Töihin australiaan

-pakko päästä pois

Heissan!
Lukion jälkeen haluaisin mennä noin puoleksi vuodeksi töihin australiaan. Kokemuksia? Menittekö matkatoimiston kautta? Oliko vaikeaa saada töitä? Asuminen? Menikö paljon rahaa? Kertokaa kokemuksianne ja mitä suosittelisitte?
-kiitos

31

28566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osku

      Ei turistit saa tehdä töitä missään maassa. Minä menisin Austraalian lähetystöstä kysymään lisää tietoja. Jonkinlainen työlupa pitää aina olla. Luultavasti pitää olla jonkun järjestämä työpaikka valmiina Austraaliassa. Mukava maa se muuten on ja suuri.

    • neero

      Mitä jos selaisit vähän noita vanhoja keskusteluja. Paljon tietoa löytyy myös sivuilta www.dundernews.com.

    • hedelmä hommissa

      Elikkä sulla pitää olla viisumi joka maksaa noin sata euroo ja on vuoden voimassa, pystyy tilaan netistäkin.Sillä saat tehdä töitä maks. kolme kuukautta samassa työpaikassa ja veroja menee sillon noin kolkyt prosenttia tuloista.
      Etukäteen ei tarvi olla mitään työpaikkaa valmiina, etkä sä suomesta käsin oikeen pysty sellasta hommaamaankaan.Astele paikallisen työkkärin tietokoneelle joka antaa kaikki ilmotetut työpaikat kaupungeittain (hedelmien poiminnasta toimistotöihin) ja varmasti löydät ekana päivänä montakin vaihtoehtoo, jos et oo ronkeli:)Elikkä lähde ominpäin, koska yhtiöt vaan rahastaa sillä, et ne lupaa hommata sulle työpaikan ja muut valmiiks.

      • mie

        Periaatteessa se kuullostaa tosi helpolta vaan mennä itse ja hoitaa asiansa itse, mutta eräät tuttavani oli viime kesänä Jenkeissä 4kk ja menivät sinne jonkun matkatoimiston kautta. Matkatoimisto hommasi niille hotellista jotain tarjoilu hommia ja hommasi kämpänkin. Firmalle piti maksaa niistä palveluista vissiin 400 e, niin onko se sitten loppujen lopuksi paljon, jos miettii että kun tulee vieraaseen maahan niin kaikki olisi jo valmiiksi hoidettu,eikä tarttisi itse murehtia? Ja sitten oli joku parin päivän koulutuskin ennen duunia...??


    • poistumassa

      joten on yhä helpompi löytää töitä Australiasta. Palkalla ei sitten välttämättä elä, mutta onpahan ainakin töitä:)

      • AUS

        minimipalkat on poistumassa ??????

        Kerro nyt ihmeessä paikallisellekin, kun en ole kuullutkaan.
        Ehkä Suomessa tiedetään täkäläiset asiat paremmin ???


      • paikallinen
        AUS kirjoitti:

        minimipalkat on poistumassa ??????

        Kerro nyt ihmeessä paikallisellekin, kun en ole kuullutkaan.
        Ehkä Suomessa tiedetään täkäläiset asiat paremmin ???

        Ei minulla itse asiassa ole ollut aikaa lukea noita nelisivuisia veronmaksajien maksamia propagandailmoituksia työmarkkinasuhteiden uudelleenjärjestelystä, mutta eikös minimipalkka ole yksi niistä asioista, jotka tämä halvatun oikeistolaishallitus uhkaa nyt poistaa, jotta yritykset saavat enemmän voittoa työntekijöistään, ainakin väliaikaisesti, kunnes työntekijät palavat loppuun?

        Vai olenko ymmärtänyt väärin? Olen yrittäjä, enkä työllistä muita, joten asia ei varsinaisesti koske minua, paitsi siinä mielessä, että pelkään mahdollista rauhattomuutta, kun köyhät työtätekevät alkavat hengenpitimikseen turvautua rikoksiin. Jos olen käsittänyt väärin, selvitäpä. Luen sen neljän sivun ilmoituksen huomenna, jos on aikaa. Siihen pitää varata ainakin tunti, ja on paljon muutakin tekemistä.


      • mie

        Mutta eikös siellä ole semmonen ihan normaali palkka n. 8 tai 9 e / tunti? Ja jos siellä on halvempaa elää niin kai siellä sitten voi vähän "leveemmin" elää, kuin Suomessa tavalliset opiskelijat?


      • mutta muuttuu...
        paikallinen kirjoitti:

        Ei minulla itse asiassa ole ollut aikaa lukea noita nelisivuisia veronmaksajien maksamia propagandailmoituksia työmarkkinasuhteiden uudelleenjärjestelystä, mutta eikös minimipalkka ole yksi niistä asioista, jotka tämä halvatun oikeistolaishallitus uhkaa nyt poistaa, jotta yritykset saavat enemmän voittoa työntekijöistään, ainakin väliaikaisesti, kunnes työntekijät palavat loppuun?

        Vai olenko ymmärtänyt väärin? Olen yrittäjä, enkä työllistä muita, joten asia ei varsinaisesti koske minua, paitsi siinä mielessä, että pelkään mahdollista rauhattomuutta, kun köyhät työtätekevät alkavat hengenpitimikseen turvautua rikoksiin. Jos olen käsittänyt väärin, selvitäpä. Luen sen neljän sivun ilmoituksen huomenna, jos on aikaa. Siihen pitää varata ainakin tunti, ja on paljon muutakin tekemistä.

        Minimipalkka pysyy, mutta erilainen minimipalkka kuin tähän asti. Minimipalkan tasoa ei ole vielä päätetty - sen päättää se uusi 'fair' pay commission. Ja jos työnhakija kieltäytyy hyväksymästä naurettavaa palkkaa, hän ei saa työtä. Tai jos hän oli työtön työnhakija, saaden työttömyysavustusta, avustus poistetaan muutamaksi viikoksi rangaistuksena siitä, ettei suostunut ottamaan vastaan mitä tahansa työtä.

        Nämä asiat eivät tietysti niin kovin koske lomallaan tänne työhön tulevia - aina löytyy hommia, joihin on vaikea saada työntekijöitä, ja niistä sitten saa ihan mukiinmenevän palkan.

        Paikallisena jurppii se, miten tämä kansa on antanut tuon epärehellisen äärioikeistolaishallituksen jujuttaa itseään. Tämä ei ole enää se sama Australia, jonne aikoinaan muutin.

        Toivon, etten pilannut kenenkään matkustushaluja - on tämä sittenkin vielä paras paikka maailmassa, ja ehkä seuraavat vaalit muuttavat suunnan lopultakin.


      • AUS
        paikallinen kirjoitti:

        Ei minulla itse asiassa ole ollut aikaa lukea noita nelisivuisia veronmaksajien maksamia propagandailmoituksia työmarkkinasuhteiden uudelleenjärjestelystä, mutta eikös minimipalkka ole yksi niistä asioista, jotka tämä halvatun oikeistolaishallitus uhkaa nyt poistaa, jotta yritykset saavat enemmän voittoa työntekijöistään, ainakin väliaikaisesti, kunnes työntekijät palavat loppuun?

        Vai olenko ymmärtänyt väärin? Olen yrittäjä, enkä työllistä muita, joten asia ei varsinaisesti koske minua, paitsi siinä mielessä, että pelkään mahdollista rauhattomuutta, kun köyhät työtätekevät alkavat hengenpitimikseen turvautua rikoksiin. Jos olen käsittänyt väärin, selvitäpä. Luen sen neljän sivun ilmoituksen huomenna, jos on aikaa. Siihen pitää varata ainakin tunti, ja on paljon muutakin tekemistä.

        niin kerrohan hyvä ystävä mikä uusi laki on mennyt läpi, jossa niin kovasti muutetaan minimipalkkaa ??

        Lakiesitystäkään ei ole edes vielä tehty eduskunnassa ja senhän pitää päästä läpi myöskin senaatissa.
        Voidaanhan niitä yrityksiä lakimuutoksista mainostaa, mutta on täysin eriasia meneekö ne läpi ja jos vaikka tämä uusi IR laki tuliskin, niin ei minua ainakaan haittaa :)


      • tulin juuri-76
        AUS kirjoitti:

        niin kerrohan hyvä ystävä mikä uusi laki on mennyt läpi, jossa niin kovasti muutetaan minimipalkkaa ??

        Lakiesitystäkään ei ole edes vielä tehty eduskunnassa ja senhän pitää päästä läpi myöskin senaatissa.
        Voidaanhan niitä yrityksiä lakimuutoksista mainostaa, mutta on täysin eriasia meneekö ne läpi ja jos vaikka tämä uusi IR laki tuliskin, niin ei minua ainakaan haittaa :)

        Paljon pienempikin palkka on ihan normaali. Riippuu hommista. Itse olin juuri pari kuukautta pullottamassa viiniä 3- vuoroduunissa suurimmalla winerylla NSW: ssa ja palkkani oli huippuluokkaa ja euroina suunnilleen juuri tuo 9€/ h.
        Vastaavasti poimimme mieheni kanssa omenoita jolloin YHTEINEN päiväpalkkamme /9h oli kaikkneen 16€.. Että kaikki on mahdollista.Ei sinne ilman kunnon säästöjä kannata lähteä, sanokaa mun sanoneen.


      • se menee läpi
        AUS kirjoitti:

        niin kerrohan hyvä ystävä mikä uusi laki on mennyt läpi, jossa niin kovasti muutetaan minimipalkkaa ??

        Lakiesitystäkään ei ole edes vielä tehty eduskunnassa ja senhän pitää päästä läpi myöskin senaatissa.
        Voidaanhan niitä yrityksiä lakimuutoksista mainostaa, mutta on täysin eriasia meneekö ne läpi ja jos vaikka tämä uusi IR laki tuliskin, niin ei minua ainakaan haittaa :)

        eduskunnassa ja senaatissa. Heillä kun on se ylivoima juuri nyt - voivat tehdä, mitä haluavat. Aika ihmeellistä, että oikeistopuolue on käyttänyt 15 miljoonaa veronmaksajien rahoja näiden työmarkkinalakimuutosten mainostamiseen, ennenkuin ne ovat edes menneet muodollisesti läpi ja tulleet laeiksi. Ja nyt väsäävät sitä turvalakia, jonka mukaan poliisi voi ampua pamauttaa kenet vaan, joka juoksee karkuun, oli poliisi sitten vaikka siviiliasussa. Hyvä uusi keino mukiloijille ja taskuvarkaille; huuda uhriasi pysähtymään, olet poliisi! He pysähtyvät, koska uskovat sinun ampuvan, jos eivät. Ja jos alaikäinen lapsi pidätetään terroristiepäiltynä, vain toiselle vanhemmista kerrotaan, ja hän joutuu vankilaan, jos kertoo puolisolleen. Nämä molemmat lait Howard yrittää ujuttaa niskaamme salaa ja kiireellä. Osavaltioiden päämiehille lähetettiin turvalakien luonnokset - olivat salaisia, kansalaisilla ei ollut oikeutta tietää, mitä ne sisälsivät. ACT:n päämies laittoi luonnoksen nettiin, ja nyt hänet on suljettu ulos uuden lakiluonnoksen käsittelystä. Tämä hallitus on niin mukabe, niin ... en edes tiedä sanoja, joilla kuvailisin heitä. Australia on jakautumassa yhä selvemmin kahtia, varakkaisiin ja köyhiin.

        Minimipalkka pitäisi olla, ja kohtuullinen. Sieltä yläpäästä sitten pitäisi karsia. Voitteko kuvitella, miten täällä satamatyöläinen ansaitsee (tai ei varsinaisesti 'ansaitse', mielestäni) samanlaista palkkaa kuin hammaslääkäri! Mutta että alkavat karsia jo köyhän dollareita, se on niin vastuutonta.


      • sanoo
        se menee läpi kirjoitti:

        eduskunnassa ja senaatissa. Heillä kun on se ylivoima juuri nyt - voivat tehdä, mitä haluavat. Aika ihmeellistä, että oikeistopuolue on käyttänyt 15 miljoonaa veronmaksajien rahoja näiden työmarkkinalakimuutosten mainostamiseen, ennenkuin ne ovat edes menneet muodollisesti läpi ja tulleet laeiksi. Ja nyt väsäävät sitä turvalakia, jonka mukaan poliisi voi ampua pamauttaa kenet vaan, joka juoksee karkuun, oli poliisi sitten vaikka siviiliasussa. Hyvä uusi keino mukiloijille ja taskuvarkaille; huuda uhriasi pysähtymään, olet poliisi! He pysähtyvät, koska uskovat sinun ampuvan, jos eivät. Ja jos alaikäinen lapsi pidätetään terroristiepäiltynä, vain toiselle vanhemmista kerrotaan, ja hän joutuu vankilaan, jos kertoo puolisolleen. Nämä molemmat lait Howard yrittää ujuttaa niskaamme salaa ja kiireellä. Osavaltioiden päämiehille lähetettiin turvalakien luonnokset - olivat salaisia, kansalaisilla ei ollut oikeutta tietää, mitä ne sisälsivät. ACT:n päämies laittoi luonnoksen nettiin, ja nyt hänet on suljettu ulos uuden lakiluonnoksen käsittelystä. Tämä hallitus on niin mukabe, niin ... en edes tiedä sanoja, joilla kuvailisin heitä. Australia on jakautumassa yhä selvemmin kahtia, varakkaisiin ja köyhiin.

        Minimipalkka pitäisi olla, ja kohtuullinen. Sieltä yläpäästä sitten pitäisi karsia. Voitteko kuvitella, miten täällä satamatyöläinen ansaitsee (tai ei varsinaisesti 'ansaitse', mielestäni) samanlaista palkkaa kuin hammaslääkäri! Mutta että alkavat karsia jo köyhän dollareita, se on niin vastuutonta.

        Prime Minister John Howard yesterday admitted the ad campaign, ahead of legislation for sweeping changes to workplace laws, would cost up to $40 million.


      • Tilapainen asukas
        sanoo kirjoitti:

        Prime Minister John Howard yesterday admitted the ad campaign, ahead of legislation for sweeping changes to workplace laws, would cost up to $40 million.

        Melko hyva kouluttamattomien palkkataso taalla mielestani on. Vaimo pakkaa sairaalatarvikkeita ja tienaa yli $14/h ~ 8,5 e/h. Harvassa maassa noille palkoille paasee.

        Tyovaenpuolue se vasta rosvokopla on. Jos olisivat saaneet hallitusenemmiston, tilapaisilta asukkailta olisi viety olemassaolevat ja tulevat elakesaastot (superannuation). Nyt ne saa maasta pysyvasti lahtiessaan mukaansa. Lisaksi hallitus aikoo ensi verovuodesta vapauttaa tilapaiset asukkaat ulkomaantulojen veroista. Labour oli aiemmin tamankin hankkeet senaatissa torpedoinut. Pidan nykyhallistusta siirtolaisystavallisena. Viela voisi sellaisen muutoksen tehda, ettei tilapaisten suomalaisasukkaiden tarvitsisi maksaa Medicare-sairausvakuutusmaksuja (1,5%) vaikkeivat edes saa mitaan Medicare-etuja. Lisaksi Centrelinkin (Kela) voisi ulottaa myos tilapaisiin asukkaisiin ja heidankin tulisi saada hyotya hallituksen kannustimista elakesaastamiseen.


      • väärä palsta,
        Tilapainen asukas kirjoitti:

        Melko hyva kouluttamattomien palkkataso taalla mielestani on. Vaimo pakkaa sairaalatarvikkeita ja tienaa yli $14/h ~ 8,5 e/h. Harvassa maassa noille palkoille paasee.

        Tyovaenpuolue se vasta rosvokopla on. Jos olisivat saaneet hallitusenemmiston, tilapaisilta asukkailta olisi viety olemassaolevat ja tulevat elakesaastot (superannuation). Nyt ne saa maasta pysyvasti lahtiessaan mukaansa. Lisaksi hallitus aikoo ensi verovuodesta vapauttaa tilapaiset asukkaat ulkomaantulojen veroista. Labour oli aiemmin tamankin hankkeet senaatissa torpedoinut. Pidan nykyhallistusta siirtolaisystavallisena. Viela voisi sellaisen muutoksen tehda, ettei tilapaisten suomalaisasukkaiden tarvitsisi maksaa Medicare-sairausvakuutusmaksuja (1,5%) vaikkeivat edes saa mitaan Medicare-etuja. Lisaksi Centrelinkin (Kela) voisi ulottaa myos tilapaisiin asukkaisiin ja heidankin tulisi saada hyotya hallituksen kannustimista elakesaastamiseen.

        mutta en voi olla vastaamatta.
        Läksin maasta "pysyvästi" työväenpuolueen ollessa voimassa ja otin mukaani eläkerahani, no problem. Nyt puolestaan tämä oikeistohallitus on muuttamassa lakeja niin, ettei työnantajan maksama eläkemaksu ole enää pakollinen. Työnantaja hyötyy, tietty, mutta työntekijä ei. Mitenkä sitten suu pannaan, kun eläkeikä koittaa, yhteiskunnalla ei ole varaa kansaneläkeeseen, ja oma eläke on olematon?

        Pari viime vaalia on osoittanut, miten itsekeskeisiä melkein puolet australialaisista on. Kun ehdokas lupaa, valehdellen ja manipuloiden, että taskuun jää enemmän rahaa, jos heidät valitaan, niin heitähän sitä äänestetään taalankuvat silmälappuina. Entä pitkän tähtäinen kulut, kun kaikille tarkoitettu terveydenhuolto typistetään ja sen rahoitusta leikataan, ja ihmiset yritetään patistaa yksityisille lääkäreille. Nyt on jo vaikea löytää "ilmainen" (= veroilla maksamamme) lääkäri, ja ne, joita on, hukkuvat asiakasruuhkaan. Työttömyys ei ole tällä hetkellä iso haitta yhteiskunnalle, mutta pitkäaikaiselle työttömälle se on yhä valtava ongelma. Ja nyt heidän on otettava vastaan mitä työtä tahansa, palkasta riippumatta, muuten korvaus lopetetaan. Hallitus toistelee, että on parempi tehdä työtä kuin olla tekemättä. Me teemme työtä ansaitaksemme rahaa! Emme sen takia, että olisi tylsää olla jouten. Oli aikoinaan kansanosa, joissakin maissa, joilla oli kyllikseen töitä - orjat. Se olisi varmaan Howardin ihanneyhteiskunta. Siihen pyrkikäämme! Heil...


      • takaisin
        Tilapainen asukas kirjoitti:

        Melko hyva kouluttamattomien palkkataso taalla mielestani on. Vaimo pakkaa sairaalatarvikkeita ja tienaa yli $14/h ~ 8,5 e/h. Harvassa maassa noille palkoille paasee.

        Tyovaenpuolue se vasta rosvokopla on. Jos olisivat saaneet hallitusenemmiston, tilapaisilta asukkailta olisi viety olemassaolevat ja tulevat elakesaastot (superannuation). Nyt ne saa maasta pysyvasti lahtiessaan mukaansa. Lisaksi hallitus aikoo ensi verovuodesta vapauttaa tilapaiset asukkaat ulkomaantulojen veroista. Labour oli aiemmin tamankin hankkeet senaatissa torpedoinut. Pidan nykyhallistusta siirtolaisystavallisena. Viela voisi sellaisen muutoksen tehda, ettei tilapaisten suomalaisasukkaiden tarvitsisi maksaa Medicare-sairausvakuutusmaksuja (1,5%) vaikkeivat edes saa mitaan Medicare-etuja. Lisaksi Centrelinkin (Kela) voisi ulottaa myos tilapaisiin asukkaisiin ja heidankin tulisi saada hyotya hallituksen kannustimista elakesaastamiseen.

        sen maksamasi 1,5% Medicare maksun veroilmoituksessasi, jos et ole oikeutettu Medicare palveluihin.


      • Tilapainen asukas
        takaisin kirjoitti:

        sen maksamasi 1,5% Medicare maksun veroilmoituksessasi, jos et ole oikeutettu Medicare palveluihin.

        "...sen maksamasi 1,5% Medicare maksun veroilmoituksessasi, jos et ole oikeutettu Medicare palveluihin."

        Yritetty on - turhaan. Suomen ja Ozin valilla kun on jonkinlainen sopimus siita, etta toisen maan kansalainen (esim. turisti) saa hatatilanteessa jonkinlaista apua. Tama riittaa tekosyyksi peria kaikilta suomalaisilta Medicare-maksu. Soitin verotoimiston neuvontaan. Onko joku selvinnyt maksamatta?

        Elake-eduista viela: Mr Latham olisi valituksi tultuaan ryostanyt kaikki tilapaisten asukkaiden perimattomat edut ja tulevat tyonantajan elakemaksut eivat olisi menneet tyontekijalle vaan suoraan Kansainyhteison kassaan. Muun muassa taman takia pidan nykyhallitusta ainakin itseni kaltaisille maahanmuuttajille ystavallisempana. En muuten ole sellaista kuullut, etta tuota 9% minimielakemaksua oltaisiin poistamassa? Mista tama tieto on peraisin? Muuten hallituksen ajamat uudistukset varmasti heikentavat sellaisten tyonhakijoiden asemaa, joiden neuvotteluasema on heikko.


      • kerrottiin
        Tilapainen asukas kirjoitti:

        "...sen maksamasi 1,5% Medicare maksun veroilmoituksessasi, jos et ole oikeutettu Medicare palveluihin."

        Yritetty on - turhaan. Suomen ja Ozin valilla kun on jonkinlainen sopimus siita, etta toisen maan kansalainen (esim. turisti) saa hatatilanteessa jonkinlaista apua. Tama riittaa tekosyyksi peria kaikilta suomalaisilta Medicare-maksu. Soitin verotoimiston neuvontaan. Onko joku selvinnyt maksamatta?

        Elake-eduista viela: Mr Latham olisi valituksi tultuaan ryostanyt kaikki tilapaisten asukkaiden perimattomat edut ja tulevat tyonantajan elakemaksut eivat olisi menneet tyontekijalle vaan suoraan Kansainyhteison kassaan. Muun muassa taman takia pidan nykyhallitusta ainakin itseni kaltaisille maahanmuuttajille ystavallisempana. En muuten ole sellaista kuullut, etta tuota 9% minimielakemaksua oltaisiin poistamassa? Mista tama tieto on peraisin? Muuten hallituksen ajamat uudistukset varmasti heikentavat sellaisten tyonhakijoiden asemaa, joiden neuvotteluasema on heikko.

        eläkemaksun pakollisuuden poistumisesta. Radio Nationalissa luultavasti. Mutta voit olla varma, että jos se EI olisi poistumassa, se mainittaisiin lihavilla kirjaimilla noissa nelisivuisissa lehtimainoksissa. Ja sitä ei mainita.

        Ehkä tarkoitus kaikenkaikkiaan on tehdä Australiasta kilpailukykyinen Kiinaan verrattuna. Ja Kiinassahan on käytännössä orjatyö ihan laillista. Siitä hyötyy yrittäjä kummasti, ja köyhiähän aina riittää, jos entiset orjatyöläiset kuolee nälkään.


      • aussijack
        kerrottiin kirjoitti:

        eläkemaksun pakollisuuden poistumisesta. Radio Nationalissa luultavasti. Mutta voit olla varma, että jos se EI olisi poistumassa, se mainittaisiin lihavilla kirjaimilla noissa nelisivuisissa lehtimainoksissa. Ja sitä ei mainita.

        Ehkä tarkoitus kaikenkaikkiaan on tehdä Australiasta kilpailukykyinen Kiinaan verrattuna. Ja Kiinassahan on käytännössä orjatyö ihan laillista. Siitä hyötyy yrittäjä kummasti, ja köyhiähän aina riittää, jos entiset orjatyöläiset kuolee nälkään.

        Kyll' tyon-antaja maksaa palkkaan kuuluvan elakemaksun. nyt voi palkollionen valita elakevakuutusyhtion.Toisten sijoitukset ovat tappiollisia ja harva saa 9% paaomalle korkoa.
        Mut kuka tanne tulee unioitten kanssa vehtaamaan, opi tekemaan hommia ja mene missa niita on ja maaraa oma palkkasi.
        Tuo packpackersien homma on hiukan orjakauppaa mutta sillalailla sokerikin alkoi busineksen ja orjat ovat vapaita torresrait saarelaisia australian kansalaisia eika sukupolveen ole tyota tarvinnut tehda..


      • tähän asti
        aussijack kirjoitti:

        Kyll' tyon-antaja maksaa palkkaan kuuluvan elakemaksun. nyt voi palkollionen valita elakevakuutusyhtion.Toisten sijoitukset ovat tappiollisia ja harva saa 9% paaomalle korkoa.
        Mut kuka tanne tulee unioitten kanssa vehtaamaan, opi tekemaan hommia ja mene missa niita on ja maaraa oma palkkasi.
        Tuo packpackersien homma on hiukan orjakauppaa mutta sillalailla sokerikin alkoi busineksen ja orjat ovat vapaita torresrait saarelaisia australian kansalaisia eika sukupolveen ole tyota tarvinnut tehda..

        Mutta sen maksaminen ei taida enää olla pakollista, kunhan nuo uudet lait menevät läpi. En kyllä itse kannata koko tämänkaltaista eläkejärjestelmää. Minusta se pitäisi olla kansalaisen perusoikeus ja hallituksen pitäisi hoitaa se, ei yksityisten eläkerahastojen, jotka katsovat vain omaa etuaan, ei 'säästäjän'.

        Ja minimipalkka poistuu, sen on nyt se howardly mob myöntänyt, ja hyväksi väittänyt. Hyväksi taloudelle. Mutta miten lie - jos joutuu tekemään työtä joka päivä ja palkka ei riitä muuhun kuin ruokaan, on vaikea etsiä kunnon työpaikkaa, ja varmastikin kulutus jää vähemmälle. Kuluttajien puuttuessa tuotteiden kysyntä laskee, hintoja joudutaan alentamaan, palkkoja alentamaan, ja kulutus vähenee vähenemistaan. Mutta mistäpä minä tietäisin ratkaisut talouden ongelmiin. Vaikka en kyllä edes tiennyt, että meillä ongelmia on! Työttömyysprosentti on ennätysalhainen ja ihmiset (ja yritykset) vauraampia kuin koskaan. Miksi siis täytyy alkaa kiristää vöitä??


      • elake-etuihin
        tähän asti kirjoitti:

        Mutta sen maksaminen ei taida enää olla pakollista, kunhan nuo uudet lait menevät läpi. En kyllä itse kannata koko tämänkaltaista eläkejärjestelmää. Minusta se pitäisi olla kansalaisen perusoikeus ja hallituksen pitäisi hoitaa se, ei yksityisten eläkerahastojen, jotka katsovat vain omaa etuaan, ei 'säästäjän'.

        Ja minimipalkka poistuu, sen on nyt se howardly mob myöntänyt, ja hyväksi väittänyt. Hyväksi taloudelle. Mutta miten lie - jos joutuu tekemään työtä joka päivä ja palkka ei riitä muuhun kuin ruokaan, on vaikea etsiä kunnon työpaikkaa, ja varmastikin kulutus jää vähemmälle. Kuluttajien puuttuessa tuotteiden kysyntä laskee, hintoja joudutaan alentamaan, palkkoja alentamaan, ja kulutus vähenee vähenemistaan. Mutta mistäpä minä tietäisin ratkaisut talouden ongelmiin. Vaikka en kyllä edes tiennyt, että meillä ongelmia on! Työttömyysprosentti on ennätysalhainen ja ihmiset (ja yritykset) vauraampia kuin koskaan. Miksi siis täytyy alkaa kiristää vöitä??

        Mista mahdat saada tietosi kun itse olen lehdista lukenut, etta superannuation sailyy entisellaan eika minimipalkkaankaan ($12 ja risat) olla koskemassa? Kylla muutokset kohdistuvat eri asioihin, joista toki voidaan olla montaa mielta. Itse asiassa Ausseissa on kansainvalisesti varsin korkea minimipalkka. Kiwilandiassa muuten tyonantajan ei tarvitse maksaa elake-etuja tyontekijoille.

        Vyonkiristyksesta tuskin on kyse, mutta hallitus ei halua levata laakereillaan ja parantaa tilannetta entisestaan. Itse olen eri mielta esim. ruokataukojen ja yleisten vapaapaivien asettamisesta neuvoteltaviksi. Joillekin muutokset sopivat, toiset saattavat niista karsia.


      • Olet kai jo
        elake-etuihin kirjoitti:

        Mista mahdat saada tietosi kun itse olen lehdista lukenut, etta superannuation sailyy entisellaan eika minimipalkkaankaan ($12 ja risat) olla koskemassa? Kylla muutokset kohdistuvat eri asioihin, joista toki voidaan olla montaa mielta. Itse asiassa Ausseissa on kansainvalisesti varsin korkea minimipalkka. Kiwilandiassa muuten tyonantajan ei tarvitse maksaa elake-etuja tyontekijoille.

        Vyonkiristyksesta tuskin on kyse, mutta hallitus ei halua levata laakereillaan ja parantaa tilannetta entisestaan. Itse olen eri mielta esim. ruokataukojen ja yleisten vapaapaivien asettamisesta neuvoteltaviksi. Joillekin muutokset sopivat, toiset saattavat niista karsia.

        itsekin huomannut tähän mennessä, että minimipalkkaa muutetaan. Howardilla on kyky manipuloida asioita (=valehdella). "minimipalkka pysyy" tarkoittaa, että minimipalkka-käsite säilyy, mutta sen tason määrittelee uusi 'Fair (!) Pay Commission', ja sen johtaja on jo sanonut julkisesti (tällä viikolla viimeksi kuulin), että hän on enemmä huolissaan työttömyydestä kuin matalapalkkaisista työläisistä. Hänen mielestään on parempi olla töissä, oli palkka sitten millainen tahansa. Sama systeemi on ollut USA:ssa jo kauan, ja siellä köyhät satunnaistyöläiset istuvat kerjäämässä työtä, ja joutuvat tekemään tosi pitkiä päiviä vain selviytyäkseen. Barbara Ehrenreich kirjoitti aiheesta hienon kirjan 'Nickel And Dimed'.

        Uudessa-Seelannissa ei työnantaja eläkkeitä maksele, koska heillä otettiin tämä howardilaissysteemi käyttööm jo muutama vuosi sitten. Australia menee samaan suuntaan, ja sopulit seuraavat hiljaa.

        Australian lehdistö ei suurimmalta osalta ole enää kovin hyvä tiedonlähde - pari omistajaa omistaa suurimman osan lehdistä, ja levittelee lukijoille propagandaa. Radio National on vielä onneksi olemassa, ja News Radio. Mutta niitä kuuntelee vain pieni älymystö.


    • goutte

      pakko päästä pois -nikkisi osui niin oikeaan. Mäkin lähden, varmana lähden, nyt lukion jälkeen pois. Australia olisi kanssa suunnitteilla. Olisipa ohi jo noi kirjoitukset.

      Yksin luultavasti matkaan sinäkin?

      • Wannabe-backpacker

        Hei, täältähän löytyi useampi kohtalontoveri :) Nyt lukion jälkeen syksyllä olis tarve lähteä Suomesta ja mahdollisimman kauas, aussit on pyörinyt mielessä pitkään. Nyt kaikki kokemukset ja neuvot ois kullanarvoisia.

        Itse lähtisin yksin, ja joko meno- tai paluumatkalla reissaisin muissakin maissa. Oon miettinyt, olisiko fiksumpaa maksaa esim. allianssin go Australia- ohjelmalle valmiista paketista 600 e vai lähteä omin päin kokeilemaan onneani. Rahaa ei todellakaan ole liiaksi asti, mutta toisaalta yksin palloilu vieraassa maassa ilman asuntoa ja työpaikkaa arveluttaa.

        Kertokaapa siis ihmeessä suunnitelmistanne ja kokemuksistanne infoa tarvitsevalle! Mitä mieltä ootte järjestöistä, kuinka paljon rahaa varaisitte 6kk/puolen vuoden reissulle,kuinka helposti ystävystyy/tapaa suomalaisia, miten helposti esim. tällainen 19-vuotias kielitaitoinen, sekalaisia hanttihommia ja kioskimyyntiä tehnyt muttei mihinkään alaan erikoistunut lukiolaistyttö voisi työllistyä? (tiedän, vastauksia löytyy muiltakin sivuilta, olen lukenut, mutta kaipaan yhä lisää uusia kokemuksia ja näkökulmia)


      • matkustaja-aussi
        Wannabe-backpacker kirjoitti:

        Hei, täältähän löytyi useampi kohtalontoveri :) Nyt lukion jälkeen syksyllä olis tarve lähteä Suomesta ja mahdollisimman kauas, aussit on pyörinyt mielessä pitkään. Nyt kaikki kokemukset ja neuvot ois kullanarvoisia.

        Itse lähtisin yksin, ja joko meno- tai paluumatkalla reissaisin muissakin maissa. Oon miettinyt, olisiko fiksumpaa maksaa esim. allianssin go Australia- ohjelmalle valmiista paketista 600 e vai lähteä omin päin kokeilemaan onneani. Rahaa ei todellakaan ole liiaksi asti, mutta toisaalta yksin palloilu vieraassa maassa ilman asuntoa ja työpaikkaa arveluttaa.

        Kertokaapa siis ihmeessä suunnitelmistanne ja kokemuksistanne infoa tarvitsevalle! Mitä mieltä ootte järjestöistä, kuinka paljon rahaa varaisitte 6kk/puolen vuoden reissulle,kuinka helposti ystävystyy/tapaa suomalaisia, miten helposti esim. tällainen 19-vuotias kielitaitoinen, sekalaisia hanttihommia ja kioskimyyntiä tehnyt muttei mihinkään alaan erikoistunut lukiolaistyttö voisi työllistyä? (tiedän, vastauksia löytyy muiltakin sivuilta, olen lukenut, mutta kaipaan yhä lisää uusia kokemuksia ja näkökulmia)

        Kilroyn verkkosivuilta kannattaa katella WH viisumia ja eri työmahdollisuuksia:
        http://travels.kilroy.fi/Ty%F6 %26 opiskelu/working_holiday.htm


      • gonnabe-backpacker
        Wannabe-backpacker kirjoitti:

        Hei, täältähän löytyi useampi kohtalontoveri :) Nyt lukion jälkeen syksyllä olis tarve lähteä Suomesta ja mahdollisimman kauas, aussit on pyörinyt mielessä pitkään. Nyt kaikki kokemukset ja neuvot ois kullanarvoisia.

        Itse lähtisin yksin, ja joko meno- tai paluumatkalla reissaisin muissakin maissa. Oon miettinyt, olisiko fiksumpaa maksaa esim. allianssin go Australia- ohjelmalle valmiista paketista 600 e vai lähteä omin päin kokeilemaan onneani. Rahaa ei todellakaan ole liiaksi asti, mutta toisaalta yksin palloilu vieraassa maassa ilman asuntoa ja työpaikkaa arveluttaa.

        Kertokaapa siis ihmeessä suunnitelmistanne ja kokemuksistanne infoa tarvitsevalle! Mitä mieltä ootte järjestöistä, kuinka paljon rahaa varaisitte 6kk/puolen vuoden reissulle,kuinka helposti ystävystyy/tapaa suomalaisia, miten helposti esim. tällainen 19-vuotias kielitaitoinen, sekalaisia hanttihommia ja kioskimyyntiä tehnyt muttei mihinkään alaan erikoistunut lukiolaistyttö voisi työllistyä? (tiedän, vastauksia löytyy muiltakin sivuilta, olen lukenut, mutta kaipaan yhä lisää uusia kokemuksia ja näkökulmia)

        justiin samanlainen 19v lukiolainen myös lähössä tähän kuukauden sisään :) itsehän menen allianssin kautta. sydney on määränpää ja suunnitelmat täysin avoimet :)


    • matkaajaksi syntynyt

      Katsoppa aussikirjaa www.matkaopas.com

    • Nörtti orava

      Ei Australiaan niin vain töihin mennä. Katsoppas tv-sarjaa Australian rajalla, niin maahan tulijat syynätäät tosi tarkkaan ja monia kuulustellaan. Jos ilmenee vähänkin jotain siihen suuntaan, että tulija on tulossa maahan töitä tekemään, niin se on välittömästi maasta karkoitus.
      Australian rajallahan jokainen turisti ja ulkomaalainen maahantulija syynätään tosi tarkkaan, kuin olisivat suuriakin rikollisia.
      Ei Australiaan kannata mennä, rasistinen maa ja siellä on vaan itsekeskeskeisiä ja omahyväisiä asukkaita.
      Nyt saavat pulikoida siellä tulvan keskellä. Kyllä Australialla on itse varaa jälleenrakennukseen, koska Australiassahan on niin paljon rikkauksiakin. Maan pinnalta löytyy satojen grammojen kultakimpaleita vähän kun maata potkaisee. Ei täällä Suomessa ole sellaisia rikkauksia missään.

      • aussiyfyfiy

        Jos sulle on myönnetty 12kk W&H viisumi, niin tottakai sä saat tehdä siellä töitä (tosin enintään 6kk yhdessä työpaikassa) Tarkista faktat ennen ku tuut tänne riehumaan noilla mielipitteiläs...


      • John Nurmi

        Ei tanne saissee tarvita. Tekevalle toita on yllin kyllin. Orava voi katsella jatkossa TV -sarjoja.


      • joppe2000
        John Nurmi kirjoitti:

        Ei tanne saissee tarvita. Tekevalle toita on yllin kyllin. Orava voi katsella jatkossa TV -sarjoja.

        Maki oon nahny mad max elokuvan ja se on kyl aika hurjaa touhuu siel australiassa jos siihen on uskomista. Ei parane vaarille tyypeille vittuilla. Nii ja sita aavikkoa on ja paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1069
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe