MF 175 Kytkin

Patse

Ostin tälläisen traktorivanhuksen ja kytkin ei irroita, aion katkaista traktorin ja tutkia kytkimen sielunelämää, onko jotain mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ja meneekö pelkällä levyn vaihdolla. Kyseessä on ilmeisesti kaksoiskytkin, toinen ulosotolle. Onko
jotain säätömittoja huomioitavana. Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.

7

7362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FE-35

      Sinuna uusisin koko kytkimen kerralla, siinä on oma vaivansa katkaista ja liittää uudestaan paineasetelman tai painelaakerin vaihtamatta jättämisen vuoksi. Itselläni FE-35 johon olisi tarkoitus uusia koko kytkin talven aikana. Mulla on valmistenumeron yhteydessä on kirjainsarja SDM joka kertoo moottorin merkin S= standard 23c, käyttövoiman D= diesel ja kytkimen tyypin M= dual clucth , eli mulla on kaksoiskytkin.

      • FE-35

        Jäi sanomatta että käy IKH:n eli isojoen konehallin nettisivuilla katsomassa MF kytkimen osia.


      • ressi
        FE-35 kirjoitti:

        Jäi sanomatta että käy IKH:n eli isojoen konehallin nettisivuilla katsomassa MF kytkimen osia.

        Itselläni on 165 . Mf 1971 olen tehnyt sen remontin ,on sama kytkin varmaan kun 175, kyllä osaa tehdä itse ,tein ihan traktori tallissa ,ei ollut edes betonilattiaa.Osat ovat ,melko halvat ,levyjä on kaksi,ja booritus eli hammastus keskiössä on harvempi tai tiheämpi ,ota selvää.uusi myös painelaakeri ja silmälaakeri ,ja stefat kampiakseliin eli koiranpaska ,haukkuma nimi sille,jos on multi-pofer, sinne myös pieni stefa ,itse en laittanut silloin ja oli uusi purku kun vuotivat ja levy piloilla ,on kokemusta .Pohjalla on luukku 4 isoa ruuvia ,luukku pois näkyy kolme säätö ruuvia kun moottoria pyöritetään tuuma avain käy 13 millin ei sovi ihan,ei pitäisi olla muuta säätöä kaksois kytkimellä sen raon pitäisi olla 1.7 mm 3kpl ja sitten kiristys mutteri kiinni,ota kirkas valo.Traktori pitää olla yhdessä ja korjattu kun pystyy tekemään tän säädön .Levyissä on vissii öljyä kun ei irroita ,niin oli mulla,ps olen massikka mies joka ei mielellään maksa maltaita korjauksesta.ps ei ihan kokematon ,mutta joutunut tekemään.


      • ressi kirjoitti:

        Itselläni on 165 . Mf 1971 olen tehnyt sen remontin ,on sama kytkin varmaan kun 175, kyllä osaa tehdä itse ,tein ihan traktori tallissa ,ei ollut edes betonilattiaa.Osat ovat ,melko halvat ,levyjä on kaksi,ja booritus eli hammastus keskiössä on harvempi tai tiheämpi ,ota selvää.uusi myös painelaakeri ja silmälaakeri ,ja stefat kampiakseliin eli koiranpaska ,haukkuma nimi sille,jos on multi-pofer, sinne myös pieni stefa ,itse en laittanut silloin ja oli uusi purku kun vuotivat ja levy piloilla ,on kokemusta .Pohjalla on luukku 4 isoa ruuvia ,luukku pois näkyy kolme säätö ruuvia kun moottoria pyöritetään tuuma avain käy 13 millin ei sovi ihan,ei pitäisi olla muuta säätöä kaksois kytkimellä sen raon pitäisi olla 1.7 mm 3kpl ja sitten kiristys mutteri kiinni,ota kirkas valo.Traktori pitää olla yhdessä ja korjattu kun pystyy tekemään tän säädön .Levyissä on vissii öljyä kun ei irroita ,niin oli mulla,ps olen massikka mies joka ei mielellään maksa maltaita korjauksesta.ps ei ihan kokematon ,mutta joutunut tekemään.

        kun se kytkin on kerran auki niin kannattaa ehdottomasti tarkistaa myös vauhtipyörä ja sorvata, koska se ei ole enää yleensä tuonikäisissä suorapintanen.(SE nimittäin vaikuttaa siihen irrotukseenkin) Levypinnasta on otettava samanverran kuin asetelman kiinnituspinnasta, niin säädöt pysyy oikeassa suhteessa.Tuohon 2-kytkimen säätöön välykseksi riittää reilu 1mm, kunhan tarkistaa välillä ettei rupea kantamaan.Kannattaa pitää se öljyreikäkin auki sieltä kytkimen alta, alkujaan siinä reijässä on väljä sokka joka pitää sen auki.


    • Saetkae

      kytkin vanhassa, pitkään seisseessä 165:sessa.
      Ennenkuin tein muuta, pistin koneen käyntiin vaihde päällä, ja ajelin ympäri pihaa kytkin pohjaan painettuna. Kun olin hetken (10min. ??) ajellut kytkin irrotti. Sen jälkeen käytin traktoria päivittäin yli 6 vuotta ennen kun lopulta halkaisin sen öljyvuotojen takia. Kytkin toimi koko ajan moitteettomasti.

      Eli ei sille välttämättä tarvitse tehdä mitään :)

      • konemestari

        165 ja 175 ilman multia olevat mallit jos käy paskatuuri että öljy vuoto on vaihelaatikosta,kykinakseleita on kaksi ja stefoja kaksi,toisen stefan voi vaihtaa etupuolelta mutta toisen stefan saa vasta vaihdettua kun on irrottanut vaihelaatikon ja kaikki osat pois sitten pääsee käsiksi stefaan.En tiedä muuta stefaa missään koneessa tämmösen työn takana.


      • 165
        konemestari kirjoitti:

        165 ja 175 ilman multia olevat mallit jos käy paskatuuri että öljy vuoto on vaihelaatikosta,kykinakseleita on kaksi ja stefoja kaksi,toisen stefan voi vaihtaa etupuolelta mutta toisen stefan saa vasta vaihdettua kun on irrottanut vaihelaatikon ja kaikki osat pois sitten pääsee käsiksi stefaan.En tiedä muuta stefaa missään koneessa tämmösen työn takana.

        Mulla on multi-pofer 165 ,siihen tuli kaksi stefaa laatikon puolelle,ja nyt ei vuoda,vaihto oli helppo,ensin jarruakseli pois mikä menee traktorin läpi,sitten venttiili pois ja langat ja ruuvit,öljy putki,4 ruuvia auki ja vedä ulos osa varovasti rikkomatta öljy renkaita mitkä ovat sillä akselilla .Pura se osa ,mikä on myt irti ,löydät stefat sisältä ,mitkä yleensä vuotavat vanhemmite,vaihda myös o-rengas käyttöventtiiliin kun se on samalla irti.Tämä oli ninun versioni ja olen tehnyt työn itse ja pelaa kun enkeli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe