ISEP USA

Annu

Moi,

Onko kukaan ollut USA:ssa ISEP:n kautta?
Mietin kovasti mikä vaihtoehto olisi paras.

Onko kukaan ollut Californiassa, San Jose tai San Diego State University, tai Univeristy of the Pacific?

Mitä paikkaa USA:ssa suosittelette, opiskelen kasvatustiedettä OKL:ssä ja sivuaineena englantia,
otan varmaan vielä psykolgian sivuaineeksi.

16

3558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enya

Mikähän tuo San Diego State University mahtaa olla, kun koko USAssa ei ole San Diego -nimistä osavaltiota? Olen itse opiskellut Kaliforniassa, mutta en ole kuullut kummastakaan yliopistosta, eli eivät liene erityisen arvostettuja. Suosittelen Kaliforniassa seuraavia, eli osavaltion arvostetuimpia opinahjoja:
      University of California -ketju (UCLA, Berkeley ja muut UC-yliopistot)
      USC eli University of Southern California
      Pepperdine
      Stanford

• juuuu

Kaliforniassa niin paljon väkeä että pitää ottaa kaikki mahdolliset nimet käyttöön. University of California *kaupungin nimi*, California state university *kaupungin nimi*, *kaupungin nimi* state university.

• Enya
        juuuu kirjoitti:

Kaliforniassa niin paljon väkeä että pitää ottaa kaikki mahdolliset nimet käyttöön. University of California *kaupungin nimi*, California state university *kaupungin nimi*, *kaupungin nimi* state university.

Joka tapauksessa, en menisi koskaan sen nimiseen kouluun kuin San Diego State University. Jos koulun johto ei edes tiedä, että San Diego -nimistä osavaltiota ei ole olemassa, ei opetus voi olla kaksista.

• OKL-opiskelija

Se tarkoittaa sitä se on osavaltion yliopisto, ei sitä että he luulisivat että San Diego olisi osavaltio :)

Ajattelin hakea ISEP-ohjelman kautta, jossa tämä on siis yksi vaihtoehdoista. ISEP on siis vaihto-opiskeluorganisaatio yliopistolaisille.
        Mielelläni toki menisin niihin isoimpiin yliopistoihin, mutta ohjelman yliopistoja on käytettävä jos aikoo ISEP:n kautta mennä.

Mitä kautta sinä hakeuduit opiskelemaan Californiaan? Menitkö jonkun ohjelman, oliko koti-yliopistollasi kahdenvälinen sopimus vai hakeuduitko sinne ihan itse että "hei, haluisin tulla vaihtoon" ?

• Enya
        OKL-opiskelija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä se on osavaltion yliopisto, ei sitä että he luulisivat että San Diego olisi osavaltio :)

Ajattelin hakea ISEP-ohjelman kautta, jossa tämä on siis yksi vaihtoehdoista. ISEP on siis vaihto-opiskeluorganisaatio yliopistolaisille.
        Mielelläni toki menisin niihin isoimpiin yliopistoihin, mutta ohjelman yliopistoja on käytettävä jos aikoo ISEP:n kautta mennä.

Mitä kautta sinä hakeuduit opiskelemaan Californiaan? Menitkö jonkun ohjelman, oliko koti-yliopistollasi kahdenvälinen sopimus vai hakeuduitko sinne ihan itse että "hei, haluisin tulla vaihtoon" ?

University of California eli UC-system on virallinen osavaltion yliopisto.

Hain Fulbright-ohjelman kautta. Jäin sitten sinne Fulbright-vuoden jälkeen ihan omillani, ja rahoitin jatko-opintoni TA-hommilla.

• jepjepjep
        Enya kirjoitti:

University of California eli UC-system on virallinen osavaltion yliopisto.

Hain Fulbright-ohjelman kautta. Jäin sitten sinne Fulbright-vuoden jälkeen ihan omillani, ja rahoitin jatko-opintoni TA-hommilla.

Taitavat melkein kaikki julkiset yliopistot tai colleget kutsua itseään ennemmin state universityksi kuin vaikkapa city universityksi tai community collegeksi, riippumatta siitä minkä organisaation alla toimii, kuinka suuri osa rahoituksesta tulee piiriltä, kaupungilta, osavaltiolta, liittovaltiolta jne.

• Enya
        jepjepjep kirjoitti:

Taitavat melkein kaikki julkiset yliopistot tai colleget kutsua itseään ennemmin state universityksi kuin vaikkapa city universityksi tai community collegeksi, riippumatta siitä minkä organisaation alla toimii, kuinka suuri osa rahoituksesta tulee piiriltä, kaupungilta, osavaltiolta, liittovaltiolta jne.

En olisi lainkaan hämmästynyt vaikka löytyisi san Diego City College tai san Diego Community College. Mutta San Diego State University kuulostaa yhtä kummalliselta kuin Tampereen Läänin Verovirasto.

• Alkup.
        Enya kirjoitti:

En olisi lainkaan hämmästynyt vaikka löytyisi san Diego City College tai san Diego Community College. Mutta San Diego State University kuulostaa yhtä kummalliselta kuin Tampereen Läänin Verovirasto.

Noh.. Tässä yliopiston kotisivu: www.sdsu.edu

Tässä ISEP:n esittely kyseisestä yliopistosta.
        http://www.isep.org/us/ca/index.html#SDSU

• State university
        Enya kirjoitti:

Joka tapauksessa, en menisi koskaan sen nimiseen kouluun kuin San Diego State University. Jos koulun johto ei edes tiedä, että San Diego -nimistä osavaltiota ei ole olemassa, ei opetus voi olla kaksista.

Kylla loytyy San Francisco State University ja loytyy San Jose State University, tiedan varmaksi silla asun talla hetkella San Jose. Tosin, SJ state universityssa on paljon aasialaisia. Jos ei hairitse niin siita vaan. Mene mieluummin SF state universityyn.
        Berkeley on kallista. Kuuluisa University of SF on myos kallista, tosin se on yksityinen.

• ... se Kansasiin kapsahtaa.

Melkein jokainen Suomen yliopisto taitaa olla Isepissä mukana ja yliopistojen sivujen kymmenistä Isep-palautteista yksikään ei ole Kaliforniasta, vaikka oikeasti sinne taitaa joka toinen haluta. Isep on helpoin ja halvoin tapa lähteä Usaan, erityisesti kalliiden vuokrien Kaliforniaan, mikä näkyy sen suosiossa. Missään muissa vaihtoohjelmissa oppilas ei pääse yhtä vähällä apurahon ja omien varojen haalinnalla Usaan. Isepin ainoat nimekkäämmät yliopistot, joiden Usan sijoitus taitaa olla jossain 15-30 välillä ovat niissä pienemmän hohteen omaavissa osavaltioissa, (muut kuin Kalifornia, Florida , New York, jne...).

Amerikassa arvostetaan oma-aloitteisuutta ja määrätietoisuutta, hakuprosessi on näiden hyvä mittari. Useissa Isep-palautteissa on mainittu joutuminen johonkin muuhun kuin omalla listalla oleviin yliopistoihin.

• alkuper.

Aa, ihmettelin samaa, että miksi kukaan ei ole ollut niissä yliopistoissa joihin haen.
        Kiitos tosi paljon viestistäsi!

Pitääpä olla sitten astetta määrätietoisempi jos meinaan päästä sinne minne haluan!

• Enya
        alkuper. kirjoitti:

Aa, ihmettelin samaa, että miksi kukaan ei ole ollut niissä yliopistoissa joihin haen.
        Kiitos tosi paljon viestistäsi!

Pitääpä olla sitten astetta määrätietoisempi jos meinaan päästä sinne minne haluan!

Jos oikeasti haluat saada opiskelustasi paljon irti ja haluat, että sillä on vaikutusta tulevaan työhönsijoittumiseesi tai jatko-opintoihin, valitse yliopisto sen rankkauksen mukaan, ei sen mukaan missä osavaltiossa se sijaitsee.

• Alkup.
        Enya kirjoitti:

Jos oikeasti haluat saada opiskelustasi paljon irti ja haluat, että sillä on vaikutusta tulevaan työhönsijoittumiseesi tai jatko-opintoihin, valitse yliopisto sen rankkauksen mukaan, ei sen mukaan missä osavaltiossa se sijaitsee.

Enemmänkin menen sinne kielen ja kulttuurin takia.

Eri asia tietenkin varmaan esim. bisnes-maailmassa jossa ranking-listoilla voi kv-työnhaussa olla väliäkin, mutta minulla valttini ulkomailla on jo se että olen tutkintoni tehnyt Suomessa (kv-ohjelmassa) :)
        Meidän opettajakoulutuksemme on tutkitusti laadukkaampaa kuin USA:ssa, joten minulla ei ranking-listoilla ole niin väliä..

Itseasiassa, voisin periaatteessa saada suhteilla vitkuteltua itseni Harvardiin, mutta en halua tehdä sitä työmäärää kun loppujen lopuksi se on ihan sama missä yliopistossa olen, kun kuitenkin se kieli ja ulkomailla asuminen on minulle tällä kertaa se päämäärä.
        Kiitos vinkeistä silti!

• Enya
        Alkup. kirjoitti:

Enemmänkin menen sinne kielen ja kulttuurin takia.

Eri asia tietenkin varmaan esim. bisnes-maailmassa jossa ranking-listoilla voi kv-työnhaussa olla väliäkin, mutta minulla valttini ulkomailla on jo se että olen tutkintoni tehnyt Suomessa (kv-ohjelmassa) :)
        Meidän opettajakoulutuksemme on tutkitusti laadukkaampaa kuin USA:ssa, joten minulla ei ranking-listoilla ole niin väliä..

Itseasiassa, voisin periaatteessa saada suhteilla vitkuteltua itseni Harvardiin, mutta en halua tehdä sitä työmäärää kun loppujen lopuksi se on ihan sama missä yliopistossa olen, kun kuitenkin se kieli ja ulkomailla asuminen on minulle tällä kertaa se päämäärä.
        Kiitos vinkeistä silti!

No jos aiot työskennellä Suomessa opettajana, ei kai sillä sitten niin väliä. Itse teen kv. uraa, eli olen ajatellut jäädä ulkomaille töihin, jolloin arvostetun yliopiston diplomi on aina painonsa arvoinen kultaa.

• Alkup.
        Enya kirjoitti:

No jos aiot työskennellä Suomessa opettajana, ei kai sillä sitten niin väliä. Itse teen kv. uraa, eli olen ajatellut jäädä ulkomaille töihin, jolloin arvostetun yliopiston diplomi on aina painonsa arvoinen kultaa.

Näin juuri :)

Hyvää jatkoa sulle!

• here
        Enya kirjoitti:

Sita vaan etta missa yliopistossa mahdat opiskella ja miten olet tykannyt sen opetuslaadusta? Onko parempi kuin Suomessa vai..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81