Mikä Nokiassa vetää?

retu

Tänään Helsingin Sanomissa oli uutinen, jonka mukaan Nokia on IT-ihmisten tavoitelluin työpaikka. Miksi ihmeessä?

Firma ei paljon vakuuta: työt usein katkolla tai ainankin paikkakunta voi usein muuttua, palkat keskitasoa, päivät pitkät.

Joku syy Nokian toistuvaan vetovoimaan pitää olla. Mikä?

8

2677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exn

      Samaa ihmettelen minäkin.

      Viimeaikaiset kokemutset kun osoittavat ihan muuta.

    • <zzz>

      Opiskelijat eivät vielä tunne realiteetteja, kyllä ne Nokialla sitten aika pian selviää.

      • Itse noksulla 3v olleena en nähnyt siinä mitään vikaa verrattuna muihin it-kioskeihin. Ennemminkin nämä pienemmät ovat perseestä, liekkö sitten mulla huono tuuri vai mikä kun pienet firmat on kerta niin über hienoja?

        Nokian kokosessa puljussa se on hyviä ja huonoja tiimejä/organisaatioita. Missä itse olin, oli hyvä henki, hyvät esimiehet ja palkassa ei valittamista, etenkin kun sai mehukkaat bonaritkin.

        Yksi mikä nokiassa on parempaa pieniin verrattuna on mahdollisuudet. Siellä on niin monessa portaassa pikku managereja, että jos/kun kodaamiseen kyllästyy, aina jostain aukeaa sauma alkaa leikkiä manageria.

        Onhan se selvä, että näillä palstoilla mölisee vain ne, joilla on ollut paska munkki ja joutuneet huonoon porukkaan. Eipä tyytyväiset paljoa itsestään meteliä pidä.

        että näin


      • pois
        e_tony kirjoitti:

        Itse noksulla 3v olleena en nähnyt siinä mitään vikaa verrattuna muihin it-kioskeihin. Ennemminkin nämä pienemmät ovat perseestä, liekkö sitten mulla huono tuuri vai mikä kun pienet firmat on kerta niin über hienoja?

        Nokian kokosessa puljussa se on hyviä ja huonoja tiimejä/organisaatioita. Missä itse olin, oli hyvä henki, hyvät esimiehet ja palkassa ei valittamista, etenkin kun sai mehukkaat bonaritkin.

        Yksi mikä nokiassa on parempaa pieniin verrattuna on mahdollisuudet. Siellä on niin monessa portaassa pikku managereja, että jos/kun kodaamiseen kyllästyy, aina jostain aukeaa sauma alkaa leikkiä manageria.

        Onhan se selvä, että näillä palstoilla mölisee vain ne, joilla on ollut paska munkki ja joutuneet huonoon porukkaan. Eipä tyytyväiset paljoa itsestään meteliä pidä.

        että näin

        Miksi sitten jätit Nokian, jos se kerran oli niin erinomainen paikka?


      • pois kirjoitti:

        Miksi sitten jätit Nokian, jos se kerran oli niin erinomainen paikka?

        Tuli paikkakunnan vaihto eteen ja uudella paikkakunnalla ei ole nokian toimistoja edes lähellä. Muuten en olisi lähtenytkään. Ties vaikka menisin vielä takaisin joskus.


    • Jeepperi

      on se, että se nyt tulee aina ensimmäisenä mieleen kun moista kyselytauhkaa tehdään. Vaikka Jorman Bittipaja Korsossa, tms. olisi tuhat kertaa parempi työpaikka, niin se nyt harvemmin pärjää moisissa kyselyissä kun suurin osa ei edes tiedä koko kioskia.

    • kalle

      Ei Nokia ole mikään IT-firma, sehän tekee puhelimia. Näitä aloja on turha sotkea toisiinsa, joku älypää kerran keksi yhdistää puhelimen ja tietokoneen mutta se pää on jo poksahtanut it-kuplan mukana joten turha lämmitellä vanhoja älyttömyyksiä. Teidät it-inssit johdettiin muutenkin harhaan it-kuplan aikaan ja se on harmi, mutta ei teistä ole kunnon ATK-ohjelmoijiksi, sillä tekniikka on yleensä sivuosassa kun kehitetään firman toimintaa, eikä sitä kehitetä millään kännyköillä.

      • Eihän nokia ole mikään puhelinfirma, sehän tekee kumisaappaita!

        phih...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe