FINNMATKAT

LOISTAVAA

Lauantaina saapuu sitten maahan Finnmatkojen
oma kone. Juhlallinen vihkimistilaisuus on
perjantaina Tukholmassa.
Kyseessä onkin oikea maailmanennätys
sillä koneeseen sullotaan peräti 235
matkustajaa kun reittiyhtiöillä samaisessa
koneessa on n. 170.

19

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PETES

      Pitäähän vyölaikkukansalla olla tiivis tunnelma. Ja pääasiahan suomalaiselle tuulipukuporukalle on, että kunhan saa halvalla.

      • olevan muutakin tekemistä

        kuin kirjoittelu näille palstoille? Mutta ehkä heitä elähdyttää se, että saa pilkata köyhien vaatteita ja taloudellisuusajattelua!


      • köyhillä
        olevan muutakin tekemistä kirjoitti:

        kuin kirjoittelu näille palstoille? Mutta ehkä heitä elähdyttää se, että saa pilkata köyhien vaatteita ja taloudellisuusajattelua!

        ei ole varaa ostaa halpaa, näinhän se on sanottu jo sanalaskussa.


      • köyhillä kirjoitti:

        ei ole varaa ostaa halpaa, näinhän se on sanottu jo sanalaskussa.

        Millä hemmetin matkatoimiston matkalla sitä sitten pitäisi käydä ulkomailla, jos nämä Finnmatkat ja Aurinkomatkat ovat köyhien lafkoja?

        Eihän se oo matkalaisten vika, jos kone ahdetaan täyteen...

        Älyä vähän tähän kirjoitteluun!


      • se on
        BlueRoan kirjoitti:

        Millä hemmetin matkatoimiston matkalla sitä sitten pitäisi käydä ulkomailla, jos nämä Finnmatkat ja Aurinkomatkat ovat köyhien lafkoja?

        Eihän se oo matkalaisten vika, jos kone ahdetaan täyteen...

        Älyä vähän tähän kirjoitteluun!

        että pitäis mennä reittilennolla ja itse varata hotelli (viiden tähden sellainen). Sitten se on vasta hienoo ja oikea lomamatka. Jos ostat valmismatkan olet tuulipukuturisti vyölaukkuinesi.

        Minulle passaa Aurinkomatkat okein hyvin vaikken omistakkaan tuulipukua enkä vyölaukkua...


    • ota selvää

      kyllä vakio 757 menee Finskilläkin kun se lentää reittilennolla lopulla 230 h eli tarkka 227, kyllä siihen nyt muutama mahtuu lisää kun ollaan lomalla, sehän sijaa antaa.

      • 752

        Kertoisitko mihin kohteisiin Finnair lentää reittilentoja 757:lla. Eiköhän ne lennä pelkkiä chartereita.


      • reittilentoja
        752 kirjoitti:

        Kertoisitko mihin kohteisiin Finnair lentää reittilentoja 757:lla. Eiköhän ne lennä pelkkiä chartereita.

        Reittilentoja on ainakin
        Toronto ja Boston.
        Mahdollisesti myös Miami.


      • ja ovat olleet
        reittilentoja kirjoitti:

        Reittilentoja on ainakin
        Toronto ja Boston.
        Mahdollisesti myös Miami.

        lomalentoreittejä. Niissä on mukaeltu reittipalvelu a la lomalennot. Palvelun tarjoaja on Finnairin Lomalennot, ei siis Finnair Reittiliikenne.

        Suurin ero asiakkaalle on maksulliset alkoholijuoma( sis. olut,viini ja väkevät), virvokkeet ilmaisia. Normaalilla reittilennolla maksaa vain väkevä alkoholi.

        Konetta ei täytetä ihan 227 paikkaan vaan useimmat lennot lennetään 218 paikkaisena.

        Finnair Lomalennot tarjoavat myös useille tilauslennoille pienen kiintiön "lomalentoreittipaikkoja" täysin tilauslennon palveluilla. Hinta on mitä on, mutta sillä pääsee suoraan kohteeseen jos ei välitä pysähdellä matkalla.

        Jos joku kirjoittaa jotain muuta, niin se ei ole faktaa!


      • 227
        ja ovat olleet kirjoitti:

        lomalentoreittejä. Niissä on mukaeltu reittipalvelu a la lomalennot. Palvelun tarjoaja on Finnairin Lomalennot, ei siis Finnair Reittiliikenne.

        Suurin ero asiakkaalle on maksulliset alkoholijuoma( sis. olut,viini ja väkevät), virvokkeet ilmaisia. Normaalilla reittilennolla maksaa vain väkevä alkoholi.

        Konetta ei täytetä ihan 227 paikkaan vaan useimmat lennot lennetään 218 paikkaisena.

        Finnair Lomalennot tarjoavat myös useille tilauslennoille pienen kiintiön "lomalentoreittipaikkoja" täysin tilauslennon palveluilla. Hinta on mitä on, mutta sillä pääsee suoraan kohteeseen jos ei välitä pysähdellä matkalla.

        Jos joku kirjoittaa jotain muuta, niin se ei ole faktaa!

        227 matkustaja penkkiä niissä kuitenkin on vaikkei kaikkia myytäiskään. Eli ei se 9 myymättä jätettyä paikkaa tuo tilaa yhtään enempää kun ei se penkkiväli siitä mihinkään kasva kumminkaan.

        Ja tää oli faktaa.


    • karju

      ihan sama onko koneessa 170 vai 230 paikkaa.En ole huomannut mitään eroa.Pilkun viilaajat ja jeesustelijat yrittää taas olla tärkeinä.
      Otsikosta löytyy strategiset mittani.

      • rahalla saa

        Nyt kun Finnmatkojen oma aloittaa, jokainen voi
        varata mieleisensä paikan ja ruuan. Mansikoista ja samppanjasta alkaen. Ei enää tarvitse toivoa
        exit paikkaa, kun maksaa niin sitä saa mitä tilaa


      • Ihmettelijä
        rahalla saa kirjoitti:

        Nyt kun Finnmatkojen oma aloittaa, jokainen voi
        varata mieleisensä paikan ja ruuan. Mansikoista ja samppanjasta alkaen. Ei enää tarvitse toivoa
        exit paikkaa, kun maksaa niin sitä saa mitä tilaa

        Se ei kuule auta, kun Finnmatkat kärrää tänne koko TUI konsernin vanhimman raakkineen ja vaihtaa siinä samalla penkinpäälliset kun heittää vahaa päälle!

        Kuinka kauan meidän suomalaisten pitää hyväksyä tämä sama tarina.. kun ei kelpaa muille niin lähetetään se Suomeen, p.....e!

        Ymmärrätkö, mansikat shamppanja-lasissa ei täytä toiveitani!


      • kelvannut
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Se ei kuule auta, kun Finnmatkat kärrää tänne koko TUI konsernin vanhimman raakkineen ja vaihtaa siinä samalla penkinpäälliset kun heittää vahaa päälle!

        Kuinka kauan meidän suomalaisten pitää hyväksyä tämä sama tarina.. kun ei kelpaa muille niin lähetetään se Suomeen, p.....e!

        Ymmärrätkö, mansikat shamppanja-lasissa ei täytä toiveitani!

        sekä ruotsalaisille että briteille, joten miksei kelpais meille? Eihän kone ole edes vanha, kun vasta 15 vuotta ollut käytössä!


      • kelvanneelle
        kelvannut kirjoitti:

        sekä ruotsalaisille että briteille, joten miksei kelpais meille? Eihän kone ole edes vanha, kun vasta 15 vuotta ollut käytössä!

        Hyvin kelpasi ja oli hyvä kone aikanaan.
        Meinasivat romuttaa kunnes keksivät
        että kyllähän se vielä suomalaislle käy.


      • lähteestä
        kelvanneelle kirjoitti:

        Hyvin kelpasi ja oli hyvä kone aikanaan.
        Meinasivat romuttaa kunnes keksivät
        että kyllähän se vielä suomalaislle käy.

        tämäkin tieto on taas repäisty?

        Ihmettelen vaan...


    • charterlentojen

      luonteeseen, että koneet ahdetaan niin täyteen kuin vain mahdollista. Tällä keinolla hintaa saadaan alaspäin ja sopivaksi matkanjärjestäjille ym myytäviksi! Reitti lentoyhtiössä nyt voi olla vaikka yksi paikka koko koneessa, mutta tulee vaan hippasen kallis lentolippu tälle matkustajalle!!!

      Ja mitä välii sillä pax määrällä oikein on? Noissa Britannian 752:ssa on enemmän jalkatilaa, kuin Finskin vastaavissa, vaikka onkin enemmän tuoleja. Itse olen pari metriä pitkä kaveri ja voin kokemuksesta sanoa, että Finskillä en mahdu istumaan ko koneessa normipaikoilla, mutta Britannian koneissa se onnistuupi (ja en nyt puhu mistään exit/bulkhead paikoista). Paljon ei ole tilaa Britanniallakaan, mutta mahtuu sentään jalat omalle paikalle eikä tartte laittaa jalkoja käytävälle muiden tielle. Joten hyvin mahtuu 235 samaan tilaan, mihin isolla F:llä on vaikeuksia saada mahtumaan 227!!!

      Ja se vihkiminen tapahtuu kyllä vasta lauantaina...

      • kuuluu

        tässä lainaus FSnordic ilmailu-keskustelupalstalta: Tuollainen ennakkoasenne minullakin oli ennen eilistä lentoa, kun tiesin, että koneessa on yksi penkkirivi enemmän kuin Finnairin 757:ssa. Siinä nimulla ahdistunut olo alkoi jo EFHK:lla kahdeksan tunnin lennolle rullatessa.

        Ennakkoasenteeni hävisi eilen kuitenkin täysin, kun pääsin istumaan tuohon Recaron tuliterään penkkiin ja huomasin, että tilaa polville on enemmän kuin Finnairin 757:ssä ja yhtä paljon kuin A319:n turistiluokassa.

        Jos kaipaa vielä enemmän tilaa, niin sittenhän voi varata 45 eurolla exit-paikan tai jos kukkaro sallii ja katsoo sen arvoiseksi, niin Kanarialle matkustaa voi reittilennoilla bisnesluokassa .


    • finmatkoja

      tulin juuri Maltalta
      koneena oli Finnairin MD 82/83
      jalkatilaa polvista seuraavaan tuoliin
      jäi vielä 15cm (juhlavaa)
      mitat muuten 185cm / 95kg

      mutta maksohan lentokin (pelkkä lento)
      510 euroo

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe