Minkä suuntasesti olette laittaneet laminaatin/parketin?
Esim onko kaikkissa huoneissa samansuuntaisesti?
Onko muuten väliä mitenkä suuntaisesti laminaatin laittaa ikkunaan nähden? Esim kattopaneelin suositellaan laitettavaksi niin että pitkitäin ikkunaan nähden.
Laminaatin suunta?
5
5595
Vastaukset
- Laminaattori original
Silloin pitkät saumat eivät käytännössä näy lattiassa. Yleensä asennussuunta on kaikissa huoneissa sama, mutta toki poikkeuksiakin tehdään. Lattia on rauhallisemman näköinen, jos asennussuunta on kaikissa tiloissa sama.
- Figsrid
Kaikilla parketeilla on myös maksimi asennusleveydet, jolloin voi tulla tarve isossa huoneessa asentaa parketti toisinpäin. Asian voi myös kiertää tekemällä liikuntasauman keskelle lattiaa mutta sellaista tuskin kovin moni haluaa.
- Laminaattori original
Figsrid kirjoitti:
Kaikilla parketeilla on myös maksimi asennusleveydet, jolloin voi tulla tarve isossa huoneessa asentaa parketti toisinpäin. Asian voi myös kiertää tekemällä liikuntasauman keskelle lattiaa mutta sellaista tuskin kovin moni haluaa.
joka mitta sinänsä on peräisin liimattavien laminaattien ajalta, mutta sitä noudatetaan edelleenkin, vaikka useimpien taitettavaponttisten laminaattien pitkien sivujen vetolujuus on parempi kuin vanhojen liimattavien.
- Asentaja 33
Kumpi mahtaa olla tärkeämpi sääntö: laminaatin saumat ikkunaa kohti vai saumat viereisen huoneen mukaan? Nämä suunnat menee nimittäin ristikkäin mulla.
- Rakennustarkastaja
Olen asennuttanut laminaatteja lähinnä etelä-pohjoissuunnassa.
Yleensä laminaatti asennetaan 90 asteen kulmaan ikkunaan nähden. Jos talossa on vinot alapohjat, jotka ovat nykyään muotia, kulma luonnollisesti muuttuu.
Jos laminaatti kääntyy samaan kulmaan ikkunan kanssa, sitä kutsutaan paneloinniksi, mutta samasta asiasta on kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693