Käsite aitous on hyvin monitahoinen juttu. Tässä muutamia esimerkkejä:
Onko nimikirjoitus aito vai väärennetty?
Onko rokokohuonekalu aito tai jäljitelmä?
Onko luontokuva aito vai editoitu?
Millainen on aito savolainen tai hämäläinen, onko sellaisia olemassakaan?
Mitä kaikkea tuo mieleenne aitous? Miten aitous tulee esille ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa?
Siinä paljon kysymyksiä! Tee lisää!
Aitous
65
3356
Vastaukset
- Suvi2
Kuinkahan lie, onko edes aikamme aito? Kuka tiennee. Taas 30.10. siirrymme talviaikaan ja kesäaikaan maaliskuun viimeisenä sunnuntaina.
Näin kaikki EU maat tekevät. Miksi? Jos elämme eri maissa eri aikaa, ei viisarien tunnilla siirtämine puoleen taikka toiseen muuta mitään.
Vai onko kellonajan siirtelemisellä kyse siitä, että koska naapuri tekee niin, minäkin teen.
Monen "sisäinen kello" - niin kuin ei minunkaan - hyväksy tuota eestaas vehtaamista. Koko kesäajan elän kuitenkin normaalia talviaikaa.
Entä sinä?- Iili
Tähän kesäaikajärjestelmään siirryttiin öljykriisin takia. Sen tarkoitus oli vähentää energian kulutusta. Eli päivänvalo haluttiin käyttää hyödyksi niin paljon kuin mahdollista.
On erittäin tarpeellista, että kaikki noudattavat samanlaista käytäntöä. Siitä tulisi aikamoinen sotku, jos vain jotkut maat siirtäisivät kellojaan. Liikenteen, kansainvälisten yhteyksien, eri maiden työaokojen ym. takia täytyy pysyä samassa suhteessa keskenään.
Nykyisin Suomessakin on paljon kansainvälisiä yrityksiä. Eri maiden kellonajat aiheuttavat paljon hankaluutta yhteydenpidolle, kun työajat vaihtelevat monia tunteja eri maissa. - Olen vielä työelämässä, ja minua kertakaikkiaan ottaa päähän se, että joku asiakas soittaa ulkomailta klo 5 aamulla tai klo 1 yöllä, koska heillä on silloin työaika. Harvianiasta se toki enää on. Onneksi nykyisin on sähköpostit.
Oikeassa olet: Ei kesäaika ole aito. Sen huomaa monestakin asiasta. Ei luonto noudata kesäaikaa. - lokari¤
Iili kirjoitti:
Tähän kesäaikajärjestelmään siirryttiin öljykriisin takia. Sen tarkoitus oli vähentää energian kulutusta. Eli päivänvalo haluttiin käyttää hyödyksi niin paljon kuin mahdollista.
On erittäin tarpeellista, että kaikki noudattavat samanlaista käytäntöä. Siitä tulisi aikamoinen sotku, jos vain jotkut maat siirtäisivät kellojaan. Liikenteen, kansainvälisten yhteyksien, eri maiden työaokojen ym. takia täytyy pysyä samassa suhteessa keskenään.
Nykyisin Suomessakin on paljon kansainvälisiä yrityksiä. Eri maiden kellonajat aiheuttavat paljon hankaluutta yhteydenpidolle, kun työajat vaihtelevat monia tunteja eri maissa. - Olen vielä työelämässä, ja minua kertakaikkiaan ottaa päähän se, että joku asiakas soittaa ulkomailta klo 5 aamulla tai klo 1 yöllä, koska heillä on silloin työaika. Harvianiasta se toki enää on. Onneksi nykyisin on sähköpostit.
Oikeassa olet: Ei kesäaika ole aito. Sen huomaa monestakin asiasta. Ei luonto noudata kesäaikaa.mikä oli vuosi kun sitä kelloa käänettiin?
Minun muistini mukaan silloin ei ollut mitään öljy kriisiä.
Muistankohan oikein?
Terv: Lokari¤ - fiiuliN
lokari¤ kirjoitti:
mikä oli vuosi kun sitä kelloa käänettiin?
Muistankohan oikein?
Terv: Lokari¤Tai olisiko ollut heti sen jälkeen, siirrettiin ainakin parina vuotena kelloja kesä-aikaan.
Tätä nykyistä siirtovuotta en ainakaan minä muista. - Hintriika
fiiuliN kirjoitti:
Tai olisiko ollut heti sen jälkeen, siirrettiin ainakin parina vuotena kelloja kesä-aikaan.
Tätä nykyistä siirtovuotta en ainakaan minä muista.Wikipedian mukaan kesäaika on ollut jatkuvassa käytössä vuodesta 1981. Ensimmäisen kerran sitä kokeiltiin 1942.
- fiiuliN
lokari¤ kirjoitti:
mikä oli vuosi kun sitä kelloa käänettiin?
Muistankohan oikein?
Terv: Lokari¤Suomessa kesäaika on ollut käytössä vuodesta 1981 lähtien.
Toisen maailmansodan aikana se oli jonkun aikaa käytössä, mutta vakiintui vasta öljykriisin nostettua energiakustannuksia 1970-luvun puolivälissä.
Kesä- ja talviaikaan siirtyminen vaihteli Euroopan maista toiseen, kunnes 1990-luvun puolivälissä tehdyn Euroopan unionin päätöksen mukaan kaikissa sen jäsenmaissa kesäaika alkaa ja päättyy samaan aikaan. - lokari¤
fiiuliN kirjoitti:
Suomessa kesäaika on ollut käytössä vuodesta 1981 lähtien.
Toisen maailmansodan aikana se oli jonkun aikaa käytössä, mutta vakiintui vasta öljykriisin nostettua energiakustannuksia 1970-luvun puolivälissä.
Kesä- ja talviaikaan siirtyminen vaihteli Euroopan maista toiseen, kunnes 1990-luvun puolivälissä tehdyn Euroopan unionin päätöksen mukaan kaikissa sen jäsenmaissa kesäaika alkaa ja päättyy samaan aikaan.minä tarkoitin, eihän silloin ollut öljy pulaa kun puukaasulla autot kävi.
Tai siis olihan sekin öljypulaa, mutta se oli hitlerin juttu se kellon/ajan kääntäminen.
Terv: lokari¤
Siivosin eteisen "tavara-arkkua", käsineitä, myssyjä, huiveja, sukkia, ja eteen tuli hansikas jossa oli repeämä keskisormen tyvessä. Toinen parista oli ehyt, ja mietin kannattaisiko korjata, ommella sauma, ja silloin tuli mieleen;
-Onko tämä aitoa nahkaa, kannattaako korjata?
Keinonahkaa oli ja hanskat lensi roskikseen.
Käytänkö vanilliinisokeria, vai aitoa vaniljaa, sekin tässä leipoessa mietitytti, ja valitsin vaniljatangon, ihan aidon.- Hintriika
Tämä voi mennä aidosti ohi Saaran aloituksesta, mutta olin tänään aistivinani aitoa hulluutta. Oli asiaa Helsingin Itäkeskukseen ja ohikulkeissa kävelin Stockmannin taloustavaraosaston läpi. Siellä oli "Hullut päivät". Tarjouksessa oleva tavara oli juuri sitä, jota tarvitsee "jolla on jo kaikkea"-tyyppi. Aivan mielikuvituksellisen turhia esineitä, joita ihmiset hullun lailla hamstraavat...
- Leny
Minulle juohtui ensimmäiseksi mieleen Aito Ihminen. Sitten aloin miettiä, että miten sen lyhyesti kuvaisin. Enkä osannutkaan. Vastakohtahan olisi Epäaito Ihminen.
- Iili
Aitous, rehellisyys ja katu-uskottavuus ovat nykyisiä termejä.
Olen tullut siihen tulokseen, että kun tarpeeksi teeskentee ja valehtelee, niin alkaa vaikutta aidolta, rehelliseltä ja uskottavalta.
Sitähän jo natsien propagandaideologit sanoivat: Kun valhe on tarpeeksi suuri, niin se uskotaan. - fiiuliN
Kuka esiintyy aitona itsenään tällä palstalla?
Ovatko kertomasi aidosti tapahtuneet?
Oletko aito kaupunkilainen tai maaseutulainen?
Teetkö lomamatkoja aidosti
ja keititkö sitä kaalisoppaa vain mielikuvituksissasi?
Joskus vain pulpahtelee mieleen onko kaikki kertomamme ja tekemisemme aitoa lähelläkään.kun joku todella kirjoittaa tosiasioita ja ne lyödään lyttyyn.
Ei kyllä tee mieli sen jälkeen paljon kirjoitella.- Hintriika
Eli onko meitä olemassakaan? Mehän elämme täällä virtuaalimaailmassa virtuaalipersoonina. Saamme toteuttaa salaisimmatkin toiveemme - virtuaalisesti.
Äts, tämä menee scifi-hommaksi! Olemmehan me lihaa ja verta ihan oikeasti! Ajattelemme ihmisinä ja inhimillisesti! Kirjoituksillamme peilaamme sitä, mitä ihan aidosti olemme, koska täällä nimenomaan kukin uskaltaa olla oma itsensä - nimimerkkinsä suojassa. Hintriika kirjoitti:
Eli onko meitä olemassakaan? Mehän elämme täällä virtuaalimaailmassa virtuaalipersoonina. Saamme toteuttaa salaisimmatkin toiveemme - virtuaalisesti.
Äts, tämä menee scifi-hommaksi! Olemmehan me lihaa ja verta ihan oikeasti! Ajattelemme ihmisinä ja inhimillisesti! Kirjoituksillamme peilaamme sitä, mitä ihan aidosti olemme, koska täällä nimenomaan kukin uskaltaa olla oma itsensä - nimimerkkinsä suojassa.olisin.
Vikani, puutteeni olen täällä kertonut,olen ehkä kehuskellutkin,mutta totuudessa pysyen.
En ymmärrä miksi aitoa minääni muuttaisin,en osaakkaan.
Sanon sen minkä livenäkin,enhän tunne teistä montakaan, ei ole tarvetta hämätä, muutella.
Jätän kirjoittelun, kun tulee tarvetta esittää jotakin muuta,kuin aitoa itseäni.
Leikkiä yritän laskea,osaanko sen jokainen voi itse päättää,joskus totinenkin osaan olla ja asiaakin yrittelen.
Olenko sinisilmäinen,mutta olen mielestäni monta tosi aitoa ollut havaitsevinani,oma on häpeäni,jos erehdyn.- aitoa
SkillaN kirjoitti:
olisin.
Vikani, puutteeni olen täällä kertonut,olen ehkä kehuskellutkin,mutta totuudessa pysyen.
En ymmärrä miksi aitoa minääni muuttaisin,en osaakkaan.
Sanon sen minkä livenäkin,enhän tunne teistä montakaan, ei ole tarvetta hämätä, muutella.
Jätän kirjoittelun, kun tulee tarvetta esittää jotakin muuta,kuin aitoa itseäni.
Leikkiä yritän laskea,osaanko sen jokainen voi itse päättää,joskus totinenkin osaan olla ja asiaakin yrittelen.
Olenko sinisilmäinen,mutta olen mielestäni monta tosi aitoa ollut havaitsevinani,oma on häpeäni,jos erehdyn.kitsiä.
- Iili
...että meidän on hyvin vaikea muuttaa omaa tyyliämme tai ilmaista sellaista maailmankuvaa ja mileipiteitä tai arvoja, jotka ovat meille vieraita.
Se on mahdollista vain, jos lyö kaiken lekkeripeliksi. Silloin voi tietysti heittää asiattomia ilkeyksiä tai kirjoittaa puutaheinää. Kukaan ei kuitenkaan, käsittääkseni, voi tehdä sitä silloin omalla nikillään.
En minä ainakaan pystyisi. Jos haluaisin kirjoittaa räävittömyyksiä, niin en todellakaan tekisi sitä Iilin nimellä.
Ei varmaankaan kaikki ole kirjaimellisesti totta, mitä täällä näkee. Siihen on ihan syitäkin, mutta pohjalla on kuitenkin kaikilla totuuden siemen, kun esimerkiksi kerrotaan jostakin kokemuksesta. - Hintriika
aitoa kirjoitti:
kitsiä.
Raivostuttavaa, että pitää koskea kukkaan tietääkseen, onko se aito vai tekokukka! Katastrofi, jos erehtyy luulemaan viherpeukalon rakkaudella hoivaamaa kukkaa tekokukaksi!
Ennen tekokukat olivat sentään tekokukkien näköisiä! Mikään ei ole niin kuin ennen! - señora lyyli
miusta tuntuu että juuri täällä esiinnyttää aitona,vaikkei paljastakkaa ommaa nimeää.
sittehän on niitäkin palstoja, ylleensä nuorenpien ,missä on paljastunnu ikävii asioita, mite jokkuu mies on valehellu olevansa nuoren ikänen ja houkutellu tapaamiseen.
täällä on helpompi olla itsensä ko livenä. on helpompi sannoo suoraa ajatuksiaa, sitä uskaltaa olla rehelisempi mielipitteissää ko muute.
ehkä ihmiset värittää kertomistaa, sehä sen saap mielenkiintosemmaks. monasti joku tapahtuma kerrotuuna lyhyesti ja ilman lisähöysteitä ei ole mielenkiintonen.
jos ossaa kuvata siin samal vähä ympäristöö ja tunnelmaa jutusta tullee mielenkiintonen. sitä miekii yritän tehhä jos minul on joku tarina puhuttavana.
jos mie kerron tällasen jutun,että garbo vei minun lompakon ja se löty hänen petistää, ko olin kuolettanut kaikki kortit ja tilit.terveisin lyyli
jaaha sie sanot, olipa töksäys tuumaat. mutta jos puhun mite olin kaupunkii lähössä ja garbo oli jo luulaksein jättäny hyppimisen päälle, niin siinä taas oltii selällää porstuassa ja garbo päällä naamaa nuolemassa.
pääsin sitte vihdoin lähtemää kaupunkii ja siellä ostoksii tehhessä minul ei oltkaa lompakkoo käsilaukussa, johan minul tuli hätä,muistin mite olin nenäliinaa parkkipaikalla ottanu veskasta ja arvelin sen siinä puonneen.
etsin parkkipaikat ja auton kolusin ja kaik missä olin kulkenu. mikä siin sitte ko pankkii ja suljin kaik tilit ja kortit kuoletin.
pahoillain sitte kottii ajelin ja manailin huolimattomuuttain. ilalla pöyhiessäin garbon pettii sieltä lompakko löyty yks kulma pureksittuna.,mutta kaik paperit oli ehjinä.
ja tämä on tosi juttu. tämä nyt ei olt ehkä oikee hyvä esimerkki. mutta jotkuu ossaa kuvata tapahtumansa hyvin värikkäästi tai vaatiessa kauniisti, jopa kuin runon.
jaa sie meinaat että jos kaupunkilainen sannookin olevansa maaseudulta ja toisinpäin, no voiha sitä jokkuu satunnainen matkailija tehhäkin niin ottaessaa kantaa johonkii kirjotuksee,mutten oikee jaksa uskoo että kukkaa jaksaa tai viitsii kauemmin olla jottain muuta.
minust ihminen vop olla mitä tahtoo kohan on tyytyväinen itseensä, jos hää velmuilee meiän kanssa ja tahtoo olla joku muu ko on ,ja hänel on hauskaa, eihä tuo niin vaarallista ole.
muistat sie suomalaista elokuvvaa ko seikki arabiian rupes naisii vokottelemaa ja sieltä paljastukkii mustan värin alta suomalainen hunsvotti;)))siitä on laulukin.
illat alkaa jo olla pimmeenpiä, se saap minutkii aikasemmin pettii. talvisaikaa mie käyn nukkumaa tuos 7 hujakoilla,kesäl tuli valvottuu joskus 10 astikin.
sillon ko jehu yöpyy miun puolella niin on mukava ko hääkin männee sammaa aikaa maate, jehu mänis ja kuuen aikaa, mutta yritän pittää 7 valveilla ettei nouse liian aikasin aamulla, sillo hää vaatii kahet päiväunet.
se poika on kova nukkumaa ja syömää. samanlainen on barbo. gilta ja edison on taas nirsoja, hyö käy ain ruuan jälkee haistelemassa garbon suuta mitä hää on söi.
sinulla on hyvin liikuttava kertomus arkusta profiilissa.
hyvää yötä ja vointia toivoo lyyli
- Leny
Mallorcalla käydessäni joskus 20 v. sitten tehtiin retki Majorica- tehtaalle. Siellä tehdään aitoja väärennettyjä Majorica-helmiä, jotka vaikka ovatkin väärennettyjä helmiä ovat kauniita ja arvokkaita.
- Iili
"Oikeita" helmiä ei enää edes ole olemassa. Nykyisin nekin tehdään teollisesti siten, että helmiäisestä tehdään pieniä palloja, ja sitten ne istutetaan helmisimpukoihin elukkaparkojen kiusaksi. Sitten helmisimpukka erittää helmiäistä valmiin pallon ympärille, ja a vot, siinä on aito helmi!
En tiedä, mikä majorica-helmi on, mutta "aidot" helmet tehdään mitä epäaidoimmalla tavalla.
- lisäksi
aidosta tulee seuraavaksi mieleeni korut, timantit.
- fiiulin.
Taivas ja maa, aurinko, kuu ja tähdet.
Olisiko aito ihminen sellainen aidosti oma itsensä, luonteensa mukaan, joka ei ole kaavoihin kangistunut eikä teeskentele.
Jostakin ihmisestä käytetään sanontaa että hän on ”aito luonnonlapsi”, joka sanoa pöläyttää, mitä tuntee, nauraa kun naurattaa tai itkee kun itkettää.
Myös ujo ihminen voi olla aidosti ujo ja hiljaisen vetäytyvä.
Lapset ovat aitoja. Kasvatus alkaa esittää kieltoja ja sopivaisuuksia. Aitous karsiutuu harkitsevaisuuden taakse.
Tietyt kohteliaisuus ja toisten huomioonottamisen
säännöt ovat tietenkin tarpeen aitouutuuteen yhdistettynä.
Mistähän saa aitoustodistuksia?- señora lyyli
monta aitoo asiaa onkin tullu teiän puheissa esiin.
kaikki ihmiset on aitoja jos on tulleet maailmaa niinko on luonto tarkottanu. epäaitoo ei voi olla ko ihmistä ei ihminen pysty rakentammaa muuten,(vai mänikö saivarteluksi(:))
luonteelta myö ollaa erilaisii. jos hää ei näytä kaikkia tunteitaa, onkos hää sillo epäaito ihminen. vastaan tähä ite;))
ei kaikkii luonteenpiirteitä passaakkaa näyttää. ihmisen pittää opetella itsehillintää, se helpottaa kanssa kulkijoitten elämää ja myös ommaa elämää.
enne kaik oli aitoo,ei olt tekonahkaa,ko sillon ei viel osattu sellasta tehhä.kenkätkii tehtii paperista ko ei olt nahkaa saatavilla.
hinriikka ko se sano niistä tekokukista,että ne näyttää aidolle,tosi on. tekokukatkaa ei ole ennää aidon näkösii.:))
myö tehtii reppipaperista ruusuja ja mie möin niitä vappuna viipurissa. muistan myös viipuris ollessa ko errään talon tyttärellä ol kuttaperkkanukke, ja ko hää anto minun sitä tunnustella niin painoinkin jalkaa liian kovast ja siihe tuli lommo,no tukkapölyyhän siit seuras:)))se ol ensimmäinen kosketus ei aitoon ,koska siihe asti nuket oli räsynukkeja.
jalmarilta sain lahjaksi helmet. en muista mikä merkkipäivä se ol, mutta se oli 50 luvulla.
siinä on kaunis samettirasia ja hää mainitsi että ne ol arvokkaat. ehkä sitten ne on aidot.
minnuu vähä vihlas ko oon pitäny et helmet tuop kyyneleitä tullessaa,enkä olis sellasii tahtonu, mutten raaskinu hänel sellasesta mittään sanoa, ko hää oli hyvin nuuka kaikessa, niin se ol suur kunniaosotus min nuu kohtaa ko osti helmet.
senjälkee sain kamee rintaneulan ja punakivisen rintaneulan en tiiä mikä se kivi on nimeltää.
yhden kultasen hattuneulan olen saant, nämä sain avioliiton alkuaikoina.
sen jälkee lahjat oli kerastoo, yöpukua tai hamekangasta.
kaikista suurin surku mikä ei ole ennää aitoo on ruoka, ja etenkii leipä. hapan leivästä on jälellä vain muisto.
terveisin lyyli
- saara.dma
Ystäväni toi matkatuliaisiksi Thaimaasta hienon luonnonsilkkisen Hermes-huivin. Ihastelin sitä ja päivittelin, että kyllä tuollainen maksaa paljon.
Se ei kuulemma ollutkaan aito vaan jäljitelmä, joita siellä myydään halvalla turisteille matkamuistoiksi.
Merkkivaatteita valmistetaan maissa, joissa työvoima on halpaa. Osa vaatteista on tietenkin aitoja, mutta osa vaatteista kopioidaan ilman lisenssiä ja myydään sitten "aitoina". Ne menevät kaupaksi, koska ne hinnaltaan ovat alkuperäisiä halvempia. - Hintriika
Abstraktilla tasolla aitouden kysymys on laaja kuin avaruus. Onko rakkaus aitoa? Entä ystävyys? Millä yleensä mitata tunteiden aitoutta? Kaikki voi olla pelkkää sanojen helinää, oman edun tavoittelua, kaikkea muuta kuin lämpöä, joka tulee suoraan sydämestä (olkoon se sydän päässä tai rinnassa).
Kun jollakin menee hyvin, riittää ystäviä, olalle taputtelijoita ja siivelle pyrkijöitä. Kun onni kääntyy (eikä se aina ole itsestä kiinni), kaikkoavat ystävät. Joskus selkään taputtelijoista tuleekin selkään lyöjiä. Viimeistään silloin tietää, etteivät he koskaan aitoja ystäviä olleetkaan . Haluan olla aito, ihan oma minä, joka sanoo mitä ajattelee, sillä koskaan en ole tottunut kieroilemaan ja kiemurtelemaan miettien; "mitä nyt tuhonkin sanoisin?"
Joskus joku loukkaantuu suorista sanoista, vaikka mielestäni en ole "suoraan sanottuna" tarkoittanut loukata vastapuolta.
Siitä huolimatta; " Jos joku ei ole ystäväni, eikä ymmärrä rehellisyyttäni, eli suoria sanojani, hänelle en ole silloin arvoistansa seuraa. Pidän kuitenkin kiinni periaatteestani, jos olen jotain mieltä, sen sanon, ja olen AITO minä."
Usein on pakko jättää sanomatta, kun tekisi mieli kaataa koko kuppi nurin.
Eikä minua ymmärretä, ei täälläkään arvosteta rehellisyyttä mielipiteissä. Aitous meneen hukkaan!
Eikä minulla ole muuta kuin tämä yksi persoona. En edes yritä muuttaa mielipiteitäni jonkun kuvitellun "kuoren" sisään.
Vanha sanonta; " Joka ei ole puolellani, on minua vastaan ", jääköön omaan arvoonsa minun asiassani, sillä sanotaan myös; " En nuole, kun en ole sylkenytkään."- Helena04 ejk.
Pyhärauhaa!
Kirjar-hyvä! Aidoksi sinut täällä kaikki tuntevat, olen vakuuttunut. Kyllä kirjoituksesi ovat sen vahvistaneet. Muuten minäkin haluan olla vain minä, muunlaiseen ei ole kykyjä eikä haluja.
Epäilet tuossa kirjoituksessasi, ettei sinua ymmärrettäisi eikä arvostettaisi rehellisyyttä mielipiteissä. Mistä moinen epäily! Rohkenisin olla aivan toista mieltä.
Ole vain edelleen sama "vanha" kunnon Kirjar tai jokin muu mielipiteinesi, luemme sinua innolla ja keskustelemmekin tietenkin, kun sillä päällä olemme.
Ystävyydellä Helena Ole vaan sellainen kun olet. aitous ei mene koskaan hukkaan. Minä ainakin arvostan aitoutta, myös ihmisessä ja etenkin naisesessa. Puhdas aitous on naisellisuutta.
- Pääsky64
ylikypsa kirjoitti:
Ole vaan sellainen kun olet. aitous ei mene koskaan hukkaan. Minä ainakin arvostan aitoutta, myös ihmisessä ja etenkin naisesessa. Puhdas aitous on naisellisuutta.
jotain sykähti lämpimästi,sinun aitoutesi varmaan ,
aitous on jo niin käsitelty tässä etten puhu siitä vaan tekisi mieli kertoa aidosti mitä tuli mieleeni kun luin kirjan aivojumppaa,
siis miehet yrittävät pitää terveenä lajikumppaninsa naisen,kun aina yrittävät pitää yllä kaikkea seksiin viittaavaa,jota yleisesti paheksutaan ainakin teeskennellään ettei ole fiksua kuunnella ja osallistua sellaiseen,
koska seksi oli kirjan mukaan hyvää neurobista harjoittelua ja kehittää aivoja kasvattamaan uusia yhteyksiä,joita ilman yhteydet loppuvat samoin toiminta,
poikkesin aiheesta mutta kun aina lyödään miestä juuri tästä,niin pitää hyviäkin puolia valottaa ja sitä perinteistä naisten teeskentelyä tässä asiassa Pääsky64 kirjoitti:
aitous on jo niin käsitelty tässä etten puhu siitä vaan tekisi mieli kertoa aidosti mitä tuli mieleeni kun luin kirjan aivojumppaa,
siis miehet yrittävät pitää terveenä lajikumppaninsa naisen,kun aina yrittävät pitää yllä kaikkea seksiin viittaavaa,jota yleisesti paheksutaan ainakin teeskennellään ettei ole fiksua kuunnella ja osallistua sellaiseen,
koska seksi oli kirjan mukaan hyvää neurobista harjoittelua ja kehittää aivoja kasvattamaan uusia yhteyksiä,joita ilman yhteydet loppuvat samoin toiminta,
poikkesin aiheesta mutta kun aina lyödään miestä juuri tästä,niin pitää hyviäkin puolia valottaa ja sitä perinteistä naisten teeskentelyä tässä asiassaOnko sinun laisiasi naisia todella olemassa? Aidossa parisuhteessa todella pitää olla myös seksiä, mutta ei se saa olla pääasia. Mikäpä on ihanampaa hellän hyvänäpidon jälkeen, kuin rakastella ja kun kumpikin on siihen valmis. Se pitää ihmisen nuorena, eikö vain. Tunustakaa vaan naiset tosiasia.
- tunnustetaan
ylikypsa kirjoitti:
Onko sinun laisiasi naisia todella olemassa? Aidossa parisuhteessa todella pitää olla myös seksiä, mutta ei se saa olla pääasia. Mikäpä on ihanampaa hellän hyvänäpidon jälkeen, kuin rakastella ja kun kumpikin on siihen valmis. Se pitää ihmisen nuorena, eikö vain. Tunustakaa vaan naiset tosiasia.
mutta ei sillä retostella
- kunhan
ylikypsa kirjoitti:
Onko sinun laisiasi naisia todella olemassa? Aidossa parisuhteessa todella pitää olla myös seksiä, mutta ei se saa olla pääasia. Mikäpä on ihanampaa hellän hyvänäpidon jälkeen, kuin rakastella ja kun kumpikin on siihen valmis. Se pitää ihmisen nuorena, eikö vain. Tunustakaa vaan naiset tosiasia.
tämä täällä virtuaalimaailmassa ei vain luiskahda väärien naisten sukuelinten nimittelyksi, jotka paistavat otsikoissa viikkotolkulla. Ne näyttävät keskenkasvuisten viestimiseltä, ei hienojen, kypsien ihmisten nautinnolliselta seksielämältä, johon tarvittaisiin vakisuhde. Näitä kamydia-, herpes- ja AIDS-linkoja, jotka sukkuloivat tuolla idässä, on syytä väistää.
Miehet ovat yllättävän herkkänahkaisia huumorinkin suhteen, jos se vähänkään tangeeraa heitä. Sen osoitti taannoin "Purkin kansi"-vitsi, jossa tosiaan oli kyse purkin kannesta. Mitä tapahtui? Se poistettiin alta aikayksikön, vaikka se oli hyvä, eräs rouva testasi sen suuressa kokouksessa, jossa se herätti erittäin suuret aploodit.
Eli summa summarum, nämä ovat herkkiä asioita läpi elämän, pilkata ei sovi, oli sitten kyse naisista tai miehistä.
Ja hiukan surullista on se, että nyt, kun olisimme hyviä sängyssä, parempia kuin alussa, se vakisuhde puuttuu. ylikypsa kirjoitti:
kaikkea edellä puhuttua tunusta todeksi, siitä vain ei halua kainompi ihminen puhua.
Kovin herkkä alue ja useammalle yksityinen asia.
Tämän aidon tunteen moni allekirjoittaa, kaikista ei ole puhujiksi.
Hienoa, että joku uskaltaa.- - ei siis -
kunhan kirjoitti:
tämä täällä virtuaalimaailmassa ei vain luiskahda väärien naisten sukuelinten nimittelyksi, jotka paistavat otsikoissa viikkotolkulla. Ne näyttävät keskenkasvuisten viestimiseltä, ei hienojen, kypsien ihmisten nautinnolliselta seksielämältä, johon tarvittaisiin vakisuhde. Näitä kamydia-, herpes- ja AIDS-linkoja, jotka sukkuloivat tuolla idässä, on syytä väistää.
Miehet ovat yllättävän herkkänahkaisia huumorinkin suhteen, jos se vähänkään tangeeraa heitä. Sen osoitti taannoin "Purkin kansi"-vitsi, jossa tosiaan oli kyse purkin kannesta. Mitä tapahtui? Se poistettiin alta aikayksikön, vaikka se oli hyvä, eräs rouva testasi sen suuressa kokouksessa, jossa se herätti erittäin suuret aploodit.
Eli summa summarum, nämä ovat herkkiä asioita läpi elämän, pilkata ei sovi, oli sitten kyse naisista tai miehistä.
Ja hiukan surullista on se, että nyt, kun olisimme hyviä sängyssä, parempia kuin alussa, se vakisuhde puuttuu.-hoitosuhde eikä taloudellinen suhde.
Ja siitä huolimatta sen olisi oltava myös henkinen, vakituinen suhde, myös muuta kuin seksisuhde, sillä seksihän on välillä peitossa puhjetakseen sitten taas esiin uusin kukin, eihän mikään voi olla tasapaksua elämisen prosessissa.
Lähekkäin sijaitsevat erilliset asunnot ja avioliitto avioehtosopimuksin, se olisi ihanne. - kirjar ejk.
Pääsky64 kirjoitti:
poikkesin aiheesta mutta kun aina lyödään miestä juuri tästä,niin pitää hyviäkin puolia valottaa ja sitä perinteistä naisten teeskentelyä tässä asiassaNiin, miksi sukupuolinen nautinto olisi vain miehen oikeus, tai velvollisuus?
Parisuhteessa, miksei myöskin irtosuhteessa, pitäisi molempien osapuolien löytää se yhteinen sävel, molempien pitäisi aidosti nauttia aktista.
Mikäli kumppanilta toivoisi enemmän, pitäisi myös olla keskinäinen luottamus sillä tasolla, että voi esittää omat toivomuksensa partnerillensa.
Moni avioliitto kaatuu "sänkypäänsärkyyn" johon vedoten on helpompi kieltäytyä, kuin sanomalla suoraan, ettei nyt ole paras hetki, tai että jokin asia välillämme painaa ja se pitäisi selvittää, tai, etten jaksa nyt...
Ja noissa tilanteissahan usein tapahtuu se "teko-hekuma", kun ... "muuten se olis suuttuntut, jos en olisi antanut".
Kyllähän tuo teeskentely on kaikkein suurin loukkaus partneria kohtaan.
Jos ei nauti, pitäisi olla rohkeutta sanoa se suoraan ja yrittää löytää tapa/keino/tyyli joka mahdollistaa "hekuman" molemmille.
Miksi seksi olisi kiellettyä, miksi siitä ei saisi puhua?
Onko meille, 1930 - 1940 luvun lapsille muodostunut tämän asian suhteen jotenkin "hävettäväksi" koko asia, ja ainakaan siitä ei saa ääneen puhua.
Nytkö me vasta vapaudumme kielletystä hedelmästä puhumaan ja tajuamme asian tärkeyden kun se meni jo.... SkillaN kirjoitti:
kaikkea edellä puhuttua tunusta todeksi, siitä vain ei halua kainompi ihminen puhua.
Kovin herkkä alue ja useammalle yksityinen asia.
Tämän aidon tunteen moni allekirjoittaa, kaikista ei ole puhujiksi.
Hienoa, että joku uskaltaa.Sinäpä sen sanoit. Ollaan kerrankin rehellisiä itsellemme ja tunnustakaamme oma haaveemme. Minusta kaikkein tärkeintä on toisen läheisyys ja hellyys. Kun yöllä herää, niin tumtee kuinka toisen paljas iho lämmittää ihanasti. Jos vielä toinenkin sattuu heräämään ja tuntee samoin, niin siitä se paras kokemus syntyy, kun sitä kumpikin haluaa. eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa, eikä irstasta. Tunnustakaa pois.
ylikypsa kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit. Ollaan kerrankin rehellisiä itsellemme ja tunnustakaamme oma haaveemme. Minusta kaikkein tärkeintä on toisen läheisyys ja hellyys. Kun yöllä herää, niin tumtee kuinka toisen paljas iho lämmittää ihanasti. Jos vielä toinenkin sattuu heräämään ja tuntee samoin, niin siitä se paras kokemus syntyy, kun sitä kumpikin haluaa. eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa, eikä irstasta. Tunnustakaa pois.
sitä minäkin kaipaan,tuntea toinen lähellä, ilman mitään vaateita ,pyyntöjä ,vaan antaumuksella.
- parasta
ylikypsa kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit. Ollaan kerrankin rehellisiä itsellemme ja tunnustakaamme oma haaveemme. Minusta kaikkein tärkeintä on toisen läheisyys ja hellyys. Kun yöllä herää, niin tumtee kuinka toisen paljas iho lämmittää ihanasti. Jos vielä toinenkin sattuu heräämään ja tuntee samoin, niin siitä se paras kokemus syntyy, kun sitä kumpikin haluaa. eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa, eikä irstasta. Tunnustakaa pois.
mitä olen täällä maan päällä saanut kokea. Pelkästään jo mieheni hengitys, kun nukuimme toistemme lähellä vastakkain: rakastin sitä. Ja tulen aina kaipaamaan.
- Yritän
parasta kirjoitti:
mitä olen täällä maan päällä saanut kokea. Pelkästään jo mieheni hengitys, kun nukuimme toistemme lähellä vastakkain: rakastin sitä. Ja tulen aina kaipaamaan.
hillitä villiä kirjoitusintoani, kun en tällä hetkellä kirjoita millään nikillä. {Voisin nostattaa verenpainetta jollakulla }. Omani on tuollainen 115 / 70, niin että on varaa villiintyä. ~~"Alkoi huomaamatta rakkaus..." -se soi nyt mielessäni. Voi, kunpa alkaisikin! { Mutta kun ei tule mennyksi mukaan minnekään...}
- Pääsky64
Yritän kirjoitti:
hillitä villiä kirjoitusintoani, kun en tällä hetkellä kirjoita millään nikillä. {Voisin nostattaa verenpainetta jollakulla }. Omani on tuollainen 115 / 70, niin että on varaa villiintyä. ~~"Alkoi huomaamatta rakkaus..." -se soi nyt mielessäni. Voi, kunpa alkaisikin! { Mutta kun ei tule mennyksi mukaan minnekään...}
hienoimpia tunteita siksi siitä on niin ihania lauluja tehtykkin. Ainahan ne tilaisuudet vähenee kun ikäiset vanhenee ja poistuu.
Mutta pitää ajatella että on elämää rakastumisen ulkopuolellakin!!! Kun on keskellä vaikeuksia ja ei kaikki pelaa niinkuin pitää ,niin tavallisuus vain pitää kestää.
Eikä välitä vaikka kaveri katselisi pitkään toisien perään.Tietää senkin ettei se tosissaan minnekkän lähde.
Kaikessa elämässä yksinkin on hyvät puolensa. Ei tarvitse pelätä jos kenet tapaisi ,saa elää romanssista toiseen kenenkään
paheksumatta.
Silloin tuntuu liian ihanalta eikä se ole sellaista tosissaan kun elää yhdessä.
Niin tavallista että lähtee jopa korsauksen takia hakamaan parempaa.
Siitkin huolimatta sinun kannatta hakeutua eläkeläis piireihin niissä tapaa toisi samassa tilanteessa olevia. Pääsky64 kirjoitti:
hienoimpia tunteita siksi siitä on niin ihania lauluja tehtykkin. Ainahan ne tilaisuudet vähenee kun ikäiset vanhenee ja poistuu.
Mutta pitää ajatella että on elämää rakastumisen ulkopuolellakin!!! Kun on keskellä vaikeuksia ja ei kaikki pelaa niinkuin pitää ,niin tavallisuus vain pitää kestää.
Eikä välitä vaikka kaveri katselisi pitkään toisien perään.Tietää senkin ettei se tosissaan minnekkän lähde.
Kaikessa elämässä yksinkin on hyvät puolensa. Ei tarvitse pelätä jos kenet tapaisi ,saa elää romanssista toiseen kenenkään
paheksumatta.
Silloin tuntuu liian ihanalta eikä se ole sellaista tosissaan kun elää yhdessä.
Niin tavallista että lähtee jopa korsauksen takia hakamaan parempaa.
Siitkin huolimatta sinun kannatta hakeutua eläkeläis piireihin niissä tapaa toisi samassa tilanteessa olevia.tuskinpa tänne enää lukijoita riittää.
Kyllä näin on, että yksinasumisessa on puolensa, siis myös hyvät. Kun tulee kotiin, tuntee sellaisen ihanan kodikkuuden ja rauhan, ettei sitä haluaisi ikinä menettää.
Mutta yksinäisyyden ahdistukset voivat sitten yllättää, varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun ulkona sataa, niin ettei tee mieli lenkille eikä muihin ulkoharrastuksiin, ja kun jouluun on vielä kuitenkin pari kuukautta. Helposti tulee suru puseroon silloin. Jokin pienikin asia, esim. hyvän ystävän poismuutto, voi sitä silloin lisätä.
Mutta ei auta itku, se ei ratkaise mitään. Täytyy kai yrittää piristyä. Kiitos vastauksesta, Pääsky, täällä on ystäviä, vaikka koinkin Sadun-päivän kekkerit tosi yksinäistyttävinä. Onneksi en koskaan itke pitkään.
Anteeksi, että olen puhunut nyt itsestäni ja omista vaikeuksistani, mutta kuuntelen kyllä mielelläni muita ja omalta osaltani yritän helpottaa vastauksellani, jos osaan.- Helena04 ejk.
satu kirjoitti:
tuskinpa tänne enää lukijoita riittää.
Kyllä näin on, että yksinasumisessa on puolensa, siis myös hyvät. Kun tulee kotiin, tuntee sellaisen ihanan kodikkuuden ja rauhan, ettei sitä haluaisi ikinä menettää.
Mutta yksinäisyyden ahdistukset voivat sitten yllättää, varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun ulkona sataa, niin ettei tee mieli lenkille eikä muihin ulkoharrastuksiin, ja kun jouluun on vielä kuitenkin pari kuukautta. Helposti tulee suru puseroon silloin. Jokin pienikin asia, esim. hyvän ystävän poismuutto, voi sitä silloin lisätä.
Mutta ei auta itku, se ei ratkaise mitään. Täytyy kai yrittää piristyä. Kiitos vastauksesta, Pääsky, täällä on ystäviä, vaikka koinkin Sadun-päivän kekkerit tosi yksinäistyttävinä. Onneksi en koskaan itke pitkään.
Anteeksi, että olen puhunut nyt itsestäni ja omista vaikeuksistani, mutta kuuntelen kyllä mielelläni muita ja omalta osaltani yritän helpottaa vastauksellani, jos osaan.Tässä hiukan "harmaissa" omissa tunnoissani oli antoisaa lukea viestejänne Pääsky ja Satu (aakkosjärjestys!). Ja totean puolestani, että sellaista elämä on: yksinkin eteenpäin mahdollisimman tyytyväisenä itseensä ja ympäristöönsä, vähäisestäkin iloiten, saatikka, jos saamme rakkautta ja hyväksyntää miltä taholta tahansa.
Halauksin Helena - Helena04 ejk.
Helena04 ejk. kirjoitti:
Tässä hiukan "harmaissa" omissa tunnoissani oli antoisaa lukea viestejänne Pääsky ja Satu (aakkosjärjestys!). Ja totean puolestani, että sellaista elämä on: yksinkin eteenpäin mahdollisimman tyytyväisenä itseensä ja ympäristöönsä, vähäisestäkin iloiten, saatikka, jos saamme rakkautta ja hyväksyntää miltä taholta tahansa.
Halauksin HelenaAllekirjoitin äskeisen viestini Helenalla.
Näinhän olen tottunut tekemään.
Nyt vain huomasin jonkun avanneen 60:issä ketjun Helenana - provosoidakseen/kiusatakseen!!?? :)
Vaan ei haittaa.
Ihmettelen vain edelleen, miten tuohon pystyy, kun itse saan nk. puskailuissani usein vastauksen, että on jo toisen käytössä... Mutta olkoot, miten on.
Ja nyt hyvät päivän jatkot!
http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?pv=VN01EN Helena04 ejk. kirjoitti:
Allekirjoitin äskeisen viestini Helenalla.
Nyt vain huomasin jonkun avanneen 60:issä ketjun Helenana - provosoidakseen/kiusatakseen!!?? :)
Vaan ei haittaa.
Ihmettelen vain edelleen, miten tuohon pystyy, kun itse saan nk. puskailuissani usein vastauksen, että on jo toisen käytössä... Mutta olkoot, miten on.
http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?pv=VN01ENKiitos linkistä,hyvä juttu.
Hyvän ystävän ajatteleminen tekee päivästä onnellisen.
asiassa on vinha perä.- Helena04 ejk.
muori67 kirjoitti:
Kiitos linkistä,hyvä juttu.
Hyvän ystävän ajatteleminen tekee päivästä onnellisen.
asiassa on vinha perä.Ja nyt - ei, kun syömään!!! :))
- saara.dma
Helena04 ejk. kirjoitti:
Allekirjoitin äskeisen viestini Helenalla.
Vaan ei haittaa.
http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?pv=VN01ENOli niin hauska ja ihana linkki, että lähetin sen heti pienille tyttösille, lapsenlapsilleni, ihasteltavksi.
- Helena04 ejk.
saara.dma kirjoitti:
Oli niin hauska ja ihana linkki, että lähetin sen heti pienille tyttösille, lapsenlapsilleni, ihasteltavksi.
Niin. Olinkin jo unohtanut tuon linkin. Tämä lokakuinen, meilläpäin sateisen harmaa päivä muistutti vuodenajoistamme, ja kun meneillään on tuo ankein aika, niin linkki antaa hyvää mieltä. Laitoin myös tyttärelleni, miniälleni ja lastenlapsille.
- Satu,
Helena04 ejk. kirjoitti:
Tässä hiukan "harmaissa" omissa tunnoissani oli antoisaa lukea viestejänne Pääsky ja Satu (aakkosjärjestys!). Ja totean puolestani, että sellaista elämä on: yksinkin eteenpäin mahdollisimman tyytyväisenä itseensä ja ympäristöönsä, vähäisestäkin iloiten, saatikka, jos saamme rakkautta ja hyväksyntää miltä taholta tahansa.
Halauksin Helenajoka juuri kotiutuneena ilahtui linkistä. Peppi- koiramme oli tuon näköinen ja niin viisas ja kiva, että vieläkin on sitä ikävä.
Tänään on ollut harmaata ja sateista todellakin. Sitten, kun joulun valot alkavat loistaa, on jo iloisempaa. Eihän siihen ole kuin kuukausi!
Saapa nähdä, hyväksyyko systeemi tämän nimeni pilkulla rikastettuna. - Helena04 ejk.
Satu, kirjoitti:
joka juuri kotiutuneena ilahtui linkistä. Peppi- koiramme oli tuon näköinen ja niin viisas ja kiva, että vieläkin on sitä ikävä.
Tänään on ollut harmaata ja sateista todellakin. Sitten, kun joulun valot alkavat loistaa, on jo iloisempaa. Eihän siihen ole kuin kuukausi!
Saapa nähdä, hyväksyyko systeemi tämän nimeni pilkulla rikastettuna.mutta kysynpä kuitenkin: Ymmärsin, että tuossa edellä viestissäsi nimimerkkiisi lisäsit pilkun, kun se oli lauseeseen kuuluvana. Mutta että tuolla toisaalla jatkossakin pilkku seuraa... niin miksi muutit?
Mitäpä minulle kuuluukaan sinänsä, turhaa tiedonhaluisuuttako... :))
Toisaalta, lehti on kääntynyt! - - Satu,
Helena04 ejk. kirjoitti:
mutta kysynpä kuitenkin: Ymmärsin, että tuossa edellä viestissäsi nimimerkkiisi lisäsit pilkun, kun se oli lauseeseen kuuluvana. Mutta että tuolla toisaalla jatkossakin pilkku seuraa... niin miksi muutit?
Mitäpä minulle kuuluukaan sinänsä, turhaa tiedonhaluisuuttako... :))
Toisaalta, lehti on kääntynyt! -jota olen kuukausia tottunut käyttämään. Mutta kun nyt liitin pilkun sen perään, niin taas uudelleen kelpasi. Voisihan sitä tietenkin aina kirjautua, mutta helposti tulee mentyä siitä yli, mistä aita on matalin. :D
- Helena
Satu, kirjoitti:
jota olen kuukausia tottunut käyttämään. Mutta kun nyt liitin pilkun sen perään, niin taas uudelleen kelpasi. Voisihan sitä tietenkin aina kirjautua, mutta helposti tulee mentyä siitä yli, mistä aita on matalin. :D
Ja huomaatko, minä voin - kuten tuolla toisaalla joku muu - näin viestitellä Helenana, mutta en pysty sitä kuitenkaan rekisteröimään edes toisilla käyttäjätunnuksilla, enkä salasanoilla. Mysteeristä minun matematiikkani mukaan, tosin olin päättelyissä aika huono. Epätietoisuus kismittää kuitenkin hiukan, yritän unohtaa. :)
Kiitos, kun kerroit. - saara.dma
kirjar ejk. kirjoitti:
Niin, miksi sukupuolinen nautinto olisi vain miehen oikeus, tai velvollisuus?
Parisuhteessa, miksei myöskin irtosuhteessa, pitäisi molempien osapuolien löytää se yhteinen sävel, molempien pitäisi aidosti nauttia aktista.
Mikäli kumppanilta toivoisi enemmän, pitäisi myös olla keskinäinen luottamus sillä tasolla, että voi esittää omat toivomuksensa partnerillensa.
Moni avioliitto kaatuu "sänkypäänsärkyyn" johon vedoten on helpompi kieltäytyä, kuin sanomalla suoraan, ettei nyt ole paras hetki, tai että jokin asia välillämme painaa ja se pitäisi selvittää, tai, etten jaksa nyt...
Ja noissa tilanteissahan usein tapahtuu se "teko-hekuma", kun ... "muuten se olis suuttuntut, jos en olisi antanut".
Kyllähän tuo teeskentely on kaikkein suurin loukkaus partneria kohtaan.
Jos ei nauti, pitäisi olla rohkeutta sanoa se suoraan ja yrittää löytää tapa/keino/tyyli joka mahdollistaa "hekuman" molemmille.
Miksi seksi olisi kiellettyä, miksi siitä ei saisi puhua?
Onko meille, 1930 - 1940 luvun lapsille muodostunut tämän asian suhteen jotenkin "hävettäväksi" koko asia, ja ainakaan siitä ei saa ääneen puhua.
Nytkö me vasta vapaudumme kielletystä hedelmästä puhumaan ja tajuamme asian tärkeyden kun se meni jo....Teki vielä vastata tähänkin viestiin, vaikka sivukadulla ollaankin.
Olen katsellut kauan yhdessä eläneitä aviopareja ja ihmetellyt, miksi monet niin usein piikittelevät toisiaan.
Täytyy varmaan jäädä leskeksi, ennenkuin tajuaa, kuinka suuri aarre on, että puolisoiden takana on pitkä yhteinen historia.
Nauttikaa toisistanne henkisesti ja fyysisesti niin kauan kuin siihen on mahdollisuus! - vähemmän rohkea
saara.dma kirjoitti:
Teki vielä vastata tähänkin viestiin, vaikka sivukadulla ollaankin.
Olen katsellut kauan yhdessä eläneitä aviopareja ja ihmetellyt, miksi monet niin usein piikittelevät toisiaan.
Täytyy varmaan jäädä leskeksi, ennenkuin tajuaa, kuinka suuri aarre on, että puolisoiden takana on pitkä yhteinen historia.
Nauttikaa toisistanne henkisesti ja fyysisesti niin kauan kuin siihen on mahdollisuus!sanomaasi. Meillä oli näin jälkikäteen arvioiden ns. viha-rakkaussuhde, joka olisi asiat halki puhumalla aivan varmasti parantanut elämämme entisille raiteilleen tai ainakin lähentänyt. Ei edes piikittelyä, puhumattomuutta. Sitten olikin jo liian myöhäistä.
- Pääsky64
vähemmän rohkea kirjoitti:
sanomaasi. Meillä oli näin jälkikäteen arvioiden ns. viha-rakkaussuhde, joka olisi asiat halki puhumalla aivan varmasti parantanut elämämme entisille raiteilleen tai ainakin lähentänyt. Ei edes piikittelyä, puhumattomuutta. Sitten olikin jo liian myöhäistä.
kantapään kautta toisten neuvoja ei kukaan kuuntele.Ystäväni ikäiseni jäi leskeksi niin harmitteli että kun mies opetteli juuri pussaamaan ja alkoi höpöstellä sitä ei saanut sen pitempään nauttia .Sanonkin ettei ole lopussa hyväksi opetella pussailemaan.
Yhtä arvokasta on elämä yksin tai kaksin.Nuorempana kun jää yksin oppii vielä hoitamaan asiansa ja järjestämään elämänsä. Kasvaa vain toisesta riippuvaiseksi kun nojaa toiseen ja antaa toisen hoitaa asiat. - Satu...
satu kirjoitti:
tuskinpa tänne enää lukijoita riittää.
Anteeksi, että olen puhunut nyt itsestäni ja omista vaikeuksistani, mutta kuuntelen kyllä mielelläni muita ja omalta osaltani yritän helpottaa vastauksellani, jos osaan.on slaavilainen tanssi n:o 10 E-molli, tätä puolalista masurkkaa rakastan, sen tunnelmissa on hyvä surra. Kyllähän se surukin kuuluu elämään.
- Helena04 ejk.
Satu... kirjoitti:
on slaavilainen tanssi n:o 10 E-molli, tätä puolalista masurkkaa rakastan, sen tunnelmissa on hyvä surra. Kyllähän se surukin kuuluu elämään.
vielä näin ennen unia, kun täältä kirjoituksesi löysin. Ihmettelen tässä, miten ylipäätään masurkan tunnelmissa on hyvä surra. No, tuo näyttää olevan E-mollissa.
Vai senkö takia, että slaavilaisen tanssin myötä suru hälvenee.
Varmasti näitä hyviä, vanhoja tuttuja kappaleita... Sopisi varmasti minullekin nyt.
Rakastan ylipäätään kaikkea, mutta eritoten slaavilaista musiikkia, sen suuria syviä tunteita, suurta haikeutta, voimakasta rytmiäkin.
Olisiko unten aika!?
Kauniita unia kaikille! - Satu,
Helena04 ejk. kirjoitti:
vielä näin ennen unia, kun täältä kirjoituksesi löysin. Ihmettelen tässä, miten ylipäätään masurkan tunnelmissa on hyvä surra. No, tuo näyttää olevan E-mollissa.
Vai senkö takia, että slaavilaisen tanssin myötä suru hälvenee.
Varmasti näitä hyviä, vanhoja tuttuja kappaleita... Sopisi varmasti minullekin nyt.
Rakastan ylipäätään kaikkea, mutta eritoten slaavilaista musiikkia, sen suuria syviä tunteita, suurta haikeutta, voimakasta rytmiäkin.
Olisiko unten aika!?
Kauniita unia kaikille!kun kriittisimmät henkilöt usein ovat aivan keskustassa.
Mielenkiinnolla olen seuraillut näitä musiikkipuheenvuoroja tuolla 60 palstallakin. Koko ajan odottelin vielä esim. riipaisevan kaunista Toscan aariaa tai sitä , josta jo aivan pikkutyttönä niin valtavasti pidin radiosta usein kuultuna: Helmenkalastaja-aariaa, olikohan se Benjamino Ziglin laulama, että se oli kaunis! - saara.dma
Satu, kirjoitti:
kun kriittisimmät henkilöt usein ovat aivan keskustassa.
Mielenkiinnolla olen seuraillut näitä musiikkipuheenvuoroja tuolla 60 palstallakin. Koko ajan odottelin vielä esim. riipaisevan kaunista Toscan aariaa tai sitä , josta jo aivan pikkutyttönä niin valtavasti pidin radiosta usein kuultuna: Helmenkalastaja-aariaa, olikohan se Benjamino Ziglin laulama, että se oli kaunis!Muistuupa mieleeni tuosta Toscasta, että olen erään maakuntaoopperan kuorossa laulanut mukana monessa oopperassa, myös Toscassa.
Ensimmäinen "oopperani" oli La Boheme ja se on jäänyt lähtemättömasti mieleeni, että tunnistan sen melkein joka paikasta.
Oopperan kuoro on muuten kiva harrastus, kun saa roolivaatteissa olla näyttämöllä välillä laulaen ja välillä olla kansanjoukon muodossa kulissina.
- saara.dma
Nyt kun tämä Aitous-ketju kohta siirtyy "sivukadulle", haluan kiittää ketjun aloittajana kaikkia kirjoittajia, jotka ovat valottaneet tätä asiaa monipuolisesti.
Vihdoin tässä päästiin aitoihin tunteisiin miehen ja naisen välillä. Tämä tunne jatkuu elämän loppuun asti ja vaikka joskus tuntuu, että vanhat vanhukset muuttuvat sukupuolettomiksi, niin näin ei ole.
Erityisesti minua ihastutti Pääsky64:n esittämä sitaatti "miehet yrittävät pitää terveenä lajikummpaninsa naisen, kun he yrittävät pitää yllä kaikkea seksiin viittaavaa..." Kiitos siitä miehet! Tunnemme itsemme sisäisesti yhä nuoreksi tällaisessa leikkisässä ympäristössä!- Pääsky64
kaavaa oikeasta parisuhteestakaan. Kaikkien suhde on erilainen eikä toista kanata neuvoa missään ,pieleen menee.
Jos ajattelee ettei enää loppuelämässä ole seksiä ,tulee pettymys että tässäkö se kaikki oli. Naiset ei voi muuttaa paljon sudettaan seksielämaan ,mutta myötämielisemmäksi voi tulla ,eikä heti tyrmää jos sattuu miellyttävä kaveri kohdalle. Samoin arvostellessa toisia naisia.Itsekkin kyllä tähän syyllistyy ja panee vitsiksi joka loukkaa toista.
Olin viikonloppuna vanhassa maalaisympäristössä josa oli asuttu kaukana asutuksesta omassa maailmassaan .Olipa ympärillä emännättömiä taloja neljä jo siinä saman korkean vaaran päällä olevassa taloryhmässä. Kylästä kauempana aina ollet saunakin 1800luvulta savusauna.Yli 80.ppinen isäntä iltapäivän lämitteli,niinkuin olisi mennyt ajassa taakseppäin ohi oman syntymän.
Ja yhtä vanha pirttirakenus,kaikki sistiä ja hyvässä kunnossa.
Naiset eivät enää lähtisi sinne asumaan,miksei siellä oman kultansa kanssa kuluisi aika.
Katselin nuita kirjoituksia ja jospa ne jonkun neurobisen yhteyden auttavat kasvamaan. Ainkin toivon että miehien ei tarvitsisi tuntea niin syyllisyyttä, kun olemme asenteillamme tuottaneet.Hehän toimivat vaistonvaraisesti.
Tässäkin asiassa on oltava vastuu ja kohtuus.Pilke silmäkulmassa kertoo että siinä on elämää. - liian vähän
Pääsky64 kirjoitti:
kaavaa oikeasta parisuhteestakaan. Kaikkien suhde on erilainen eikä toista kanata neuvoa missään ,pieleen menee.
Jos ajattelee ettei enää loppuelämässä ole seksiä ,tulee pettymys että tässäkö se kaikki oli. Naiset ei voi muuttaa paljon sudettaan seksielämaan ,mutta myötämielisemmäksi voi tulla ,eikä heti tyrmää jos sattuu miellyttävä kaveri kohdalle. Samoin arvostellessa toisia naisia.Itsekkin kyllä tähän syyllistyy ja panee vitsiksi joka loukkaa toista.
Olin viikonloppuna vanhassa maalaisympäristössä josa oli asuttu kaukana asutuksesta omassa maailmassaan .Olipa ympärillä emännättömiä taloja neljä jo siinä saman korkean vaaran päällä olevassa taloryhmässä. Kylästä kauempana aina ollet saunakin 1800luvulta savusauna.Yli 80.ppinen isäntä iltapäivän lämitteli,niinkuin olisi mennyt ajassa taakseppäin ohi oman syntymän.
Ja yhtä vanha pirttirakenus,kaikki sistiä ja hyvässä kunnossa.
Naiset eivät enää lähtisi sinne asumaan,miksei siellä oman kultansa kanssa kuluisi aika.
Katselin nuita kirjoituksia ja jospa ne jonkun neurobisen yhteyden auttavat kasvamaan. Ainkin toivon että miehien ei tarvitsisi tuntea niin syyllisyyttä, kun olemme asenteillamme tuottaneet.Hehän toimivat vaistonvaraisesti.
Tässäkin asiassa on oltava vastuu ja kohtuus.Pilke silmäkulmassa kertoo että siinä on elämää.jos meidän kohdallemme vielä rakkaus osuisi.
Mutta valitettavan usein käy niin, ettei se kuitenkaan kestä. Tänään olen surrut hyvän ystävättäreni muuttoa pois tästä talosta, vaikka luulin heidän yhdessä poismuuttoa suunnittelevan. - Ei, hän muuttaa yksin lähelle poikansa perhettä. Mies on kuulemma liian kontrolloiva ja sairaalloisen mustasukkainen. Heillä on myös aivan erilainen rytmi, mies herää varhain ja tämä ystäväni taas on illan kukkuja. - Sanoin, että olen tosi pahoillani, että muutat, olet ollut niin hyvä naapuri ja ystävä. - Ei aina käy niin kuin haaveillaan... - Pääsky64
liian vähän kirjoitti:
jos meidän kohdallemme vielä rakkaus osuisi.
Mutta valitettavan usein käy niin, ettei se kuitenkaan kestä. Tänään olen surrut hyvän ystävättäreni muuttoa pois tästä talosta, vaikka luulin heidän yhdessä poismuuttoa suunnittelevan. - Ei, hän muuttaa yksin lähelle poikansa perhettä. Mies on kuulemma liian kontrolloiva ja sairaalloisen mustasukkainen. Heillä on myös aivan erilainen rytmi, mies herää varhain ja tämä ystäväni taas on illan kukkuja. - Sanoin, että olen tosi pahoillani, että muutat, olet ollut niin hyvä naapuri ja ystävä. - Ei aina käy niin kuin haaveillaan...tässä iässä,sille ei mikään laita esteitä vielä kymmenen vuotta vanhempanakin. Kohtuuskin voi unohtua.Onneksi sodassa ja rakkaudessa on kaikki sallittua.
Nuo sinun ystäväsi eroperusteet eivät olleet salarakkaasta,vaan kaavoihinsa kangistuneesta ihmisestä.
On saanut päänsä täyteen jostain ihme miehestä joita ei ole olemassakaan.
Katsohan kohta on täällä catissa valittamassa miten ikävä olla yksin .Kehumassa jotain toista ihanaksi ja sitten toista samanlaista houkuttelemassa.
Kestää minkä kestää,etukäteen sitä ei tiedä kukaan , kannattaa kokeilla. Ihmiset alkaa olla niin itsekkäitä että joka töllissä asuu yksi vain.
Tänäiltana tapasin niin ihanan karismaattisen isoisän.
Tunnollinen kaikessa perhe elämässä ja onnellinen ,myös vaimonsa.
Seitsemän poikaa ja kolme tyttöä ja 50 lastenlasta. Tavallinen työmies ollut ei varmaan funtsinut aikansa kuluksi toisia naisia,eikä kaljanjuontia eikä muitakaan huvituksia.
Elämäänsä tyytyväinen kaikessa vaatimattomuudessa .Näistä se runko koostuu suomen kansassan uloimmassa kerroksessa niistä hyötyjät. - musiikissa
Pääsky64 kirjoitti:
tässä iässä,sille ei mikään laita esteitä vielä kymmenen vuotta vanhempanakin. Kohtuuskin voi unohtua.Onneksi sodassa ja rakkaudessa on kaikki sallittua.
Nuo sinun ystäväsi eroperusteet eivät olleet salarakkaasta,vaan kaavoihinsa kangistuneesta ihmisestä.
On saanut päänsä täyteen jostain ihme miehestä joita ei ole olemassakaan.
Katsohan kohta on täällä catissa valittamassa miten ikävä olla yksin .Kehumassa jotain toista ihanaksi ja sitten toista samanlaista houkuttelemassa.
Kestää minkä kestää,etukäteen sitä ei tiedä kukaan , kannattaa kokeilla. Ihmiset alkaa olla niin itsekkäitä että joka töllissä asuu yksi vain.
Tänäiltana tapasin niin ihanan karismaattisen isoisän.
Tunnollinen kaikessa perhe elämässä ja onnellinen ,myös vaimonsa.
Seitsemän poikaa ja kolme tyttöä ja 50 lastenlasta. Tavallinen työmies ollut ei varmaan funtsinut aikansa kuluksi toisia naisia,eikä kaljanjuontia eikä muitakaan huvituksia.
Elämäänsä tyytyväinen kaikessa vaatimattomuudessa .Näistä se runko koostuu suomen kansassan uloimmassa kerroksessa niistä hyötyjät....tanssissa, elämässä...
Kun kerroin ystävästäni, joka muuttaa pois miehensä luota osittain siksi, että mies nukahtaa tuoliin jo iltayhdeksältä ja herää viideltä aamulla keittämään kahvia, ja hän taas menisi mielellään nukkumaan puolen yön aikaan ja heräisi vasta kahdeksan aikaan, niin ymmärrän, että yöunet silloin kärsivät ja elämän luonnollisen rytmin syke menee epätahtiin. Sanoin, että kyllä ymmärrän, miltä sinusta varmaan tuntuu.
Mutta asiasta toiseen, nuo Seija Simolan ihanat laulut, jotka on taas muistiimme palautettu! Hän on yksi kaikkien aikojen hienoimmista tulkitsijoista. Minun mielessäni ovat nyt soineet
ne laulut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005