Ruusukorvan kehittyminen

poimulehti

Omistan noin 10-viikkoisen koiranpennunpalleroisen. Koira on rotua, jolle pitäisi kehittymän nk. ruusukorva, mahdollisimman pieni ja kevyt sellainen.

Missä vaiheessa suurin piirtein eteenpäin taittuvan luppakorvan pitäisi kääntyä ruusukorvaksi? Onko tavatonta, että korvat kehittyvät hyvinkin eri tahtiin?

Jotkut tiettävästi teippailevatkin koiran korvia. Millaisessa tilanteessa / missä iässä tämä kannattaisi tehdä vai kannattaako ollenkaan?

Omalla karvatassullani toinen korva on ollut jo hyvän aikaa "oikeaoppisessa" asennossa, mutta toinen korva taipuu sitkeästi lurpalleen eteen. Takaapäin katsottuna jälkimmäisessä on vierustoveriinsa verrattuna aivan selkeästi heikompi se poimu, joka työntää korvaa sivulle ja toisaalta hirmusti vahvempi se poimu, joka vetää korvaa suoraan eteen luppakorvaksi. Levossa tämäkin korva asettuu melko nätisti ja kuten kuuluu.

Molemmat korvat ovat kevyet, jokseenkin samankokoiset, tosi pitkulaiset ja mielestäni varsin pienet.

Ja juujuu, olen kamalan turhamainen ja sydämetön kun tällaisia kyselen!! Julmurina ajattelen, että olisi mukavaa, jos koira kehittyisi ihan rotumääritelmän mukaan...

Vakavasti ottaen: uskon että koirasta tulee upea vaikka olis tötteröt tai sarvet korvien tilalla, mutta suurella mielenkiinnolla tätä kehitystä kuitenkin seuraan.

4

3105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,

Mitä rotua koira on ja onko rekisteröity?

• onkin hankala kysymys,sillä tämä on aika yksilöllistä ja korvat "voivat valmistua" hyvin eri aikaan niinkuinteilläkin.veikkaisin että 4-5 kk pennulla tulisi korvieen olla asettuneet,joskaan et maininnut rotua,mutta näin niissä roduissa mistä tiedän.Teippaaminen jaa,hmm,itte joskus t-dogin korvat teipannut mutta luovutin kun muuten terveet korvat alkoi tulehtumaan jatkuvasti vaikka kuinka niitä "tuuletettiin"

• Poimulehti

...staffi.

Olen terveellä kaupunkilaisjärjellä ajatellut, että korvan kehittyminen ottaa aikansa. Ovathan pystykorvatkin oman aikansa lurpallaan, sitten siitä jompikumpi pinkaisee pystyyn. Lähinnä ihmettelen kun korvien rakenne ainakin vielä näyttää takaapäin katsottuna aika erilaiselta.

Edellinen staffi mulla oli yli 10 vuotta sitten, enkä enää yhtään muista miten sen korvat kehittyivät, mutta isommat höristimet taisi olla hällä.

• viivi56

Älä pidä kiirettä se voi viedä aikaa ja joskus voi tarvita avuksi pientä teippausta. Meidän staffilla aikoinaan oli aika raskaat korvat ja jouduin toisen teippaamaan vähäksiaikaa kun ei meinannut muuten pysyä. Jos ne vähänkin näyttävät oikean suuntaisilta niin ei hätää on vielä niin nuori tuo kaverisi, Sitten voi käydä niinkin että yhtenä päivänä on ruusukorva ja seuraavana lurppa mutta kyllä se sitten taas oikein asettuu. Onnea vaan vauvalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163