Tilanne:
Oon ollut nyt 3v tytön ja 6v pojan vkoloppuäitipuoli puolisen vuotta.
Lasten oma äiti on hunsvotti, ei juurikaan välitä lapsista kuin pelinappauloina...millä keksisi miten saisi miehen takaisin..
Lapset meillä joka toinen vkoloppu(juu koittanut riistää tapaamisoikeuksiakin..ei kyllä onnistu siinä) ja meillä aina hauskaa.
meillä tarjota rikas lapsuus ja ehjät perhesuhteet, omat huoneet lapsille ja sisustus vimpan mukaan lastenhuoneissa.
tällä eksämuijalla kaksio jossain slummissa..lapsilla ei kunnon sänkyjä yms.
Lapset alkaneet kutsua mua äiti-nimikkeellä ja omaa äitiään sen etunimellä!!!!
Olemme hakeneet lasten kokohuoltajuutta.
Luopuisi suosiolla nyt ettei tarvitsisis tapella.
Äitipuoli; lapsi alkaa kutsua äidiksi?
39
6090
Vastaukset
- louna-tuuli
Voi olla hankalaa lasten äidille tajuta että ex-mies on jatkanut uudessa parisuhteessa elämäänsä eteenpäin, mutta ehkä ajan kanssa ymmärtänee. Exä ehkä epätoivoinen (masentunut?), teot voivat vaikuttaa ulospäin siltä kuin lapset tosiaan olisivat "pelinappuloita". (Miten suhde päättyi nykyisesi kanssa?)
Siis ovatko lapset alkaneet kutsua sinua äidiksi? Eikö olisi hyvä kuitenkin kehoittaa lapsia kutsumaan sinua omalla nimelläsi ja yleisesti puhuen äitipuoleksi. Ei jotenkin kuulosta kovin hyvältä, varsinkin jos olette vasta puoli vuotta toiminut "uusioperheenä".
En nyt oikein tiedä minkälaisen kuvan kirjoituksestasi sain mutta eihän se huoneiden sisustus vimpan päälle sitä onnea perhe elämään tuo. Onko lasten äiti vähävarainen vai onko kyseessä välinpitämättömyys lasten tarpeita kohtaan? - plaaaaaahhhhhhh
Mä voin jo kuvitella minkälaisen vastaanoton tämä provo saa... HUOH!!!!
- äitipuoli itsekkin
jo ollut kaksi vuotta. lapsi 4-vuotias. Eikä hän edes vahingossakaan kutsu minua äidiksi. Kyllä lapsi oman äitinsä tietää. ellei kysymyksessä manipulointi....
Raha ei mielestäni ole tärkeää lasten kasvatuksessa, vaan se että heitä rakastaa. aivan kuin joku 5-vuotias välittäisi minkälainen sisustus ja mitä materiaalia hänen huoneessaan on käytetty.
Kannattasko sun tulla ulos sieltä rahasäiliöstä ja katsoa minkälaista tämä elämä oikeasti on.
ja haluaisin vielä kysyä sitä että tekeekö se rahan niukkuus siitä oikeasta äidistä hunsvotin ja huonon äidin?- jklokijuhyghjkj
se rakkaus paljon leipää tuo nenän eteen, saati sitten vaatteita tai edes kattoa pään päälle.
- Sanotaan notta
jklokijuhyghjkj kirjoitti:
se rakkaus paljon leipää tuo nenän eteen, saati sitten vaatteita tai edes kattoa pään päälle.
"kivampi itkeä tillittää maailman pahuutta Mersussa kuin Ladassa"
- äiti,äitipuoli
Meillä lapset asui sijaisperheessä pari vuotta aikoinaan. Kun kiintyivät perheeseen ja turvallisiin aikuisiin, ryhtyivät puhumaan äidistä ja isästä, vaikka me biologisetkin vanhemmat olimme säännöllisesti läsnä... Ja tämä ei tainnut viedä sitä puolta vuottakaan!
Ja huom! Huostaanotto meni hyvässä hengessä ja me biot tulimme alusta asti hyvin sijaisperheen kanssa toimeen. Mekin olimme kokoajan isä ja äiti, lapset vain hymisivät, että heilläpä onkin enemmän äitejä ja isejä kuin muilla! =)
Äitiys tai isyys on arvonimi, joka ansaitaan (toivottavasti). Lapsi voi myös arvonimen ottaa pois, jos ei koe aikuisen sitä kantamaan enää sopivan....
- Jossu
Ei kukaan, edes vaatimattomipaan perussivistykseen tyytynyt nainen, muijittele, ämmittele eikä huorittele toista naista.
- Äitipuoli itsekin
Äiti on aina äiti lapselle, on äiti millainen tahansa. Meillä lapset ovat joka toinen viikko, puitteet paremmat kuin äidillä, suhde lasten kanssa äärimmäisen läheinen ja joskus erehdyksessä kutsuvat minua äidiksi, silloin aina korjaan että "eikun XX" ja lapset aina nauravat, että "joo, YY on meidän äiti, ja sä olet meidän tämän kodin äitihahmo".
Ei kenelläkään meistä ole oikeutta viedä äidiltä äidin roolia, eikä oikeutta äiti -nimitykseen määritellä sillä millaiset puitteet teillä on isän luona tai onko teillä aina kivaa tai onko teillä heille omat huoneet... EIHÄN? Äidin samoin kuin isän ja lasten välinen side on omansa, ja sinun ja lasten välinen side on oma juttunsa. Aina täytyy muistaa kunnioittaa toistakin ihmistä tässä elämässä, eikä ajatella itsekkäästi.
Ole heille äitihahmo tai kakkosäiti, ja joka kerta kun he kutsuvat äitiä etunimellä, korjaa että "tarkoititko äitiä?". Lapset tulevat arvostamaan sinua isompana huomattavasti enemmän, kun huomaavat ettet ole yrittänyt riistää äitiä heidän elämästä.- hanne
kommentti sinulta tähän alkuperäis kirjotukseen.
Oli kiva lukea asiallinen vastaus aiheeseen.Toivottavasti muutkin lukisi sen.ja ottais oppia että vastata voi ilman ilkeilyäkin asiaan Suuret kiitokset tästä.
- ettet edes itse sitä huomaa!
Eiks ole kiva voitto, kun on sanut riistettyä lapset äidiltä! Pakotettu unohtamaan oma äiti ja sinä vaatinut heitä kustumaan sua äidiksi! Eiks ole nyt kiva tunne, ja kun vielä saat vieraisiin lapsiin huoltajuuden niin onnesi on äärimmäinen. Pahoja ihmisiä minäkin tiedän, mutta noin mielenvikaisia, sairaita ja katkeruuteensa hukkuneita hirviöitä kun sinä en ole edes kuullutkaan! Onnea ja menestystä!
- Dr.Swan
Tämä viestihän oli luultavasti provo,koska kirjoittanut osasi niin hyvin kuvata homman niin että lukijalle kuitenkin muodostuu hieman kyseenalainen kuva tilanteesta.
MUTTA minullapa on JUURI tuollainen tilanne ihan oikeassa real-livessä!
Minä olen juuri tuo "Lapsen oma hunsvotti äiti"
Ja minä käytän lapsiani juuri "pelinappuloina" saadakseni ihanista ihanimman exäni takaisin.Olen muutenkin kaikin tavoin täysin paska niin äitinä kuin ihmisenäkin ja tämä uusi äiti puoli pitää kyllä huolen että kaikki sen myöskin "tietävät".Uusi äitipuoli on itse innokkaampana kuin esim exä, viemässä lapsiani pois minulta-juuri kaikista edellä mainituista syistä.Koska olen niin huono äiti ja käytän siis lapsiani pelinappuloina....hohhoijaa!!!!Taidan muuten itsekkin asua juuri tuollaisessa "Slummissa"...sikäli mikäli Suomessa sellaisia edes on...Voi lapsi raukkoja missä murjussa joutuvat asumaan kauhean äitinsä kanssa!En yhtään ihmettelisi jos minunkin lapsiani yritettäisiin manipuloida sanomaan tätä minua oi niin paljon parempaa naisihmistä:Äidikseen.
Hohhoijaaa...ei tässä vielä kaikki mutta enempää ei jaksa kirjoittaa.
Joskus tekisi mieleni heittäytyä ihan kunnolla sellaiseksi huonoksi ihmiseksi joksi tämä uusi rouva minua jaksaa aina solvata...Ottaa oikeus omiin käsiin,täräyttää kunnolla turpaa ja nauraa mehukkaat naurut päälle...
Hohohoijaaaaaaaaaaaaa!- Buu-72
Minä olen kans tällainen "hunsvotti"äiti.Olen erittäin huono kun olen vielä etä-sellainen.
Oikeuteen ollaan menossa ja minut halutaan kokonaan pois kuviosta,mut periksi en anna tälle äitipuolelle niin kauan kun mussa henki pihisee.
- etunimellä kiitos
Hei,
minulla on sama juttu. Avokillani on kaksi lasta ja käyvät säännöllisesti joka toinen vkoloppu meillä. Nuorempi, nyt 5v. on alkanut välillä kutsua minua äidiksi ja kun korjaan että olen *etunimi* hän tokaisee: 'Mutta kyllä säkin olet mun äiti!' Hänelle tuntuu olevan tärkeää, että myös isän kotona on äitihahmo.
Korjaan kyllä aina etten ole äiti ja kun en itse tuota äitipuoli nimikkeestä pidä (tulee satujen ilkeät äitipuolet mieleen) niin toivon lasten kutsuvan minua etunimellä.- ottaako koville?
Ei lapset yleensä vierasta ihmistä sano äidiksi jos sitä ei heiltä vaadita.
Mulla on veljen lapset usein täällä yötä, joskus jopa kolme neljä päivää peräkkäin, kun vanhmmilla on molemmilla vuorotyötä, ja ne asuu niin lähellä et kouluun ei matka pahemmin pitene. Niin ei kertaakaan edes vahingossa ole mua kutsunu äidiksi, joten olen 100 % varma, että noinkin kaukainen, kuin miehen lapsi, ei voi käskemättä kutsua sua äidiksi, ei edes vahngossa.
Toi on ihmisten kuvitelmaa, joilla ei ole omia lapsia, ja haluaisi olla kovasti äiti.
Täytyy sanoa, että kyllä lapsislla on henkinen ongelma jos kaikki vieraat ihmiset hän puhuttelee äidiksi tai isäksi, tai sitten se on sun oma käskytys! Ressukka, hanki omia, niin ei tarvitse haaveilla äidinä olosta! - kysy ennen kuin syytät
ottaako koville? kirjoitti:
Mulla on veljen lapset usein täällä yötä, joskus jopa kolme neljä päivää peräkkäin, kun vanhmmilla on molemmilla vuorotyötä, ja ne asuu niin lähellä et kouluun ei matka pahemmin pitene. Niin ei kertaakaan edes vahingossa ole mua kutsunu äidiksi, joten olen 100 % varma, että noinkin kaukainen, kuin miehen lapsi, ei voi käskemättä kutsua sua äidiksi, ei edes vahngossa.
Toi on ihmisten kuvitelmaa, joilla ei ole omia lapsia, ja haluaisi olla kovasti äiti.
Täytyy sanoa, että kyllä lapsislla on henkinen ongelma jos kaikki vieraat ihmiset hän puhuttelee äidiksi tai isäksi, tai sitten se on sun oma käskytys! Ressukka, hanki omia, niin ei tarvitse haaveilla äidinä olosta!Lpasilta EI todellakaan pyydetty moista. Sanon niille, että niillä on jo äiti.
Toiseksi, mistä tiedät onko minulla lapsia!! Tai jos ei ole, haluanko edes omia! - ei manipulointia
ottaako koville? kirjoitti:
Täytyy sanoa, että kyllä lapsislla on henkinen ongelma jos kaikki vieraat ihmiset hän puhuttelee äidiksi tai isäksi, tai sitten se on sun oma käskytys! Ressukka, hanki omia, niin ei tarvitse haaveilla äidinä olosta!Ei lasta tarvitse manipuloida sanomaan ketään äidiksi. Jos äitipuoli huolehtii aidosti lapsen tarpeista ja lapsi tuntee äitipuolen läheiseksi niin se äiti sana voi sieltä suusta tulla. Sen minäkin ymmärrän että ei äidiksi ventovieraita puhutella.. ei minuakaan heti äidiksi puhuteltu,ja lapsi kysyi joskus myöhemmin että voiko kutsua minuakin äidiksi mihin sanoin että olen vain..(nimi). Niin se on että lapsella on yksi äiti ja yksi isä.
- vahingossa äiti
ei manipulointia kirjoitti:
Ei lasta tarvitse manipuloida sanomaan ketään äidiksi. Jos äitipuoli huolehtii aidosti lapsen tarpeista ja lapsi tuntee äitipuolen läheiseksi niin se äiti sana voi sieltä suusta tulla. Sen minäkin ymmärrän että ei äidiksi ventovieraita puhutella.. ei minuakaan heti äidiksi puhuteltu,ja lapsi kysyi joskus myöhemmin että voiko kutsua minuakin äidiksi mihin sanoin että olen vain..(nimi). Niin se on että lapsella on yksi äiti ja yksi isä.
Kyllä se välillä lapselta lipsahtaa. Lapsi kertoo minun olevan äitipuoli sitä kysyttäessä ja enimmäkseen puhuttelee nimeltä. En myöskään koe olevani äiti - lapsella on äiti ja isä, minä olen yhtenä aikuisena lapsn elämässä ja mukana tässä. Mutta kyllä se äiti sieltä aina välillä lipsahtaa, mutten ole siihen sen kummemmin tarttunut. joskus saattanut vähän naurahtaa.
Mutta eihän nuo helppoja juttuja ole
- Buu-72
Ei kenenkään lasten äidiksi voi ryhtyä tuosta noin vaan.Oli äiti hunsvotti tai ei,lapset rakastavat omia vanhempiaan ja sitä pitäisi kunnioittaa.Mulla nousi karvat pystyyn kun luin tota tekstiä.Eikä raha ja tavara tuo ihmiselle hyvinvointia.Se tulee ihan muista asioista.
- KJK
Mahtaneeko biologinen äiti olla ulkomailta kun slummissa asuu? Tuskin suomesta kun täällä semmoisia ole. Muutoinkin tekstin ulkoasusta sai kuvan että taitaa olla provo!!
- miimaamuu aloittaja
Vuosi on kulunut ja lasten äitiressukka jatkaa hunsvonttiuttaan...se on lisääntynytkin taas jonkun juopon kanssa.
Lapset asuvat meillä ja äiti on unohdettu. ei halua enää nähdä lapsiaan :)
minä olen Äiti , mieheni hakee yksinhuoltajuutta.
siitä vaan lapsettomat äitipuolet, ottakaa se minkä haluatte.
Niin minä tein. - uusi äitipuoli
miimaamuu aloittaja kirjoitti:
Vuosi on kulunut ja lasten äitiressukka jatkaa hunsvonttiuttaan...se on lisääntynytkin taas jonkun juopon kanssa.
Lapset asuvat meillä ja äiti on unohdettu. ei halua enää nähdä lapsiaan :)
minä olen Äiti , mieheni hakee yksinhuoltajuutta.
siitä vaan lapsettomat äitipuolet, ottakaa se minkä haluatte.
Niin minä tein.mitä juttuja, mulle äitipuoli tilanne on täysin uusi joten tulin katsomaan tulisko täältä hyviä vinkkejä miten tilanne hoidellaan asiallisesti. hihi, ei tullut.
Mun miehen nuorimmainen kysyi ensimmäiseksi kun kuuli että isillä on ollut naisvieras, (poika siis tunsi mut ennestään) että tuleeko siitä mun äiti?
Ei, ei tullut äitiä, tuli xx eli etunimi, välillä olen siskokin mutta jos poika pitää väkisin raahata äitinsä ovelle ja pakottaa jäämään sinne, varmasti tulevaisuudessa tulee tuo äiti nimitys uudelleen esille.
Onko se niin tärkeää millä nimityksellä kutsutaan, eikö tärkeämpää ole mitä voin lapselle antaa?
Olen aina halunnut yksihuoltaja iskän, en omia lapsia, tottakai se välillä ressaa hermoja kun on kaksi 5 vuotiasta kehissä ja takana 15 vuotta yksineloa, mutta onneksi mies on ihana ja ymmärtää.
Tsemppiä, me emme omista edes niitä lapsia joita synnytämme, he ovat meillä vain lainassa, joten annetaan hyvät ja epäitsekkäät lähtökohdat heidän elämälleen. Se tietysti onnistuu parhaiten jos olet itse onnellinen, eikö? - uusioemo
uusi äitipuoli kirjoitti:
mitä juttuja, mulle äitipuoli tilanne on täysin uusi joten tulin katsomaan tulisko täältä hyviä vinkkejä miten tilanne hoidellaan asiallisesti. hihi, ei tullut.
Mun miehen nuorimmainen kysyi ensimmäiseksi kun kuuli että isillä on ollut naisvieras, (poika siis tunsi mut ennestään) että tuleeko siitä mun äiti?
Ei, ei tullut äitiä, tuli xx eli etunimi, välillä olen siskokin mutta jos poika pitää väkisin raahata äitinsä ovelle ja pakottaa jäämään sinne, varmasti tulevaisuudessa tulee tuo äiti nimitys uudelleen esille.
Onko se niin tärkeää millä nimityksellä kutsutaan, eikö tärkeämpää ole mitä voin lapselle antaa?
Olen aina halunnut yksihuoltaja iskän, en omia lapsia, tottakai se välillä ressaa hermoja kun on kaksi 5 vuotiasta kehissä ja takana 15 vuotta yksineloa, mutta onneksi mies on ihana ja ymmärtää.
Tsemppiä, me emme omista edes niitä lapsia joita synnytämme, he ovat meillä vain lainassa, joten annetaan hyvät ja epäitsekkäät lähtökohdat heidän elämälleen. Se tietysti onnistuu parhaiten jos olet itse onnellinen, eikö?tuo tuntuu tutulta - olen sanonut lapselle että te lapset olette meillä aikuisilla vain lainassa joka tapauksessa. Että olennaisempaa on se, että olemme yhtä perhettä (koska lapsi asuu meillä puolet, äidin perheessä puolet). Jonkin verran se vaatii sumplimista eikä aina ole helppoa, mutta perheenä selvitään. Yhdessä. LApsi on aina ikuinen side kahden ihmisen välille ja se on meidän uusienkin kumppanien hyväksyttävä. Helpommalla pääsee kun miettii itse oman roolinsa ja on se toinen aikuinen perheessä. Aikuisena oleminen tarkoittaa myös kykyä tehdä kompromisseja ja kasvaa ihmisenä pikkuriitojen yli. Niin se vaan on.
- Anonyymi00039
uusi äitipuoli kirjoitti:
mitä juttuja, mulle äitipuoli tilanne on täysin uusi joten tulin katsomaan tulisko täältä hyviä vinkkejä miten tilanne hoidellaan asiallisesti. hihi, ei tullut.
Tsemppiä, me emme omista edes niitä lapsia joita synnytämme, he ovat meillä vain lainassa, joten annetaan hyvät ja epäitsekkäät lähtökohdat heidän elämälleen. Se tietysti onnistuu parhaiten jos olet itse onnellinen, eikö?Totta. Ketään ri voi omistaa. Mutta on asioita, joita ei vieras veri voi antaa. Siirteitä jos lapsi tarvitsee, tai lapsikaan ei voi kasvettuaan antaa siirrettä, ei-vanhemmalleen. Ja käsi sydämelle, äitipuolet? Kuinka moni teistä haluaa adoptoida omakseen puolison lapsen tai lapset, että nämä todella pääsevät muitten kanssa samalle viivalle perheessä.
Sitten myöhemmin se selviää, lapsillekin, ketkä ketä voivat periä. Saattavat ajatella, että nyt on nöyrästi ajateltava äidistään kuitenkin jotakin. Edes sen verran, että se oikea äiti saadaan haudattua ja perukirja kuntoon.
- äitipuolikas
olen ollut äitipuolena 8 vuotta mieheni lapsille
ja äitinä omilleni, miehen tytär kutsui alle 10 vuotiaana usein minua äidiksi ( sanoi että se tulee ihan itsestään ) sovimme , että ei haittaa vastaan aina, muuten kutsuvat minua etunimellä
virasomaispaikoissa kuten lääkärissä käydessä olemme sopineet että olen äitipuoli, muuten emme tuota sanaa käytä. Äiti minä olen meillä ja äiti on äiti tytön kotona. - LAPSI ITSE
Elikkä, olen itse 'lapsi' ja minulla on äitipuoli ja tilanne kuullostaa hieman saman tyyppiseltä sinun tilanteeseesi. Onko sulle perkele tullu mieleen että oot saattanu pahentaa vaa tota tilannetta polkemalla lapsien oman äidin kuvioista täysin pois ja lapset saattavat vielä joskus katua sitä että valitsivat tommosen itsekkään paskan 'äidikseen'. Noin nuoret lapset ei varmana ymmärrä vielä omaa parastaan, eikä varmana myöskään tajua kaikkea mitä päättävät/tekevät, ja saattavat katua myöhemmin (MIKSI ISÄ EI OLE PUUTTUNUT LAPSIEN PÄÄTÖKSIIN?!) Oma äitini on alkoholisti, tehnyt elämästämme aika helvetillistä ja on rahaongelmissa jne. KOSKAAN se ei oo silti lopettanu meistä välittämistä/huolehtimisesta. Oli sillä minkälaine rahapula tahansa ruokaa saatiin, ja oli sängyt nukkua (samassa huoneessa). Isä silti on pitänyt meidät aina yhteydessä äitiin (edes jonkilaisessa) ja pitäneet huolen että välitämme äidistämme samoin kun hänkin meistä. Äitimme on aina äiti ja äitipuolemme äitipuolemme (puhuttelemme etunimellä). Jos tahdot että et päädy lapsien osalta vihatuksi, käske isän puuttua asiaan että he kutsuvat sinua äidikseen ja heille pitää selittää kuka heidän oikea äiti on ja että sinä olet vain heidän äitihahmo. Anteeksi että monia asioita jäi epäselväksi, mutta yrittäkää vaa luottaa tähän, jos olisin yrittänyt kertoa selvästi, olisi pitänyt kirjoittaa kirja. tiedän olevani oikeassa. Ja vielä se, että lapsien oma äiti todennäköisesti kokee itsensä epäonnistuneen, ja ei enää välitä mistään. Tällä menolla tämän äidin elämänhalu loppuu. Ja oon nykysin melkein aikuinen itse, joten älkää kysykö että miten lapsi olisi voinut kirjoittaa näin, olen itse vain ollut näitten lapsien paikalla.
- aikuinen_
Alkuperäisen tekstin kirjoittaja todentotta kuulostaa ei niin äidiksi kutsumisen arvoiselta, mutta olen siltikin usean kirjoittajan kanssa eri mieltä itse asiasta, saako äitipuolta kutsua äidiksi vai ei.
Omaa äitiä ei saa unohtaa ja tästä on aikuisten huolehdittava, mutta se, miksikä lapset äitipuolta kutsuvat pitäisi olla lapsen oma valinta. Mutta näin päin, että omaa äitiä aletaan sen sijaan kutsua nimellä ei saa silti sallia! Jos lapset ovat tietoisia omasta äidistään ja kutsuvat äitiä äidiksi/omaksi äidiksi, ei siitä voi lapselle olla mitään haittaa, että myös äitipuoli on äiti, mikäli he hänet äidiksi kokevat. Ei äitinä oleminen ole pelkkää biologiaa! Jos se tuntuu lapsesta luontevalta mikä ettei.
Tiedän monia uus-, tuki- ja sijaisperheiden lapsia, joilla on kaksi äitiä ja/tai kaksi isää, eikä tämä ole ollut heidän etujensa vastaista, päinvastoin! Mikäli ihanne tilanne, että lapsella on yksi ydinperhe, ei toteudu, mitä paremmat ja läheisemmät välit kahden perheen aikuisiin lapsilla on, on vain plussaa. Jos lasta ei ole vaadittu tai edes pyydetty sanomaan äitipuolta äidiksi tai isäpuolta isäksi ja he silti näin tekevät, he vain kokevat luultavasti uuden vanhemman turvalliseksi ja luottamuksen arvoiseksi. Eihän tämä toki tule itsestään. Jos uusi aikuinen on uusi tuttavuus, ei lapsi varmaankaan ainakaan omasta halusta aikuista ala äidiksi tai isäksi kutsumaan!
Biologisen isän velvollisuus on kuitenkin tukea lasten suhdetta heidän biologiseen äitiinsä (ja päinvastoin) niin kauan kuin lapset eivät omia etujaan pysty itsenäisesti valvomaan!
- Minä olen äiti
sillä heidän äiti on aivan onneton ihminen. Häiriköi, juopottelee ja haukkuu minua. Sellainen nahjus luulee itsestään olevan koko maailman omistaja.
Sanoin lapsille jo alusta asti, että olen heidän äitinsä enemmän kuin oma äiti koskaan.
Lapset rakastaa minua yli kaiken, minä komennan ja kasvatan ja teen kaiken, mutta heidän äiti vaan haukkuu, iljetys oikein.
Niin rumakin että onneksi ei lapset oo perinny sen äidin ulkonäköä.
Minua he kutsuvat äidiksi ja sanovatkin että voi kun oisit oikee äiti, et eihän heidän tarvi enää mennä oikeen äidin luo, kpska minä olen tuhat kertaa parempi. - sinullekin
Tässä onkin tullut sinulle neuvoja, mutta yhden haluan sinulle vielä antaa. Sanoit että teillä on aina hauskaa. Se saattaa johtua siitä ettet vielä kunnolla ole tutustunut lapsiin tai ansainnut heidän luottamustaan että näyttäisivät myös sen nurjan puolensa. Se vie paljon aikaa. Sinun täytyy nyt ajatella lasten kasvatusta. Mitä he oppivat ainaisesta hauskan pidosta, vimpan mukaan sisustetuista huoneista jne.? Millainen opetus tuohon sisältyy ja millaisia aikuisia heistä kasvaa? Heidän on tultava joskus omillaan toimeen, eikä ole välttämättä varaa hienoisiin sisustuksiin ja hauskanpitoon. Jos he silloin oppimattomuuttaan päätyvät "slummiin", et voi syyttää että "ovat ihan äitinsä kaltaisia", vaan silloin on vikaa myös teidän kotinne kasvatuksessa.
Lapsia ei kannata rohkaista kutsumaan sinua äidiksi, sillä se ei ole heille kovin terveellistä. Heillä on äiti ja sinä olet isän tyttöystävä. Mitä jos eroaisitte, miten käy lasten ja heidän ajatusmaailmansa kun painostat heitä jo erittäin lyhyen tuttavuuden jälkeen kutsumaan itseäsi äidiksi? Minun lapsillani on tuttavia jotka ovat tunteneet koko elämänsä, tapaavat joka viikonloppu, eikä heillä ole houkutusta kutsua heitä äideiksi tai isiksi siltikään.- Järkyttävää toiminta
miehen lapset alkaisivat kutsumaan häntä äidiksi, ovat niin epätoivon partaalla ja elävät mielikuvitusmaailmassa, että eivät erota totta ja tarinaa toisistaan.
Neuvoisin häntä menemään hakemaan apua itslleen.
- Mielipiteitäni...
tuonikäiset lapset kutsuvat äitiään etunimellä, niin se tarkoittaa, että heitä on opetettu tekemään niin. Jos kaikki muut kutsuvat tätä etunimellä ja hän puhuttelee itseään sillä nimellä lapsille myös (tai mahdollisesti on vain "minä") niin toki lapset sen nimen omaksuvat, eikä se ole mitään epäkunnioitusta. Jos sinulla on omia lapsia, jotka kutsuvat sinua äidiksi tai jos itse opetat lapsia kutsumaan itseäsi äidiksi, on luonnollista, että lapset oppivat sinun olevan äiti "nimeltäsi". Minusta ei ole sopivaa opettaa tuollaista lapselle, jonka äiti ei oikeasti ole, mutta jos omat lapset sitä nimeä sinusta käyttävät ja miehen lapset sen kopioivat, niin ei se niin vaarallistakaan ole. Meillä joskus pienet hoitolapset sanoivat hoitotätiä äidiksi, koska tädin omat lapsetkin niin tekivät. En silti tunne, että se olisi mitenkään mitätöinyt oikean äidin arvoa tai lisännyt hoitajan. Se on vain nimi, jota "kaikki" käyttää.
Jos lapset on teillä joka toinen viikonloppu, niin teillä on helppoa olla aina hauskaa. Tuo on ihan eri asia kuin normaali arki. Lapset eivät myöskään tarvitse luksuselintasoa, paljon vähempikin riittää. Haetteko huoltajuutta siksi, että se olisi lasten etu vai siksi, että se olisi teidän etu? Lapsen etu on yleensä se, että ei tarvitse rikkoa uudestaan perhettä. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta yleensä asioiden täytyy olla todella huonosti, että kannattaa vaihtaa. Jos näinkin pärjää, silloin ei kannata.- lopn
Kyllä olet pikkumainen kun ehkutat omilla huoneilla jne. MUISTA SE ETTÄ ÄIDI JÄÄ AINA ÄIDIKSI! Olen ollut 9v. äidipuoli ja koskaan en ole villaisella painannut todellisuutta. Meillä on myös omakotitalo ja tila vaika kuinka paljon lapsille. Tiedän lasten äidin huonoista tavoista ja koskaan ei ole lapsille vähättellyt äidiä heidän läsnä olleessa. Luuletko että lapset ei tule isommaksi kasvaessa kaipamaan oikea äidiä ja kyselemään. Aijotko mustamaalata äidiä. Ne ovat vielä niin pienet lapset ja voivat yksinkertaisesti sekaisi olla ajatuksissa. Kyllä SINUN velvoitte on olla rehellinen eikä anta lapsille väärä käsitystä kuka on kukaan.
Taitat luulla itsesta liikoja.
- Köh.....
äiti ja varmaan lapset traumatisoituu jos niiltä riistetään suhteet omaan äitiinsä! Kuvittele omalle kohdalles että joku vieras eukko hamuaa sun lapsias itselleen. Ensin vei miehen ja sitten lapset?!! Itse en kirveelläkään antaisi vaikka tunnustaisinkin olevani huono äiti. Ajatelkaa lasten parasta ja se ei välttämättä ole äidin vieminen niiltä pois!! Potkikaa ennemmin ryhtiä siihen kyllä sosku kannattelee jos slummissa asuu ja lapset kärsii..
- toinen uhri
Toivottavasti ette saa huoltajuutta!
Burn in hell! - Lapsista huolissaan
koita nyt hankkia sitä apua pliis... ja pian. Noi unet näyttää olevan sulle niin todellisia, että ihan hirvittöö. Huh huh...
- --------------------
En jaksanu edes lukea noita kaikkia juttuja...
Meillä siis näin päin että olen uudessa suhteessa ja välillä lapsi (kohta 2v) kutsuu uutta miestäni siäksi...
alkuun siitä hämmentyi tämä uusi mieheni niinkuin myös minä
nyt aina kun lapsi puhuu isistä niin sanon että isi on sielä kotona :)
Näin ollen lapsi on ruvennut kutsumaan miestäni nimellä ja isi on isi joka on kotona :)
Tuota jäin myös ihmettelemään että millä perusteella se äiti on hunsvotti? - "toinen äiti"
Kun menimme mieheni kanssa yhteen niin hänen tyttärensä 3v alkoi kutsua minua äidikseen. Itse en pitänyt ollenkaan uudesta nimityksestäni ja vielä vähemmän siitä tykkäsi lapsen äiti joka alkoi uhkailla miehelleni että tappaa minut jos vielä kerran kuulee lapsen suusta jotain sellaista.
No ilmeisesti siitä oltii juteltu sitten siellä äidin luona niin asia ei enää koskaan toistunut. Nyt monen vuoden päästä lapsi kokee että olen se toinen äiti ja se on meille kaikille nyt ihan ok:)
Eli lapsi voi itsekin tehdä tuollaisia päätelmiä, ei aina ole kyseessä mikään lapsen manipulointi. - sdjk
miehen lapsi kutsuu minua äidiksi ja omani miestäni isäksi. Molemmat lapset tietävät (4 & 6v) että emme "vain" äitipuoli/isäpuoli, vaan molemmilla lapsilla myös etävanhemmat jota tapaavat n. 1krt/kk.
Lapsia ei ole siihen pakotettu vaan ovat ihan omasta tahdostaan meitä alkaneet kutsua äidiksi/mammaksi ja isiksi. Joskus kutsuvat etunimillä, mutta harvemmin. Yhdessä ollaan oltu n.9kk ja molemmat lapset asuvat koko ajan meillä.- Miehen lapset on mun
miehen laspia sanomaan minua äidiksi, jotta heidän oma äitinsä saa kopautuksen kun on niin kärkäs ja nokkava minua kohtaan. Hänkin hunsvotti ja häirikkö. Aina mua haukkumasas vaikka itsessään on vikaa, eikä kasvata omia lapsiansa oikein.
- Anonyymi00038
Siis olet adoptoimassa puolisosi lapset, kerran haette huoltajuutta? Muutoinhan lasten isä hakisi yksinhuoltajuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942493Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1422274Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132078- 1711560
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381277Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193898- 85896
- 182872
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala451796- 53703