Uskallatteko hyvät immeiset käydä sienessä,kun hirvimiehet on vallannut metsiköt?
Pitäiskö laittaa aisatiuku kaulaan vaan mitä tekis,ettei luultais hirveksi.
Yhtenä syksynä ampuivat pohjoisessa miehen puuhun ,kun luulivat hirveksi.
hirvenmetsästys
24
1117
Vastaukset
- Loistava.polku
Minun sienipaikassani ei onneksi metsästäjät riehu. Ja kuinka ne miehen puuhun ampui... Ei kai ne hirvet yleensä puissa kiipeile?
Kumma muuten, että Suomessa on sosiaalihuolto edelleen niin huonolla tolalla, että nälkäisten ihmisten pitää käydä ampumassa viattomia eläimiä henkensä pitimiksi.- suppilovahvero
Kyllä ne vaan ampui puussa olevan miehen hirvenä,pontikalla oli osuutta asiaan.
Jälkeen jäi leski ja toistakymmentä lasta. - Loistava.polku
suppilovahvero kirjoitti:
Kyllä ne vaan ampui puussa olevan miehen hirvenä,pontikalla oli osuutta asiaan.
Jälkeen jäi leski ja toistakymmentä lasta.No senhän arvaa kun känniset hirviporukat painelevat maastossa ampumassa kaikkea mikä liikkuu.
Eipä todellakaan ollut ensimmäinen tyriminen näissä merkeissä.
- Se herkullisempi Herkkutatti
Metsään vaan! Kyllä hirvimiehet ovat merkanneet alueet jolla metsästävät ja sinnehän ei ole pakko mennä. Varoiksi voit laittaa punaista päällesi. Itse en metsästä kuin pienriistaa, mutta kyllä kaikki metsästäjät tuntevat vastuunsa muita metsällä ja luonnossa liikkujia kohtaan.
- tukkusutija
jokavuotinen juttu, niin kuin munimisikäisten kuukautiset ja koiran paskat kaupunkien kevätoloissa.
jos et uskalla, pysy poissa. liian pieni oot pihvinä ammuttavaksi. tai jos haluat takalatauksen nin pyllistä.
ja yhtenä syksynä ampuivat satapäisen marjastajajoukon bussiinsa tietysti kännissä jossain helsingin liepeillä. oli lehdessä vielä puu.- Jermu
Siljan lautta takaisin satamaan ihan täynnä reikiä. Olivat saaristossa vähän nähneet hylkeitä haittaamassa kalastusta ja poishan ne piti sieltä verkkojen kimpusta valkeat kuutit ampua...Silja aikoi valittaa 1200 turistin kuolemasta ÅÅlannin itsemääräytymiskeskukseen, koska heidän Silja-hylje tunnuksensa oli metsästäjien kuulien suuntaa muuttanut. Lopuksi ne sopi 1000 markkaa päältä jotakin korvausta ja sen pituinen se. ÅÅlannin sanomista luin isohkon 3 rivin jutun tästä tapahtuneesta. Kukaan ei kuitenkaan pahoitellut mitään.
- tukkusutija
Jermu kirjoitti:
Siljan lautta takaisin satamaan ihan täynnä reikiä. Olivat saaristossa vähän nähneet hylkeitä haittaamassa kalastusta ja poishan ne piti sieltä verkkojen kimpusta valkeat kuutit ampua...Silja aikoi valittaa 1200 turistin kuolemasta ÅÅlannin itsemääräytymiskeskukseen, koska heidän Silja-hylje tunnuksensa oli metsästäjien kuulien suuntaa muuttanut. Lopuksi ne sopi 1000 markkaa päältä jotakin korvausta ja sen pituinen se. ÅÅlannin sanomista luin isohkon 3 rivin jutun tästä tapahtuneesta. Kukaan ei kuitenkaan pahoitellut mitään.
keskusteli päissään ollut paavillinen prelaatti maaherran kutsuilla kanssani. ei ottanut kantaa puolesta ei vastaan. (ei oikein kyennyt, kun kubli)
vaan sanon ma, että on hyvät hyväntekeväisyystanssit huomenna madakaskarilla. laulusolistina peräposiolaisen pontikankeittäjän muija.
- Pirre*
huonosti assiit, kun luulloovat jo hirvennii noussevan puuhun....
Miuta ei kukkaa ou vielä ampuna..hirvenä..:)- Jermu
sellaisia ne kertoo kaupuntilaisjunttiloille henkenpitimiksi kylminä kesäöinä.
Paskat ketään puuhun ole ammuttu, mutta toi mun kertoma Silja-juttu on varmasti tosi. Lehestä luin. Niiiiiiiiiiiiiin !
sillä on värikäs (suoja-)asu.
Suppilovahvero on todella uhanalainen, jos lähtee vielä liikkeelle metsässä. Älä ihmeessä myöskään laita tiukua kaulaan, joku kaupunkilaismetsästäjä tunnistaisi sinut heti hirvilehmäksi.
Itse jo tiesitkin, ettei puuhun kannata kiivetä pohjoisessa.- lannenhunttaria
jos joltakin hirvestyksen vastustajalta lahiomainen [en tarkoita anoppia heko heko ]tai muu ystava kuolisi tai vammautuisi hirvikolarin seurauksena?
luulen ,etta oltaisiin vaatimassa hirvikannan rajua'pudotusta'..
yleensa tahtoo hirvikolarit olla niita pahempia..
hirvihan on eraanlainen 'villi lehma'. mutta kannan paisuttua suureksi,vaihtoehtoja on tasan 2
,joko vahennetaan pyssylla,tai kuolee talvella tauteihin ,tai ravinnon puutteeseen. kumpi on parempi?- Risuparta
niinkään hirven metsästäjää? Mutta tässä taannoin hirvi sonni alkoi minua ahdistella, kun olin marjoja poimimassa,ellei mukanani ollut säfferi koiraa niin olisin voinut joutua koville, kun hirvisonni kävi päälle, kuin yleinen syyttäjä.Jouduin siinä kiertämään ison männyn ympäri henkeni hädässä,kunnes koirani huomasi minun hädänalaisen tilanteen,kävi kiini hirven turpaan, jolloin hirvi lähti pakoon,selvisin tilanteesta pelkällä säikäyksellä.
- Pirre*
Risuparta kirjoitti:
niinkään hirven metsästäjää? Mutta tässä taannoin hirvi sonni alkoi minua ahdistella, kun olin marjoja poimimassa,ellei mukanani ollut säfferi koiraa niin olisin voinut joutua koville, kun hirvisonni kävi päälle, kuin yleinen syyttäjä.Jouduin siinä kiertämään ison männyn ympäri henkeni hädässä,kunnes koirani huomasi minun hädänalaisen tilanteen,kävi kiini hirven turpaan, jolloin hirvi lähti pakoon,selvisin tilanteesta pelkällä säikäyksellä.
kiima-aika hirvillä parasta aikaa, se katsoi sinut kilpailijakseen..tosiaan olisi voinut olla hengenlähtökin lähellä tuossa tapauksessa..
- lannenhunttari
Risuparta kirjoitti:
hyva koira.anna sille extra koiranluu,tai olet varmaan jo antanutkin...taallapain jarjestetaan koiran tottelevaisuuskilpailuja.eraan kilpailun on monena vuonna voittanut koira ,jolta lantio on 'naulattu' kasaan.koiran oli isanta maarannyt olemaan paikoillaan,ja omistaja oli mennyt vahan matkanpaahan.traktori oli lahtenyt vapaasti 'rullaamaan' ilman ohjaajaa,ja meni koiran yli,mutta
koira ei liikahtanutkaan,ja huonosti kavi.
tata jo kutsuisin todelliseksi 'tottelevaisuudeksi'.
tuo koira on niita 'pikku lassieita',jotka ajaa lampaat takaisin 'ruotuun'....en nyt muista rotua... Olen samaa mieltä kanssasi. On hyvä että metsästäjät verottavat liian suureksi kasvanutta hirvikantaa. Niillähän ei ole luonnollisia vihollisia luonnossa. Tilanne saattaa tietysti muuttua, jos Suomesta tulee Euroopan susireservaatti.
Mielestäni on myös inhimillisempää antaa "lihan" kasvaa luonnollisesti metsässä kuin kasvattaa "varmuuden vuoksi" runsaasti lääkiten kurjissa oloissa. Sellaisesta lihasta saa moni vatsanväänteitä yms.
- Hirvi
Kärpäsestä härkäsen, siis hirvikärpäsen.
Eikös se elä puussa, hirvi tai se kärpänen,jompi kumpi kuitenkin.- roosasieppo
Kaikki sukulaiseni on osallisina hirvenmetsästykseen ja me jotka olemme vain sukua saamme välillä lihaa ostettua ja on hyvää.
Veljeni kiroilee kun läskit ukot pitää raahata viljapellon reunaan,että pääsevät ampumaan.
Eikö olisi oikein ,että jokainen meistä saisi ostaa kohtuuhinnalla lihaa. - jdskljkl
roosasieppo kirjoitti:
Kaikki sukulaiseni on osallisina hirvenmetsästykseen ja me jotka olemme vain sukua saamme välillä lihaa ostettua ja on hyvää.
Veljeni kiroilee kun läskit ukot pitää raahata viljapellon reunaan,että pääsevät ampumaan.
Eikö olisi oikein ,että jokainen meistä saisi ostaa kohtuuhinnalla lihaa.sekoilet täällä! >eikö olisi oikein että jokainen meistä saisi ostaa kohtuuhinnalla lihaa
- taikanainen
niitä ihmisiä jotka jaksavat vuodesta toiseen metsästää hirviä vähemmäksi.´Koska hirvellä ei ole luontaisia vihollisia juurikaan luonnossa, niin kanta nousisi aivan mahdottomaksi, ellei sitä harvennettaisi vuosittain.
Nytkin kanta on ilmeisesti kymmenkertainen verrattuna kuusi-seitsemänkymmenlukuun, muistaakseni tästä oli puhetta aiemmin kesällä palstoilla.- Loistava.polku
Hirvi on kuitenkin se tämän maan alkuperäinen asukki, jota kohtaan toinen eläinlaji (ihminen) käyttäytyy törkeästi.
Ihmis- ja autokantaa tulisi harventaa reilusti niin ettei arvokkaille alkuperäisille lajeille aiheutuisi kohtuutonta vahinkoa ja ne saisivat elää ja lisääntyä rauhassa.
Molempien kantojen säätelyssä voisi auttaa sekä hirven että ihmisen luonnollisten vihollisten (susi ja karhu) suosiminen. - taikanainen
Loistava.polku kirjoitti:
Hirvi on kuitenkin se tämän maan alkuperäinen asukki, jota kohtaan toinen eläinlaji (ihminen) käyttäytyy törkeästi.
Ihmis- ja autokantaa tulisi harventaa reilusti niin ettei arvokkaille alkuperäisille lajeille aiheutuisi kohtuutonta vahinkoa ja ne saisivat elää ja lisääntyä rauhassa.
Molempien kantojen säätelyssä voisi auttaa sekä hirven että ihmisen luonnollisten vihollisten (susi ja karhu) suosiminen.ollaan menossa....Käsittääkseni Eu on ottanut kannakseen että suomeen pitäisi saada kiireesti lisää susia.
Ihmisten kohdallahan tänäpäivänä ainakin Suomessa taitaa olla jo aikamoinen syntyvyyden säännöstely säätelemässä kantoja. Toisin se on hirvillä...... - ++++++++++++
taikanainen kirjoitti:
ollaan menossa....Käsittääkseni Eu on ottanut kannakseen että suomeen pitäisi saada kiireesti lisää susia.
Ihmisten kohdallahan tänäpäivänä ainakin Suomessa taitaa olla jo aikamoinen syntyvyyden säännöstely säätelemässä kantoja. Toisin se on hirvillä......Isolla-Syötteellä on karhua ampunut joku älykkö persuukseen ja nyt se on haavoittuneena luonnossa.On taatusti tappava,jos saa jonkun tassuihinsa.
Parasta pysyä sisällä. - taikanainen
++++++++++++ kirjoitti:
Isolla-Syötteellä on karhua ampunut joku älykkö persuukseen ja nyt se on haavoittuneena luonnossa.On taatusti tappava,jos saa jonkun tassuihinsa.
Parasta pysyä sisällä.haavoittunut karhu on tosi vaarallinen :(
- lannenhunttari
++++++++++++ kirjoitti:
Isolla-Syötteellä on karhua ampunut joku älykkö persuukseen ja nyt se on haavoittuneena luonnossa.On taatusti tappava,jos saa jonkun tassuihinsa.
Parasta pysyä sisällä.kun takapuoleen ammuttu nalle...olis pitanyt olla lannenhunttari paikalla..ei olis nalle enaa kiukkuinen.....
vaan mina en nallea ammu,ellei se kay paalle...
olen niita tavannut luonnossa ja toistaiseksi ovat
kavelleet toiseen suuntaan..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2381859- 1861591
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä451212Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50942- 14760
- 39745
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30741Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21730Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23702Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46627