Kallis kehys

Kiehkura

Hei!
Onko kellään tietoa mistä ja miten taulujen kehysten hinta muodostuu?
Kävin juuri tänä aamuna hakemassa kehystämöstä kaksi öljyväri taulua jotka olivat siellä laitettavana.
Taulujen koot olivat 30x40 ja 55x80.
En tauluja jättäessäni kiinnittänyt hintaan riittävästi huomiota.
Kehystyksen hinta oli aivan järkyttävä!
Isompi maksoi peräti 108,00 euroa ja pienempi 44,00. Isompaan tuli noin 7 senttiä leveä kehys ja pienempään noin 4,50 senttinen. Listat ei olleet sieltä kalleimmasta päästä. Molemmat oli jo pingotettu valmiiksi.
Sen muistan, että taulut olisivat olleet valmiit 1,5 tunnin kuluttua, jotenka käytetty aika ei tuota hintaa selitä!
Mitä ne listat maksaa höyläämössä?
Entäs mitä työkaluja tuohon työhön tarvitaan?
Onko tällä alalla todella noin hurjat hinnat?
Vai oliko kehystäjän tarkoitus karkottaa minut ikiajoiksi?
Parturi-kampaaja saa ahertaa tuohon hintaan kyllä aika kauan!

48

40917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä

      Kävin myös kysymään tauluuni, joka koko on 35*41, hintaa. Ja Helsingissä yhdessä kehystämössä vain pelkästään sen hinnaksi olisi tullut n. 100 €. Joten jätin asian sikseen ja yritämme perheen voimin tehdä omin käsin kehykset. Myöskään kyselemäni kehykset eivät olleet kalleimmasta päästä vaan sitä keskivertotasoa. Kyllä hinnat suurinpiirtein pitävät paikkansa.

    • hinnat

      kohtuulliset hinnat muodostuvat seuraavasti.listan ostohinta kerrotaan kolmella ja siihen lisätään työn osuus esim. viisi euroa.jos valitset kehyksen esim.tauluun 30x40 cm.listan hinta sisään liikkeeseen 15 euroa metri.asiakas maksaan 45 euroa metri.kulukki on 140cm,jos leveys on 7,5 cm.niin kulmiin menee 60c lisäksi kiristysvara noin viisi senttiä.kulutus 205cm.kehyksen hinta on valmiina tässä tapauksessa 94,50 plus viisi yhteensä pyöreät sata euroa.hinta ei suinkaan ole puhdasta tuloa kehystäjälle.hukkapalat syövät tulosta,nehän jäävät kehystäjän tappioksi.jalalla poljettava listaleikkuri maksaa parituhatta,kiristimet ym.materiaali saman verran.sitten listavarasto,siihen voi kuluttaa melkoisen summan.lisäksi esim. kiilakehyksistä.muutamat kotimaiset listatehtaat myyvät myös suoraan taiteilijoille suuremmissa erissä.jos tyytyy sähköisen jiirisahan jälkeen ja käyttää vain paria kolmea listamallia,niin varmasti säästää kehystyskustannuksissa.kulmien liimana käy varsin hyvin tavallinen erikeeper,vannepuristimeen hetkeksi ,sitten kulmiin ohuet naulat ja taakse nitojalla pahvista tai vanerista kulmapalat liimaa väliin ja nitojalla kiinni.joskus näkee myynnissä käytettyjä listaleikkureita jopa viiteensataan euroon.sillä työ käy näppärästi.vannepuristin on välttämätön kehystäjän työväline.

      • kuppariMuori

        Materiaali ym.kulujen lisäksi kehystämöyrityksen kulut: palkkaus, palkkauksen sosiaalikulut, liiketilan vuokra, arvonlisävero (=viidennes hinnasta vähintään).

        Eli kylmä fakta on että kehystystyössä ostat yrityksesltä käsityöpalvelua, eli yksi henkilö yrityksessä työskentelee asiasi parissa aikansa, ja hänellekin on palkka kuluineen maksettava.

        Jos ostat vastaavaa esim. mainostoimistolta hinta on about 250 euroa tunti. Ja työn tekevälle ja yrittäjälle siitä jää vain murto-osa voittona. Yrittäjälle toki enemmän - työn tekijän liksa yleensä kiinteä.


      • Kulkuri

        Tulin vielä takaisin kun soitin sille vakikehystäjälle ja kerroin mitä täällä puhutaan.
        Kehystäjä piti tuota 15 e./metri maksavaa listaa pirun kalliina.
        Arveli, että sen on oltava kyllä helvetin komeeta keppiä.
        Tavallisin asiakas kuulemma ottaa sellaisen 40-60 mm. leveän listan öljytöihin ja muihin vastaaviin.
        15 e/metri maksava lista on yleensä jo n. 10 cm leveää ja sitä kysytään hyvin harvoin.
        Hänellä ei em. listasta ole muuta kuin malli ja sitten tilataan jos joku haluaa.
        Kaikenkaikkiaan on kuulemma 48 malli/väri vaihtoehtoa.
        Kyllä vain kannattaa vertailla kehystenkin hintoja.
        Jos siellä alkaa olla tommosia 30 euron eroja/taulu niin siihen jo ajaltaa muutaman kilometrin - puhumattakaan jos tauluja on useampia.


      • oikeassa
        Kulkuri kirjoitti:

        Tulin vielä takaisin kun soitin sille vakikehystäjälle ja kerroin mitä täällä puhutaan.
        Kehystäjä piti tuota 15 e./metri maksavaa listaa pirun kalliina.
        Arveli, että sen on oltava kyllä helvetin komeeta keppiä.
        Tavallisin asiakas kuulemma ottaa sellaisen 40-60 mm. leveän listan öljytöihin ja muihin vastaaviin.
        15 e/metri maksava lista on yleensä jo n. 10 cm leveää ja sitä kysytään hyvin harvoin.
        Hänellä ei em. listasta ole muuta kuin malli ja sitten tilataan jos joku haluaa.
        Kaikenkaikkiaan on kuulemma 48 malli/väri vaihtoehtoa.
        Kyllä vain kannattaa vertailla kehystenkin hintoja.
        Jos siellä alkaa olla tommosia 30 euron eroja/taulu niin siihen jo ajaltaa muutaman kilometrin - puhumattakaan jos tauluja on useampia.

        mutta jos elät kehystyksellä,niin kate on se jolla eletään.kun kerrotaan listan hinta kolmella niin mielestäni se on vielä inhimillistä.mutta kun kerroin on esim. seitsämän,niin ei ole enään.maalattavia listoja harva kehystäjä pitää varastossa,mutta niitä saa monista höyläämöistä.suomessa on esim.markkinoilla myyjiä,jotka myyvät hienoa hyvälaatuista ulkolaista listaa hyvinkin edullisesti.tuossa esittämässäni laskelmassa oli vain ohjeellinen hinta tuo 15€ ,se oli vain laskelman pohjana.on paljon ihmisiä,jotka eivät tunne taidetta,haluavat halpaan sisustustaiteeseen kalliit kehykset.niin se vaan on,kun on jalat maassa,niin kyllä säästää.


      • ollinmunat

        Enpä ole ennen moisella metodilla kuulleeni/nähneeni kehystystyötä vaikka 80 luvulta niitä päivittäin olen ammatikseni tehnyt


      • Anonyymi

        Osta Ikeasta, niin saat riittävän hyvän, riittävän halvalla. Pätee kaikkiin valmiskehyksiin. Jos kehyksen koko ei toimi, fiilaa kuvaa, jos mahdollista.


    • melkein mämmäri

      Kehystin aika kasan erikokoisia kuvia. Olen onnesta soikea, kun olen keksinyt Ikean tosi edulliset valmiit kehykset. Kannattaa tutkia, olisiko heidän tuotteissaan sopivan kokoisia.

      Mm. puun väriset voi itse helposti maalata sopivan värisiksi, jos haluaa.

      Helppoa ja kukkarolle ystävällistä.

      • Kulkuri

        Teen työkseni mm. taidekauppaa turuilla ja toreilla - kierrän ympäri maata.
        Tässä hommassa on oppinut etsimään sen halvemman paikan myös kehysasioissa. Syyskuulla kävin myyntikeikalla tuolla Itä-Suomessa. Siellä minulla on vakiopaikka jossa laitatan tauluihin kehykset ja edullisesti.
        Mm. 60x102 tauluun sain listat (hienot) pingotus 90 eurolla ja n.30x40 tauluun muistaakseni n. 55 mm. leveällä listalla hinta oli jotain 45 euroa.
        Listan leveys isommassa on n. 75 mm. ja se ei ollut kehystäjän halvimpia listoja. Teetin silloin, niin kuin aina, yli kymmenen työtä kerralla. Tiedän tosin, että kaveri vääntää listoja halvalla, vaikkei olisi kuin yksi taulu.
        Kehystämö on ok-talon päädyssä pienessä työhuoneessa, joten ei ole vuokrakuluja. En ole teettänyt kehyksiä isoissa kylissä varmasti kymmeneen vuoteen, niissä on vähän liikaa niitä "kuluja" yrittäjillä.
        Tulipa vielä mieleen kysyä, että miksi se kehyslistan hinta pitää kertoa kolmella? Tämä minun kehystäjä ottaa vain tehtaan hinnan (olen nähnyt kuvaston ja hinnaston), laskee siihen hukkaprosentin ja veloittaa työstä erikseen.
        Työn osuus taitaa liikkua tuolla 20 ja 40 välillä/taulu.


      • _ohis_

        pahvia ja siinä se. Menee grafiikat ja piirrokset samalla sapluunalla.

        Jos jotain kivaa patinaa haluaa kehyksiin, sekin onnistuu itse taiteillen.

        Ei se ole tyhmä joka hintaa pyytää, vaan se joka maksaa.


      • Mielenkiinto heräsi
        Kulkuri kirjoitti:

        Teen työkseni mm. taidekauppaa turuilla ja toreilla - kierrän ympäri maata.
        Tässä hommassa on oppinut etsimään sen halvemman paikan myös kehysasioissa. Syyskuulla kävin myyntikeikalla tuolla Itä-Suomessa. Siellä minulla on vakiopaikka jossa laitatan tauluihin kehykset ja edullisesti.
        Mm. 60x102 tauluun sain listat (hienot) pingotus 90 eurolla ja n.30x40 tauluun muistaakseni n. 55 mm. leveällä listalla hinta oli jotain 45 euroa.
        Listan leveys isommassa on n. 75 mm. ja se ei ollut kehystäjän halvimpia listoja. Teetin silloin, niin kuin aina, yli kymmenen työtä kerralla. Tiedän tosin, että kaveri vääntää listoja halvalla, vaikkei olisi kuin yksi taulu.
        Kehystämö on ok-talon päädyssä pienessä työhuoneessa, joten ei ole vuokrakuluja. En ole teettänyt kehyksiä isoissa kylissä varmasti kymmeneen vuoteen, niissä on vähän liikaa niitä "kuluja" yrittäjillä.
        Tulipa vielä mieleen kysyä, että miksi se kehyslistan hinta pitää kertoa kolmella? Tämä minun kehystäjä ottaa vain tehtaan hinnan (olen nähnyt kuvaston ja hinnaston), laskee siihen hukkaprosentin ja veloittaa työstä erikseen.
        Työn osuus taitaa liikkua tuolla 20 ja 40 välillä/taulu.

        Voisitko kertoa, miltä paikkakunnalta tämä kehystämö löytyy?


      • entinen apulainen
        _ohis_ kirjoitti:

        pahvia ja siinä se. Menee grafiikat ja piirrokset samalla sapluunalla.

        Jos jotain kivaa patinaa haluaa kehyksiin, sekin onnistuu itse taiteillen.

        Ei se ole tyhmä joka hintaa pyytää, vaan se joka maksaa.

        Pelkästään tavallinen mattavalkoinen passepartout -pahvi maksaa yrittäjälle n. 24e/neliömetri..


      • Anonyymi
        Kulkuri kirjoitti:

        Teen työkseni mm. taidekauppaa turuilla ja toreilla - kierrän ympäri maata.
        Tässä hommassa on oppinut etsimään sen halvemman paikan myös kehysasioissa. Syyskuulla kävin myyntikeikalla tuolla Itä-Suomessa. Siellä minulla on vakiopaikka jossa laitatan tauluihin kehykset ja edullisesti.
        Mm. 60x102 tauluun sain listat (hienot) pingotus 90 eurolla ja n.30x40 tauluun muistaakseni n. 55 mm. leveällä listalla hinta oli jotain 45 euroa.
        Listan leveys isommassa on n. 75 mm. ja se ei ollut kehystäjän halvimpia listoja. Teetin silloin, niin kuin aina, yli kymmenen työtä kerralla. Tiedän tosin, että kaveri vääntää listoja halvalla, vaikkei olisi kuin yksi taulu.
        Kehystämö on ok-talon päädyssä pienessä työhuoneessa, joten ei ole vuokrakuluja. En ole teettänyt kehyksiä isoissa kylissä varmasti kymmeneen vuoteen, niissä on vähän liikaa niitä "kuluja" yrittäjillä.
        Tulipa vielä mieleen kysyä, että miksi se kehyslistan hinta pitää kertoa kolmella? Tämä minun kehystäjä ottaa vain tehtaan hinnan (olen nähnyt kuvaston ja hinnaston), laskee siihen hukkaprosentin ja veloittaa työstä erikseen.
        Työn osuus taitaa liikkua tuolla 20 ja 40 välillä/taulu.

        enpä usko, että myy listan samalla hintaa millä ostaa,
        jos myy, niin ainakin verot jää maksamatta,
        taidat kannnattaa pimeetä liiketoimintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        enpä usko, että myy listan samalla hintaa millä ostaa,
        jos myy, niin ainakin verot jää maksamatta,
        taidat kannnattaa pimeetä liiketoimintaa

        Samaa mieltä


    • Olen vuosia kehystyttänyt samassa paikassa ja saanut mielestäni mukavasti kanta-asiakkaan alennusta. Välillä olen ostanut valmiita, poistolistoista tehtyjä kehyksiä ja saanut siten kustannuksia alaspäin. Viime keväänä vakioliikkeeni vaihtoi omistajaa ja ongelmat alkoivat. Jouduin kinuamaan alennuksia (olen vuosien varrella maksanut kehyksistä tuhansia euroja ko. liikkeeseen) ja muutenkin palvelu huononi merkittävästi omistajan vaihdoksen myötä. Onneksi erään sukulaisen kautta sain kuulla lähellä omaa kotiani olevasta kehystäjästä (toimii asuintalon yhteydessä) ja kokeilinkin jo sitä. Kehystytytin kolme taulua, suurin n. 30x40cm ja kaikkien kolmen hinnaksi tuli 49€!!! Yhdessä taulussa on aika levyet kultakehyksetkin. Kehysvalikoimat eivät olleet yhtä runsaat kuin aikaisemmassa paikassa, mutta kymmeniä erilaisia vaihtoehtoja kuitenkin. Eli hintavertailu kannattaa. Olen valmis maksamaan palvelusta, mutta en huonosta palvelusta.

      • skaala

        Kannattaa kysellä hintoja useammastakin paikasta.
        Kylän keskellä hyväsasä liiketilassa saattaa
        maksaa mininkertaisesti sen mitä teollisuusalueen
        reunassa jos kauempana.

        Itse olen teettänyt kehystyksia tutun
        tutulla ja esim. 60x40 maalaukseen olen
        saanut sellaisen n. 7cm leveän hienon
        kehyksen n. 30-40 eurolla.
        Tyyppi tekee vapaa-aikoina autotallissa
        ja taulun saa yleensä joskus kuukauden
        kuluttua takaisin.

        Keskustan hienossa liikkeessä saisi
        parissa päivässä reilulla satasella.


      • Autotalli
        skaala kirjoitti:

        Kannattaa kysellä hintoja useammastakin paikasta.
        Kylän keskellä hyväsasä liiketilassa saattaa
        maksaa mininkertaisesti sen mitä teollisuusalueen
        reunassa jos kauempana.

        Itse olen teettänyt kehystyksia tutun
        tutulla ja esim. 60x40 maalaukseen olen
        saanut sellaisen n. 7cm leveän hienon
        kehyksen n. 30-40 eurolla.
        Tyyppi tekee vapaa-aikoina autotallissa
        ja taulun saa yleensä joskus kuukauden
        kuluttua takaisin.

        Keskustan hienossa liikkeessä saisi
        parissa päivässä reilulla satasella.

        Autotallimies ei varmaan maksakaan vuokraa ei alvtä ei veroja ja listatkin on ostettu ilman kuittia joten ei tuon kokoisen kehyksen hinnaksi voi enempää tullakaan Näistä asioista se hinta koostuu niikuin varmaan ymmärrät Kiinni moisesta tehtailusta ei sopisi jäädä voi mennä talli alta!!!


      • Anonyymi
        skaala kirjoitti:

        Kannattaa kysellä hintoja useammastakin paikasta.
        Kylän keskellä hyväsasä liiketilassa saattaa
        maksaa mininkertaisesti sen mitä teollisuusalueen
        reunassa jos kauempana.

        Itse olen teettänyt kehystyksia tutun
        tutulla ja esim. 60x40 maalaukseen olen
        saanut sellaisen n. 7cm leveän hienon
        kehyksen n. 30-40 eurolla.
        Tyyppi tekee vapaa-aikoina autotallissa
        ja taulun saa yleensä joskus kuukauden
        kuluttua takaisin.

        Keskustan hienossa liikkeessä saisi
        parissa päivässä reilulla satasella.

        autotallimiehistä vois verottajakin olla kiinnostunut,
        pimeenä käteen niille voi useimmiten maksaa


    • netistä

      Itse ostin täältä: www.sisustustaulu.com
      Tyylikäs taulu tuli maksamaan n. satasen kehyksineen kaikkineen (50x70cm).

      • mutta

        Nuo sisustustaulu sivuilta ostetuthan onkin vaan tulosteita. Itse en arvosta tommosta tunnettujen taulujen tulostuskopiointia ollenkaan. Olet ostanut taulun, johon tulostajalla on mennyt muutama euro. Se on tietenki oma asia mitä arvostaa mutta satasta en tuon sivun kuvista maksais.


    • huijaa

      Tuolla hintaa saa jo aidon vielä
      tuntemattoman hyvän taiteilijan taulun
      joka voi olla arvokas vuosien kuluttua.a

      Keshystettyä julistetta jos myy niin siitä
      ei juuri kymppiä enempää saa vaikka kehykset
      maksaakin enemmän.

    • joku21234

      Laskuttaahan autokorjaamokin minimissään melkeinpä 50€/tunti varaosat.
      Voi tuntuu kalliille jos ei oo rahaa.

    • Tarkan markan Elli

      kun löysin tuon webistä niin postata linkin, http://www.arts.fi/hinnastot/kehystyshinnasto.pdf itse laskesklen kehyksiä tuolla hinnastolla (ja kehystelen). Sitä en tiedä mistä se koostuu kokonaisuudessaan mutta nämä kehysken hinnat on aikankin PK seudulla järkevimmät.

      • teppo taiteilija

        Kiitokset linkistä


      • Nanna Heiskanen

        Kun käsitin mitein tuo hinnasto toimi mutta hinnat on kohtuulliset, onko kellään tietoa millaiset on toimitusajat tällä firmalla? Vaikuttaa ainakin sut isolta putiikilta


      • kehystäjä
        Nanna Heiskanen kirjoitti:

        Kun käsitin mitein tuo hinnasto toimi mutta hinnat on kohtuulliset, onko kellään tietoa millaiset on toimitusajat tällä firmalla? Vaikuttaa ainakin sut isolta putiikilta

        Kyllähän laadukkaat materiaalit (kehyslista, paspa- ja taustapahvit, taululasi) maksaa. Yksi iso kuluerä kehystämölle on myös nykypäivän rahtien hinnat. Ei tarvitse kummoinen paketti olla, kun rahti on 20e. Listat kun tulee 3m tankoina, niin niiden kuljettaminen maksaa. Ja kun kehystämistä tekee työkseen, on maksettava materiaalikulujen lisäksi alvit, eläkemaksut, liiketilojen vuokrat, sähköy ym. kulut. Erikseen on sitten nämä "harrastus kehystäjät", jotka pyörittää hommaa jossain autotallissa ja yleensä homma tehdään pimeästi.

        Mutta näinhän se on, ettei toisen käsityönä tekemästä olla valmiita mitään maksamaan. Syntyi se haloo eduskunnan torkkupeitoistakin. Olisi ilmeisesti pitänyt eduskunnan tilata peitot Kiinasta, jossa ne olisi lapsityövoimalla tehty.


      • RekkamiesHämeestä
        kehystäjä kirjoitti:

        Kyllähän laadukkaat materiaalit (kehyslista, paspa- ja taustapahvit, taululasi) maksaa. Yksi iso kuluerä kehystämölle on myös nykypäivän rahtien hinnat. Ei tarvitse kummoinen paketti olla, kun rahti on 20e. Listat kun tulee 3m tankoina, niin niiden kuljettaminen maksaa. Ja kun kehystämistä tekee työkseen, on maksettava materiaalikulujen lisäksi alvit, eläkemaksut, liiketilojen vuokrat, sähköy ym. kulut. Erikseen on sitten nämä "harrastus kehystäjät", jotka pyörittää hommaa jossain autotallissa ja yleensä homma tehdään pimeästi.

        Mutta näinhän se on, ettei toisen käsityönä tekemästä olla valmiita mitään maksamaan. Syntyi se haloo eduskunnan torkkupeitoistakin. Olisi ilmeisesti pitänyt eduskunnan tilata peitot Kiinasta, jossa ne olisi lapsityövoimalla tehty.

        Tuota.... Itse toimin työssäni juuri kuljetusalalla ja jakelen PK seudulla yhden listatukun tavaraa näille "ammatti" kehystäjille, olen toimeksiantajani puheistä käsittänyt että kokolailla kaikki kehystäjät niin keskustoissa kuin peräkammareissa on näitä yhden miehen putiikkeja jotka järjestelmällisesti myyvät ilman kuittia kehystä, moni ei edes osaa laskea ALV:ta = ei ymmärrä millään mikä ero on verottomalla ja verollisella hinnalla sekä kaikilla on koklailla järjestelmällisesti laskut maksamatta kun myyvät kaikki käteisellä ja laskuja pitäsi maksaa pankkitililtä. Niin ja rahti taitaa maksaa reilun kympin tänäpäivänä ei 20 euroa, pitääkö nämä havaintoni paikkaansa?


      • _ohis_
        kehystäjä kirjoitti:

        Kyllähän laadukkaat materiaalit (kehyslista, paspa- ja taustapahvit, taululasi) maksaa. Yksi iso kuluerä kehystämölle on myös nykypäivän rahtien hinnat. Ei tarvitse kummoinen paketti olla, kun rahti on 20e. Listat kun tulee 3m tankoina, niin niiden kuljettaminen maksaa. Ja kun kehystämistä tekee työkseen, on maksettava materiaalikulujen lisäksi alvit, eläkemaksut, liiketilojen vuokrat, sähköy ym. kulut. Erikseen on sitten nämä "harrastus kehystäjät", jotka pyörittää hommaa jossain autotallissa ja yleensä homma tehdään pimeästi.

        Mutta näinhän se on, ettei toisen käsityönä tekemästä olla valmiita mitään maksamaan. Syntyi se haloo eduskunnan torkkupeitoistakin. Olisi ilmeisesti pitänyt eduskunnan tilata peitot Kiinasta, jossa ne olisi lapsityövoimalla tehty.

        harmaa taustapahvi ja perusvalkoinen paspispahvi....kirkas lasi on samaa mitä ikeat myy valmiskehyksissä.

        Kehystän 5 grafiikanvedosta kehystämön yhden hinnalla. Perusostaja ei edes näe eroa.

        Ikävä juttu, mutta kaikki maksaa, ja jostain pitää säästää.


      • Hassunhauska hinnoit
        _ohis_ kirjoitti:

        harmaa taustapahvi ja perusvalkoinen paspispahvi....kirkas lasi on samaa mitä ikeat myy valmiskehyksissä.

        Kehystän 5 grafiikanvedosta kehystämön yhden hinnalla. Perusostaja ei edes näe eroa.

        Ikävä juttu, mutta kaikki maksaa, ja jostain pitää säästää.

        Jep tossa ylempänä joku kehystäjä perustelee ryöstöhintojaan juuri mm lasin hinnalla. Kattelin tossa ton Branden hinnastoa niiin näyttäis n.7€ / m2 maksaa lasi tukkumyynnissä ja happovapaat paspat n. 6€ m2 ja taustat 4€ / m2.... et se siitä perustelusta....


      • EsimerkkiErkki71

        Selvittti monta kysymstä hinnoista


      • Stebbuuux
        EsimerkkiErkki71 kirjoitti:

        Selvittti monta kysymstä hinnoista

        Ostin thaimaasta taulun(kankaan). Vein kehystämöön niin sain 60 euroon taulun taakse ne "puut" ja ilmeisesti se pingotus tuli siihen. Listoja en ainakaan vielä ota. Onko teistä taulu tökerö jos siinä ei ole listoja laisinkaan vaan ne tukipuut takana?


      • Stebbuuux
        Stebbuuux kirjoitti:

        Ostin thaimaasta taulun(kankaan). Vein kehystämöön niin sain 60 euroon taulun taakse ne "puut" ja ilmeisesti se pingotus tuli siihen. Listoja en ainakaan vielä ota. Onko teistä taulu tökerö jos siinä ei ole listoja laisinkaan vaan ne tukipuut takana?

        Ohho unohdin laittaa taulun mitat. Melko iso n. 150cm x 80cm. Ja ripustuslanka taakse kiinnitettynä kanssa.


      • Taiteilija..
        Stebbuuux kirjoitti:

        Ohho unohdin laittaa taulun mitat. Melko iso n. 150cm x 80cm. Ja ripustuslanka taakse kiinnitettynä kanssa.

        Varsinkaan isoissa tauluissa ei kehyksiä tarvitse olla.

        Arvioisin, että noin puolessa taidenäyttelyissä ei kehyksiä - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla Ja kun asiakaa ostavat tauluja, he ilmoittavat laitavansa kehyksettömiin tauluihin joka toinen kerta kun olen kysellyt. On siis aika tavallistjälkeenpäin kehykset a ripustaa taulu seinälle ilman kehystä - varsinkin noin iso.


    • kehystelijä123

      No te tietysti kehystätte Helsingissä, mutta itse juuri kehystytin Kokkolassa taulun 100cmx50cm hintaan 66€. Todella näyttävät kehykset, viikon toimitusaika.

    • Picassop

      Tämä keskustelu on nyt samaa kuin soittaisi autokorjaamoon, autostani kuuluu kolinaa, mitä se maksaa?
      Eiköhän se pidä ensin tutkia, mitä vaatii ja kertoa sitten hinta.
      Kehyksiä on tuhansia malleja, mitä sitten kukin kehystäjä varastossaan pitää,
      eri materiaaleja, eri maista (kotimaiset maksaa eniten) eri levyisiä, koristeellisia tai yksinkertaisia.
      Kehykset ovat yleensä 2 tai 3 m salkoja. Jos asiakkaan työhön menee esim 2.7 m lopun 30 cm saa heittää roskiin, eli jää hukkapalaa.
      Toisilla on työveloitus suurempi ja kehyshinta pienempi, toisilla päinvastoin.
      Hintoja on vaikea verrata, vaikka kahdella kehystäjälllä olisi samanlaista tavaraa,
      toinen voi tehdä työn paremmin/huolellisemmin, jolloin pitkässä juoksussa säästää.
      Paspispahveja on kolmen, neljää eri laatuluokkaa ja sitä ei asiakas näe,
      halpakehystäjät käyttävät kakkoslaatuisia listoja ja halpoja kellastuvia pahveja,
      toisilla taas on esim museolaatuisia pahveja jne.
      Autokorjaamoveloitus on 50-100e/h materiaalit,
      parturissa kävin viimeksi 20 min/ 25 e eli 75 e/h,
      näihin hintoihin kehystäjä tuskin pääsee, ellei Helsingissä.
      Lasitetun työn kehystämisessä menee helposti 45 min/h ja kun ottaa huomioon, että sitä ennen valitaan asiakkaan kanssa kehystä joku 10-15 min,
      niin pelkästä työstä pitäisi saada 50-100e ja materiaalit päälle eli koosta
      riippuen n 50 tai enemmän, niin 150e olisi kohtuullinen hinta käsityöstä,
      mutta eihän kehystämisellä kai ole tähän mennessä kukaan rikastunu.

      Palokassa on hyvä ja sopiva kehystäjä/taidekauppa joka myy jopa
      kokonaisia tauluja noihin hintoihin kehyksineen päivineen.

    • 3+7

      www.taidemaailma.fi

      Itse käytän sitä, ainakin niissä töissä, joihin voin.

    • jounijurpio

      Onko kellään tietoo kohtuuhintaisesta kehystys palveluista Tampereella? Olis 2 taulua 100x50 ja 200x100.

    • pahvipaavi

      Kaksvärinen konepahvi ei maksa paljon, ja listat parin euron paikkeilla.
      Monet antavat sumuttaa ja toiset kusettavat kertoimillaan.

    • r.r.r.r.r.r.r.r

      Ihan kohtuullinen hinta. Apinat ei vaan tajua :)

    • uskotaiälä71

      "pahvipaavi
      25.3.2014 12:51
      Kaksvärinen konepahvi ei maksa paljon, ja listat parin euron paikkeilla.
      Monet antavat sumuttaa ja toiset kusettavat kertoimillaan."

      - kehystäjät käyttävät happovapaita pahveja, ei siis mitä tahansa käteen osuvaa kartonkia
      - jos yhtään arvostaa taideteostaan, vie sen ammattikehystäjälle. Jos käytetään tavallista pahvia paspiksena ja taustapahvina, alkaa työstä pikkuhiljaa värien rajat häipyä ja teos muuttuu ihan toisenlaiseksi.

    • zxcvvbb

      naurattaa aina noi halpojen etsijät,
      menet halvalle hammaslääkärille, paikat ei pysy, halvalle lääkärille, tekee väärän diagnoosin,
      halvalle parturille, lopputulos naurattaa, halpaan autokorjaamoon, auto jättää tielle,
      teetät remontin halvalla, kohta on homeessa ja firma lopettanu,
      mesällekin kannattaa aina ottaa halpa kivääri, eihän se haittaa, jos se ei laukea,
      kunhan vain on halpa,
      näistä kaikista on kokemuksia, varmaan monella muullakin

    • Anonyymi

      Mie tilasin Englannista kaksi mittatilauskehystä 460 x 380 mm öljyväritöihin, melko perinteiset hopean ja kullanväriset, leveys 32 mm. Hinta rahteineen 71 euroa, eli 35 euroa per kehys. Punta on vahvistunut hieman, edellisellä kerralla meni alle 70 e.

    • Anonyymi

      Hyvät ihmiset, katsokaapa BGA:n hintoja. (BGA Nordic Ruotsin maalta.) Jos sieltä tilaat (verkosta) pelkän kehyksen lasilla omilla mitoilla, saat maksaa yli sata euroa lystistä (115 e 45x57cm ja 171e 67x96 165e esimerkkimalli) ja kehystää työsi itse.

      Tähän verrattuna liikkeessä kehystetty halpaa.

      Lisäksi BGA:n paspartuureja ei edes saa paksummalla alareunalla ja ne ovat aivan törkeän kalliita. Liikkeessä leikatut parempia ja halvempia.

      Jos haluaa vielä edullisempaa niin Järsi Virossa sitä tarjoaa.

    • Anonyymi

      Vaimo kävi kampaajalla 1,5 tuntia 400€

    • Anonyymi

      asia, joka usein unohdetaan, kun menet kehustämöön, jätätkö siihen lapun,
      mitä kehystä niihin laitetaan, sekä yhteystietosi, etpä niinkään, vaan
      alat viedä kehystäjän aikaa, tuumailet ja tuumailet, mietit ja mittailet ja kyselet,
      saatat viettää 30 min ennenkuin saatte asian valmiiksi,
      kuka sen palkan maksaa, no sinunhan se tietenkin kuuluisi,
      sitten kun haet valmiit työt, kuinka kauan vietät silloin aikaa,
      katselette teoksia, ihmettelet, kyselet ehkä sitä sun tätä, katselet ehkä vielä
      ympärillesi, ennenkuin maksat, ehkä haluat työt vielä pakettiin,
      kuka sen ajan maksaa ehkä 15-30 min,
      no sinunhan se tietenkin pitäisi,
      kehystämössä käy lisäksi paljon asiakkaita, jotka eivät jätä yhtään rahaa,
      katselevat ja kyselevät hintoja ym ja lähtevät,
      kuka sen ajan maksaa, niinpä, maksavat asiakkaat tietenkin,
      katseleeko hammaslääkärisi ilmaiseksi hampaitasi, eipä varmaankaan

    • Anonyymi

      Kampaajalla 2 tuntia väri päähän ja 145 euroa maksoi. Pysyy noin 2 kk, kehyksesi on ikuiset. Maksathan sinäkin verot ja aineet sekä palkan itsellesi tuosta työstä.

    • Anonyymi

      Ei ollut erityisen kallista. Olen kehystyttänyt paljon grafiikan ja valokuvavedoksia eli käsittääkseni maksamasi hinta on ihan sopiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe