaatiosi tänne. ;)

        Onko perusteeton uskominen yhtä kuin herkkäuskoisuus?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe