Mitä suomen opiskelijat syövät jos rahaa ei ole paljoa käytössä? Eli mitkä ovat top 10 opiskelija ruuat?
Top 10 opiskelija ruuat?
14
20448
Vastaukset
- opiskeloinen
Ei tiettyä järjestystä, mutta...
Purkkihernekeitto
Makaroni-jauhelihasörsseli
Spagetti ja tonnikalakastike
Makaronilaatikko (riittää moneksi päiväksi)
Keitot
Makaroni, perunat tai spagetti ja jauhelihakastike
Riisi ja kanankoivet (halpoja halpoja)
jne. jne. jne...eli pastapainotteinen ruokavalio.- slurps!
40kg:nen tyttö tai 192cm/72kg "mies" voi elää purkkihernekeitolla, tässä oma listani:
Häränpihvi (400g) 8 keitettyä perunaa / tai puoli pakettia riisiä litra rasvaista maitoa
kokonainen lohi 2 pss valkosipuliperunoita.
Näitä vuorotellen.
Mikä teitä nykynuoria vaivaa? Ette ymmärrä kuin rasvattoman tai vähärasvaisen päälle, onko "komiaa" olla laiha? Heh! Naurattaa. - nykynuori
slurps! kirjoitti:
40kg:nen tyttö tai 192cm/72kg "mies" voi elää purkkihernekeitolla, tässä oma listani:
Häränpihvi (400g) 8 keitettyä perunaa / tai puoli pakettia riisiä litra rasvaista maitoa
kokonainen lohi 2 pss valkosipuliperunoita.
Näitä vuorotellen.
Mikä teitä nykynuoria vaivaa? Ette ymmärrä kuin rasvattoman tai vähärasvaisen päälle, onko "komiaa" olla laiha? Heh! Naurattaa....ymmärretään terveysasioiden päälle. Mieti sitä sitten kun kärsit sydän- ja verisuonitaudeista. Ja on huomattavasti mukavampaa olla normaalipainoinen kuin läski. Voisit kokeilla itsekin.
- mussutimussuti vaan
nykynuori kirjoitti:
...ymmärretään terveysasioiden päälle. Mieti sitä sitten kun kärsit sydän- ja verisuonitaudeista. Ja on huomattavasti mukavampaa olla normaalipainoinen kuin läski. Voisit kokeilla itsekin.
Ette te mitään ymmärrä. Te vaan haluatte olla kaikki samanlaisia, muka haluttavia. Mistä muuten tiedät että on helmompi olla jos on laiha? Oletko itse ollut ylipainoinen? Läski on ruma haukkumasana, sellaista käyttää vain ylimieliset nirppikset. Sinussakin on taatusti vastenmielisiä ominaisuuksia, haluatko että tulen kertomaan ne sinulle haukkumasanoin?? Mistä muuten tiedät paljonko ymmärrän "terveysasioiden" päälle?? Olen 98% varma että koultukseni kautta ymmärrän terveysasioiden päälle paremmin kuin sinä. Kysymys ei ole siis ymmärtämisestä vaan siitä että on ihanaa syödä hyvää ruokaa: elämästä kuuluu nauttia (on se niin lyhyt) eikä pingottaa jonkun vitun ruokavalion kanssa! Tänään mua huvitti kaupassa kun 3 198cm.stä hymyilevää juppipoikaa tutki kassler-salaatti purkkia todeten että ei sitä taida voida ostaa jos siinä on vaikka rasvaa ! Hui kamala. Olisivat nyt edes sen syöneet, olivat niin nälkiintyneen näköisiä, ressut. ! Poikaporukalla kaupassa, uuh!
- ...
mussutimussuti vaan kirjoitti:
Ette te mitään ymmärrä. Te vaan haluatte olla kaikki samanlaisia, muka haluttavia. Mistä muuten tiedät että on helmompi olla jos on laiha? Oletko itse ollut ylipainoinen? Läski on ruma haukkumasana, sellaista käyttää vain ylimieliset nirppikset. Sinussakin on taatusti vastenmielisiä ominaisuuksia, haluatko että tulen kertomaan ne sinulle haukkumasanoin?? Mistä muuten tiedät paljonko ymmärrän "terveysasioiden" päälle?? Olen 98% varma että koultukseni kautta ymmärrän terveysasioiden päälle paremmin kuin sinä. Kysymys ei ole siis ymmärtämisestä vaan siitä että on ihanaa syödä hyvää ruokaa: elämästä kuuluu nauttia (on se niin lyhyt) eikä pingottaa jonkun vitun ruokavalion kanssa! Tänään mua huvitti kaupassa kun 3 198cm.stä hymyilevää juppipoikaa tutki kassler-salaatti purkkia todeten että ei sitä taida voida ostaa jos siinä on vaikka rasvaa ! Hui kamala. Olisivat nyt edes sen syöneet, olivat niin nälkiintyneen näköisiä, ressut. ! Poikaporukalla kaupassa, uuh!
taisi olla kyse tilanteesta, jossa EI OLE RAHAA. tuskin köyhällä opiskelijalla on varaa ostella kalliita häränlihapihvejä ja "nauttia" ruuasta.
- ranking-lista
Itse syön monipuolista ruokaa, joten on mahdotonta tehdä mitään listaa mun syömisistä. Varsinkin kasviksia, hedelmiä, vihanneksia ja muuta kasvispitoista tulee syötyä todella paljon, mitenkään nyt lihaa väheksymättä.
Tunnen kuitenkin tosi paljon opiselijoita ja havaitojeni mukaan suosituimmat ruoat menevät seuraavassa järjestyksessä:
1) Makaroni, pasta ja nuudelit
2) Tonnikala
3) Pakastepizza
4) Purkkihernekeitto
5) Jauheliha
6) Leipä (myös päivän ateriana, kun ei jakseta muuta tehdä)
7) Kaupan valmisruoat (Mikroon & lämmitys)
8) Riisiruoat (yleensä joku helppotekoinen)
9) Makkarat, nakit ja leikkeleet kylmiltään
10) Kanamuna paistettuna
Tuossa on yleisimmät. Huolestuttavaa, koska noista yksikään ei sisällä kasviksia, ainakaan tuoreena. Sen muuten huomaa yleisen vireystason heikkenemisenä, vaikka asiasta ei yleensä puhutakaan. - joopajookdj
mussutimussuti vaan kirjoitti:
Mutta opiskelijoilla ei välttämättä ole rahaa mihinkään vitun kassler lohikaviaari paskoihin,se tässä oli pointtina, silloi ku mä opiskelin ei mul ollu varaa leikkii mitää snobii.
- Elli
Käytössä on tasan opintotuen verran rahaa, ja hyvin pärjätään. Ei ole tarvinnut kitsastella ruuan kanssa. Meidän taloudessa suosituimpia ruokia ovat...
Perunalaatikko
Jauhelihakastike perunat
Jauhelihapyörykät tai -pihvit
Makaronilaatikko
Broilerin suikaleet (tarjouksesta ostetut) riisi
"Pikaruokana" maksa- tai porkkanalaatikko
Kaikenlaiset lihatuotteet höystettynä yleensä sienikastikkeella (ollaan kovia sienestämään)
..Muuta ei tähän hätään tule mieleen, mutta aika tavallista ruokaa siis. Ne purkkihernekeitot ja pussikeitot säästetään aina telttailureissuille, ovat käteviä tehdä metsässä ja säilyvät hyvin. - eeps
Tällä hetkellä: Riisi broilerisuikaleet ananas kerma = hyvää, halpaa ja erittäin riittoisaa kun tarpeeksi riisiä.
Kalakeitto
Spagetti ja jauhelihakastike
Makaroonilaatikko
Kirjolohi valkosipulikermaperunat
Pelkät valkosipulikermaperunat
Hernekeitto (jos rahaa on todella vähän)
Olen huomannut myös, että kaurapuurolla ja ruisleivällä pärjää myös yllättävän pitkään.- hihiii
tuohon broileriruokaan sopii myös appelsiini, jos siitä tykkää :) ihana ruoka todellakin, itsekin tykkään kovasti.
- Vasenjalkainen
Valkosipulikermaperunat toimivat myös pakasteseidin kanssa, siihen vielä Lidlin mozzarellaraastetta päälle niin on halpaa herkkua :).
Hernekeittoonkin saa helposti makua tillillä, tonnikalalla ja sipulilla. Kaurapuuro ruisleseiden ja pakastemarjojen kanssa on hyvä aamupala, pitää nälän poissa pitkän aikaa.
- ikuinen opiskelija
1. Spagetti ym. makaronit esim. jauhelihapihvit jne.
2. Perunat lihapullat tms.
3. Ne pusseissa olevat valmiskeitot, joihin lisätään vain vesi (hyi).
4. Purkkihernekeitto (ehdoton klassikko).
5. Pelkkää tonnikalaa ja leipää
6. Kouluruokaa, kaipa sen pari-kolme euroa siitä kärsii maksaa, kun ei itse jaksa laittaa mitään "oikeaa" ruokaa.
7. Mikroroskaruokaa (tämä on oikeastaan viimeinen oljenkorsi, kun ei keksi muuta pikaisella ostosreissulla).
8. Pikaruokalan juustohampurilainen ja muuhun ruokaan ei sitten jääkään sinä päivänä rahaa.
9. Pyttipannu
10. Mitä tahansa mitä kaapista sattuu löytämään, jossa ei ainakaan päällisin puolin näy hometta. - kulinaristi
1. Erilaiset laatikot: lihakaali, -lihamakaroni ym.
2. Pastaa pastaa pastaa, erilaisilla kastikkeilla
3. Erilaiset keitot, esim. makkarakeitto on halpaa
4. Kanan koivet ja suikaleet runsaalla riisillä
5. Kasviksia kuten kukkakaali
6. Hädän hetkellä purkkihernarit ja einesruuat kuten maksalaatikko
Siinä meikäläisen gurmeet! - csc
Nämähän näyttää ihan normaali työssäkäyvänkin ruokalistoilta :-) Kunnon kotiruoka on hyvää&halpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172453
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704